Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Project C.A.R.S.


Michaelinho*

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Round 2 (of 11) - Le Mans Bugatti - Race Results

MURL - Season 3 - LMP2 Masters

 

ZiJm3aL.png

 

Introductie:

Gisteravond stond de tweede race van het seizoen op het programma en wel op Le Mans Bugatti. Dit raceweekend keerden Cerebral (Martin) en Jelle terug op de grid. Samen met de rest reden we twee interessante races. Althans, voor de meeste van ons was deze interessant. Er was er natuurlijk weer één die veel en veel sneller dan de rest was.

 

Definitieve startgrid:

 

Aanwezig: Michaelinho*; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION];

Afwezig: [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION];

 

Kwalificatie - Main Race:

 

U1wyVaB.png

 

Race resultaten:

 

Voor mij waren het twee totaal verschillende races. In de kwalificatie reed ik mijn PB en veel harder dan dat kon ik echt niet, ik had de snelheid gewoon niet. De flow van dit soort circuits ligt mij blijkbaar niet zo. Een probleem wat ik op Watkins Glen ook al had. Zowel Steven als Sharon waren beduidend sneller in de kwalificatie en Martin eigenlijk ook. Maar Martin had sowieso niet echt zijn weekend. In de kwalificatie crashte zijn game, met als gevolg dat zijn kwalificatietijd natuurlijk verdween. Na de reboot kwam hij niet meer aan zijn tijd en moest hij dus al 5e starten. Bij de start was hij echt veel en veel te vroeg (spastisch trekje Martin?). Daardoor moest hij een drive through penalty doen én daarnaast nog zijn verplicht pitstop. Het enige voordeel is wel dat ik nu niet meer het enige lid van de jump start crew ben. Dus Martin, welkom bij de club!

 

De Main Race was voor mij relatief eenvoudig. Voor mij werden wat foutjes gemaakt, waardoor ik al snel opschoof naar de 2e plek en deze gaf ik niet meer weg. De Sprint Race verliep echt totaal anders en daarin had ik niet heel veel geluk. De start was wederom was chaotisch. Jelle had bedacht om Kevin op start/finish een voorsprong te geven, hield veel te veel in, waardoor Ruud in de verdrukking kwam en hem van de baan kegelde. Hier kon uiteraard niets aan doen en het zou fijn zijn als Jelle dit soort 'geintjes' in het vervolg achterwege laat. In navolging van deze start kwam Martin naast (ik dacht) Sharon, er was contact, waarna Martin vol van de baan vloog. Vervelend voor Martin, maar het zag er wel spectaculair uit. Zelf werd ik vervolgens een ronde later getorpedeerd door Ruud, die ik net daarvoor had ingehaald. Ik moet de replay nog bekijken, dus geen idee wat daar precies gebeurde. Was natuurlijk niet met opzet, maar handig was het ook niet, haha. Martin kon mij vervolgens weer voorbij, waarna we een aantal rondes achter elkaar aan reden. We openden allebei de jacht op Steven en Sharon, maar dat wil niet zo goed lukken als je een paar cut-track penalty's verzameld. Zowel Martin als ikzelf hadden er wel een paar. Vlak voor het einde van de wedstrijd pakte Martin een flinke voorsprong, waarna hij wederom een flinke penalty kreeg. Hierdoor kon ik hem op start/finish eenvoudig voorbij en was de vierde plaats een feit. Steven en Sharon waren toen allang buiten bereik.

 

Volledige resultaten:

 

1Ob2PNz.png

 

*Jelle heeft geen punten gekregen voor de Sprint Race, ook al was hij 'gefinisht'. Je krijgt punten wanneer je een serieuze poging hebt gedaan om de race uit te rijden. Iets wat jij duidelijk niet gedaan hebt. Stilstaan in de laatste bocht levert geen punten op. De achterstand die je opliep door de crash bij de start heb je zelf veroorzaakt. Eigenlijk was die actie al voldoende reden om je te DSQ'en ;).

 

Algemeent klassement

Wederom geen verrassing dit keer. Cris is tot op heden echt niet bij te houden en eigenlijk verbaasd niemand dat. Echter, de verschillen zijn in de wedstrijd wel heel erg groot. Hopelijk komen er nog een aantal circuits waar er een aantal mensen in staat zijn om Cris het nog enigszins moeilijk te maken.

 

7wYxlwy.png

 

  • Handige links:

 

Afsluiting:

Iedereen weer bedankt voor zijn of haar deelname! Tot volgende week op Sakitto GP. Dit zou op de eerste sector na een zeer eenvoudig circuit voor iedereen moeten zijn. Alvast een tip voor de fanatieke oefenaars; Je hebt een hele hoge snelheid op start/finish richting de eerste bocht. Rem licht bij het 50 meter bordje, laat je auto de eerste bocht in glijden en rem lichtjes richting de tweede bocht. Je moet deze een beetje vloeiend nemen. Daarna zijn het een aantal slingers waarin je niet veel hoeft te remmen, maar vooral moet doseren met gas loslaten en geven. Veel succes (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede update Michael.

 

Even in navolging van wat Michael over de start van de Sprintrace zei. Volgens mij moeten we afspreken dat je op het rechte stuk bij start/finish niet meer mag remmen om de boel op te houden. Het is gewoon niet handig, sommigen zijn er niet op voorbereid en het voorkomt onnodige crashes. Probeer vanaf de tweede sector als leider het tempo te bepalen, maar doe aub geen braketests. Als je gaat, gaan en niet vlak voor de finish weer de boel ophouden, met crashes tot gevolg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mijn kant ook een (korte) update:

 

Kwalificatie:

In de loop van de week werd wel duidelijk dat mijn tempo flink hoger lag dan die van de rest. Dat was ook flink zichtbaar in de kwalificatie, waar ik geloof ik mijn simpelste pole position ooit heb gepakt in de MURL. Vond het wel gaaf dat Sharon een hele mooie 1:28,5 had gehaald, waardoor het verschil nog dragelijk werd.

 

Hoofdrace:

De hoofdrace ging van een leien dakje. Mijn tempo lag zoals verwacht een stuk hoger, daar waar ik constant 1:27'ers kon rijden, waar de rest al moeite had met lage 1:29'ers. Mijn pitstop ging gelukkig wel goed dit keer, waar ik vorige keer tijdens een poep pauze kon houden van 58 seconden. Dit keer niet en ik kon flink doorrijden, dus het was een prima race.

 

Sprintrace:

De formationlap was weer een feest, waardoor ik vanaf de laatste plaats voor de eerste bocht al twee plekken had gewonnen. Mijn exit uit bocht 1 & 2 was beter dan die van Michael, waardoor ik hem vrij eenvoudig kon passeren en daarna ging het vrij simpel.

 

Setup:

Ik merk dat het verschil wat groter is, dus ga vanaf deze race mijn setup hier plaatsen. Misschien dat anderen er wat aan hebben. Ik had van de afgelopen twee races het één en ander gewijzigd, waaronder de stabiliteit van de auto, de stand van de banden etc., dus hoop dat dit voor de anderen ook een verschil kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja man, ik was het ff helemaal kwijt bij die bocht ofzo [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; :cab: Echt geeeeeeeeeen idee waarom ik al instuurde.

Ik denk dat ik teveel focusde op de auto voor mij :cab: Ben het nog niet zo gewent met mensen voor mij te rijden namelijk, ik rijd altijd solo :P

 

En die 1e was inderdaad de start. Ik schrok al van dat zeer vroege remmen, maar dat ging nog net goed. Maar dan dat slingeren net na de bocht kon ik al helemaal niet meer ontwijken [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom proberen we anderen er op te wijzen wat er fout gaat.

 

Ik heb net even geknutseld aan een setup en op enkele tweaks na, is die goed zo. In de spoiler staat 'ie en ik heb daar alle mogelijke instellingen ingevoerd en gecategoriseerd, dus let goed op.

 

Mijn tijd was zonder iets te wijzigen een 1:34 half, terwijl die met setup 1:32.464 is.

 

[spoiler=Setup]

Tires & Brakes

Automatic by weather

Automatic by weather

1.70 bar

1.70 bar

1.60 bar

1.60 bar

100%

60%

0.00%

6%

 

Engine

44 liter

14.0 laps

5

 

Gearing

2.96 (verder niets gewijzigd)

 

Differential

25%

40%

0

0.01%

0.00%

 

Dampers

1mm

1mm

1mm

1mm

10500N

10500N

10100N

10100N

3000N

3000N

3300N

3300N

13500N

13500N

12100N

12100N

4500N

4500N

4500N

4500N

 

Suspension

50mm

50mm

65mm

65mm

150N

150N

170N

170N

450N

50N

 

Alignment

12:0:1

6.9º

6.9º

-2.2º

-2.2º

-1.6º

-1.6º

-0.1º

0.0º

 

Aerodynamics & Chassis

9.0

9.0

53%

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja man, ik was het ff helemaal kwijt bij die bocht ofzo @Michaelinho*; :cab: Echt geeeeeeeeeen idee waarom ik al instuurde.

Ik denk dat ik teveel focusde op de auto voor mij :cab: Ben het nog niet zo gewent met mensen voor mij te rijden namelijk, ik rijd altijd solo :P

 

En die 1e was inderdaad de start. Ik schrok al van dat zeer vroege remmen, maar dat ging nog net goed. Maar dan dat slingeren net na de bocht kon ik al helemaal niet meer ontwijken @Jelle.;

 

Even voor de duidelijkheid, die slinger na de bocht kon ik niets aan doen. Ik remde inderdaad voor de bocht te hard waardoor ik hard aan werd getikt. Toen stuurde ik uit schrik reactie te hard naar rechts omdat ik de bocht niet zou halen en omdat ik op mijn beeld naar rechts ging stuurde ik links waardoor ik in een spin raakte en dus werd geraakt. Het remmen is mijn fout maar al het stuurwerk dat is uiteindelijk echt overmacht, ik probeerde hem op de baan te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid, die slinger na de bocht kon ik niets aan doen. Ik remde inderdaad voor de bocht te hard waardoor ik hard aan werd getikt. Toen stuurde ik uit schrik reactie te hard naar rechts omdat ik de bocht niet zou halen en omdat ik op mijn beeld naar rechts ging stuurde ik links waardoor ik in een spin raakte en dus werd geraakt. Het remmen is mijn fout maar al het stuurwerk dat is uiteindelijk echt overmacht, ik probeerde hem op de baan te houden.

Ik vind het helemaal prima hoor, ik stond nog altijd op mijn juiste positie en de rest denk ik ook wel (jou niet meetellende). Eigenlijk was de enige die er last van had jijzelf :checkit: Volgende keer gewoon je race afmaken man.

In de main race was het nog aardig spannend tussen ons op bepaalde momenten, dat miste ik nu wel. De rest was gewoon te goed dus het was vrij eenzaam...

bewerkt door sirkeith
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Round 3 (of 11) - Sakitto GP

MURL - Season 3 - LMP2 Masters

 

NL2e2KI.png

 

Let op! De pit entrance zit een beetje ongelukkig,

 

Race Informatie:

  • Datum: zondag 20 september 2015
  • Inschrijving: Geopend
  • Lobby open: 19:40
  • Race start: +/- 20:30
  • Pitstop: 1 verplicht (Main Race only)
  • Tyre Wear: Real
  • Race format:
  • Practice (
    19:40
    ): 30 minuten

  • Kwalificatie (
    20:10
    ): 15 minuten

  • Warm-up*: 5 minuten

  • Main Race (
    +/- 20:30
    ): 13 rondes

  • Warm-up: 5 minuten

  • Sprint Race (
    +/- 20: 50
    ): 9 rondes (+1 ronde i.v.m. formation lap voor de omgekeerde startopstelling)

 

* De warm-ups zijn ervoor om de laatste wijzigingen aan je set-up door te voeren. Denk hierbij aan je fuel load etc. De ervaring leert dat dit gedurende de kwalificatie vaak vergeten wordt.

 

Deelnemers:

Michaelinho*; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=17362]Bramvinos[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION];

 

Sakitto GP:

[YOUTUBE]rGknq35o7xI[/YOUTUBE] [YOUTUBE]sFrTsD_Fj9k[/YOUTUBE]

 

Aanvullende informatie:

  • Regels: Houd rekening met de regels. Zie hier
     
     
  • Pitstops: Verplicht pitstop in de Main Race. Er hoeven alleen banden gewisseld te worden, tanken hoeft dus niet. In de Sprint Race hoef je dus GEEN verplichte pitstop te maken.
     
  • Penalty's: Deze staan normaal gesproken eigenlijk uit. In deze race staan ze aan, omdat er teveel punten zijn waar je 'per ongeluk' zou kunnen afsnijden. Dit zorgt er tevens voor dat er blauwe vlaggen getoond worden wanneer je gelapt dreigt te worden.
     
  • Blauwe vlaggen: Gezien het verschil in niveau en de aard van het circuit is het mogelijk dat er mensen op een ronde gezet gaan worden. Zodra dit gebeurd zul je een blauwe vlag in beeld krijgen (als het goed is ;c). Kijk goed achter je en maak netjes ruimte voor de leider(s). Je hoeft jezelf natuurlijk niet de grindbak in te rijden of stil te gaan staan, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk ruimte maakt, zodat de leider(s) je zonder teveel op onthoud en problemen voorbij kunnen. Ga a.u.b. ook niet het gevecht aan met één van de leiders zodra die er voorbij is. Als je veel sneller bent dan degene die je gelapt heeft mag je deze natuurlijk wel gewoon weer inhalen.
     
  • Omgekeerde startopstelling Sprint Race: Vanaf dit raceweekend is er in de Sprint Race geen random startgrid meer, maar een omgekeerde startopstelling op basis van de uitslag in de Main Race. Dit houdt dus in dat de snelsten uit race 1 van achter zullen starten in race 2 en voor de langzaamste coureurs geldt het omgekeerde. Lees de uitleg goed!
     
    [spoiler=Uitleg Omgekeerde Startopstelling]Reversed Grid/Omgekeerde startopstelling
    Een omgekeerde startopstelling is in veel officiële raceklasse heel erg gebruikelijk. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de WTCC. Een omgekeerde startopstelling houdt niet veel meer in dan dat de uitslag van de eerste race de startopstelling is voor de tweede race, maar dan in omgekeerde volgorde. De nummer laatst start dus vooraan, de winnaar achteraan etc.
     
    Het doel?
    Het doel hiervan is uiteraard om er voor te zorgen dat iedereen de kans krijgt om een race te winnen of om extra punten voor het kampioenschap te scoren. En daarmee extra spanning in het kampioenschap te creëren. Voor de coureurs die de eerste race vooraan zijn geëindigd betekent dit een extra uitdaging. Zij moeten namelijk van achteren starten en zullen flink moeten inhalen willen ze nog een goed resultaat halen.
     
    Uitvoering in de MURL
    Zoals ik al aangegeven heb is een omgekeerde startopstelling niet door middel van een instelling voor elkaar te krijgen in pCars.
     
    Uitleg
    Aan de Sprint Race wordt 1 extra ronde toegevoegd, voor Zolder zou dit van 7 naar 8 rondes betekenen. Echter, in die eerste ronde wordt er nog NIET geracet, maar neemt iedereen zijn toegewezen start positie in. Deze ronde dient dus als een soort van formation lap. Zodra iedereen op de juiste startpositie rijdt, rijdt degene die de 'pole-position' heeft in een rustig tempo het rondje af. Tegen het einde van het rondje mag hij op ieder willekeurig moment de race beginnen. Er volgt dus geen staande start, maar gewoon een rollende start. Zodra de eerste de finishlijn passeert begint de race, maar let op! Je mag pas inhalen als je zelf de finishlijn bent gepasseerd!. Word je in gehaald voor de finishlijn, meldt het mij, laat me de beelden zien (via YT) en er zal een straf van 5 seconden volgen voor de persoon in kwestie. Deze tel ik dan aan het einde bij de tijd op.
     
    Het zou in principe niet zo ingewikkeld moeten zijn. Mocht dit ingevoerd worden (met toestemming van jullie uiteraard), dan ga ik er vanuit dat iedereen zich dan ook netjes aan deze regel houdt. Een grapjas die er vanaf het begin meteen vandoor gaat wordt natuurlijk netjes gediskwalificeerd.
     
    NB: Heb je de Main Race gemist, maar neem je wel deel aan de Sprint Race, dan start je sowieso achteraan.
     
    Stappenplan
     
    • Sprint Race +1 ronde
    • Race start niet bij het groene licht
    • Iedereen neemt na het groene licht rustig en netjes zijn/haar startpositie in
    • Leider rijdt in een rustig tempo het eerste rondje uit.
    • Race start zodra de leider de finishlijn passeert
    • Inhalen mag pas zodra je zelf de finishlijn bent gepasseerd

     

    Communicatie Startpositie

    Als we met meer dan 8 zijn, dan zijn we natuurlijk aangewezen op de geweldige in-game chatfunctie van pCars en de ervaring leert dat de helft elkaar niet of nauwelijks verstaat. Om te voorkomen dat onduidelijk blijft waar iedereen moet starten zal ik even een groepsmessage via de PS versturen met de screenshot van de uitslag van de Main Race. Draai de uitslag om en je weet je startpositie.

     

    [spoiler=Omgekeerde startopstelling voorbeeld]16 = 1 | 15 = 1 | 14 = 1 | 13 = 1

    15 = 2 | 14 = 2 | 13 = 2 | 12 = 2

    14 = 3 | 13 = 3 | 12 = 3 | 11 = 3

    13 = 4 | 12 = 4 | 11 = 4 | 10 = 4

    12 = 5 | 11 = 5 | 10 = 5 | 9 = 5

    11 = 6 | 10 = 6 | 9 = 6 | 8 = 6

    10 = 7 | 9 = 7 | 8 = 7 | 7 = 7

    9 = 8 | 8 = 8 | 7 = 8 | 6 = 8

    8 = 9 | 7 = 9 | 6 = 9 | 5 = 9

    7 = 10 | 6 = 10 | 5 = 10 | 4 = 10

    6 = 11 | 5 = 11 | 4 = 11 | 3 = 11

    5 = 12 | 4 = 12 | 3 = 12 | 2 = 12

    4 = 13 | 3 = 13 | 2 = 13 | 1 = 13

    3 = 14 | 2 = 14 | 1 = 14

    2 = 15 | 1 = 15

    1 = 16

 

 

[spoiler=Hoe startpositie te bepalen? ]Hieronder nog een eenvoudige formule om je startpositie voor de sprint race te bepalen in het geval van de omgekeerde startopstelling.

 

Aantal deelnemers - het aantal coureurs dat voor je is gefinisht = Startpositie Sprint Race

 

Voorbeeld (12 deelnemers)

 

Finishte als: 1e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (0) = Startpositie (12e)

 

Finishte als: 8e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (7) = Startpositie (5e)

 

Voorbeeld (15 deelnemers)

 

Finishte als: 3e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (2) = Startpositie (13e)

 

Finishte als: 12e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (11) = Startpositie (4e)

 

 

 

[*]Set-up tips:

  • Benzineverbruik: Zie schattingen in pCars set-menu
  • Brake pressure - Hoger dan 80%
  • Front & Rear Downforce
  • Gearbox ratio's

 

[*]Puntentelling:

  • 1e plaats - 15 punten

  • 2e plaats - 12 punten

  • 3e plaats - 9 punten

  • 4e plaats - 7 punten

  • 5e plaats - 6 punten

  • 6e plaats - 5 punt

  • 7e plaats - 4 punt

  • 8e plaats - 3 punt

  • 9e plaats - 2 punt

  • 10e plaats - 1 punt

  • Pole position - 1 punt

 

  • Handige links:

 

Afsluiting:

Op naar alweer de derde race van het seizoen. Veel succes met oefenen en tot zondag (y) Er zijn al wat mensen die geoefend hebben, met de volgende tijden als resultaat;

 

  • Montass: 1:32.4
  • Steven: 1:32.8
  • Michael: 1:33.3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...