Justin Geplaatst 18 oktober 2017 Share Geplaatst 18 oktober 2017 You Were Never Really Here (2017) - Met Joaquin Phoenix en nog wat anderen.. Phoenix was vanouds goed, maar verder blijf ik toch vooral achter met een groot :sorry: gevoel. 3* Nou ik had precies hetzelfde. Echt zo'n gevoel van waar de fuck heb ik naar gekeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 18 oktober 2017 Share Geplaatst 18 oktober 2017 Ik las ergens dat het een soort "Taxi Driver meets Taken" zou moeten zijn. Maar kwam over als een film die niet echt wist welke van die 2 kanten het op moest. [spoiler=spoiler]Ik betrapte me er eigenlijk ook op dat het me weinig interesseerde wat er met dat meisje gebeurde; dat je eigenlijk ook niet echt het gevoel had dat zij in groot gevaar was - terwijl dat nochtans wel zo was.. Maar ook de manier waarop ze dus blijkbaar zelf die ontvoerder had vermoord had ik toch zoiets van.. oh..ok dan.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 18 oktober 2017 Share Geplaatst 18 oktober 2017 Ik las ergens dat het een soort "Taxi Driver meets Taken" zou moeten zijn. Maar kwam over als een film die niet echt wist welke van die 2 kanten het op moest. [spoiler=spoiler]Ik betrapte me er eigenlijk ook op dat het me weinig interesseerde wat er met dat meisje gebeurde; dat je eigenlijk ook niet echt het gevoel had dat zij in groot gevaar was - terwijl dat nochtans wel zo was.. Maar ook de manier waarop ze dus blijkbaar zelf die ontvoerder had vermoord had ik toch zoiets van.. oh..ok dan.. [spoiler=/]Ja dat laatste had ik ook. :cab: Ik vond de hele manier van verhaal vertellen gewoon irritant en dat aftellen steeds werkte echt gruwelijk op mijn zenuwen. Het had wat goeie scenes maar ik mistte structuur ofzo denk ik voor een verhaal als dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 18 oktober 2017 Share Geplaatst 18 oktober 2017 Dat aftellen inderdaad :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 20 oktober 2017 Share Geplaatst 20 oktober 2017 (bewerkt) Gister naar de nieuwe Blade Runner geweest: vet! Zeg ik overigens iets vreemds als ik zeg dat ik deze beter vind dan het origineel? Wat ik het probleem met de originele Blade Runner vond, was dat het de gelaagdheid van het boek Do Androids Dream of Electric Sheep? miste. Die gelaagdheid zit, imo, echter wel in Blade Runner 2049. Vond dat hele lijntje met Joi bijvoorbeeld best wel tof, omdat het net weer een andere kijk geeft op de vraag: wat is nep/namaak en wat is echt? 20 oktober 2017 bewerkt door bril_idioot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 20 oktober 2017 Share Geplaatst 20 oktober 2017 Thelma (2017) De Noor Joachim Trier is zo'n voorbeeld van een regisseur die nooit teleurstelt. Na het prima debuut Reprise en het onderschatte Oslo, 31. August maakte hij even de overstap naar de Engelstalige film met een ingetogen drama Louder Than Bombs, maar voor zijn nieuwste film keert ie terug naar zijn thuisland. Thelma is een coming-of-age verhaal over een meisje (gespeeld door een geweldige Eili Harboe), opgevoed door streng Christelijke ouders, die haar intrek neemt op de universiteit van Oslo en er geleidelijk aan uitvind dat de waarden die ze van thuis meekreeg anders zijn die van het 'echte' leven. Langzaam aan probeert ze wat alcohol, en begint vrienden te maken. Maar Thelma draagt echter duidelijk iets met zich mee, iets uit het verleden wat haar ouders altijd hebben proberen controleren. Thelma is vanaf het eerste, nogal huiveringwekkende shot een film die je vastgrijpt en niet meer loslaat. Thematisch kun je het punt maken dat Trier hier niet de meest originele invalshoek heeft gekozen, maar zijn uitvoering daarentegen is echt meesterlijk goed. Mijn eerste gevoel na afloop was dat dit een film is geworden in de stijl van regisseurs als Mike Cahill (Another Earth) of Shane Carruth (Primer, Upstream Color), namelijk een drama in een licht scifi-jasje - maar dan nog eens ondergedompeld in een sausje van Scandinavische horror, denk aan een Let The Right One In. En het wérkt. Mede door de, nogmaals, fantastische Eili Harboe die een echte revelatie is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 20 oktober 2017 Share Geplaatst 20 oktober 2017 Niets over Weinstein & co boys? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 20 oktober 2017 Share Geplaatst 20 oktober 2017 Nee, zou, imo, nogal getuigen van opportunisme. Deze misstanden waren toch al alom bekend? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 20 oktober 2017 Share Geplaatst 20 oktober 2017 Het verrast niet, maar alom bekend is iets anders. Maar bijvoorbeeld ook dat in de nasleep hiervan Björn Lars von Trier beschuldigt van ongewenst fysiek contact en seksuele toespelingen. Rose McGowan die Affleck en Damon ter verantwoording roept. Tarantino die nu zegt dat hij wel iets wist, maar het wegredeneerde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 20 oktober 2017 Share Geplaatst 20 oktober 2017 Wellicht dat ik de bekendheid van het fenomeen verkeerd inschat omdat ik zelf werkzaam ben binnen de culturele sector. Het enige wat me - tot dusver - eigenlijk verbaast, is de omvang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 oktober 2017 Share Geplaatst 20 oktober 2017 Officieel gisteren naar Lego Ninjago geweest . Paar keer weggedommeld en dat is puur aan het verhaal te danken . Waar de serie best het kijken waard is ( met kinderen ) valt de film erg tegen . Is vooral leuk voor de Lloyd fans . Waar de serie nog wat leuke knipogen over heeft voor volwassenen heeft de film dit een stuk minder . Voor de echte ninjago fans een voldoende . Voor de ouders een krappe 6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst 21 oktober 2017 Kingsman The Golden Circle Was dit nodig? Veel te lang, veels te veel over de top. Nieuwe Tripple X of Fast and Furious ofzo. Ik heb echt gruwelijk hekel gekregen aan Jullianne Moore voor deze film en nu helemaal. 5.2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 21 oktober 2017 Share Geplaatst 21 oktober 2017 Ah joh gewoon vermakelijk filmpie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 21 oktober 2017 Share Geplaatst 21 oktober 2017 Pericle il Nero (2016) - een vrij doorsnee Italiaans misdaad/drama, dat zich afspeelt in Brussel en waar een lid van een lokale afdeling van de Napolitaanse maffia moet vluchten nadat hij per ongeluk iemand van een rivaliserende clan heeft vermoord; 3* Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017) is de nieuwe film van Martin McDonagh (In Bruges) en wordt overal genoemd als een favoriet voor de Oscars begin volgend jaar. Gezien de thematiek en de cast niet onbegrijpelijk. Met Frances MccDormand in één van haar beste rollen ooit, Sam Rockwell -ook altijd erg goed, en hier geen uitzondering- en verder ondermeer ook nog Woody Harrelson, Peter Dinklage, Abbie Cornish en Clarke Peters (Lester Freamon uit The Wire) heb je een heel stevige line-up. De film scoort, so far, belachelijk hoog op IMDB en Rotten Tomatoes en hoewel ik niet echt meega in die hype heb ik zeker wel genoten. Dat heeft vooral te maken met hoe onverwacht grappig het wel was, het is veel meer een tragikomedie dan een drama, en de humor is vaak echt subtiel. Ondanks het zware thema toch een bevredigende film. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 21 oktober 2017 Share Geplaatst 21 oktober 2017 Ik kijk echt al zo belachelijk lang uit naar Three Billboards Outside Ebbing, Missouri. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 21 oktober 2017 Share Geplaatst 21 oktober 2017 Ah ja die wil ik ook wel zien. Z'n eerste twee waren erg tof. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst 21 oktober 2017 Ah joh gewoon vermakelijk filmpie Maakt nog niet voldoende/goed, heb me bij vlagen verveeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 29 oktober 2017 Share Geplaatst 29 oktober 2017 Het Tweede Gelaat (2017) is het derde deel van de "Vincke en Verstuyft" reeks, 14 jaar na De Zaak Alzheimer en 7 jaar na Dossier K. Maar echt beter wordt het er toch niet op. Zowel cast en regisseur die een beetje op routine een clichématige politiethriller in elkaar hebben gestoken, inclusief obligatoire twist op het eind die iedereen al een maand zag aankomen. De mij vooraf onbekende actrice Sofie Hoflack vond ik wel een openbaring. 2.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 31 oktober 2017 Share Geplaatst 31 oktober 2017 Oktober Films 1. Blade Runner 2049 (Denis Villeneuve, 2017) :: 9 2. Geostorm (Dean Delvin, 2017) :: 3 3. The LEGO Ninjago Movie (Charlie Bean, 2017) :: 5 4. Rise of the Planet of the Apes (Rupert Wyatt, 2011) :: 8 Series 5. The Bridge - Seizoen 1 :: 9 6. The Bridge - Seizoen 2 :: 9 Statistieken Totaal 4 films (maandgemiddelde: 4) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 4. Best beoordeeld: Blade Runner 2049 (9). Slechtst beoordeeld: Geostorm (3). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 31 oktober 2017 Share Geplaatst 31 oktober 2017 Laatste dagen maar eens de hele Millenium-trilogie afgekeken. De originele The Girl With The Dragon Tattoo was top, maar de vervolgen zijn wel wat minder bekend, of toch de films daarvan. Deel 2 is The Girl Who Played With Fire en brengt journalist Mikael Blomqvist en Lisbeth Salander terug bij elkaar. Bij een onderzoek naar het smokkelen van Russische meisjes naar Zweden ivm prostitutie komt het verleden van Lisbeth terug in beeld, en vervolgens wordt ze ook nog eens beschuldigd van een driedubbele moord. Zowel zij als Blomqvist gaan, op hun eigen manier, op zoek naar de waarheid. Het 3de deel, The Girl Who Kicked The Hornet's Nest, gaat verder waar deel 2 is geëindigd. En waar deel 2 nog iets meer op actie is gericht, focust de afsluiter meer op de beslissende fase van het onderzoek naar alle onrecht dat Lisbeth is aangedaan, en hoe de staff van Millenium in gevaar komen in de laatste rechte lijn naar de waarheid. Van beide trouwens de extended editions gezien, dus een goede 6 uur in totaal. Pittig, maar wel de moeite waard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 31 oktober 2017 Share Geplaatst 31 oktober 2017 Oktober Films 120. Below Her Mouth (April Mullen, 2016) :: 7.5 121. Rough Night (Lucia Aniello, 2017) :: 5.9 122. The Beguiled (Sofia Coppola, 2017) :: 6.4 123. Kingsman: The Golden Circle (Matthew Vaughn, 2017) :: 7.0 124. Detroit (Kathryn Bigelow, 2017) :: 7.2 125. Spider-Man: Homecoming (Jon Watts, 2017) :: 7.1 126. Blade Runner 2049 (Denis Villeneuve, 2017) :: 8.1 127. Hail, Caesar! (Ethan Coen, Joel Coen, 2016) :: 6.8 128. The Meyerowitz Stories (New and Selected) (Noah Baumbach, 2017) :: 6.5 129. Mannenharten (Mark de Cloe, 2013) :: 5.0 130. Ingrid Goes West (Matt Spicer, 2017) :: 6.0 Series 131. Het geheime dagboek van Hendrik Groen - Seizoen 1 (Tim Oliehoek, 2017): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien) 132. New Girl - Seizoen 1 (Elizabeth Meriwether, 2011): Aflevering 2 t/m 24 :: 7.5 133. New Girl - Seizoen 2 (Elizabeth Meriwether, 2012): Aflevering 1 t/m 7 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 11 films (maandgemiddelde: 11.9) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 11. Totaal 32 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 2189 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Blade Runner 2049 (8.1, 10de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Mannenharten (5.0). Media-verdeling 3. 4. 6. 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst 31 oktober 2017 Oktober Films 92. Detroit (Kathryn Bigelow, 2017) :: 8.2 93. Blade Runner 2049 (Denis Villeneuve, 2017) :: 8.4 94. Kingsman: The Golden Circle (Matthew Vaughn, 2017) :: 5.2 95. Koyaanisqatsi (Godfrey Reggio, 1982) :: 10.0 96. Jigsaw (Michael Spierig, Peter Spierig, 2017) :: 6.6 97. The Final Girls (Todd Strauss-Schulson, 2015) :: 6.7 Series 98. 13 Reasons Why - Seizoen 1 (Brian Yorkey, 2017): Aflevering 12 t/m 13 :: 8.1 Statistieken Totaal 6 films (maandgemiddelde: 9.6) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 6. Totaal 2 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 832 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Koyaanisqatsi (10.0, 1ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Kingsman: The Golden Circle (5.2). Media-verdeling 4. 3. 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 31 oktober 2017 Share Geplaatst 31 oktober 2017 Oktober Films 78. Kingsman: The Golden Circle (Matthew Vaughn, 2017) :: 6.0 79. Blade Runner 2049 (Denis Villeneuve, 2017) :: 8.8 80. Kuyt (Deborah van Dam, 2017) :: 6.5 81. Contratiempo (Oriol Paulo, 2016) :: 7.3 Series 82. Bron/Broen - Seizoen 2 (Hans Rosenfeldt, 2013): Aflevering 5 t/m 7 (nog niet af gezien) 83. Penoza - Seizoen 5 (Pieter Bart Korthuis, Diederik Van Rooijen, 2017): Aflevering 1 t/m 10 :: 7.5 Statistieken Totaal 4 films (maandgemiddelde: 6.8) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 1. - Lang (meer dan 75 min.): 3. Totaal 13 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 1160 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Blade Runner 2049 (8.8, 5de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Kingsman: The Golden Circle (6.0). Media-verdeling 2. 2. 2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 31 oktober 2017 Share Geplaatst 31 oktober 2017 Nou, eenmaal je gesetteld bent, verwacht ik toch weer een toename in aantal films per maand hoor. Ik zeg het maar alvast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 31 oktober 2017 Share Geplaatst 31 oktober 2017 Oktober Films 147. Blade Runner (Ridley Scott, 1982) :: 7.7 148. Idi i smotri (Elem Klimov, 1985) :: 8.1 149. Baby Driver (Edgar Wright, 2017) :: 7.8 150. Ben-Hur (William Wyler, 1959) :: 9.0 151. Dalkomhan insaeng (Kim Jee-woon, 2005) :: 7.8 152. Notorious (Alfred Hitchcock, 1946) :: 7.9 153. Koyaanisqatsi (Godfrey Reggio, 1982) :: 7.5 Series 154. BoJack Horseman - Seizoen 2 (Raphael Bob-Waksberg, 2015): Aflevering 2 t/m 12 :: 8.0 155. BoJack Horseman - Seizoen 3 (Raphael Bob-Waksberg, 2016): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien) 156. Narcos - Seizoen 3 (Carlo Bernard, Chris Brancato, Doug Miro, 2017): Aflevering 1 t/m 10 :: 8.2 157. Rick and Morty - Seizoen 3 (Dan Harmon, Justin Roiland, 2017): Aflevering 10 :: 8.0 158. Stranger Things - Seizoen 2 (Matt Duffer, Ross Duffer, 2017): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien) 159. Twin Peaks - Seizoen 3 (Mark Frost, David Lynch, 2017): Aflevering 11 t/m 18 :: 8.7 Statistieken Totaal 7 films (maandgemiddelde: 10.5) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 7. Totaal 37 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 2392 min. Aantal films / series herzien: 1. Best beoordeeld: Ben-Hur (9.0, 3de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Koyaanisqatsi (7.5). Media-verdeling 13. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten