Starálfur Geplaatst 11 december 2015 Share Geplaatst 11 december 2015 4. Voyage of Time (Kan wel eens de 2001: a Space Odyssey van Malick worden, hoewel ik geen Malick fan ben (maar ook geen Kubrickfan hier)) Die heeft hij al gemaakt: The Tree of Life. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 11 december 2015 Share Geplaatst 11 december 2015 Die heeft hij al gemaakt: The Tree of Life. Wat wordt VoT dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 12 december 2015 Share Geplaatst 12 december 2015 http://www.moviemeter.nl/film/103641 [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; Dit zal wel iets voor jou zijn deze film. Nieuwe van de regisseur van Innocence, maar zal wellicht een soort speciale film zijn. Misschien nog niet te veel lezen (heb het zelf ook niet gelezen). Ah, thanks voor de tip man. Cool dat Hadzihalilovic nog eens haar eigen ei mag leggen tussen het helpen van Noé door. Ben benieuwd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 13 december 2015 Share Geplaatst 13 december 2015 Blijkbaar al tien films gezien van regisseur Zemeckis. Nouja, ik zag al dat ik redelijk veel gezien had, en heb de BTTF-vervolgen die nog op TV stonden, gekeken. En ook The Walk (film van dit jaar maar eens gekeken). Kom nu uit op dit lijstje voor films van Zemeckis. Geen fan van hem, maakt ook geen slechte films uiteraard. Meer van hem wil ik trouwens niet zien. 1. Cast Away - 7 2. Flight - 7 3. Back To The Future - 7 4. Forrest Gump - 6,5 5. The Walk - 6,5 6. Contact - 6,5 7. Back To The Future part II - 6 8. Back To The Future part III - 5 9. The Polar Express 5 10. What Lies Beneath - 4 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 13 december 2015 Share Geplaatst 13 december 2015 Na de lijst van [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; en de posts daaropvolgend in het FMusic 100 topic, toch maar eens naar Beast of the Southern Wild gaan kijken. Wat een ontzettend bijzonder filmpje zeg. Ging er volledig onbevangen dus ik had eigenlijk geen idee waar het over moest gaan, maar de sfeer zat er al meteen goed in en naarmate de film vorderde werd het mooier en mooier. IJzersterke soundtrack speelt daar natuurlijk een hele belangrijke rol in maar zaten ook filmtechnisch wat hele sterke scènes in ([tekst]zoals die bijna hypnotische scène in dat bordeel[/tekst]). Had even wat tijd nodig maar is uiteindelijk zeer goed bevallen, echt een klein pareltje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 13 december 2015 Share Geplaatst 13 december 2015 Relatos Salvajes was zeer sterk. Een enorme positieve meevaller voor een film die me qua plot en genredefiniering op het eerste gezicht niet bevalde. Heeft me compleet verrast. Een van de betere films van dit jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 13 december 2015 Share Geplaatst 13 december 2015 - Echt verschrikkelijk die dubbelposten, wat is er met dit forum aan de hand? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 14 december 2015 Share Geplaatst 14 december 2015 Suburra, een Italiaanse film van de makers van Gomorra (de TV reeks). Een sterk drama die focust op de onderlinge intriges en connecties tussen de politiek en de georganiseerde misdaad in het Rome van enkele jaren terug. Darwinisme, maar dan in een stijlvolle verpakking. Behoorlijk meeslepend ook, zeker dankzij een uitstekende cast en fijne soundtrack. Aanradertje. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 14 december 2015 Share Geplaatst 14 december 2015 Nice. Ik ga proberen deze week (aanstaand weekend dus vooral) nog eens lekker wat 2015-filmpjes mee te pikken, die stond ook op mijn lijstje. Net Mia Madre gezien. Op zich een goede film, met best wat potentie, maar lijkt soms net even de juiste richting te missen. Neemt niet weg dat het verschil tussen de echte wereld en de filmwereld (die in deze film soms juist weer 'reëler' lijkt dan de werkelijkheid) een aardige parallel zijn voor de strijd die hoofdpersoon Margherita strijdt - met zichzelf en tegen het onvermijdelijke in deze film. Vooral haar rol was ook heel erg sterk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 14 december 2015 Share Geplaatst 14 december 2015 Mis je nog belangrijke dingen van dit jaar dan? Ik denk zelf dat ik 't meeste wel heb gehad. Allicht die nieuwe van Idriss Elba nog, de nieuwe Spielberg..misschien.. zie verder niet meteen nog iets wat ik absoluut gezien moet hebben. Mia Madre las ik laatst nog een hele negatieve review over, dat was ook niet motiverend :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 14 december 2015 Share Geplaatst 14 december 2015 Nee, missen niet hoor. Maar heb bv nog filmpjes als Schneider vs Bax te gaan die ik wel ff mee wil pikken. Steve Jobs wil ik ook nog zien, Bridge of Spies als het past en die van Elba inderdaad ook. Maar moeten? Alleen Knight of Cups, maar daarbijbehorende acht ik wel op de blu-ray. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 14 december 2015 Share Geplaatst 14 december 2015 (bewerkt) Ja, ik wil wel nog een tiental films zien, maar of je nu een film mist of niet? Hij zal wel niet weglopen hoor. Maar alles wat ik nu kijk is allemaal van dit jaar, op één enkele uitzondering na dan. Zo ben ik morgen van plan om de gehele mad max filmografie te zien. Er is wel één film die ik absoluut nog wil zien dit jaar: Tangerine. Trailer trok me enorm aan. Ik ga hem deze week wel kijken :). Zelf vandaag A Girl Walks Home Alone At Night en Echoes of War gezien. Vond ik twee zeer aangename filmpjes die me verrasten. Sober, stillystisch, knap gefilmd en gewoon mooi om te volgen (niet saai ofzo, zoals ik bij sommige andere films wel heb die traag zijn). 14 december 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 december 2015 Share Geplaatst 15 december 2015 Nee, missen niet hoor. Maar heb bv nog filmpjes als Schneider vs Bax te gaan die ik wel ff mee wil pikken. Steve Jobs wil ik ook nog zien, Bridge of Spies als het past en die van Elba inderdaad ook. Maar moeten? Alleen Knight of Cups, maar daarbijbehorende acht ik wel op de blu-ray. Jobs inderdaad ook nog, maar die komt hier pas in januari in de bios helaas. Trouwens, dat Suburra waar ik daarboven over postte is een Netflix productie, die kun je ook nog kijken ;sm; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 december 2015 Auteur Share Geplaatst 15 december 2015 Volgende compilatie, 164 films in totaal van dit jaar: https://vimeo.com/147217969 Late reactie maar super mooi en tof zeg _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 15 december 2015 Share Geplaatst 15 december 2015 Jobs inderdaad ook nog, maar die komt hier pas in januari in de bios helaas. Trouwens, dat Suburra waar ik daarboven over postte is een Netflix productie, die kun je ook nog kijken ;sm; I know, staat ook al even in mijn Netflix-shortlit. Net als Beasts Of No Nation. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 16 december 2015 Share Geplaatst 16 december 2015 (bewerkt) Tangerine kleine tegenvaller - hoewel het visueel echt een knappe film is, en het einde ook. Knap gefilmd door dat je echt amper merkt dat het met een iphone is gefilmd, Trolljegeren was een erg geinige film. En last but not least ook het twee-en een half uur durende Straight Outta Compton gezien. Uiteraard wel een film die ik moest gezien hebben, omdat ik wel into dat soort van muziek ben en er wel iets van ken - hoewel niet specifiek N.W.A. en de historie erachter (wel de leden ervan). Mad Max: Fury Road zal voor morgen zijn. Mag ik ook vragen, hoe jullie tegenover het dierenleed in Seom stonden. Ik vond de film zelf niet slecht, maar heb enorm veel moeite met wat er in die film getoond wordt - vandaar geen notering voorlopig op whatiwatch. Ik vond de recensie van [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; een beetje raar - was wel een reactie van 2007. [tekst]Vooral de scène waarbij een vis levend gefileerd werd of ontdoen werd van zijn huid, was enorm misselijkmakend. Ook had ik moeite met het doden van de kikker, en het behandelen van de vissen/hond in de film.[/tekst] - einde spoiler 16 december 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 16 december 2015 Share Geplaatst 16 december 2015 Mensen Her (2013) gezien? Heb hem gisteravond gezien, bijzonder filmpje, vond hem erg goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 16 december 2015 Share Geplaatst 16 december 2015 Tangerine kleine tegenvaller - hoewel het visueel echt een knappe film is, en het einde ook. Knap gefilmd door dat je echt amper merkt dat het met een iphone is gefilmd, Respect dat je hem hebt uitgezien. Na twintig minuten was ik het ge-girl en ge-bitch helemaal zat en ben ik wat anders gaan doen. Totaal niet grappig, totaal niet boeiend en vooral heel erg vervelend. Mensen Her (2013) gezien? Heb hem gisteravond gezien, bijzonder filmpje, vond hem erg goed. Zeker, een van de beste films van afgelopen jaar. (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 16 december 2015 Share Geplaatst 16 december 2015 Thuis staat Spotnet nu alle Star Wars films te downloaden, om even in het verhaal te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 16 december 2015 Share Geplaatst 16 december 2015 (bewerkt) Respect dat je hem hebt uitgezien. Na twintig minuten was ik het ge-girl en ge-bitch helemaal zat en ben ik wat anders gaan doen. Totaal niet grappig, totaal niet boeiend en vooral heel erg vervelend. Ik ben ook maar blijven kijken omdat het visueel mooi was, en omwille van het feit dat de film maar 90 minuten duurde. Ik had wat andere verwachtingen over de film. http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=46770 En weer een nieuw filmuniversum. Begint een beetje "overdreven" te worden. Ik denk dat er nu 5 a 10 filmuniversums (met dus effectief crossovers) al aangekondigd zijn. Persoonlijk denk ik dat het enkel ga houden op Marvel en DC en bepaalde franchises (waarvan ik aan de meeste nog moet beginnen). Andere universums mogen het tegendeel bewijzen met goede reviews, maar dat zal 99 procent zeker het geval niet zijn. 16 december 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 16 december 2015 Share Geplaatst 16 december 2015 Spring - gek filmpje, na een halfuur ofzo denk je dat het de richting van een Before Sunrise opgaat, maar dan volgt er toch wel een vreemde twist.. in het begin vond ik het heel vaag maar gek genoeg kon ik er na verloop van tijd wel aan wennen en vond ik het uiteindelijk een geslaagd filmpje 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 december 2015 Auteur Share Geplaatst 16 december 2015 Spring - gek filmpje, na een halfuur ofzo denk je dat het de richting van een Before Sunrise opgaat, maar dan volgt er toch wel een vreemde twist.. in het begin vond ik het heel vaag maar gek genoeg kon ik er na verloop van tijd wel aan wennen en vond ik het uiteindelijk een geslaagd filmpje 3.5* Ja tof he. Ook enorm van genoten 4 maanden geleden ofzo. Echt heel gaaf en origineel gedaan (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 16 december 2015 Share Geplaatst 16 december 2015 (bewerkt) Heb ik ook gedownload eergisteren ofzo, dus komt hier ook nog aan de beurt wanneer ik eens zin heb. Mad Max Fury Road was niet slecht, maar toch ook niet helemaal mijn ding, heb de eerdere Mad Maxes toch maar overgeslagen omdat ik er geen zin in had, en anderen me erop wezen dat de films er apart van stonden. Jupiter Ascending was niet zo goed trouwens. Weet nog altijd niet waarover die film nu ging. 16 december 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 17 december 2015 Share Geplaatst 17 december 2015 169. Sideways (Alexander Payne, 2004) :: 7.3 Oftewel een niet zo typische road-movie tussen twee vrienden. En ik heb me erg vermaakt met deze film. Thomas Haden Church en vooral Paul Giamatti (niet eens genomineerd als 'Beste acteur in een hoofdrol' voor de Oscars in 2005, shame on them) stelen de show met hun acteerprestaties waarin kleine accentjes deze flick van de nodige charme voorzien. Ook de dialogen zijn uitstekend geschreven en de film telt heel wat memorabele momenten zoals het hilarische golfpartijtje tussen de twee vrienden. Over de rest van de cast kan ik ook geen kwaad woord zeggen, ze doen het allemaal goed tot zeer goed. Maar toch heeft ie wat minpuntjes. Zo vond ik dat de film gerust een kwartiertje ingekort mocht worden. Zeker tegen het einde begint het allemaal wat te vervelen. Ook het zoetsappige einde kon wat mij betreft beter worden aangepakt. Maar toch heb ik me al bij al goed vermaakt, heerlijk wegkijkertje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 17 december 2015 Share Geplaatst 17 december 2015 Chappie was een redelijk goede film, maar met een heel groot mankement. Ik had nog nooit van Die Antwoord gehoord, of van dat meisje: nu weet ik van wat ik gespaard ben gebleven al die jaren. Vreselijke zangeres, vreselijke liedjes. Die stem van die vrouw is echt vreselijk irritant om naar te luisteren. Het verpest voor mij een groot deel de film helaas. Ook een paar enorme clichés, want ik ben niet echt goed in voorspellen wat er in de film vervolgens gaat gebeuren, bij deze film was ik daar wel goed in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten