Hansje Geplaatst 5 augustus 2016 Share Geplaatst 5 augustus 2016 Ik ben alvast blij dat hij deze keer geen puzzeltje heeft verzonnen, dat bespaart ons al minstens een half uur aan saaie exposition dialogue. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 augustus 2016 Share Geplaatst 5 augustus 2016 The Last King of Scotland zojuist gekeken. Aardige film, met name het deel wat op feiten gebaseerd is. Het deel wat er volledig bij verzonnen is, met die lijfarts, vond ik wat minder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 augustus 2016 Auteur Share Geplaatst 7 augustus 2016 Suburra Van de regisseur van de serie Gomorrah. Film over een ''Samurai'' een oude huurmoordenaar en fixer die oorlog tussen iemand die Otto(8) heet en de zigeuners moet verkomen en intussen een politicus die Pippo helpt om een wet over Ostia er door heen gedrukt te krijgen. Gaaf gefilmde film met mooie shots , goed acteerwerk en erg mooie M83 soundtrack. Leuke hoe twee situaties zich richting elkaar ontwikkelen. Absolute aanrader. 8.3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 augustus 2016 Share Geplaatst 7 augustus 2016 Zojuist Once Upon In A Time In America afgekeken. Bijzondere film om te zien. De traagheid van de film heeft iets positiefs en negatiefs. Gevoelsmatig duurde het wel erg lang, maar liet in de langere tijd die het nam wel op rrn bepaalde manier vriendschap wat beter zien. Vond het verhaal op zich niet heel veel verrassende elementen hebben, op het einde na. De bloedscenes waren lachwekkend, vraag me af of dat zo bedoeld was. Té nep, ook voor die tijd. Al met al neig ik eerder naar een 7/10 dan een 8/10. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 augustus 2016 Auteur Share Geplaatst 8 augustus 2016 Audrey Hepburn die geboren is in Brussel en interview geeft in het Nederlands. Wat een poppie was het toch ook :love: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 augustus 2016 Share Geplaatst 8 augustus 2016 Net Tallulah gekeken, nieuw Netflix original filmpje. Prima filmpje om met het vrouwtje te kijken. Gaat over een meisje die een verwaarloosd kind kidnapt en dat ze daardoor een band opbouwt met haar schoonmoeder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 9 augustus 2016 Share Geplaatst 9 augustus 2016 (bewerkt) Suicide Squad. Van DC Comics. DC Comics, dat eerder Man of Steel en Batman v Superman opleverde. Man of Steel had die heerlijke trailer die veel verwachtingen schepte, met een rauw en realistisch randje en een op het oog fijne hand van Snyder. Dat viel toch wat tegen. Batman v Superman viel daarna zelfs heel erg tegen en duurde natuurlijk veel te lang. Dus besloot DC Comics het in dit nieuwe continue universum met een bende van ellende te proberen. Dikke prima! Een stel gekken die zonder scrupule alles met de grond gelijk maken en in een hoofdrol worden geduwd om iets nog slechters weer met de grond gelijk te maken. De potentie! Gewetenloze actie, keihard knallen, geen morele dilemma's (hoewel dat misschien toch wel komt, maar goed, na minimaal een halve film zonder kan ik daar wel mee leven) en genieten van slechte mensen - want dat doen we toch het allerliefst. Ja, dit kon eens iets heel anders gaan worden. Maar goed. Toen kwam een trailer en een Joker die heel erg op de enige echte Joker leek. Dat temperde de verwachtingen al enigszins, hoewel ik hoopte op een meer eigen interpretatie door Leto. De volgende trailers vielen mij ook al wat tegen, maar dat temperde de verwachtingen. Dat is nooit zo erg, want dan valt een film doorgaans niet zo tegen. En toen kwamen de eerste reacties toen de film uit was. Die vielen tegen en temperden de verwachtingen nog verder. Dat vond ik wederom prima, want dan kon de film nooit zo tegenvallen als de titanenstrijd tussen mijn twee favoriete superhelden. Dus, met die lage verwachtingen ging ik naar de film. De openingsscene beloofde stiekem toch wat goeds, want als begonnen wordt met iets rauwere versie van House of the Rising Sun en een plaatje dat direct doet denken aan dat fabelachtige einde van Sons of Anarchy S04, dan zit deze meneer met kippenvel te kijken. En toen. De introductie van antiheld 1. En daarna van antiheld 2. En daarna van 3. Zo houterig, zonder dynamiek, zonder humor, zonder hardheid. Nog een paar leuke tracks op de soundtrack, en weer van hetzelfde: gebrek aan soepele montage, of juist tegenstrijdige camerabewegingen van het ene naar het andere shot. Het haalt het tempo volledig uit de film en zorgt dat de episch bedoelde intro de kaars al direct uitblaast, nog voordat deze is aangestoken. Ik verlangde hier echt al terug naar de vele slowmo's van Snyder uit BvS, want die hebben nog iets van gevoel (oké, in BvS werkte het tegenstrijdig, maar toch). Het was de toon voor wat er ging volgen, want ik kan eigenlijk niets positiefs bedenken. Een korte opsomming van mijn irritaties: [spoiler=grrrrrrrrrr]- Overdreven sentiment. Doe normaal joh, dat past toch niet? Als het alleen Will Smith en zijn dochter was gebleven, prima, dan accepteer ik die Amerikaanse producenten nog wel, want dat kan ik over het algemeen wel met dit soort films, puur voor mijn eigen vermaak en het halfvol houden van de glazen. Maar vervolgens kreeg je ook nog: een romance tussen Joker en Quinn die nergens op sloeg (een van de voorbeelden van matig schrijfwerk: verliefd worden zonder reden, twee stoppen tegen een hoofd en het is een ware romance), een vuurman met zijn lieve gezinnetje, een Japanse harakiri met haar wijlen man en een rare romance tussen die heks en die soldaat die in één dag meer haargroei had dan ik in een maand. - Oké, dat laatste is niet helemaal waar, maar het viel me op. Of was hij stiekem ook een nanomens? - The Joker die veel te overdreven wordt neergezet. Had kunnen werken, maar niet in zo’n kleine rol en niet op een manier die veel teveel lijkt op die van Ledger. Dat had zowel Leto als Ayer toch wel door van tevoren kunnen hebben bedacht? En ik wilde Leto nog wel een eerlijke kans geven. - En dan die link naar de Joker van Nicholson. Waar sloeg dat vat met zeep op waar Quinn in viel? Was dat inderdaad gewoon een flauwe link? Ook weer zo'n moment dat episch moest zijn, maar het niet was. - Had ik al een gebrek aan humor genoemd? Veelzeggend dat de zaal op ‘grappige momenten’ muisstil was. En nee, dit was niet in IMAX, waar je een speld moet kunnen horen vallen. Gewoon in zaal 7. Ik kon echt maar een momentje of twee zachtjes grinniken. - Viola Davis die ineens weer leeft. Helemaal uit het niets. Met een telefoon. Alles is waterproof. - The Joker die aan het einde nog leeft. Regel 1 bij filmdoden: ze zijn niet dood totdat je hebt gezien dat ze dood zijn. Dit was dus wel een supergrote verrassing hoor. - En ja, ook dat moment dat hij terug kwam miste alle, maar dan ook álle magie. Zoals vrijwel elk moment dat stukje magie miste. - Ik zag trouwens dat Ayer niet alleen had geregisseerd, maar ook had geschreven. Wat gebeurt er toch met de filmhuisachtige regisseurs die aan deze enorme producties beginnen? Zo jammer. Echt heel jammer. Verder was het gewoon een simpel actiefilmpje. Normaal kan ik met mijn verstand op nul dit soort films nog wel pruimen, daarom kreeg BvS ook nog een zesje, maar dit. Ik was serieus gefrustreerd na afloop en daarom dit even, de gehele film miste impact. Misschien denk je nu; lekker simpel, een filmpje afkraken. Maar ik was zelfs met mijn lage verwachtingen een soort van ontgoocheld, dit is echt een enorme tegenvaller. Ohja. Nog een irritatie, of vooral een vraag: heet The Flash The Flash omdat je steeds maar een flits van hem voorbij ziet komen in een nietszeggend rolletje om de continuïteit van het universum te bewijzen? Net als in BvS was dit weer zo'n raar, verplicht momentje. Laat dat dan gewoon achterwege joh. Deze review op wiw sluit ook wel aardig bij mij aan. Maar waarom dan toch nog een 3, want dat is mijn cijfer? Omdat ik in de bioscoop zit en dat altijd alles beter maakt. Thuis was dit misschien wel een 2 geworden. 9 augustus 2016 bewerkt door vinnypassy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 augustus 2016 Share Geplaatst 9 augustus 2016 Zojuist Jagten gekeken. Mooie film inderdaad. Paar brok in de keel momentjes, vooral met die hond. Enige minpuntje is dat ik het einde niet heel sterk vond ofzo, niet helemaal bevredigend. 8/10. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 9 augustus 2016 Share Geplaatst 9 augustus 2016 Juist dat niet bevredigende vind ik zo goed, omdat dat heel goed aangeeft dat als je van zoiets beschuldigd bent - ook als je onschuldig bent - je je hele leven lang over je schouder moet kijken. Dat doet dat einde wat mij betreft zelfs perfect, hoewel dat [tekst]schot van mij niet gelost[/tekst] had hoeven worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 augustus 2016 Share Geplaatst 9 augustus 2016 Vond dat het te makkelijk om even een jaar verder te skippen, dat alles dan weer goed is en dan nog even zo'n momentje. Dat een beetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 10 augustus 2016 Share Geplaatst 10 augustus 2016 Maar het punt is dus juist dat [tekst]alles niet goed is. Je wordt op het verkeerde been gezet door te denken dat alles in orde is, maar het absolute einde geeft heel duidelijk aan dat dat niet zo is[/tekst]. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 augustus 2016 Share Geplaatst 10 augustus 2016 Ik begrijp wel hoe het bedoeld is, maar vind de manier waarop het gebracht werd niet heel sterk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 11 augustus 2016 Share Geplaatst 11 augustus 2016 Before We Go gezien, op aanraden van Dansie. Wel mooi klein filmpje, al is de helft ongeveer flagrant gekopieerd van Before Sunrise en Lost in Translation :-D Verder komt rond november de nieuwe van Denis Villeneuve uit, Arrival Taking place after alien crafts land around the world, an expert linguist is recruited by the military to determine whether they come in peace or are a threat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 11 augustus 2016 Share Geplaatst 11 augustus 2016 Dennis Villeneuve _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 11 augustus 2016 Share Geplaatst 11 augustus 2016 Ziet er geiltjes uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 11 augustus 2016 Share Geplaatst 11 augustus 2016 Dennis Villeneuve _O_ En dan zijn naam fout schrijven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 11 augustus 2016 Share Geplaatst 11 augustus 2016 Gisteren gepoogd Money Monster te kijken. Wat een verschrikkelijke, onrealistische film was dat. 1/10. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 11 augustus 2016 Share Geplaatst 11 augustus 2016 En dan zijn naam fout schrijven Don't care :nee: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 11 augustus 2016 Share Geplaatst 11 augustus 2016 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 11 augustus 2016 Share Geplaatst 11 augustus 2016 Scott Lavinn _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 11 augustus 2016 Share Geplaatst 11 augustus 2016 Waardeloze vent ben je soms ook he :mrg: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 11 augustus 2016 Share Geplaatst 11 augustus 2016 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 11 augustus 2016 Share Geplaatst 11 augustus 2016 American Ultra Wat een vervelend hoopje hyperkinetisch gedoe. Het was vooral een samenraapsel van 'kijk eens wat voor leuke, originele en quirky dingen we in een film kunnen steken' maar van een geheel kan je allesbehalve spreken. Net zoals bij de vorige prent van de regisseur 'Project X' alhoewel die me net meer greep door de (onbedoelde?) triestigheid van het verhaal. Opzettend slechte acteerprestaties die niet geslaagd zijn, een script dat alle kanten uitzwiert om cool en interessant te doen maar zichzelf daar net mee in de schoen schiet, CGI die niet altijd even sterk is (rook, seriously?). De film is voor mij ondanks de bovenstaande minpunten nog nipt bekijkbaar door Connie Britton (cool as fuck), Walton Goggins (altijd geweldig) en de chemie tussen Eisenberg en Stewart (maar zo veel beter gedaan in Greg Mottola's Adventureland). 5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 14 augustus 2016 Share Geplaatst 14 augustus 2016 Suicide Squad van de week in de bios gezien, vond 'm tof maar had er iets meer van verwacht. Ik stoorde me vooral [spoiler=SQ]aan de verhaallijn rondom The Joker, die voegde echt niks toe. Ook vind ik de villain echt totaal niet boeiend. Die twee dingen kosten toch wel wat punten, evenals de soms teveel aanwezige sentimentele plotlines (Deadshot en z'ndochter kon ik prima hebben, maar moest dat van Katana en de lovestory tussen Echantess en Rick Flagg nou echt?) Maar ik vond 'm verder heel tof hoor. De Squad was tof, al had het nog wel wat meer echte badguys mogen wezen. Harley Quinn was geweldig, Will Smith als Deadshot viel me in positieve zin op en ik vond Captain Boomerang een aangename verassing (juist omdat hij wel een echte gore schoft was gewoon). Wel gewoon een goede 3,5* waard imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 14 augustus 2016 Share Geplaatst 14 augustus 2016 Ze hadden bij DC gewoon meer tijd moeten nemen om hun hele universum neer te zetten ipv maar ze snel mogelijk willen aanhaken bij Marvel zodat ze Justice League tegelijkertijd met The Avengers konden releasen. Hadden ze imo veel beter eerst een film rondom The Joker kunnen brengen met daarin dus ook Harley Quinn. Nu was dat allemaal veel te geforceerd gebracht. [tekst]Liefdesverhaaltje sloeg gewoon nergens op.[/tekst] Idem met die andere bad guys, [tekst]moest allemaal in enkele minuten even geïntroduceerd worden.[/tekst] DC had hier wat mij betreft best origineel kunnen zijn door juist films uit te brengen over de bad guys, gelukkig gaan ze dat al doen met Harley Quinn. Die was toch wel het enige karakter wat echt wat toevoegde aan Suicide Squad. Film over Deadshot had ook heel leuk kunnen worden. Maar ja DC :cab: Doet Marvel het toch veruit beter tot dusverre. Voor de geïnteresseerde: eind september ergens komt The Neon Demon als het goed is op DVD/BluRay uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten