Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FMovie 100 [2015]

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Wel een zeer terechte schaduwlijst. Al heb ik volgens mij wel alle 100 films al gezien eruit, dus voor aanraders hoef ik deze editie niet te zoeken ;c

Wel opvallend hoe weinig grote wijzigingen er zijn. Ook maar 1 echte nieuwkomers in de Top 100. En de films die eruit zijn zakken allemaal niet heel ver weg.

Props voor alle shit hoor Vin _O_

Ja schaduwlijst ziet er prachtig uit. En weinig wijzigingen inderdaad.

Mjah, of dat nu zoveel zegt weet ik eigenlijk ook niet. Denk dat Nederlanders simpelweg minder Nederlandse films kijken, of de weg naar de goede gewoon niet kennen. En dat Belgen eerder op 'eigen' films stemmen.

Maarrrrrrr. Toen ik eens ging kijken welke Belgische films ertussen stonden, zag ik dat Tropa de Elite 2 RA achter B miste. Die top 10 heb ik nu dus ff herzien. Zonde.

Dit klinkt Chinees voor mij. Komt Brazilie nu in de top 10 ofzo? En wat staat er dan eigenlijk buiten top 10. Vind dat bij de landen nog interessanter :p

Excellijst zal ik ook nog eens bestuderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 462
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mjah, of dat nu zoveel zegt weet ik eigenlijk ook niet. Denk dat Nederlanders simpelweg minder Nederlandse films kijken, of de weg naar de goede gewoon niet kennen. En dat Belgen eerder op 'eigen' films stemmen.

Het zegt dat de Belgische film beter is dan de Nederlandse. Kun je er wel een aantal leuke argrumentjes op loslaten maar daar komt het toch op neer hoor. Wij zouden niet op eigen films stemmen als ze niet goed waren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit klinkt Chinees voor mij. Komt Brazilie nu in de top 10 ofzo? En wat staat er dan eigenlijk buiten top 10. Vind dat bij de landen nog interessanter :p

In plaats van landcode BRA (Brazilië) had ik B (België) gedaan. Bij de landen worden punten geteld op basis van die landcode, dus dat ging hier mis. Ik ben ook maar een mens he. :)

Het zegt dat de Belgische film beter is dan de Nederlandse. Kun je er wel een aantal leuke argrumentjes op loslaten maar daar komt het toch op neer hoor. Wij zouden niet op eigen films stemmen als ze niet goed waren ;)

Hm, uiteindelijk denk ik wel dat je ook gelijk hebt hoor, maar wij doen ook ons best niet om goede NL films op te zoeken. Dat doen jullie denk ik eerder, of jullie zijn er minder kritisch op dan wij (Nederlanders zijn van nature geneigd om alles te zeiken, helemaal als het Hollands is).

Qua aantal films (17 NL om 19 B) scheelt het trouwens niet zoveel.

bewerkt door vinnypassy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog eens gekeken in Excel.

Nightcrawler op 104, die zit dus volgend jaar in de top 100 normaalgezien.

Ik denk trouwens dat ik La Meglio Gioventu op de schaduwlijst flink naar beneden heb gehaald ;c

Jurassic Park profiteert van de hype van Jurassic World en stijgt 500 plekken, en valt net buiten top 100.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederlanders zijn van nature geneigd om alles te zeiken, helemaal als het Hollands is

Dat heb ik inderdaad al mogen merken :D

Maarja, zelfs als ik jou een DVD overhandig met een Nederlandse film, laat je hem nog 5 maanden liggen. Dus ik weet niet wat er nog meer moet gebeuren dan.

Qua aantal films (17 NL om 19 B) scheelt het trouwens niet zoveel.

Ja, dat moet je morgen ook even doen. Maak eens een ranglijst met die 36 films, gewoon op punten ook. Kunnen we zien hoe die films scoren ten opzichte van elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In plaats van landcode BRA (Brazilië) had ik B (België) gedaan. Bij de landen worden punten geteld op basis van die landcode, dus dat ging hier mis. Ik ben ook maar een mens he. :)

Ja, is niet erg hoor :) Maar wat is er dan veranderd aan die top 10? Welk land is er dan top 10 binnengekomen? Rusland. En die staan plots zesde, snap niet echt wat er veranderd is nu Belgie eruit is :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige Nederlandse films die ik heb gezien zijn De Lift, De Storm en Sint, en die zitten bij de vier slechtste buitenlandse films die ik gezien heb (alles behalve Amerika). Voor de rest ken ik weinig goede NL-films, of ja toch een paar zoals De Aanslag, Cloaca, Simon, Zwartboek, Soldaat van Oranje en nog een paar. Maar geen enkele gezien.

Vinny, wie heeft er eigenlijk meeste niet-Amerikaanse films in zijn lijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland is bijna in alles beter, maar qua films vind ik Belgie toch beter eerlijk gezegd. Ook als we afgaan op het aantal nominaties voor buitenlandse films oscars. Kijk je op een willekeurig forum, bvb Pools forum waar men ook een filmtop 100 houdt, dan denk ik dat zeker NL de top 20 niet gehaald, en Belgie met moeite de top 15 wel/niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION];hulde, man. Echt een genot om telkens weer mee en deel van uit te maken. Fantastisch! Prachtig ook dat Fight Club en The Dark Knight heel hoog scoren, Cidade de Deus en Gladiator en Full Metal Jacket ook. The Matrix, Inglourious Basterds, Sin City, Shutter Island, The Deer Hunter, Batman Begins, Lord of the Rings, 12 Years a Slave,... Verdomd mooi.

Maar aan de andere kant heb ik ook wel wat hartzeer. Want hoezeer ik blij ben dat de bovenste films erin staan, mogen sommigen zéker gewisseld worden met de volgende films. De grootste teleurstellingen zijn voor mij (ik laat die net uit de top 100 zijn gevallen even buiten beschouwing): The Thing op plek 266 (sorry, maar schandalig), Zodiac op 409 (neen, gewoonweg neen) en last but not least Indiana Jones and The Last Crusade op 708 (film- en kinderhart breekt).

bewerkt door Malinwa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; ik heb even gekeken aangezien ik een grote afwijking zag in mijn lijstje en dat van u ivm het aantal films uit mijn lijstje dat uit de VSA komt.

A night to remember is niet van USA maar van UK.

De helaasheid der dingen is niet van USA maar van BE.

Ex Machina is niet van USA maar van UK

The Worlds fastest indian is niet van USA maar van NZL.

Valhalla Rising is niet van DE maar van DK

Meteen even de hele lijst doorkeken :p

Tropa de Elita (2) is niet van BE maar van BR

Hotel Rwanda is niet van USA maar van UK

Amour is niet van A (australie?), maar van FR

Now You See Me is mede van USA, maar eerder van FR (volgens IMDb FR maar vind dat zelf wat ongeloofwaardig)

Rumble in the Bronx is niet van USA maar van HK

Melancholia is niet van USA maar van DK

En nog een vraag: Lord of the Rings, is dat nu NZ of USA? Want volgens IMDB staat er USA, maar jij zal wel je redenen hebben waarom daar NZ staat?

voor de rest vond ik geen fouten, maar was benieuwd of dit nog iets van impact had op landenranglijst :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dank je. Dan wil ik je nu weer vragen gewoon verder te gaan met je leven. :cab: LOTR staat op MM op NZ, dus laat ik hem daar op staan. Amour staat daar op Oostenrijk (A) dus die laat ik ook staan. Aantal unieke films per gebruiker en niet-Amerikaans staan in tabblad deelnemers.

En natuurlijk weer bedankt voor de complimenten en dank. Volgend jaar vooralsnog inderdaad gewoon weer een nieuwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION];

Fantastisch werk gedaan _O_

Heldig :checkit:

Opvallende afwezige in de statistieken : Alfred Hitchcock. Jammer dat Vertigo net uit de top 100 gevallen is :(

Verder mooie lijst en ben blij met mijn 53 top 100 films die ook in deze top 100 zitten en mijn 31 unieke films :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff snel gekeken naar de superinteressante Excel. Texas Chainsaw Massacre mijn hoogst genoteerde unieke inzending, wat mij niks verbaasd. Had wel verwacht dat mijn unieke The Experiment vaker ingestuurd zou worden.

Mijn hoogst genoteerde inzendingen die niet de top 100 hebben gehaald zijn Saw, LOTR Two Towers en The Game. Die laatste is zeker nog een aanrader voor de mensen hier: niet gezien of ondergewaardeerd?

Andere films die ik wel in de top 100 had verwacht: Slumdog Millionaire en Gran Torino.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zodiac kan ik nog inkomen - is misschien wat laag - maar de rest lijkt zelfs wat hoog voor zover de films ik ken.

:|

The Thing: Een psychologische horrorfilm die 33 jaar na dato nog steeds als een riant huis overeind staat en beter wordt bij elke kijkbeurt, zeker door het einde. Prachtige gore die elke CGI van nu met de grond gelijk maakt, een prachtige soundtrack van Ennio Morricone, John Carpenter op zijn best, Kurt Russell als meest badass hero,... Ik snap dus niet wat jij hier zo slecht aan vindt, dus please elaborate. ;)

Indiana Jones and the Last Crusade; Voor alleen al de openingsscène verdient deze een plek in de top 250. Qua avonturenfilms een van de beste en sindsdien nooit meer geëvenaard. Daarnaast is het de beste vader-zoon-film die ik heb gezien. De stoïcijnse Harrison Ford vs. de klungelige Sean Connery, what's not to love? Plus het hindernissenparcours op het einde is waar elk jongenshart sneller van begint te slaan. Dus, nogmaals, geef maar eens even mee waarom deze flick te hoog staat. Heb net nog even gekeken in het Excel-bestand; Indiana Jones and the Temple of Doom staat op 412 en Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark is niet eens genomineerd :nono: (hoewel ik problemen heb met die film maar dat hij niet eens genomineerd is, is wel héél frappant). PS: Het magische epos Ben-Hur staat ook 'maar' op 467, maar snap dat die niet vaak genomineerd is door oude releasedatum enzoverder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dank je. Dan wil ik je nu weer vragen gewoon verder te gaan met je leven. :cab: LOTR staat op MM op NZ, dus laat ik hem daar op staan. Amour staat daar op Oostenrijk (A) dus die laat ik ook staan. Aantal unieke films per gebruiker en niet-Amerikaans staan in tabblad deelnemers.

En natuurlijk weer bedankt voor de complimenten en dank. Volgend jaar vooralsnog inderdaad gewoon weer een nieuwe.

Ja sorry, maar details vallen mij enorm op. Op dat vlak ben ik een halve computer ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff snel gekeken naar de superinteressante Excel. Texas Chainsaw Massacre mijn hoogst genoteerde unieke inzending, wat mij niks verbaasd. Had wel verwacht dat mijn unieke The Experiment vaker ingestuurd zou worden.

Denk dat het Duitse 'origineel' vaker opgenomen is: Das Experiment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat het Duitse 'origineel' vaker opgenomen is: Das Experiment.

en dat is dus ook hetgeen die je moet kijken. Remake ga ik niet kijken hoor ;)

Eens gekeken naar de ICM-lijst. 36/100 gezien, dus nog 64 te gaan :D Moet wel lukken op een jaartje tijd ;) excl. herzieningen

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is geen echte remake, maar zijn beide zelfstandige verfilmingen van hetzelfde verhaal.

Ja, maar als je één versie hebt gezien boeit de andere weinig. Waarom zou ik naar een Amerikaanse film over zelfde onderwerp krijgen die 1.4 slechter gerate wordt op een amerikaanse website.

Link naar opmerking
Deel via andere websites