Simonsav Geplaatst 5 september 2017 Share Geplaatst 5 september 2017 It Comes At Night (2017) - Ja, maar na afloop vraag ik me toch af op wat de titel precies slaat.. :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 5 september 2017 Share Geplaatst 5 september 2017 Augustus Films 47. Only God Forgives (Nicolas Winding Refn, 2013) :: 6.5 48. Kill Bill: Vol. 1 (Quentin Tarantino, 2003) :: 7.4 Series 1. Sons of Anarchy - Seizoen 4 : Aflevering 7 t/m 14 :: 8.0 2. Sons of Anarchy - Seizoen 5 : Aflevering 1 t/m 13 :: 8.5 3. Game of Thrones - Seizoen 7 : Aflevering 1 t/m 7 :: 8.2 4. Harley and the Davidsons :: 8.0 Statistieken Totaal 2 films (maandgemiddelde: 6,0) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 2. Totale speelduur films: 201. Totaal 29 afleveringen van series gekeken. Best beoordeelde film: Kill Bill: Vol. 1 (7.4). Slechtst beoordeelde film: Only God Forgives (6.5). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 5 september 2017 Share Geplaatst 5 september 2017 It Comes At Night (2017) - Ja, maar na afloop vraag ik me toch af op wat de titel precies slaat.. :cab: Ah die heb ik gisteren ook gezien. Vond 'm wel oke maar dat einde vond ik wel teleurstellend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 8 september 2017 Share Geplaatst 8 september 2017 Hu Die aka Butterfly (2004) - Erg lief, fijn filmpje uit Hong Kong. Een lerares valt voor een jonger meisje, en krijgt opnieuw te maken met een situatie uit het verleden toen ze zelf jong was. Rustig tempo, zachte muziek, en een licht gevoel voor dramatiek zorgen ervoor dat het doorgaans vrij gemoedelijk blijft en je niet de kant opgaat van een, bijvoorbeeld, La Vie d'Adele. Soms een tikje moeilijk om volgen doordat er vele flashbacks verweven zitten die niet altijd vanaf het eerste moment duidelijk zijn en dus voor wat verwarring zorgen. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 8 september 2017 Share Geplaatst 8 september 2017 Little Men (2016) - Klein, aandoenlijk filmpje over de vriendschap tussen twee jongens die in een moeilijke situatie komt wanneer de beide ouders ruzie krijgen met elkaar. Voelt bij momenten een beetje als een light versie van een Linklater film. 3.5* Vermakelijk filmpje inderdaad. Snap je vergelijking met Linklater wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 september 2017 Auteur Share Geplaatst 8 september 2017 79. Louise en hiver (Jean-François Laguionie, 2016) :: 6.4 Zou heel veel 5 sterren recensies gekregen hebben... Ik kan niet zien waarom. Onwijs voorspelbaar filmpje. 80. Kedi (Ceyda Torun, 2016) :: 7.1 Ja leuk, niet heel goed ofzo. Maar wel erg vermakelijk. Ben een honden mens maar krijg hierdoor wel zin om een kat te kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 8 september 2017 Share Geplaatst 8 september 2017 Zo, mijn vakantie zit erop, dus heb ik drie filmpjes in het vliegtuig kunnen kijken. Jippie. 131. Gifted (Marc Webb, 2017) :: 7.0 Van de regisseur van (500) Days of Summer, dus had ik verwachtingen. Niet heel hoog, maar ik had er toch net iets meer van verwacht (half puntje ofzo). Nu is Gifted wel een leuk wegkijkertje, maar missen de mooie momentjes (zoals in het ziekenhuis) om de film wat specialer te maken. 132. Alien: Covenant (Ridley Scott, 2017) :: 5.0 Hier had ik dan weer weinig verwachtingen van, maar ik heb hem toch uitgekeken. Tijdens de film vielen de godsverwijzingen en het opbouwen van een nieuw ras wel op, maar of het ook goed was? Meh. In vliegtuigen ben ik wat eerder afgeleid, heel misschien heeft dat er iets mee te maken, maar ik kon er niet zoveel mee. De horror was ook niet verrassend genoeg, maar ondanks het kleine schermpje, zag het er wel prima uit. 133. Kong: Skull Island (Jordan Vogt-Roberts, 2017) :: 6.0 Hier zaten elementen in waar ik wel trek in had (een rustige, niet al te spannende opbouw, ook qua personages), maar laten we eerlijk zijn: dit is gewoon een zeer gemiddelde blockbuster. Het is echter nergens enerverend, of heel spannend, of heel bijzonder. Het is echter ook nergens heel slecht, of heel cliché, of heel slaapverwekkend. Gewoon een zesje dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 10 september 2017 Share Geplaatst 10 september 2017 Vrijdagavond naar It geweest. Had eerlijk gezegd geen hoge verwachtingen na het zien van de trailers, maar het heeft me uiterst aangenaam verrast. Het boek van King staat denk ik wel in mijn top 10 boeken aller tijden. De scènes hebben allemaal wel een link met de roman, maar zijn toch nieuw. Het knappe is dat constant de sfeer uit het boek wordt gevisualiseerd: tijd voor luchtigheid, veel dreiging, zonder dat elk dreigend moment 'eng' of 'schrikaanjagend' moet zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 11 september 2017 Share Geplaatst 11 september 2017 Shot Caller (2017) - Boeiend misdaaddrama draaiend rondom een respectabele man die schijnbaar alles heeft, maar voor een stom ongeluk in de gevangenis belandt en zich daar opwerkt tot een topgangster. Sober en rauw, maar overtuigend. 3.5* American Made (2017) - Met regisseur Doug Liman weet je altijd wat je krijgt. Lekker vlotte filmpjes gekenmerkt door snelle montages, met de nodige humor tussen de actie door en vaak een hoog tempo wat er voor zorgt dat je je zelden tot nooit zal vervelen. Dat is ook hier niet anders. Het verhaal van een CIA agent die werkt als piloot en bijklust als koerier voor het Medellin-kartel leent zich ook wel als een perfecte basis voor een Liman film. Prima wegkijker maar veel te weinig diepte om van een sterke film te kunnen spreken. 3* Fortunata (2017) - Met alweer veel gevoel voor flair en (Italiaanse) dramatiek brengen Sergio Castellitto en Jasmine Trinca 2 jaar na hun vorige samenwerking een nieuw project uit, die helaas in alle opzichten wel net iets minder is dan het aandoenlijke You Can’t Save Yourself Alone uit 2015. Daarvoor toch net iets teveel rare montages gezien waar opeens uit het niets keihard een goedkoop popnummertje erbij gehaald moet worden om een scene de extra kracht te geven die het eigenlijk helemaal niet nodig had. Het lijkt soms een beetje haat/liefde bij Castellitto, met enerzijds dingetjes die onnodig lijken, afgewisseld met prachtige scenes, zoals die in het dolfinarium. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 september 2017 Auteur Share Geplaatst 11 september 2017 Wind River Schrijver van Sicario en Hell on High Water o.a Doet ook hier de regie Taylor Sheridan. En dat doet hij uitstekend. Jeremy Renner is erg goed als spoorzoeker/jager en Elizabeth Olsen is goed als best wel onervaren FBI Agente. Film gaat over lijk dat gevonden wordt in de afgelegen sneeuw van een Indianen meisje van 18. Erg onder de indruk, de film heeft goed acteerwerk en uitstekende mix van drama, actie en thriller. Zeker Movie of the Year contender. 9/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 12 september 2017 Share Geplaatst 12 september 2017 ^die ga ik morgen eindelijk ook zien Die Mitte der Welt (2016) - Een nogal over-the-top Duitse coming of age film die iets teveel heeft willen afkijken van een paar 'quirky' Amerikaanse tegenhangers zoals een Me and Earl and the Dying Girl, om maar iets te noemen. En dan heb ik het vooral over de stijl. De hele film zit vol met rare fantasy dingetjes, met flashbacks, met melodramatische montages.. In de goede proportie kan zoiets werken, als je erin overdrijft zoals hier krijg je een rommeltje waar je de bomen tussen het bos niet meer ziet. 2.5* The Glass Castle (2017) - De nieuwe Destin Cretton! 4 jaar na het heerlijke Short Term 12 komt de man eindelijk met nieuw werk. Dit maal met een adaptatie van een waargebeurd verhaal over een arme vader en moeder en hun vier kindjes die het hele land rondtrekken en in een gekraakte huizen wonen, tot ze eruit gedreven worden. De dominante en alcoholistische vader is zowel een zegen als een demoon voor de rest van het gezin, die hij enerzijds groots leert dromen maar anderzijds ook flink doet afzien. Genoeg materiaal voor een waardige opvolger van ST12, helaas kwam het er toch allemaal net niet uit. The Glass Castle blijft meer dan 2 uur lang netjes binnen de grenzen en Cretton durft zichzelf en zijn cast niet ver genoeg pushen om echt indruk te maken. Dan krijg je bijvoorbeeld een actrice zoals Naomi Watts die er eigenlijk maar een beetje bijloopt als prop, of een Brie Larson die nooit echt haar volledige arsenaal kan gebruiken. Die enige die echt uitblinkt is Woody Harrelson. Maar het centrale thema van de film wordt nooit ten volle benut, en ook de uiteindelijk climax waar je op hoopt blijft een beetje achterwege. Ik had meer verwacht. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 12 september 2017 Share Geplaatst 12 september 2017 Aquarius (2016) - Braziliaans drama dat nogal wat ophef veroorzaakte in eigen land, het schijnt namelijk een soort aanklacht te zijn tegen de nieuwe regering. Gaat over een oudere vrouw die als enige in een flatgebouw wil blijven wonen terwijl een groot bedrijf alle andere eigenaars heeft uitgekocht om er iets nieuws neer te poten. Zou normaal de Braziliaanse inzending worden voor de Oscars maar daar stak de regering zelfs (onofficieel) een stokje voor. Voor wat de film brengt is bijna 150 minuten wel een iets te lange zit trouwens; sfeervol is het zeker, te lang uitgerokken helaas ook. 3* Vals im Bashir (2008) - Dit keer op groot scherm zoals het hoort. Meteen ook een veel grotere impact dan mijn eerste kijkbeurt jaren geleden. De animatie die veel beter doorkomt, maar vooral ook de stiltes die in zo'n bioscoop veel ijzingwekkender zijn dan wanneer je ergens op je laptop zit te kijken en niet de volledige aandacht erbij hebt. Ook het einde, met de echte beelden erbij, die ik eerst wat goedkoop vond, sloeg veel harder in. Zegt genoeg dat bijna iedereen in de zaal gewoon bleef zitten tijdens de endcredits. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 13 september 2017 Share Geplaatst 13 september 2017 Die echte beelden maken inderdaad nog steeds wel een goede impact. Sowieso natuurlijk schandalig dat je deze eerste op je laptop hebt gezien, maar goed om te zien dat je van je fouten leert. (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 september 2017 Auteur Share Geplaatst 13 september 2017 Morgen naar Mother : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 14 september 2017 Share Geplaatst 14 september 2017 The Only Living Boy in New York (2017) - De nieuwe Marc Webb, maar toch een serieus eind verwijderd van het niveau van (500). Vrij mager en clichévol drama waar de hele cast een beetje op halve kracht loopt te acteren. Weinig charisma ook bij de protagonist. 2.5* Good Time (2017) - Razendsnelle actiethriller die zich afspeelt gedurende één dag en één nacht in New York. Bij momenten erg genietbaar, andere momenten pompen de snelle cuts en keiharde beats er naar mijn smaak toch iets te hard in en wordt je bijna zeeziek. Werd op Cannes beloond met prijs voor beste soundtrack. 3* Jupiter Holdja aka Jupiter's Moon (2017) beloofde zich als Hongaarse scifi film tegen de achtergrond van de huidige vluchtelingencrisis. Ik wil het plot niet weggeven, maar ik keek hier erg naar uit, mede dankzij een intrigerende trailer. Na afloop is het dan ook jammer om te zien hoe een film je echt op twee gedachten kan brengen. Je had bij wijze van spreken deze film zonder dialoog kunnen maken, en het was een meesterwerk geweest. De cinematograaf van dienst is zonder enige twijfel de grote ster van de film. De twee hoofdpersonages daarentegen zijn zo teleurstellend matig en ook het plot wordt steeds minder boeiend naarmate de film vordert. Kleine 3.5* dan maar. Wind River (2017) - Lang naar uitgekeken, en heeft de verwachtingen ingelost. Taylor Sheridan, schrijver van ondermeer Sicario, zorgt opnieuw voor het script en dit keer neemt hij ook de regie in handen. Dat de man duidelijk heeft opgelet in het gezelschap van een Villeneuve is dan ook duidelijk zichtbaar, zowel qua shotkeuze, spanningsopbouw, of het creëren van een desolate sfeer. Jeremy Renner, waar velen (terecht) hun twijfels bij hebben, levert één van de betere rollen uit zijn carrière af, al blijf ik in hem niet echt iemand voor hoofdrollen zien. Elizabeth Olsen ook sterk als FBI agente die in een zowel fysieke als psychologische omgeving wordt gedropt waar ze geen enkele ervaring mee heeft. Wind River is op zich best een eenvoudige, maar tegelijk slimme en stijlvolle film. Een naam om te onthouden, die Sheridan. 4* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 14 september 2017 Share Geplaatst 14 september 2017 Ik ga als het goed is straks naar Wind River. Erg benieuwd naar. (Y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 september 2017 Share Geplaatst 15 september 2017 Geumul aka The Net (2016) - Ki-Duk Kim heeft er een aantal moeilijke jaren opzitten. Zijn laatste films waren niet echt successen en ook persoonlijk kende hij wat mentale problemen. Het is dan ook echt fijn om weer eens een goede film van hem te zien. Echter heeft hij nu wel (even?) de spirtuele arthouse regisseur in hem opzij geschoven, want met The Net brengt Kim een behoorlijk straightforward politiek drama over een simpele Noord-Koreaanse visser die per ongeluk in Zuid-Koreaanse wateren terechtkomt en opgepakt wordt. De lokale authoriteiten verdenken hem ervan een spion te zijn dus wacht de man een reeks brute ondervragingen. Hoewel The Net zeker niet het niveau benadert van zijn oudere films is het een zeer interessante kijk op wantrouwen tussen Noord en Zuid, op de verschillen én gelijkenissen tussen beide volkeren en hoe het geloof van één man in zijn eigen staat op de proef gesteld wordt. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 15 september 2017 Share Geplaatst 15 september 2017 Gister ook Wind River gezien. Toppertje hoor. Qua sfeer, shots, muziek en acteerwerk allemaal echt dik in orde. Bij momenten ook erg aangrijpend en spannend. Ruime 4* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DirkJan275 Geplaatst 15 september 2017 Share Geplaatst 15 september 2017 Heeft iemand wat Spaanstalige series/films die aan te raden zijn? Ik ben in Salamanca aan het studeren, en om mijn Spaans wat op te krikken lijkt het me goed om wat Spaanstalige series of films te kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 15 september 2017 Share Geplaatst 15 september 2017 Heeft iemand wat Spaanstalige series/films die aan te raden zijn? Ik ben in Salamanca aan het studeren, en om mijn Spaans wat op te krikken lijkt het me goed om wat Spaanstalige series of films te kijken. El laberinto del fauno Amores perros Los cronocrimenes Films van Almodovar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 15 september 2017 Share Geplaatst 15 september 2017 Wind River wel een "onverwacht" pareltje dit jaar. Natuurlijk heeft hij als schrijver de nodige ervaring, maar dat hoeft natuurlijk niet alles te betekenen. Voor mij persoonlijk toch wel de sterkste film van dit jaar tot dusverre, al heb ik buiten The Big Sick en Dunkirk nog niet echt films gezegd die ik heel memorabel vond. Dat shot waar ze trouwens met [tekst]die vier auto's met sneeuwscooters naar dat boorstation rijden voelde wel echt heel erg aan als een Sicario shot, heerlijk was dat om te zien[/tekst]. Jeremy Renner en Elizabeth Olsen waren beide ook meer dan prima en zoals Simon al aangeeft Renner echt in een van zijn betere rollen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 september 2017 Auteur Share Geplaatst 15 september 2017 mother! Holy shit. 8.0/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 16 september 2017 Share Geplaatst 16 september 2017 Wakefield (2016) - Een advocaat die op een dag veel te laat thuiskomt en zijn routine beu is, verstopt zich op de zolder van zijn garage en kijkt vervolgens hoe zijn gezin en omgeving met zijn vermissing omgaat. Eigenlijk is dit gewoon Bryan Cranston die 2 uur lang tegen zichzelf praat. Daarvan zijn grote delen wel vrij flauw, zeker in het begin, slechts in de 2de helft wordt het minder oppervlakkig. Alleen jammer dat deze regisseur uiteindelijk nog een gooi doet naar het slechtste filmeinde van het jaar. Hij zal er niet ver vanaf zitten. 2.5* Grimmd aka Cruelty (2016) is een IJslandse thriller over twee jonge meisjes die vermoord terug worden gevonden nabij Reykjavik. We volgen het politieteam, en dan één detective in het bijzonder, die de vele puzzelstukjes in elkaar proberen te passen om het mysterie op te lossen. IJslanders, of Scandinaven in het algemeen, zijn meestal goed in dit soort films, maar deze voelde toch erg gehaast aan. Conclusies die wel heel snel genomen werden, een aantal ongeloofwaardige politieacties en vreemde keuzes van het hoofdpersonage. 3* Nelyubov aka Loveless (2017) is de 5de langspeelfilm van Andrey Zvyagintsev. Alles draait rondom een koppel op het punt van scheiden. Ze kunnen elkaar niet meer uitstaan, en hebben allebei geen oog voor hun 12-jarige zoon. Op een dag verdwijnt de jongen echter. Loveless is in alle opzichten weer een typische Zvyagintsev; het minimalistische plot dat slechts als decor gebruikt wordt voor een diepere karakterstudie van zijn hoofdpersonages, twee mensen met enorme tekortkomingen en hoe ze gevormd werden door hun jeugd enerzijds en hun omgeving anderzijds. En net als bij Leviathan wordt op subtiele wijze meteen ook weer de hele Russische samenleving op de korrel genomen. Met subtiele verwijzingen, van de berichten over de Oekräinse oorlog op de achtergrond, tot de dictatoriale structuur van het bedrijf van Boris, wordt aangetoond hoe diepgeworteld het egocentrisme ondertussen al zit. En ook dat belichamen de hoofdpersonages perfect. Loveless is een emotieloze maar tegelijk emotionele film; de ouderwets elegante cinematografie gecombineerd met een schrijnende, diep psychologische ondertoon doet bijna denken aan de betere werken van Ingmar Bergman. Kleine 4* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 16 september 2017 Share Geplaatst 16 september 2017 Loveless komt ook op het PAC Festival waar ik heen ga volgende week, ben benieuwd. Ook The Glass Castle, Good Time, Stronger en You Were Never Really There. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 19 september 2017 Share Geplaatst 19 september 2017 Que Dios Nos Perdone (2016) - Rodrigo Sorogoyen maakte enkele jaren geleden indruk met het prachtige Stockholm dus ik keek al een tijdje uit naar wat zijn opvolger zou worden; hij gaat echter een compleet andere kant op levert met deze Que Dios Nos Perdone nogal ontgoochelend een zeer middelmatige politiethriller af, over een man die het heeft gemunt op oudere dames die hij eerst verkracht en daarna vermoord. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten