Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Volgens mij bestaan er nogal wat misverstanden over Kovacic. Als eerste waarom zou het een miskoop zijn als het volgens mij ooit de intentie is geweest die jongen dit seizoen te laten floreren? Het idee was vooral minuten maken heb ik het gevoel, of had iemand gedacht dat hij Modric of Kroos uit de basis zou gaan spelen? Daarnaast schijnt het zo te zijn dat Inter hem moest verkopen vanwege fair play reglementen en het feit dat Mancini uiteraard geen fan is van opkomende middenvelders, laten daar nu net de kwaliteiten liggen van Kovacic. Gezien zijn spel bij Inter (vaak wel een van de betere voor zover ik weet) en relatief goedkope prijskaartje was het denk ik vooral een gok op talent en potentie die Real heeft genomen, helemaal met de aanwezigheid van Modric en wellicht de hoop dat Kovacic in diens rol kan groeien. IJdele hoop als je het mij vraagt want ik vind het een compleet ander type speler.

Zou een perfecte speler zijn voor Dortmund, denk ook Arsenal wel, bij Real heb ik er nog altijd mijn vraagtekens bij. Maar dat staat geheel los van het feit dat ik het wel echt een goede speler vind, is ook nog maar 21 of zo. Dus mocht het niet goed uitpakken kan hij zo weer worden verkocht, waarschijnlijk zelfs met winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ik moet La Liga eigenlijk meer volgen want buiten de grote drie en in mindere mate Celta, Valencia, Villareal en nog mindere mate Sevilla, Betis, Bilbao ken ik de ploegen niet, en moet ik meer spelers kennen. Nu, Spanje en Engeland zijn de enige competities die ik echt door en door wil volgen volgend jaar (met mss Belgie en Italie). Had ook een wat dipje in het midden van het jaar waar ik het voetbal een pak minder volgde. Hoop verder dat Atlético de CL wint, zou het wel eens tof vinden mochten ze die winnen, en ze spelen goed voetbal. Ik hou van hun organisatie en ze hebben leuke spelers! Uitgegroeid tot één van mijn favoriete teams sinds een paar jaar. Diego Simeone is toch echt wel een held.

Jammer dat Rayo degradeert, maar met Leganes komt er een ploeg bij waar ik zelfs van naam nog amper heb gehoord (en dat is altijd wel eens iets nieuws). Ploeg komt van een Madrileense voorstad, dus misschien kunnen wat jeugdspelers daar gestald worden, en zo een ploeg kan meestal wel lekker attractief voetbal spelen (althans dat hoop ik toch). Ze zijn nog niet zeker, maar ik ga er vanuit dat er geen rare dingen gebeuren. Alaves ook op weg naar promotie. Hoop persoonlijk dat ook Zaragoza promoveert. Toch een traditieploeg dat jammer genoeg de afgelopen jaren wat weggedeemsterd is. En dan graag volgend jaar Vallecano terug en misschien Valladolid, Elche, Osasuna of Ponferradina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsjeblieft geen Elche terug, wat een gure club is dat. Vooral hopen op Oviedo, zijn volgens mij in het seizoen 14/15 naar de Segunda gepromoveerd en dan nu al weer kans maken om naar de Liga te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij bestaan er nogal wat misverstanden over Kovacic. Als eerste waarom zou het een miskoop zijn als het volgens mij ooit de intentie is geweest die jongen dit seizoen te laten floreren? Het idee was vooral minuten maken heb ik het gevoel, of had iemand gedacht dat hij Modric of Kroos uit de basis zou gaan spelen? Daarnaast schijnt het zo te zijn dat Inter hem moest verkopen vanwege fair play reglementen en het feit dat Mancini uiteraard geen fan is van opkomende middenvelders, laten daar nu net de kwaliteiten liggen van Kovacic. Gezien zijn spel bij Inter (vaak wel een van de betere voor zover ik weet) en relatief goedkope prijskaartje was het denk ik vooral een gok op talent en potentie die Real heeft genomen, helemaal met de aanwezigheid van Modric en wellicht de hoop dat Kovacic in diens rol kan groeien. IJdele hoop als je het mij vraagt want ik vind het een compleet ander type speler.

Zou een perfecte speler zijn voor Dortmund, denk ook Arsenal wel, bij Real heb ik er nog altijd mijn vraagtekens bij. Maar dat staat geheel los van het feit dat ik het wel echt een goede speler vind, is ook nog maar 21 of zo. Dus mocht het niet goed uitpakken kan hij zo weer worden verkocht, waarschijnlijk zelfs met winst.

Eens met wat je zegt hoor. De discussie begon nadat Cerebral aangaf dat Kovacic een miskoop was. Dat is hij zeker niet in mijn optiek, maar denk vooral wat jij zegt. Qua prijs en leeftijd een prima gok om te nemen, zeker als je Modric er dan nog bij hebt die hem kan begeleiden. Maar goed, Martin zei ook dat Negredo een miskoop was, wat het misschien ook wel is, maar hij speelt er al eerder. Dat hij officieel dit seizoen gekocht is, is een tweede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsjeblieft geen Elche terug, wat een gure club is dat. Vooral hopen op Oviedo, zijn volgens mij in het seizoen 14/15 naar de Segunda gepromoveerd en dan nu al weer kans maken om naar de Liga te gaan.

Heb misschien ook wel liever Ponferradina, maar we zien wel. Zaragoza graag voor komend jaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, kwam net op een artikel van Marca terecht waarin staat dat Real sinds de komst van Zidane meer punten dan Atletico (4) en Barça (6) heeft behaald. Vraag me toch sterk af hoe het seizoen eruit had gezien als hij vanaf het begin de kans kreeg. Overigens behaalde Zidane 53 punten uit 20 wedstrijden en Benitez 37 uit 18.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich valt dat wel mee toch? Barca had het meest drukke programma en een dip waar het volgens mij nog steeds mee kampt. Atleti heeft een iets minder team, maar gebruikt een kleinere kern spelers. Real daarentegen is bevrijd van die vetklep, maar ik vind het voetbal van Real onder Zidane nou niet echt beter dan onder Benitez.

Ik ben A benieuwd wat er gaat gebeuren met Zidane als Real de CL niet wint. B, ben ik benieuwd wat 'de hand' van Zidane gaat worden. Ik vind het qua spel nog pover, maar ik kan mij voorstellen dat Zidane nu nog niet rigoureuze veranderingen wilde doorvoeren. Als het echter zo blijft als nu, zal ook de grote Zidane snel kritiek krijgen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Barcelona bereikt akkoord met Valencia en laat toptalent vertrekken'

Het lijkt er niet op dat Luis Enrique Alen Halilovic komend seizoen nodig heeft bij Barcelona. De middenvelder werd in het afgelopen voetbaljaar verhuurd aan Sporting Gijón, dat graag nog een seizoen over de Kroaat zou willen beschikken. Volgens verschillende Spaanse media heeft Barcelona echter een akkoord bereikt met Valencia en verhuist Halilovic naar het Mestalla.

Beweerd wordt dat Valencia vijf miljoen euro zal betalen voor de overname van Halilovic, maar dat Barcelona de mogelijkheid krijgt om de jongeling terug te kopen. Wanneer Barcelona dat na een jaar wil doen kost dat tien miljoen euro, na twee jaar twaalf miljoen euro en na drie jaar vijftien miljoen euro. Voor Halilovic ligt er bij Valencia een contract voor vijf seizoenen klaar.

De negentienjarige Halilovic maakte twee jaar geleden de overstap van Dinamo Zagreb naar Barcelona, maar kwam nog niet tot een debuut in het eerste elftal. Bij Sporting Gijón mocht de jonge technicus ervaring opdoen in de Primera División en in 36 competitiewedstrijden, waarvan 24 als basisspeler, scoorde Halilovic 3 keer. Bij Valencia kan hij zich verder gaan ontwikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, prima constructie.

Voor 2.2 gehaald en voor 5 verkopen en mocht het talent er nog uitkomen kun je hem voor een klein bedrag terug kopen. Zo'n jongen moet veel spelen en daar komt ie bij Barca volgend jaar toch niet aan toe, weet niet zeker of Valencia dan de juiste keuze is mja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh ja, Barcelona heeft nooit eerder gelogen over de koopprijs :r.

Hoe dan ook, Halilovic had van mij niet gehoeven en al helemaal niet middels zo'n instructie. Ik dacht dat we met Peter Lim van dit soort achterlijke handel af waren, maar helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de drie partijen zijn er maar twee die er profijt van hebben. Dat is Barça, die zijn speler waarschijnlijk speelminuten zal zien maken, omdat Valencia die jongen koopt. Voor relatief weinig kunnen ze die jongen terug halen, tenzij het niets wordt en ze in ieder geval centen hebben gekregen. Ten tweede heb je die jongen zelf, die deeltijd krijgt.

Valenz komt er dus bekaaid van af. Is die jongen top, dan koopt Barça em toch terug voor weinig? Is het niets, dan krijgen ze ook het geld er niet meer voor terug.

Dit soort faillissementspraktijken ben ik wel gewend van de club en verder prima, maar ik dacht dat we met Peter Lim dit niet meer hoefden te doen. Kansloos....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en beide opties zijn gewoon kansloos voor een club als Valencia. Leuk dat je dan nog een paar centen krijgt, maar jij ontwikkelt de speler en krijgt er een lichte onkostenvergoeding voor als je de prijzen ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens is Jorge Sampaoli door Jorge Mendes aangeboden geweest aan Valencia, maar wilden hij zelf niet. Verder staan zowel Manuel Pellegrini als Quique Flores op de lijst om de tent over te nemen, al hoop ik zelf dat Paco Jemez daar ook op komt te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en beide opties zijn gewoon kansloos voor een club als Valencia. Leuk dat je dan nog een paar centen krijgt, maar jij ontwikkelt de speler en krijgt er een lichte onkostenvergoeding voor als je de prijzen ziet.

Akkoord, maar hier werd geopperd dat VCF dan beter kon huren. Dat vind ik dus onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carlo Ancelotti has revealed Real Madrid winger Gareth Bale wanted to play in a more central position. The revelation that the Welshman was unhappy in his position during the 2014/15 season is revealed in the Italian's new book 'Quiet Leadership: Winning Hearts, Minds and Matches'. "

One morning in March I was called to a meeting with the president who told me that Jonathan Barnett [bale's agent] had talked about Bale's situation," he says in an excerpt of the book published in FourFourTwo magazine." Months earlier he had said things and perhaps felt he was in a strong position because he had already talked with Perez." He said that Bale was not happy with his position and he wanted to play more centrally. "Florentino asked me what I was going to do and I said nothing because I could not change the system at that stage of the season." I was surprised that the player did not speak directly with me." I think I am more qualified than his agent or the president to maximise his strengths.

Opmerkelijk, vraag me dan toch af waarom hij zelf niet naar Ancelotti is gestapt met dit voorstel.

Meest ironische is dat Real z'n beste periode in de afgelopen jaren heeft gekend zonder Bale. Was toen geblesseerd geraakt waardoor Ancelotti met Isco en James op de zijkanten ging spelen, hadden toen een winstreak van 22 matches ongeveer? Maar goed. Heeft natuurlijk een prima seizoen gedraaid en is bij tijd en wijlen best belangrijk geweest met een aantal goals zoals tegen Sociedad, maar ik hoop nog steeds dat hij wordt verkocht omdat het ten koste gaat van een James of Isco. Dat zijn toch meer een soort spelers die presteren als ze het vertrouwen krijgen, vooral bij James. Dat vertrouwen krijgen ze in ieder geval niet van Zidane.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon terug naar Engeland als ie centraal wil spelen. Ancelotti speelde destijds niet met een centrale man achter de spitsen en Zidane lijkt dat ook niet te gaan doen als hij dit systeem aanhoudt. Daarnaast prefereert elke deftige coach nog altijd Isco of James boven Bale op zo'n positie. Gareth mag trouwens in z'n handen wrijven dat hij de rechterflank mag bestrijken van zo'n grote voetbalclub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites