Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Shimotsuma Monogatari; Kamikaze Girls (Tetsuya Nakashima, 2004)

Voor wie Amélie nog niet absurd genoeg vindt.

Verhaal volgt de groeiende vriendschap tussen enerzijds Momoko, een asociaal meisje met een ongezonde fascinatie voor de Rococostijl die de deur niet uit gaat zonder fijne jurk, parasol en Strauss in haar hoofdtelefoon, en anderzijds de stoere Ichigo, lid van een vrouwelijke bikergang. Tot daar het plot, want verder draait de film vooral om de humor, leuke ideeën en situaties. Visueel wel iets minder dan ik had gehoopt. De kleuren spatten wel van het scherm en Nakashima doet er alles aan om het boeiend te houden (met zelfs twee animatiestukjes) maar cinematografisch haalt hij er niet alles uit. Geen topper dus, maar wel een heerlijk lief verhaal met genoeg leuke vondsten om een brede smile op mijn gezicht te toveren.

Zo'n film die alleen in Japan gemaakt kan worden. 3,5*.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Augustus

Films

131. dvd.pngEnemy (Denis Villeneuve, 2013) eye.gif :: 8.5

132. dvd.pngMoneyball (Bennett Miller, 2011) eye.gif :: 7.2

133. internet.pngLa herida (Fernando Franco, 2003) :: 6.4

134. internet.pngBatman v Superman: Dawn of Justice (Zack Snyder, 2016) :: 3.5

135. icon_on_demand.pngA Strange Love Affair with Ego (Ester Gould, 2015) :: 5.0

136. internet.pngGood Kids (Chris McCoy, 2016) :: 4.4

137. internet.pngBefore We Go (Chris Evans, 2014) :: 6.7

138. internet.pngAlready Tomorrow in Hong Kong (Emily Ting, 2015) :: 6.5

139. internet.pngIn Your Eyes (Brin Hill, 2014) :: 6.5

140. internet.pngQuiet City (Aaron Katz, 2007) :: 7.0

141. internet.pngThe Fundamentals of Caring (Rob Burnett, 2016) :: 6.8

142. internet.pngOur Kind of Traitor (Susanna White, 2016) :: 5.7

143. internet.pngClockers (Spike Lee, 1995) :: 6.6

144. internet.pngIn Search of a Midnight Kiss (Alex Holdridge, 2007) :: 7.5

145. icon_on_demand.pngNext Goal Wins (Mike Brett, Steve Jamison, 2014) :: 6.7

146. internet.pngEchoes of Innocence (Nathan Todd Sims, 2005) :: 5.1

Series

147. internet.pngBallers - Seizoen 2 (Stephen Levinson, 2016): Aflevering 2 t/m 5 (nog niet af gezien)

148. internet.pngStranger Things - Seizoen 1 (Matt Duffer, Ross Duffer, 2016): Aflevering 1 t/m 8 :: 7.9

149. internet.pngWolf Creek - Seizoen 1 (Greg McLean, 2016): Aflevering 6 :: 7.5

Statistieken

Totaal 16 films (maandgemiddelde: 16.8) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 0.

- Middel (21 t/m 75 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 16.

Totaal 13 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2301 min.

Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Enemy (8.5, 3de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Batman v Superman: Dawn of Justice (3.5).

Media-verdeling

dvd.png 2.

internet.png 15.

icon_on_demand.png 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Augustus

Films

58. bios.pngThe Legend of Tarzan (David Yates, 2016) :: 5.0

59. bios.pngSuicide Squad (David Ayer, 2016) :: 6.4

60. bios.pngLights Out (David F. Sandberg, 2016) :: 7.0

61. icon_on_demand.pngThe Bourne Legacy (Tony Gilroy, 2012) eye.gif :: 6.4

62. icon_on_demand.pngSuperbad (Greg Mottola, 2007) eye.gif :: 6.7

63. internet.pngThe Other Guys (Adam McKay, 2010) :: 5.9

64. internet.pngSleeping with Other People (Leslye Headland, 2015) :: 5.8

65. internet.pngJack of the Red Hearts (Janet Grillo, 2015) :: 7.2

66. internet.pngAlready Tomorrow in Hong Kong (Emily Ting, 2015) :: 6.4

67. internet.pngThe Fundamentals of Caring (Rob Burnett, 2016) :: 7.4

68. internet.pngCabin Fever (Travis Zariwny, 2016) :: 4.8

69. bios.pngFlaskepost fra P (Hans Petter Moland, 2016) :: 7.4

70. bios.pngWar Dogs (Todd Phillips, 2016) :: 6.5

71. internet.pngKvinden i buret (Mikkel Nørgaard, 2013) :: 6.9

Series

72. internet.pngChicago Med - Seizoen 1 (Michael Brandt, Derek Haas, Matt Olmstead, Dick Wolf, 2015): Aflevering 14 t/m 18 :: 8.0

73. internet.pngFear the Walking Dead - Seizoen 2 (Dave Erickson, Robert Kirkman, 2016): Aflevering 8 (nog niet af gezien)

74. internet.pngZoo - Seizoen 2 (Josh Appelbaum, André Nemec, 2016): Aflevering 7 t/m 11 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 14 films (maandgemiddelde: 7.5) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 14.

Totaal 11 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1965 min.

Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Chicago Med - Seizoen 1 (8.0, 15de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Cabin Fever (4.8).

Media-verdeling

bios.png 5.

internet.png 10.

icon_on_demand.png 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies. Het draaide helemaal niet om dialoog, maar om het kat-en-muisspel, hoe ze reageerden en het psychologische. En uiteraard de spanning, het onverwachte, de actie en het bloed. (h) Volgens mij heb ik de film zelfs gezien zonder ondertiteling en ik was best moe, maar ik had nergens problemen mee.

Ja omdat het je geen reet uitmaakt, mij en mijn kijk genoten wel ;) ;)

Augustus

Films

49. bios.pngJason Bourne (Paul Greengrass, 2016) :: 6.4

50. bios.pngSuburra (Stefano Sollima, 2015) :: 8.3 recensie_ong.png

51. bios.pngKiki, el amor se hace (Paco León, 2016) :: 7.0

52. bios.pngSuicide Squad (David Ayer, 2016) :: 6.7

53. bios.pngCafé Society (Woody Allen, 2016) :: 6.2

54. bios.pngWar Dogs (Todd Phillips, 2016) :: 6.4

55. bios.pngThe Shallows (Jaume Collet-Serra, 2016) :: 7.3

56. internet.pngGreen Room (Jeremy Saulnier, 2015) :: 7.0

57. bios.pngKubo and the Two Strings (Travis Knight, 2016) :: 9.0

Statistieken

Totaal 9 films (maandgemiddelde: 7.1) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 9.

Totale speelduur: 977 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Kubo and the Two Strings (9.0, 4de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Café Society (6.2).

Media-verdeling

bios.png 8.

internet.png 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

District 9 maar ff meegesnoept om ook deze maand een achtje te kunnen geven zie ik.

Augustus

Films

112. icon_on_demand.pngThe Good Girl (Miguel Arteta, 2002) :: 5.0

113. internet.pngUn homme qui dort (Bernard Queysanne, 1974) :: 7.8

114. internet.pngOcean's Eleven (Steven Soderbergh, 2001) :: 7.8

115. bios.pngSuicide Squad (David Ayer, 2016) :: 3.0 recensie_ong.png

116. bluray.pngSecret in Their Eyes (Billy Ray, 2015) :: 6.0

117. icon_on_demand.pngMan on a Ledge (Asger Leth, 2012) :: 6.5

118. internet.pngSing Street (John Carney, 2016) :: 7.5

119. dvd.png99 Homes (Ramin Bahrani, 2014) :: 6.8

120. internet.pngThe Nice Guys (Shane Black, 2016) :: 7.0

121. internet.pngReprise (Joachim Trier, 2006) :: 7.5

122. internet.pngSlacker (Richard Linklater, 1991) :: 6.5

123. bios.pngJulieta (Pedro Almodóvar, 2016) :: 7.5

124. dvd.pngDirty Grandpa (Dan Mazer, 2016) :: 5.5

125. internet.pngIn Search of a Midnight Kiss (Alex Holdridge, 2007) :: 7.3

126. bluray.pngDistrict 9 (Neill Blomkamp, 2009) eye.gif :: 8.0

127. bios.pngThe Man Who Knew Infinity (Matt Brown, 2015) :: 5.5

Series

128. internet.pngBallers - Seizoen 2 (Stephen Levinson, 2016): Aflevering 3 t/m 6 (nog niet af gezien)

129. dvd.pngParks and Recreation - Seizoen 2 (Greg Daniels, Michael Schur, 2009) eye.gif: Aflevering 6 t/m 24 :: 8.5

130. dvd.pngParks and Recreation - Seizoen 3 (Greg Daniels, Michael Schur, 2011) eye.gif: Aflevering 1 t/m 11 (nog niet af gezien)

131. bluray.pngThe Sopranos - Seizoen 6 (David Chase, 2006) eye.gif: Aflevering 1 t/m 9 (nog niet af gezien)

132. icon_on_demand.pngStranger Things - Seizoen 1 (Matt Duffer, Ross Duffer, 2016): Aflevering 1 t/m 8 :: 8.5

133. internet.pngSuits - Seizoen 6 (Aaron Korsh, 2016): Aflevering 3 t/m 7 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 16 films (maandgemiddelde: 14.1) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 16.

Totaal 56 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3654 min.

Aantal films / series herzien: 4.

Best beoordeeld: Parks and Recreation - Seizoen 2, Stranger Things (8.5, 5de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Suicide Squad (3.0).

Media-verdeling

bios.png 3.

bluray.png 3.

dvd.png 4.

internet.png 9.

icon_on_demand.png 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Augustus

Films

86. internet.pngThe Pixar Story (Leslie Iwerks, 2007) :: 7.0

87. internet.pngThe King of Kong (Seth Gordon, 2007) :: 7.5

88. internet.pngModern Times (Charles Chaplin, 1936) :: 7.5

89. internet.pngThe X Files (Rob Bowman, 1998) :: 7.2

Series

90. internet.pngFamily Guy - Seizoen 14 (Seth MacFarlane, 2015): Aflevering 17 t/m 21 :: 8.0

91. internet.pngThe Office - Seizoen 1 (Ricky Gervais, Stephen Merchant, 2001): Aflevering 1 t/m 4 (nog niet af gezien)

92. internet.pngRome - Seizoen 1 (Bruno Heller, William J. MacDonald, John Milius, 2005): Aflevering 5 t/m 12 :: 8.6

93. internet.pngRome - Seizoen 2 (Bruno Heller, William J. MacDonald, John Milius, 2007): Aflevering 1 t/m 10 :: 8.4

94. internet.pngSeinfeld - Seizoen 7 (Larry David, Jerry Seinfeld, 1996): Aflevering 10 t/m 22 :: 8.3

95. internet.pngStar Trek: The Next Generation - Seizoen 1 (Gene Roddenberry, 1987): Aflevering 1 t/m 9 (nog niet af gezien)

96. internet.pngThe West Wing - Seizoen 3 (Aaron Sorkin, 2002): Aflevering 17 t/m 22 :: 8.3

97. internet.pngThe West Wing - Seizoen 4 (Aaron Sorkin, 2002): Aflevering 1 t/m 18 (nog niet af gezien)

98. internet.pngThe X Files - Seizoen 5 (Chris Carter, 1997): Aflevering 6 t/m 20 :: 8.2

99. internet.pngThe X Files - Seizoen 6 (Chris Carter, 1998): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 4 films (maandgemiddelde: 7.1) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 4.

Totaal 90 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 4018 min.

Best beoordeeld: Rome - Seizoen 1 (8.6, 4de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: The Pixar Story (7.0).

Media-verdeling

internet.png 14.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gone Girl (2014, David Fincher) 3BZYU.jpg/fLuMC.jpg

David Fincher. Komt 'ie:

Toen ik dat een tijd terug zag, vond ik dat het tijd werd om een deel van zijn oeuvre eens opnieuw aan te doen. Se7en en The Game waren alweer heel erg lang geleden, Zodiac wilde ik al lang opnieuw zien en Gone Girl stond al een tijdje in mijn kast een hele toffe booklet te zijn. Die eerste drie heb ik met plezier opnieuw gezien, dus nu was het tijd voor Gone Girl. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer de bioscoop uitliep met een goede glimlach op mijn gezicht, maar nu... Nu werd dat een hele grote en sadistische lach, die zich kenmerkte door hardop lachen en een intense vorm genietbaarheid van het slechte in de mens. Deze Fincher is flink gestegen in mijn waardering.

Zoals bij zoveel films, valt het oog voor detail pas bij de herkijk echt op. En nu is Fincher al behoorlijk een man van detail, dat is ook waarom zijn films er zo gelikt uitzien. Juist Gone Girl leent zich daarom uitstekend voor een herkijk, omdat (als je niet bekend bent met het boek, zoals ik) je als kijker gedurende de film af en toe op het verkeerde been gezet wordt. Bij een tweede kijkbeurt kun je dan opletten hoe goed dat gebeurt: nu pas valt bijvoorbeeld op dat Gone Girl begint met een samenvatting, een soort prelude van wat er gaat komen, maar dat kun je nog niet direct weten zonder de kennis die je pas later vergaat. In veel van de dialoog is al terug te vinden hoe zowel Nick als 'Amazing' Amy in elkaar steken. En dat is weinig goeds. Hoewel: als je ervan uitgaat dat perverse mensen op het witte scherm voor amusement zorgen, is het vermaak van de hoogste plank en dat is altijd goed. Zo ziet Fincher het kennelijk en ik houd daar wel fan.

Net als in zijn vorige films zoekt Fincher de donkere kanten van zijn personages op. Tot aan het extreme. Vrouwen zijn berekenend en manipulatief. Mannen gaan vreemd en zijn leugenaars. Fincher houdt wel van halflege glazen. Maar hoe in deze heerlijke sadistische thriller/romanstijl, die doet denken aan een heerlijk geschreven boek, wordt gespeeld met logische aannames door wat men ziet en vooral ook wil zien, de publieke opinie en rol van de media in combinatie met gelabelde maatschappijstandaarden, basisgedachten en -principes die men associeert met zwangerschap, geweld en ontrouw... Als kijker kun je met de informatie die je bij een herkijk hebt opgedaan al veel meer met een tweede kijkbeurt, bijna precies zoals Amazing Amy al die informatie gebruikt om keihard te manipuleren.

Misschien is het juist door die overeenkomst tussen de film zelf en mijn ervaring, dat ik zo intens heb genoten van hoe slecht dit isHier is het medium film zo goed voor. Van Fincher was ik het al, vooral van The Social Network en met name Fight Club, maar nu ben ik ook nog eens fan van Gone Girl. Wát een heerlijke film. Die eerste en laatste take is ook zo briljant: zoveel gebeurd, zo weinig veranderd. Of juist zoveel veranderd. Twee spinnen gevangen in hun eigen gesponnen webben, maar zoals Henny Huisman het ooit zo poëtisch zong: "Maar zoals bij elke wedstrijd, kan er maar één de winnaar zijn."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Augustus

Films

78. Magic Mike XXL (Gregory Jacobs, 2015) :: 6.1

79. A Beautiful Mind (Ron Howard, 2001) :: 8.8

80. Requiem for a Dream (Darren Aronofsky, 2000) :: 8.4

Series

1. Suits - Seizoen 6 : Aflevering 3 t/m 7 :: 7.5

2. Game of Thrones - Seizoen 2 : Aflevering 1 t/m 10 :: 8.5

3, Game of Thrones - Seizoen 3 : Aflevering 1 t/m 10 :: 9.0

4. Game of Thrones - Seizoen 4 : Aflevering 1 t/m 10 :: 8.7

Statistieken

Totaal 3 films (maandgemiddelde: 10.0) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 3.

Totaal 34 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2020 min.

Best beoordeeld: Game of Thrones seizoen 3 (9.0).

Slechtst beoordeeld: Magic Mike XXL (6.1).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mechanic: Resurrection gezien. Na 5 minuten zat ik al te juichen hoe over the top dit zou gaan worden :r Typisch Statham filmpje, altijd lekker, hoewel deze wel beduidend minder is dan het eerste deel. Verhaaltechnisch behoorlijk geforceerd en zelfs qua CGI nogal slordig uitgewerkt. Jessica Alba mag hierin ook meedoen, zij moet vooral mooi en hulpeloos wezen en er af toe wat domme dialoog uitknallen. Blijft toch een waanzinnig slechte actrice hoor. 2.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statham vind ik stiekem toch altijd wel een van de tofste actie acteurs.

Oja deze nog vergeten.

Augustus

Films

71. internet.pngEddie the Eagle (Dexter Fletcher, 2016) :: 6.6

72. bios.pngSuicide Squad (David Ayer, 2016) :: 7.5

73. internet.pngThe Nice Guys (Shane Black, 2016) :: 6.6

74. internet.pngAnt-Man (Peyton Reed, 2015) :: 6.7

75. internet.pngIron Man (Jon Favreau, 2008) :: 6.5

76. bios.pngCafé Society (Woody Allen, 2016) :: 6.9

77. internet.pngNow You See Me 2 (Jon M. Chu, 2016) :: 5.9

78. internet.pngNeighbors 2: Sorority Rising (Nicholas Stoller, 2016) :: 5.5

79. internet.pngBastille Day (James Watkins, 2016) :: 6.5

Series

80. icon_on_demand.pngMarco Polo - Seizoen 2 (John Fusco, 2016): Aflevering 3 t/m 10 :: 7.9

Statistieken

Totaal 9 films (maandgemiddelde: 9.4) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 9.

Totaal 8 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1483 min.

Best beoordeeld: Marco Polo - Seizoen 2 (7.9, 11de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Neighbors 2: Sorority Rising (5.5).

Media-verdeling

bios.png 2.

internet.png 7.

icon_on_demand.png 1.

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Crimson Peak (Guillermo del Toro, 2015) ***

Niet altijd even geslaagd, maar del Toro blijft wel een van de meest unieke (Hollywood)regisseurs.

Hoewel Mia Wasikowska weer schattig as usual is en ook Hiddleston en Chastain degelijke prestaties neerzetten, is de echte ster van de film voor mij het prachtige landgoed. Piepend en krakend langs alle kanten, heerlijke gedetailleerd aangekleed, die rode klei die zich dreigend door de vloer en door de waterkranen een weg probeert te banen. Aan sfeer heeft deze film geen gebrek.

Helaas weet del Toro die sfeer nooit echt te vertalen in een écht goeie film. Het script mist body, puntje-van-de-stoel suspense is er nooit en visueel wordt het nooit saai maar ook nergens meer dan degelijk.

Veel potentie die niet altijd benut wordt, maar wel uniek genoeg om twee uur te boeien. Dikke 3*.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk eens Mommy van Xavier Dolan gezien, een drama over een alleenstaande moeder en haar tienerzoon die aan ADHD lijdt. Een film die destijds veel lof kreeg en diverse prijzen won, ondermeer op Cannes. Wel een film die niet altijd even makkelijk is, met veel gekibbel tussen moeder en zoon, en sommige stukken moet je je toch even doorheen worstelen. Toch ga je gaandeweg meeleven, ook dankzij de inbreng van een 3de personage, wat de situatie iets toegankelijker maakte. Naarmate je het einde nadert wordt je vervolgens beloond voor je geduld, want de laatste 20-25 minuten waren echt heel erg goed.

3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net The Red Turtle gezien, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind. De film heeft namelijk wel wat, waarbij vooral de rust en de muziek me erg aanspraken. Ik werd er helemaal zen van en ik was echt blij dat ik hiervoor had gekozen. Maar aan de andere kant vond ik het soms wat van de hak op de tak gaan, zelfs met deze heerlijke rust, en kon ik niet zo heel veel met het verloop van het verhaal. Of ik miste de boodschap van de mystiek, of het was gewoon niet zo goed uitgewerkt. Ik had in ieder geval op iets meer magie en symboliek gehoopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

images?q=tbn:ANd9GcSukQOmzH8ntJRQW59HVVSacwso77kA14f0FvJqNzzso39QypL1

Juist terug van Star Trek: Beyond. "Escape Versie"

Ik ben zeker geen Star Trek fan, vind niks aan de series. Deep Space 9 keek ik vroeger als kind wel maar niet om te zeggen wauw.

Ik begrijp wel de nostalgie velen hebben en de verbintenis aan de personages. Betrap mij veel lachen de grappen tussen Spock en Mccoy.

Film was degelijk en onderhoudend en was gaan kijken voor Idris Elba echt klasse bak hij. En ja geef toe ik heb een zwak voor Zoe Seldana, mhhh echt my kind of woman. Heb al haar films bijna gezien denk ik. Ik vond Into Darkness beter omdat Cumberbatch gewoon iedereen van de scene speelt. 6,5/10

Film was ok maar moet hem terug op DVD kijken. Ik weet niet welke idioot er met dit nieuw ding Escape aan kwam maar die mogen ze op een film beurs publiek steningen.

Wa the f...was me dat? Eerst een intruductie filmpje van ja soms...soms ga je aan de bijkomende zij schermen dingen zien gebeuren. Maar meeste actie gebeurt op middel scherm dus blijf hier.

Ik heb echt een hekel aan al die nieuwe shit elke keer. 3D...die gebogen schermen elk jaar wel iets nieuws om geld uit je zakken te kloppen zonder dat het eigenlijk iets echt toevoegd aan de film ervaring. Ik ga pas mee in iets nieuw als de borsten in men gezicht vliegen en ik voor bijna 15 euro ten minste afgezogen word terwijl ik kijk want dit is echt er over. Heel leuk allemaal maar je kijkt dus naar centrum en bij meeste wide shots krijg je alle schermen te zien. Ohja nu wel, nu niet ik ben na half uur gestopt proberen met kijken naar die zij schermen want djeezes hoe iritant is het dat de beeld kwaliteit van HD naar video gaat elke vijf botten. Licht...ineens overbelicht en donker verwacht geen f... te zien want dat is dus ook zo. Was blij ik had een gratis ticket want ging men geld terug vragen wat was me dat.

Pfew dat lucht op.

Alle mensen die naar Kinepolis Antwerpen gaan deze week kijk hem in normale versie aub en doe je zelf een plezier.

Sing_Street_poster.jpeg

Gisteren Sing Street gezien.

Heel leuke film. Had al goeie dingen van gehoord en was mij ook heel goed meegevallen.

Nostaligisch voor wie jaren 80's actief heeft mee gemaakt. Ik ben altijd jaren 80 freak geweest ook al ben ik pas in 88 geboren.

Miami Vice, de muziek ja zelfs de kleren. En deze film vol van dat buiten miami vice dan heeft me echt kunnen bekoren. Veel gelachen maar ook momenten tussen die best heftig waren zonder dat ze opgedrongen werden. Een film echt met liefde gemaakt en goed vertolkt door iedereen. Heb dat niet snel laatste tijd dat ik zeg, weinig mis met deze film. Kan niks vinden dat ik zeg oh saai stuk of slecht on overtuigend vertolkt. 8/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rio, Eu Te Amo (Rio, I love you) gezien, die kun je het best vergelijken met Paris, Je t'aime. Namelijk een aaneenschakeling van kortfilmpjes die zich allemaal afspelen binnen dezelfde stad. Moeilijk om er echt een algehele beoordeling op te plakken, het ene filmpje is natuurlijk al wat beter dan de andere, maar het bruisende van een zuiderste stad als Rio komt wel erg mooi tot zijn recht. Alleen daarom al heb ik er best van genoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beloofd toch nog wel een lekker najaar te gaan worden qua films als ik nu alle upcoming releases eens zit door te bladeren. Deze week Sully (Clint Eastwood), drama over het vliegtuig wat ooit landde in de Hudson rivier, waar ik wel benieuwd naar ben. Arrival van Denis Villeneuve wat nog komt in november. Zie ook net La La Land. Film van de regisseur van Whiplash met Ryan Gosling en Emma Stone (momenteel een metascore van 91). Nieuwe film met Amy Adams en Jake Gyllenhaal, Nocturnal Animals, ziet er ook wel het volgen waard. En dan zie ik ook nog Moonlight. 7 recensies, 7x de volle 100. En dan nog wat andere filmpjes als Una, Brimstone, Hacksaw Ridge en The Light Between Oceans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites