Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Basketbal

Tomasson

Aanbevolen berichten

Die eerste 3p miss is ook wel heel treurig, met Williams wagenwijd open in de corner.

Nog erger is de defense hieronder, dit kan toch niet man :-D

[vine]eL7LFLUDEb7[/vine]

Maar goed, de Lakers moeten met een top 3 pick eindigen, anders gaat die naar Philly. Dus dit kan allemaal gewoon onderdeel van het plan zijn.

bewerkt door El Blanquito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die eerste 3p miss is ook wel heel treurig, met Williams wagenwijd open in de corner.

Nog erger is de defense hieronder, dit kan toch niet man :-D

[vine]eL7LFLUDEb7[/vine]

Maar goed, de Lakers moeten met een top 3 pick eindigen, anders gaat die naar Philly. Dus dit kan allemaal gewoon onderdeel van het plan zijn.

Mike D'Antoni had het nog beter voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker begin van de avond :< Spurs - Wizards close, Celtics - Pacers close. Nu mooie pot gaande tussen Magic en Rockets. Zoveelste pot van de Magic dit seizoen die ik aan het kijken ben, enorm leuk team. Veel mogelijkheden, Fournier goed verbeterd, Oladipo uitstekende speler. Wordt een mooi seizoen voor ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff... Knicks - Cavs is niet al te best, kan niet wachten op Clippers - Warriors. Eerste keer dat ik de Knicks zie dit seizoen, 2 dingen die me opvielen: Vujacic is nog steeds niet met pensioen & Porzingis kan echt spelen. Jammer van de foul trouble, zaten een paar domme tussen, maar Calderon, Grant, Vuja lieten dan ook iedereen door. Erg moeilijk om dan de basket te beschermen, en geen fouls te pakken. Verdedigend beter (mobieler) dan verwacht, verdedigde gewoon een LeBron iso perfect. En na Aldridge ook een putback dunk over Love, de Litouwse poster maker.

Edit: Prachtige foto, Ezeli net niet op het lijstje met o.a. Mozgov, Perkins, Gasol, Humphries.

CTBOaLLWoAE642T.png

Curry z'n jumper is zo vreselijk oneerlijk, elke game weer verbaast over de schoten die hij maakt. Schoten waar zo'n beetje elk andere speler meteen voor op de bank zou worden gezet.

Geweldige game, genoten :< Warriors winnen, Curry scoort 13p in de laatste 5 minuten. Clippers laten hele dure punten liggen op de ft lijn, waar zowel CP3 als Pierce in de slotminuten beide FT's missen. Ik ben ook geen fan van crunch time minuten voor Austin over Pierce, Crawford, Johnson, Lance. De coach zal wel een speciale relatie met hem hebben ofzo :cab:. Maar de Clippers zijn echt heel erg goed. Snakken naar een degelijke, betrouwbare 3&D small forward, dat zou zoveel problemen voor ze oplossen. Pierce valt niet mee tot nu toe, is die ff een paar jaar ouder geworden in de zomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fuuuuuuuuuuuuuck wat een game fuck fuck fuck

Wel echt ziek, zo'n pot als de vijfde wedstrijd van het seizoen, leken verdomme wel de finals. Aantal zieke plays gezien, vooral van de kant van de Warriors dan, zat echt met open mond te kijken naar die block van Ezeli, als iemand met zo'n kracht op je afkomt en dan gewoon all ball hebben. Sowieso is dat echt een degelijke Center geworden. Maarja uiteindelijk toch wel gewoon tevreden, zag de bui al hangen toen de Clips met 17 achterstonden begin tweede kwart en Curry net terug kwam van foul trouble. Dan die zieke run eind derde kwart met Paul op de bank, hele belangrijke 3's van Smith en Johnson, sta je ineens 10 voor in het laatste kwart, heel zuur dat je dat nog weggeeft dan. Zeker met die FT's, die van DJ kan ik mee leven maar zelfs Paul miste er twee en Pierce een paar.

Denk overigens dat de Warriors te pakken zijn, was wel zichtbaar eind derde kwart toen de moeilijke schoten een keer niet vielen dat ze dan gewoon best kwetsbaar zijn. Daarnaast maakt Curry nog een aantal belachelijke 3's in dat laatste kwart waarvan ik me niet kan voorstellen dat iemand anders die had kunnen maken dan Curry dus als je dat weet te voorkomen ben je er eigenlijk al :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh neu die kans acht ik ook heel klein, maar vind ik nog wat vroeg om te zeggen na vijf potten waarvan ze er een al bijna verloren.

Ah joh wat is dit topic zonder wat risicovolle voorspellingen. :D Maar wat ik zie zijn ze nog beter dan vorig jaar en toen kon al niemand ze stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij wordt ook alleen maar beter, hij doet nu nog engere dingen dan vorig jaar. Die 3 punter bij dat dubbele hoge screen (play die ze van de Clippers hebben gestolen btw ;c) van een meter of 3 achter de 3-punts lijn... wat was dat joh ? Ethan Strauss, journalist die voor ESPN de Warriors volgt, werd voor het seizoen gevraagd van welke Warriors speler hij verwachtte dat die het meest zou verbeteren, zijn antwoord was Curry. Het zijn natuurlijk pas 5 wedstrijden, Curry zal heus geen 35ppg gaan averagen, of 52% van 3 blijven schieten. Maar na amper 1 week in het seizoen klinkt dat al zeer aannemelijk. Hoe bizar het ook is, de MVP die het meest verbeterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of jullie je Kawhi Leonard vs de Warriors nog kan herinneren, hoe die een paar keer heel gemakkelijk de bal van Curry wist af te snoepen. Maar dat gaat een heerlijke partij worden. Spurs zijn sterker geworden; maar de Warriors zien er ook beter uit dit seizoen in vergelijking met last year. Ik schat de Spurs iets hoger in als het erop neerkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Curry is insane, heerlijk om hem te zien spelen. Ben benieuwd wat ze trouwens met Barnes gaan doen komend jaar. Laten ze hem lopen of laten ze hem de FA ingaan en dan alsnog resignen? [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=10688]El Blanquito[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Curry is insane, heerlijk om hem te zien spelen. Ben benieuwd wat ze trouwens met Barnes gaan doen komend jaar. Laten ze hem lopen of laten ze hem de FA ingaan en dan alsnog resignen?

Ze zullen hem geen max deal aanbieden, wat hij wel verlangt. Indien nodig verwacht ik wel dat ze een max. offer van een ander team zullen matchen. Dat is net iets goedkoper & 1 jaartje minder. Barnes is te goed om te laten vertrekken, en past perfect in de Warriors hun systeem. De owners zijn ook niet al te cheap, als ze tax moeten betalen, zullen ze dat gewoon doen. Een ‘’50 cent voor 1 euro’’ trade om kosten te besparen (zoals OKC met Harden), zie ik bij hun niet gebeuren.

De Warriors zullen zich ook bij Durant gaan melden, in het geval dat hij voor Golden State kiest, zullen ze Barnes nodig hebben voor een sign & trade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke keuze Durant gaat maken is wel echt heel belangrijk voor heel wat teams volgend seizoen. Ik denk ook niet dat Westbrook het jaar erop gaat blijven als Durant weg is. Dan is het dus opnieuw bouwen voor de Thunder zonder echte prestaties te hebben behaald met 2 superstars. Of ze moeten dit seizoen een titel binnenslepen, dan zie ik ze wel blijven. Volgens mij denkt elke team wel dat ze een kans maken bij Durant. Stiekem hoop ik gewoon dat ie bij de Thunder blijft; hij moet sowieso niet naar de Warriors gaan dat is gewoon dikke fraude dan. Bij de Wizards kan het wel leuk worden met Beal (contract loopt ook af; maar ie blijft wel) en Wall. Gaat een leuke zomer worden.

Vanavond Lakers vs Nets. 0-4 vs 0-5. :mrg: Dat gaat leuk worden.

bewerkt door Ilias.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knappe overwinning van de Bulls, sterke laatste 4 minuten van Rose. Thunder offense zag er weer erg Brooksian uit, lang leve isolation plays. Donovan z'n shotclock management was niet best, niet foulen wanneer ze moesen foulen. Ook gewoon Kanter erin houden, terwijl die keer op keer werd geslacht door de Rose-Gasol PnR :cab:.

Welke keuze Durant gaat maken is wel echt heel belangrijk voor heel wat teams volgend seizoen. Ik denk ook niet dat Westbrook het jaar erop gaat blijven als Durant weg is. Dan is het dus opnieuw bouwen voor de Thunder zonder echte prestaties te hebben behaald met 2 superstars. Of ze moeten dit seizoen een titel binnenslepen, dan zie ik ze wel blijven. Volgens mij denkt elke team wel dat ze een kans maken bij Durant. Stiekem hoop ik gewoon dat ie bij de Thunder blijft; hij moet sowieso niet naar de Warriors gaan dat is gewoon dikke fraude dan. Bij de Wizards kan het wel leuk worden met Beal (contract loopt ook af; maar ie blijft wel) en Wall. Gaat een leuke zomer worden.

De ''Durant Free Agency'' voor komende zomer wordt gigantisch overdreven joh, die gaat zo goed als zeker met 1 jaar verlengen in OKC. Hooguit een optie voor nog een jaar erbij voor de financiele zekerheid (Niet dat het veel uitmaakt, met een gescheurde kruisband of achilles krijgt die gast zelfs een max. deal).

Het belangrijkste is dat Durant in 2017 free agent is, dan bereikt de salary cap voorlopig zijn hoogtepunt (Verwachting is dat hij daarna zelfs licht gaat zakken). Plus dat Durant er dan 10 jaar in de NBA op heeft zitten, en dus een max. deal van 35% van de cap kan tekenen, ipv 30%. Een 4-jarig max contract in 2017 zou hem ongeveer 43 miljoen meer opleveren dan een 4-jarig max contract in 2016.

Waarom niet een 1-jarig contract tekenen bij een nieuw team ? Omdat de 2017 FA class bijzonder goed is, Griffin, Howard, Curry, z'n maatjes Westbrook & Ibaka, CP3, Rose, Millsap.. om er maar een paar te noemen. En dat is weer interessant omdat er een aantal aantrekkelijke teams dan ruimte hebben om niet 1, maar 2 supersterren aan te trekken, Heat, Lakers, Clippers, Knicks, Rockets bijvoorbeeld. Dus is er de mogelijkheid om een big 3 te vormen zoals Miami in 2010. De Clippers zouden bijvoorbeeld Westbrook & Durant kunnen aantrekken, en dan Griffin verlengen. Ik noem maar een aantrekkelijk scenario, geen idee of Durant en Westbrook überhaupt bij elkaar willen blijven. Ook tekenen in Washington kan dan gewoon weer, plus dat hij een extra jaar heeft om te kijken of Wall & Beal echt goed zijn. Of die ook een keertje voorbij de 2de ronde in het oosten kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites