Montass Geplaatst 30 augustus 2015 Share Geplaatst 30 augustus 2015 Even een vraag: [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; Zoals bekend gaan we "volgend seizoen" (over een week al) met de LMP1 auto's aan de gang. Mijn zorg is echter dat de verschillen vanwege de veel snellere auto's zo erg oplopen, dat het verschil met de kopgroep veel groter wordt en misschien wel meer eenzame races oplevert. Eén van de volgende opties vind ik bijvoorbeeld ook prima: - GT3 seizoen (Audi, Aston Martin, McLaren etc.) - Formule Gulf 1000 (het huidige seizoen dus) - Formule C (ietsje sneller dan de Formule Gulf 1000) Ben even benieuwd wat de rest hiervan vindt. Het zou zonde zijn als mensen halverwege het seizoen afhaken omdat ze niet in de buurt komen of na 4 ronden al gelapt worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klap00r Geplaatst 30 augustus 2015 Share Geplaatst 30 augustus 2015 Lijkt mij ook prima ja. Is denk wel wat leuker. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar de formule c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steven013 Geplaatst 30 augustus 2015 Share Geplaatst 30 augustus 2015 Formule C(y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 30 augustus 2015 Share Geplaatst 30 augustus 2015 Gewoon LMP1 zeg ik, volgens mij ben jij in elke klasse toch bijna niet in te halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 30 augustus 2015 Share Geplaatst 30 augustus 2015 Even een vraag: [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; Zoals bekend gaan we "volgend seizoen" (over een week al) met de LMP1 auto's aan de gang. Mijn zorg is echter dat de verschillen vanwege de veel snellere auto's zo erg oplopen, dat het verschil met de kopgroep veel groter wordt en misschien wel meer eenzame races oplevert. Eén van de volgende opties vind ik bijvoorbeeld ook prima: - GT3 seizoen (Audi, Aston Martin, McLaren etc.) - Formule Gulf 1000 (het huidige seizoen dus) - Formule C (ietsje sneller dan de Formule Gulf 1000) Ben even benieuwd wat de rest hiervan vindt. Het zou zonde zijn als mensen halverwege het seizoen afhaken omdat ze niet in de buurt komen of na 4 ronden al gelapt worden. GT3 en FC zijn wat mij betreft gewoon prima. LMP1 is ook lachen maar na 2 racejes ben je daar ook wel klaar mee. GT3 is leuk omdat je verschillende auto's hebt. FC heeft leuke snelheden en kan je echt toffe banen mee rijden. Voor de competitie lijkt me idd dat we geen LMP 1 moeten gaan doen. Ik zie jou en Michael, Sharon en ik als paartjes dan rijden. Daarachter Tom en Steven meestal. Hoe het daarachter gaat weet ik niet. Lijkt me niet leuk, de verschillen zullen kleiner zijn in de GT en FC. Overigens mijn complimenten naar de nieuwere racers en vooral ook Sharon. De nieuwe racers hebben zich erg goed aangepast en zijn steeds sneller geworden, mooi om te zien! Sharon zie ik nu echt als een concurrent voor de derde plaats. Je bent soms al sneller als dat ik ben, als je die lijn zo door zet mag ik straks in mijn eentje steeds 4e worden.. Dus even dimmen nu, goed? ;) [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; bedankt voor het organiseren van weer een seizoen. Vond er zelf niet veel aan maar niet iedereen zal altijd te vrede zijn. Mij kan je alvast in schrijven voor volgend seizoen want ik doe gewoon weer mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 31 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 31 augustus 2015 [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; Cris komt uiteraard met dit voorstel, omdat we het daar over gehad hebben. Ik deel die zorg namelijk. Ook omdat ik van een aantal mensen al weet dat ze sowieso niet mee zullen doen met de LMP1, vanwege de door Cris genoemde redenen. Het is ook niet zo zeer om er voor te zorgen dat iemand Cris bij kan houden, maar meer om rekening te houden met de minder bedreven/ervaren racers onder ons. De stap van een Formule Gulf naar een LMP1 is vrij groot. Tom, Cris, ik, Mitchel, Sharon en Martin zullen in vrijwel iedere klasse beduidend sneller zijn dan de andere groep, maar het gaat er meer om dat zij wel enigszins normaal hun rondjes kunnen rijden. De kans is vrij groot dat een groot deel van de deelnemers drukker is met niet crashen, dan daadwerkelijk racen. Het is daarom misschien handig om de snelheid/moeilijkheid langzaam op te voeren. Overigens had ik dat als organisator even eerder moeten bedenken voordat ik de stemming plaats liet vinden. Volgend seizoen Ondanks de ietwat tegenvallende opkomst bij de laatste race ga ik er vanuit dat er nog steeds voldoende animo is voor een wekelijkse race op zondagavond. Ik weet dat het voetbal weer lang en breed bezig is, dus als er een andere datum/tijd gehanteerd moet gaan worden dan kunnen we daar naar kijken. Wellicht is het verstandig om even te wachten met de aanvang van seizoen 3. Zodat, met name de minder ervaren racers onder ons, de tijd hebben om te testen met de door Montass genoemde raceklassen; - GT3 - LMP1 - Formule C Rij eens met de verschillende auto's en laat mij (ons) weten wat je er van vond. Het gaat er niet om of je tijden snel zijn, maar of je het idee hebt dat je met de auto's overweg kunt en je er voor jou leuke races mee kunt rijden. Desnoods testen we het aankomende zondag, door 3 kortere races met alle drie de raceklassen te rijden en te kijken hoe dat loopt. Of komt eventueel met een andere suggestie. Voorstel Misschien is het zelfs beter als we gewoon voor 1 klasse kiezen en daar gewoon een race of 10-12 mee rijden. In plaats van slechts 5 weekenden en dan weer wisselen naar iets nieuws. Een langer kampioenschap dus. Want, tegen de tijd dat de gewenning aan de auto begint te komen is het seizoen alweer afgelopen. Persoonlijk ben ik groot voorstander van de GT3's, maar ik kan met de meeste raceklassen wel overweg. Zolang het geen Formule A of B is vind ik het al snel prima. Afsluiting Seizoen 3 staat vooralsnog dus even in de wacht. We zullen met elkaar even moeten uitvogelen wat nu het handigste is om te doen. Het iedereen voor de volle 100% naar de zin maken gaat sowieso niet lukken, maar laten we in ieder geval proberen om het zo leuk mogelijk te maken voor iedereen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 31 augustus 2015 Share Geplaatst 31 augustus 2015 Ondanks dat ik het erg leuk vind om mee te doen, wordt de deelname voor mij erg lastig. Moet elke zondag tot 19:15 werken en moet nu wat langer fietsen naar huis. Meestal heb ik niet zo'n zin in haasten en blijf ik wat langer hangen (ga altijd even langs m'n ouders na m'n werk), plus dat mijn huisgenoten liever de Eredivisie samenvattingen kijken dan Project Cars. Zondag wordt voor mij helaas wat lastig. Ik bedoel dit trouwens niet als vraag om de tijden te veranderen, volgens mij is dit de meest schappelijke tijd voor de meesten. Heb door de week vaak ook weinig tijd om de baan te oefenen, dus ik zet dit gewoon even op een laag pitje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 31 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 31 augustus 2015 Geen probleem Koen! Had je voorafgaand aan het afgelopen seizoen ook al aangegeven (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 31 augustus 2015 Share Geplaatst 31 augustus 2015 Zal de komende periode niet veel tijd hebben doordeweeks. Ik rij met auto die voor mij wordt gekozen, hoe goed dat wordt zie ik dan wel. Zou het wel chill vinden als de kwali na Studio Sport begint. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 31 augustus 2015 Share Geplaatst 31 augustus 2015 Zal de komende periode niet veel tijd hebben doordeweeks. Ik rij met auto die voor mij wordt gekozen, hoe goed dat wordt zie ik dan wel. Zou het wel chill vinden als de kwali na Studio Sport begint. Dit geldt ook voor mij, alleen dan wel direct na Studio Sport en niet pas een half uur erna ofzo (iv.m. de TV-bezetting ;) ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kjhkevin Geplaatst 31 augustus 2015 Share Geplaatst 31 augustus 2015 (bewerkt) Allemaal erg goede ideeën! Ik zal ze zeker gaan testen (nu aangezien ik toch thuis ben). Ik heb namelijk een paar rondjes met LMP1 gereden, maar dan weet je al genoeg dat het nog zwaarder wordt hihi. Ben het er ook mee eens over langere kampioenschappen. Ik begon nou net een beetje te wennen aan de Gulf (daardoor reed ik steeds beter haha) e nu alweer een andere. Niet dat mij dat zoveel uitmaakt, maar qua race wordt het later in het seizoen dan ook een stuk leuker. Ik stel voor aangezien studio sport 8 uur afgelopen is om de kwali om 20:10 te starten, zodat niet ook iedereen hoeft te haasten naar de PS4. Edit: Hou het maar bij de formule. Gulf of C maakt niet uit haha 31 augustus 2015 bewerkt door kjhkevin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 31 augustus 2015 Share Geplaatst 31 augustus 2015 IMO gewoon met de GT3tjes en dan een kalender van op z'n minst 10 races. Desnoods bezoeken we locaties meerdere keren. GT3tjes zijn prima te leren. Pak desnoods de BMW Z4 of de RUF, die zijn erg makkelijk te besturen. Rijd er een uur of 2 mee, en je gaat vanzelf merken dat het niet zo heel lastig is. Waarom doen we het niet gewoon op vrijdag avond? Zit je niet met sport in de weg. Zo heel af en toe misschien een voetbalwedstrijd of dat mensen moeten werken maar dat is op zondag avond niet anders. Formule C'tjes zijn ook nog wel prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 31 augustus 2015 Share Geplaatst 31 augustus 2015 Vrijdagavond is eerder een avond dat mensen nog plannen hebben dan zondagavond. Zondagavond blijft gewoon het beste, zou het alleen een uurtje opschuiven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 1 september 2015 Auteur Share Geplaatst 1 september 2015 IMO gewoon met de GT3tjes en dan een kalender van op z'n minst 10 races. Desnoods bezoeken we locaties meerdere keren. GT3tjes zijn prima te leren. Pak desnoods de BMW Z4 of de RUF, die zijn erg makkelijk te besturen. Rijd er een uur of 2 mee, en je gaat vanzelf merken dat het niet zo heel lastig is. Neig hier ook het meest naar ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 1 september 2015 Share Geplaatst 1 september 2015 Vind GT3 maar niks, denk niet dat ik er dan vaak zal zijn. Maar als de meesten het willen, gewoon doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 1 september 2015 Auteur Share Geplaatst 1 september 2015 (bewerkt) Snap ik. Het ligt een beetje in het midden. De een vind het geweldig, de ander vind het maar niks. Persoonlijk heb ik dat met Formule A, B en C. En eerlijk gezegd heb ik weinig motivatie om races te 'moeten' organiseren met auto's waar ik zelf geen hol aan vind. Dus dat is een beetje een dingetje ;c Een alternatief is nog de LMP2. Een stuk langzamer dan de LMP1, maar wel een zelfde auto als waar in eerste instantie voor gestemd is. 1 september 2015 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 1 september 2015 Share Geplaatst 1 september 2015 Je moet sowieso iets organiseren wat je zelf ook leuk vindt! Ik join gewoon en zie wel wat ik ervan bak. Stemmen doe ik niet want ik ken ze allemaal niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 1 september 2015 Share Geplaatst 1 september 2015 Of Chris in een kart en de rest toch wel in een LMP1 :huhu: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 1 september 2015 Share Geplaatst 1 september 2015 LMP2 zou ik ook geen problemen mee hebben, das nog een fatsoenlijke auto. Ook ongeveer net zo snel als GT3, maar snellere acceleratie en betere downforce. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klap00r Geplaatst 1 september 2015 Share Geplaatst 1 september 2015 Wat mij betreft doen we gewoon formule C Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 1 september 2015 Auteur Share Geplaatst 1 september 2015 Aankondiging - MURL Season 3 [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=17362]Bramvinos[/MENTION]; @Rest Introductie: In navolging van een succesvol tweede seizoen volgt hier de aankondiging voor een nieuw seizoen MURL. Een nieuw seizoen betekent in ons geval een nieuwe auto/raceklasse, maar de afgelopen dagen is wel gebleken dat dit nog niet zo gemakkelijk te bepalen was. Het hoofddoel is plezier en dat moet voor een zo groot mogelijke groep het geval zijn. Vandaar ook dat er de afgelopen dagen wat 'discussie' is geweest over de te kiezen auto/raceklasse. Duidelijk is in ieder geval dat we er niet helemaal uitkwamen en dat is ook niet zo gek met zoveel verschillende mensen en meningen. Ruim twee weken terug is de LMP1 gekozen als raceklasse voor het derde seizoen. Echter, een aantal deelnemers, waaronder ikzelf, vroegen ze af of de stap van Formule Gulf naar LMP1 niet een te grote stap was. We hebben nu eenmaal te maken met een aantal deelnemers die nog lerende zijn en deze wil ik niet afschrikken. De afgelopen dagen zijn er suggesties gedaan voor zowel GT3 als Formule C, maar ook hierover waren de meningen verdeeld. Er is een groep die ze geweldig vind en er is een die het maar niets vind. En hetzelfde geldt voor de Formule C. Zoals eerder aangegeven vind ik de Formule C zelf echt helemaal niets. Net als de Formule A en B. Verder vind ik eigenlijk alles wel prima. Wanneer je iets organiseert moet je er natuurlijk wel plezier uithalen en dat zou in het geval de Formule C niet het geval zijn. Mede ook omdat het aantal races in een seizoen wordt uitgebreid (meer info volgt hieronder). Om te voorkomen dat ik enkel met mijn eigen voorkeur rekening zou houden heb ik gekozen voor een compromis tussen zowel LMP1, GT3 als Formule C. En dat compromis is de LMP2. Een raceklasse die het beste van de drie afzonderlijke klassen combineert. De LMP2 is qua topsnelheid iets sneller dan de Formule C, maar beduidend langzamer dan de LMP1. De LMP2 heeft daarentegen veel meer grip dan de GT3's of Formule C's en gaat daardoor dus beter/makkelijker door de bochten. Het is vrijwel onmogelijk om iedereen tevreden te stellen, maar ik hoop dat ik hiermee een beetje de gulden middenweg heb gevonden. Helemaal op één lijn zouden we toch niet komen en dus heb ik de knoop zelf maar door gehakt. Raceweekend opzet: Aan de opzet van de raceweekenden verandert in de basis niets. We rijden nog steeds een Main en Sprint race. Met voor de Main Race een kwalificatie en 1 verplichte pitstop. En voor de Sprint race geldt nog steeds de reversed grid procedure. De eerste kleine wijziging is dat de Tyre Wear weer gewoon op Real staat in plaats van op x4. Neemt niet weg dat 1 pitstop nog altijd verplicht is. De andere wijziging betreft de aanvangstijd en de ingekorte practice sessie. Op verzoek begint de kwalificatie vanaf dit seizoen om 20:10 in plaats van om 19:45. Omdat iedereen in zijn eigen tijd uitgebreid kan oefenen is er vanaf dit seizoen geen practice sessie van 45 minuten meer, maar een van 30 minuten en deze loopt dan van 19:40 tot 20:10. De auto's: Omdat er binnen deze klasse meerdere auto's beschikbaar zijn mag iedereen voorafgaand aan het seizoen één van de vier beschikbare auto's kiezen. Voor de mensen die met de cockpitview rijden is er de keus tussen twee auto's met een dichte cockpit en twee auto's met een open cockpit. Het zicht in de auto's met een open cockpit vind ik persoonlijk vele malen beter. Er is verder geen verschil in snelheid, het is dus niet zo dat de ene auto veel beter is dan de ander. Het kan wel zo zijn dat je de ene wat fijner vindt rijden dan de ander. Maar in de basis zijn ze allemaal gelijk(waardig). Als het seizoen eenmaal begonnen is kun je niet meer wisselen van auto! Keuze Michaelinho* - Oreca Nissan LMP2 Kalender: Om te voorkomen dat we al snel weer moeten wisselen van auto heb ik het seizoen uitgebreid met 6 weekenden. Op deze manier kan iedereen ook goed wennen aan de auto en de prestaties zien verbeteren gedurende het seizoen. Daarbij komt ook dat een weekend of twee missen minder invloed heeft op je rangschikking. Hieronder de kalender, waarbij ik geprobeerd heb om de meest eenvoudige circuits aan het begin van het seizoen te plaatsen. Afsluiting: Het seizoen is beduidend langer en we zien wel tegen die tijd wel hoeveel deelnemers er nog zijn. Later deze week volgt de gebruikelijke voorbeschouwingspost voor het aankomende weekend. Ik zie jullie (hopelijk) aankomende zondag voor de eerste race op Watkins Glen GP! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 1 september 2015 Share Geplaatst 1 september 2015 Goede keus, heb er zelf alleen nog nooit in gereden. Verder leuke lijst met circuits (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 1 september 2015 Share Geplaatst 1 september 2015 Prrrrrrima! Ik gok dat ikzelf voor de Marek ga, maar moet eerst nog even oefenen met de andere auto's qua wegligging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 2 september 2015 Share Geplaatst 2 september 2015 Watkins Glen is allesbehalve het makkelijkste circuit Michael. Die zou je beter omruilen met Hockenheim. Maakt voor mijzelf niets uit, maar voor de "beginners" onder ons is Watkins behoorlijk pittig (wel toffe circuits allemaal, complimenten!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 2 september 2015 Share Geplaatst 2 september 2015 Je weet dat we allemaal hebben gereden op Oulton Park, Sakkito en Sonoma? Dat vind ik veel meer ingewikkeld dan Watkins Glen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten