Justin Geplaatst 1 oktober 2016 Share Geplaatst 1 oktober 2016 Mooi stuk Vinny. (Y) Nolan blijft ook zeker een van mijn favoriete regisseurs. September Films 81. Thor (Kenneth Branagh, 2011) :: 7.2 82. The Avengers (Joss Whedon, 2012) :: 7.5 83. Thor: The Dark World (Alan Taylor, 2013) :: 7.0 84. Iron Man 2 (Jon Favreau, 2010) :: 6.3 85. Sully (Clint Eastwood, 2016) :: 7.5 86. Iron Man 3 (Shane Black, 2013) :: 6.6 87. Captain America: The Winter Soldier (Anthony Russo, Joe Russo, 2014) :: 7.4 88. Avengers: Age of Ultron (Joss Whedon, 2015) :: 7.5 89. Captain America: Civil War (Anthony Russo, Joe Russo, 2016) :: 7.4 90. The Shallows (Jaume Collet-Serra, 2016) :: 6.5 91. Brothers (Jim Sheridan, 2009) :: 8.0 92. The Messenger (Oren Moverman, 2009) :: 7.6 93. The Magnificent Seven (Antoine Fuqua, 2016) :: 7.4 94. The Purge: Election Year (James DeMonaco, 2016) :: 6.1 95. Sing Street (John Carney, 2016) :: 8.0 Statistieken Totaal 15 films (maandgemiddelde: 10.0) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 15. Totale speelduur: 1780 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Brothers, Sing Street (8.0, 8ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: The Purge: Election Year (6.1). Media-verdeling 2. 12. 1. Begon als een Marvel inhaalmaandje, de iflms bevielen me allemaal erg goed eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 1 oktober 2016 Share Geplaatst 1 oktober 2016 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 1 oktober 2016 Share Geplaatst 1 oktober 2016 Ik heb vaak geroepen dat gevoel overschat is, maar niets is natuurlijk minder waar. Maar het tweede is toch echt Nolan: hij maakt film. Gewoon film. Cinema, het type waar ik intens van kan genieten. Audiovisueel spektakel en daarbij schuwt hij diepgang niet. Dat dat soms iets minder uitpakt, dat zij dan zo; ik kan het hem inmiddels dus aardig vergeven. De eerste twee keren was het vooral de ingenieuze basis van de film waardoor ik zo geboeid was: dromen zijn zo waanzinnig tof en de manier waarop Inception een stukje fantasie verwerkt met stukken die we herkennen uit dromen, in combinatie met de beelden en het geluid (dus nog niet eens de soundtrack). Ja, ik houd ervan. Juist ja. Tuurlijk heeft ie z'n minpuntjes, maar hij maakt gewoon heerlijke cinema. Stuk voor stuk grootse films met een bijzonder interessante thematiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 1 oktober 2016 Share Geplaatst 1 oktober 2016 Heel veelzijdig ook wat hij allemaal maakt. Vaak wel met een sci-fi randje, maar in ieder genre wat hij tot dusverre heeft aangeraakt is hij erin geslaagd om dat op zijn manier prachtig vorm te geven. Ben daarom ook erg benieuwd nu hij een oorlogsfilm maakt, hoe dat eruit gaat komen te zien. Zeker aangezien dit een op feiten gebaseerde film gaat worden en hij dus niet de kijker kan verrassen met zijn plots (goed niet dat die altijd even diepgaand zijn). Zou hem graag ook nog eens een post-apocalyptische film willen zien maken, een soort van The Road, maar dan op Nolans manier. Of een horrorfilm en dan niet de films die alleen maar gemaakt zijn om mensen te laten schrikken, maar meer in de trend van The Guest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 1 oktober 2016 Share Geplaatst 1 oktober 2016 Maar ratio wordt door sommigen (*kuch*) nog wel onderschat. :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 1 oktober 2016 Share Geplaatst 1 oktober 2016 (bewerkt) Heel veelzijdig ook wat hij allemaal maakt. Vaak wel met een sci-fi randje, maar in ieder genre wat hij tot dusverre heeft aangeraakt is hij erin geslaagd om dat op zijn manier prachtig vorm te geven. Ben daarom ook erg benieuwd nu hij een oorlogsfilm maakt, hoe dat eruit gaat komen te zien. Zeker aangezien dit een op feiten gebaseerde film gaat worden en hij dus niet de kijker kan verrassen met zijn plots (goed niet dat die altijd even diepgaand zijn). Zou hem graag ook nog eens een post-apocalyptische film willen zien maken, een soort van The Road, maar dan op Nolans manier. Of een horrorfilm en dan niet de films die alleen maar gemaakt zijn om mensen te laten schrikken, maar meer in de trend van The Guest. Ik vind niet dat het werk van Nolan erg veelzijdig is. Hij doet naar mijn inziens vooral vaak het beroep op hetzelfde genre (SF, mystery en bijgevolg dus ook thriller). Ik vind het werk verder niet diepgaand genoeg. Met sommige twisten heb ik moeite (zoals Interstellar), en ik vind zijn twists ook doorgaans gewoon niet goed. Maar er is iets aan Nolan (stijlgebonden) waar ik vrij veel moeite mee heb, en ik denk dat het aan de montage ligt (ik heb hetzelfde ook voor bij Chan-Wook Park), maar ik kan het niet benoemen met een woord. Maar feit is wel dat dat subjectief is. Bij Nolan vind ik het camerawerk ook niet altijd top, hoewel het ook nergens erg slecht wordt (afgezien van The Dark Knight dan). 1 oktober 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 2 oktober 2016 Share Geplaatst 2 oktober 2016 September Films 55. The Jungle Book (Jon Favreau, 2016) :: 7.0 56. Willy Wonka & the Chocolate Factory (Mel Stuart, 1971) :: 8.5 57. X-Men: Apocalypse (Bryan Singer, 2016) :: 6.5 58. Fantastic Four (Joshua Trank, 2015) :: 5.5 59. Prince of Persia: The Sands of Time (Mike Newell, 2010) :: 4.0 60. Star Trek Into Darkness (J.J. Abrams, 2013) :: 7.0 61. Chef (Jon Favreau, 2014) :: 7.0 62. Lola rennt (Tom Tykwer, 1998) :: 6.7 Statistieken Totaal 8 films (maandgemiddelde: 6.1) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 8. Totale speelduur: 892 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Willy Wonka & the Chocolate Factory (8.5, 4de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Prince of Persia: The Sands of Time (4.0). Media-verdeling 1. 1. 3. 3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 2 oktober 2016 Share Geplaatst 2 oktober 2016 The Place Beyond The Pines [spoiler=]Wow. Dit is best wel een film waar je niet veel over leest vooraleer je de film gaat kijken. En verder is dit toch wel een film die zeker en vast bijblijft. Sterk gedaan. Toch wel een film die bijblijft. Sterk. Het was al een opvallende keuze om het hoofdpersonage te laten sterven, en op het einde van het tweede stukje begon het wat te vervelen, maar het derde verhaaltje was dan weer zeer interessant. Alles viel samen, en het onderliggende dat deze film probeert over te brengen is ook wel vrij duidelijk na afloop. Verschillende perspectieven kunnen voor een verschillend verhaal zorgen, en soms is het moeilijk om dat als mens te zien en daar ook mee rekening te kunnen houden. Ryan Gosling was verder zeker en vast top aan het acteren. De andere acteerprestaties waren ook best oké, al is het wel duidelijk dat de hoogdagen van Eva Mendes allang geteld is. Ook audiovisueel best een mooie momenten. Goede cinematografie en passende muziek bij momenten. Zeker en vast geslaagd. Dit was duidelijk het werk van een regisseur die een duidelijk plan had wat hij wou doen met deze film. 8,2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 2 oktober 2016 Share Geplaatst 2 oktober 2016 September Films 52. Crimson Peak (Guillermo del Toro, 2015) :: 6.5 53. The Lost JFK Tapes: The Assassination (Tom Jennings, 2009) :: 6.5 54. Snow White and the Huntsman (Rupert Sanders, 2012) :: 4.0 55. Sherlock: The Abominable Bride (Douglas Mackinnon, 2016) :: 8.5 56. The Lost World: Jurassic Park (Steven Spielberg, 1997) :: 5.0 57. Jurassic Park III (Joe Johnston, 2001) :: 3.0 58. Jurassic World (Colin Trevorrow, 2015) :: 4.0 59. X-Men (Bryan Singer, 2000) :: 5.0 60. X2 (Bryan Singer, 2003) :: 6.0 61. X-Men: The Last Stand (Brett Ratner, 2006) :: 6.0 Statistieken Totaal 10 films (maandgemiddelde: 5.0) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 10. Totale speelduur: 1111 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Sherlock: The Abominable Bride (8.5, 5de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Jurassic Park III (3.0). Media-verdeling 4. 4. 1. 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 3 oktober 2016 Share Geplaatst 3 oktober 2016 d'Ardennen IJzersterk. Hoedje af voor deze regisseur. Deze mag zich direct gaan aansluiten bij de beste Belgische films ooit gemaakt van mijn part. Mooie soundtrack, heerlijke lekker grauwe sfeer, realistisch ogend, goed camerawerk en best goede acteerprestaties. Zo heb ik ze wel graag. Zeker die cinematografie vond ik met momenten erg mooi. Apart en er wordt goed gebruik gemaakt van de locaties om een zo ruw, grijs, somber mogelijk sfeer te creëren. En Kevin Janssens zie ik wel graag bezig in zo een rol. Ook Louwyck, Perceval, Van Den Begin en Veerle Baetens doen het niet slecht. [tekst]Ik werd op het einde ook wel verrast door die "kleine twist" waar ik blijkbaar geen rekening mee hield.[/tekst]. Zo mogen ze meer gemaakt worden. 8,5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 3 oktober 2016 Share Geplaatst 3 oktober 2016 September Films 81. The Transporter (Louis Leterrier, 2002) :: 7.2 82. Transporter 2 (Louis Leterrier, 2005) :: 6.5 83. Speed (Jan de Bont, 1994) :: 7.0 84. Undisputed (Walter Hill, 2002) :: 6.2 85. Bad Neighbours 2 (Nicholas Stoller, 2016) :: 6.3 86. Aloha (Cameron Crowe, 2015) :: 5.9 Series 1. Suits - Seizoen 6 : Aflevering 8 t/m 10 :: 7.7 2. Game of Thrones - Seizoen 5 : Aflevering 1 t/m 10 :: 8.6 3. Game of Thrones - Seizoen 6 : Aflevering 1 t/m 10 :: 9.2 4. Narcos - Seizoen 1 : Aflevering 1 t/m 2 :: 8.4 Statistieken Totaal 6 films (maandgemiddelde: 9.5) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 6. Totaal 25 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 2086 min. Best beoordeeld: Game of Thrones seizoen 6 (9.2). Slechtst beoordeeld: Aloha (5.9). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 oktober 2016 Auteur Share Geplaatst 3 oktober 2016 September Films 58. Invasion of the Body Snatchers (Philip Kaufman, 1978) :: 7.5 59. Only Lovers Left Alive (Jim Jarmusch, 2013) :: 6.6 60. Hardcore Henry (Ilya Naishuller, 2015) :: 6.5 61. Blair Witch (Adam Wingard, 2016) :: 6.5 62. The Infiltrator (Brad Furman, 2016) :: 5.7 63. Blood Father (Jean-François Richet, 2016) :: 7.4 64. Don't Breathe (Fede Alvarez, 2016) :: 7.7 Statistieken Totaal 7 films (maandgemiddelde: 7.1) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 7. Totale speelduur: 726 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Don't Breathe (7.7, 23ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: The Infiltrator (5.7). Media-verdeling 4. 2. 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 3 oktober 2016 Share Geplaatst 3 oktober 2016 Maar een 6.6 voor Only Lovers Left Alive? Leg eens uit? Vond dat echt een lekker filmpje, ga ik van de week denk ik ook opnieuw kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 3 oktober 2016 Share Geplaatst 3 oktober 2016 Evolution van de Franse regisseusse Hadzihalilovic, 11 jaar na het intrigerende Innocence. Qua stijl zit ze nog steeds op dezelfde golflengte, dat intrigerende is iets minder. Vond deze kort gezegd ook gewoon best wel fucked up. Al wordt er eigenlijk opnieuw zo goed als niets verklaart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 3 oktober 2016 Share Geplaatst 3 oktober 2016 Zojuist 21 grams gekeken, is nu beschikbaar op Netflix. Sterk filmpje hoor. Het verhaal, de stiltes, de kleine verrassingen, de sprongen in tijd bevielen me wel. Basis van het verhaal is wel vrij simpel. 8/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 3 oktober 2016 Share Geplaatst 3 oktober 2016 Cartel Land (2015, Matthew Heineman) Er zijn van die films die hoop geven. Of inspiratie. Of plezier, humor of een andere vorm van positiviteit. Maar dan dit. Niets van dat alles, een goede realitycheck en er zitten een paar stukjes in die ik veelzeggend vond: Hoe zo’n vooraanstaand lid van een kartel wordt gearresteerd en door bijna iedereen, werkelijk bijna iedereen, nog ff flink nagetrapt wordt. Letterlijk. Die ene burger die tegen Grote Smurf inging en staat voor de standpunten van de Westerse democratie. Want eerder werd het al bevestigd: Dr. Muriel is al net zo’n lieverdje. [tekst]Uithoren en doden.[/tekst] Burgerwachten he... Grote Smurf en zijn ‘ontwikkeling’. Ik vond het een vies mannetje. De slotmonoloog van Nailer. Spijker op de kop. Verder vond ik hem trouwens ook maar zo-zo, maar hun manier van burgerwachten is al wat meer acceptabel. Continu wordt er iets uitgelicht waarbij je je ergens iets kunt voorstellen van het waarom, maar daar tegenover staat ook een enorm gevoel van antipathie, ongeloof en weerzinwekkendheid. Of in de omgekeerde volgorde. Ik vond het daarom een boeiende, maar verschrikkelijk moeilijke zit. Hoe ongelooflijk is het dat wij hier in Nederland, waar we klagen over alles wat los en vast zit, durven te klagen over alles wat los en vast zit. Blijft bijzonder, terwijl het daar in Kartelland een moordende en corrupte bodemloze put is, vol met vicieuze cirkels en depressieve spiralen, ver verwijderd van onze goede Westerse normen en waarden en belastingen. Deze film/docu had ik er niet voor nodig, maar zo slecht hebben we het hier niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 4 oktober 2016 Share Geplaatst 4 oktober 2016 https://twitter.com/ArtHouseTrump Soort parodie-account van Trump die arthouse films kijkt. Zeker eens checken/volgen, want het is echt supergrappig met momenten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 5 oktober 2016 Share Geplaatst 5 oktober 2016 (bewerkt) Heel erg blij, want heb eindelijk Zvizdan gevonden met passende Engelse subtitles. Dat was ook iets erg moeilijks. Nu nog Viktoria en wellicht nog een heleboel andere films. Met Oost-Europese films lijkt beschikbaarheid altijd een erg groot probleem. Ik ben eens aan het kijken voor filmfestival van Gent. Ik had eventueel gedacht om een tienrittenpas te kopen, maar ik denk dat ik beter ben zonder, gezien ik al korting krijg via mijn leeftijd. Wel best een duur festival, maar elders valt het dan ook weer mee vergeleken met de Kinepolis (alleen de rittenpassen zijn overdreven duur). Nouja, ik wil best wel investeren in filmfest Gent, want andere filmfestivals liggen te veraf voor me, en dit heeft het beste aanbod (Oostende zag er te triestig uit qua aanbod, is te ver (ik kan nooit terugkeren met de trein) en heeft geen goed middagprogramma). Ik moet ook nog kijken naar de treinen, maar uiteindelijk zal dat wel lukken, gezien ik twee keer om 9u30 gedaan heb met een film. Ik raak dan wel tijdig thuis, want vorig jaar had ik Victoria om 8 uur gekeken met vrienden in het filmhuis van Gent, en die film duurt 2u40 en we hebben nog een uur ergens iets gaan drinken, en ik was nog tijdig thuis. En eerder dit jaar heb ik nog tot 21u15 rondgehangen in Leuven en ik raakte ook tijdig thuis. Het is wellicht de slechte treinverbinding tussen Oostende en waar ik woon die een vertekend beeld geef, waardoor ik nooit avondfilms kon kijken op het festival van Oostende. Dit is mijn programma. Het enige waar ik nu nog op twijfel, is of ik nu toch een tienrittenkaart zou bestellen (en dus nog drie extra films moet gaan uitkiezen) of niet. 5x8 en 2x11 = 62 euro dat ik dus hiervoor zou moeten betalen (bij een eventueel vijfrittenkaart 40 + 2x8 = 56 euro (je ziet, weinig voordeel). Maar drie extra films voor maar 8 euro extra lijkt dan wel weer een gouden deal. Nu, ik heb ook nog treintickets nodig en die kosten ook 12 euro per keer dat ik naar Gent ga (dus 3x12 (en wellicht nog eens twaalf als ik nog een dag naar Gent ga) - al kan ik ook een treinrittenkaart kopen eventueel gezien ik die toch vrij regelmatig neem). Nu, geld is voor mij geen probleem. Ik wil best wel 100 er voor uittrekken, als het tegenvalt weten we het voor volgend jaar. Dit is mijn voorlopig samengesteld programma (je kan altijd ook eens een film meepikken :) ). Vetgedrukt gaat zeker door, niet vetgedrukt moet ik nog eens bekijken. 12/10 Heartstone / Hjartaseinn Alba Caini / Dogs 14/10 Bacalaureat / The Graduate Train To Busan / Busansaeng A Serious Game / Den Allvarsamma Leken 17/10 Le Ciel Flamand Loving Agonie 19/10 The Light Between Oceans The Wailing / Goksung (21/10) The Birth of A Nation The Salesman / Forushande Grave / Raw I, Daniel Blake kijk ik in het lokale filmhuis nog (die staat al op programmatie). The Wave moet ik ook zien (maar die kijk ik wel thuis (staat al ergens gedownload)). Le Ciel Flamand zou ik ook gemakkelijk hier kunnen bekijken. En dan heb je een heleboel films die je een beetje interesseren, en dehenen die dan op de beste uren staan hebben dan geluk. Zo vallen films zoals Jackie, Voyage of Time, Réparer Les Vivants of een Clash die ook wel interessant ogen. Nu verwacht ik van de meesten wel dat ze nog wel een release krijgen (of tenminste op internet af te halen zijn). Zelfde voor de Belgische films (Home en My First Highway (dat misschien ook niet zo "sterk" is). Under Sandet/Land of Mine heb ik ook al gedownload ondertussen. En ik moet ook keuzes maken, kan niet alles zien uiteraard :). De focus gaat dan naar films die interessant ogen of die ik graag eens wil zien waarvan dit mijn enige kans is (zoals de films op 12/10). 5 oktober 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 5 oktober 2016 Share Geplaatst 5 oktober 2016 "geld is geen probleem" Must be nice :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 5 oktober 2016 Share Geplaatst 5 oktober 2016 (bewerkt) delete 5 oktober 2016 bewerkt door Simonsav Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 5 oktober 2016 Share Geplaatst 5 oktober 2016 Chef Feel good movie of 2014. Echt lekker wegkijken, voor fans van eten en die gewoon twee uurtjes voor de buis willen parkeren zonder al te veel te denken, go ahead and look for this shizz. Jon Favreau is Mr. Likeable, het zoontje is voor een keer geen irritant kindacteur en John Leguizamo is een baas. En wat een heerlijke soundtrack! Wat ScarJo hierin doet, is me wel een raadsel. Even op automatische piloot spelen, hallo? Haar streak van de laatste jaren kan imo tevens een heel pak beter. 7/10 Lola Rennt Leuke en snelle flick die je constant op het randje van je stoel doet zitten. Twee geweldig charismatische acteurs, een trucje dat net niet vervelend wordt en de mooie shots zorgen voor een ontspannende en voortdenderende film die je niet verveelt. But what's up with that fugly animation tho? Verder niets geweldig speciaals, andere films hebben dit 'trucje' al beter gedaan. 6,7/10 Remember the Titans Best. Corny. Sports movie. Ever. 8,5/10 Louis Theroux: A Different Brain Deze quirky Britse documentairemaker blijft me niet vervelen met zijn emotionele reportages. Ook hier, waar de beste man patiënten met hersenschade volgt, observeert hij zonder al te veel zijn mening op te dringen. Sterke en moeilijke persoonlijke verhalen tonen kan hij als de beste. 7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 5 oktober 2016 Share Geplaatst 5 oktober 2016 "geld is geen probleem" Must be nice :cab: Het probleem zit hem elders. Op financieel vlak stel ik het best goed, ook omdat ik er niet veel waarde aan hecht en het relativeer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 5 oktober 2016 Share Geplaatst 5 oktober 2016 The Social Network (2010, David Fincher) Had ik al gezegd dat ik fan ben van Fincher? In mijn herkijkrondje van zijn oeuvre moet ik alleen The Girl With The Dragon Tattoo nog aandoen, nu was het tijd voor The Social Network. Inmiddels was dit alweer mijn vierde kijkbeurt en het is verrassend hoe verschrikkelijk fijn ik de film opnieuw vond. En dat voor ‘een praatfilm’: ik word er gewoon elke keer opnieuw ingezogen. De dialoog is enorm belangrijk en dankzij Sorkin is die dan ook enorm goed: scherp, dubbelzinnig en voorzien van een gezonde portie humor. Maar dan is er ook die fantastische muziek, heerlijke montage en de sfeer. ‘Sfeer’. Moeilijk te omschrijven, maar Fincher weet keer op keer zoiets zaligs donkers neer te zetten dat mij ertoe heeft gezet zijn films opnieuw te bekijken. Hoge zwartwaarden samen met goudgeel/sepia en je hebt me. En dat heeft TSN dus, steeds weer: voor mij is het dan ook geen praatfilm, maar gewoon een film - een heel erg goede. Ik noemde al die muziek, montage en dialoog. Sommigen hebben het over de driehoeksrelatie die zo belangrijk is in deze film, maar ik ben juist fan van deze technische driehoek. Het tempo van de film is namelijk vrijwel ongenaakbaar: het ligt overwegend hoog, maar doet precies op tijd een stapje terug om ervoor te kiezen even te recapituleren, een stukje drama te laten bezinken of juist een vleugje humor toe te dienen - continu door de muziek, montage en dialoog daar naadloos op af te stemmen. Normaal snap ik wel dat meningen uiteenlopend zijn over films, ook wanneer ik eraan verknocht ben. Bij The Social Network heb ik dat slechts deels. Want volgens mij is de film onmiskenbaar gemaakt door een ware vakman (dat kun je toch niet ontkennen?), het is voor mij ook de belichaming van de moderne klassieker. Buiten het technische aspect, vind ik de manier waarop ingespeeld wordt op de immer aanwezige drang tot erkenning perfect. En de ironie dat sociale media - ik gebruik ze nog steeds met plezier en absoluut zonder rancune - ertoe leiden dat veel contacten steeds minder persoonlijk zijn geworden, maakt het wat mij betreft af. Buiten het schrijven van scherpe teksten, is dat ook waar Sorkin zo goed in is: sociaal-maatschappelijke voetnoten maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 6 oktober 2016 Share Geplaatst 6 oktober 2016 @Simonsav hoeveel films ga jij kijken in Gent? En weet je of dit typisch zo een festival is waarbij je erg vroeg moet boeken (om niet te riskeren dat alles volzet is). Ik denk trouwens dat ik mijn tickets van 12/10 bestel, maar dat ik erna wil afwachten hoe die dag beviel om verder te boeken. (al riskeer ik dan wel zeker om de dag erna niet naar Train of Busan te kunnen kijken.. ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 6 oktober 2016 Share Geplaatst 6 oktober 2016 Dunno, zal afhangen van wanneer ik vrij kan krijgen en of ik zin heb om naar Gent te rijden. Vroeg boeken, geen idee, films waar regisseurs en/of cast aanwezig zijn zullen traditioneel snel uitverkocht zijn, de kleinere films zijn dat zelden en is er altijd nog wel plaats. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten