Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Project C.A.R.S.


Michaelinho*

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zijn zondag ook gewoon 14 ronden toch [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION];. Je reed al een halve seconde sneller, dus ik ga er van uit dat jij weer dicht erbij zult zitten bij mij. Die 1:23.7 die ik gereden had is leuk en die kan ik een paar keer rijden, maar er zijn ook een paar bochten die je nare dingen laten zeggen, dus kan zeer zeker vriezen en dooien.

 

Nee, BH is 16 en 8 rondes ;). Aantal rondes is afgestemd op het maximaal aantal minuten dat de race mag duren hè. Totale ronde tijd op BH ligt lager, dus vandaar meer rondes. Ik reed geen halve seconde sneller, maar een halve seconde langzamer. Mijn PB is een 1:24.2 hè. Geen 1:25.2 :huhu:.

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Round 5 - Brands Hatch GP

MURL - Season 2 - Formule Gulf 1000 Cup

 

nbINcKU.png

*Klein foutje in de banner zie ik nu. My bad.

 

Race Informatie:

  • Datum: zondag 30 augustus 2015
  • Inschrijving: Geopend
  • Lobby open: 19:00
  • Race start: 19:45
  • Pitstop: 1 verplicht (Main Race only)
  • Tyre Wear: x4
  • Race format:
  • Practice (
    19:00
    ): 45 minuten

  • Kwalificatie (
    19:45
    ): 15 minuten

  • Warm-up*: 5 minuten

  • Main Race (
    +/- 20:05
    ): 16 rondes

  • Kwalificatie**: 5 minuten

  • Sprint Race (
    +/- 20:30
    ): 8 rondes (+1 ronde i.v.m. formation lap voor de omgekeerde startopstelling)

 

* De warm-ups zijn ervoor om de laatste wijzigingen aan je set-up door te voeren. Denk hierbij aan je fuel load etc. De ervaring leert dat dit gedurende de kwalificatie vaak vergeten wordt.

** De kwalificatie is er in dit geval niet om een snelle tijd neer te zetten, zie uitleg hieronder!

 

Deelnemers:

Michaelinho*; Noviomagus; Mitchwolters; Superracer1269 [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=17362]Bramvinos[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION];

 

Let op! We hebben op dit moment meer aanmeldingen (20) dan dat er plaats is in de lobby (max. 16). Ik ga er wederom vanuit dat niet iedereen er is. Het zou fijn zijn als je het even laten weten als je verwacht er niet te zijn!

 

Brands Hatch GP:

[YOUTUBE]jhdSJmCmMHQ[/YOUTUBE] [YOUTUBE]kUHAvz3po5w[/YOUTUBE]

 

Aanvullende informatie:

  • Regels: Houd rekening met de regels. Zie hier
     
     
  • Pitstops: Verplicht pitstop in de Main Race[/b. ]Er hoeven alleen banden gewisseld te worden, tanken hoeft dus niet. Dit kun je inmiddels uitzetten in de pit strategy door de balk re-fuel naar 0L te zetten. Om er voor te zorgen dat niemand de race kan uitrijden op hetzelfde setje banden is de Tyre Wear (bandenslijtage) ingesteld op x4. In de Sprint Race hoef je dus GEEN verplichte pitstop te maken.
     
  • Penalty's: Deze staan normaal gesproken eigenlijk uit. In deze race staan ze aan, omdat er teveel punten zijn waar je 'per ongeluk' zou kunnen afsnijden. Dit zorgt er tevens voor dat er blauwe vlaggen getoond worden wanneer je gelapt dreigt te worden.
     
  • Blauwe vlaggen: Gezien het verschil in niveau en de aard van het circuit is het mogelijk dat er mensen op een ronde gezet gaan worden. Zodra dit gebeurd zul je een blauwe vlag in beeld krijgen (als het goed is ;c). Kijk goed achter je en maak netjes ruimte voor de leider(s). Je hoeft jezelf natuurlijk niet de grindbak in te rijden of stil te gaan staan, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk ruimte maakt, zodat de leider(s) je zonder teveel op onthoud en problemen voorbij kunnen. Ga a.u.b. ook niet het gevecht aan met één van de leiders zodra die er voorbij is. Als je veel sneller bent dan degene die je gelapt heeft mag je deze natuurlijk wel gewoon weer inhalen.
     
  • Omgekeerde startopstelling Sprint Race: Vanaf dit raceweekend is er in de Sprint Race geen random startgrid meer, maar een omgekeerde startopstelling op basis van de uitslag in de Main Race. Dit houdt dus in dat de snelsten uit race 1 van achter zullen starten in race 2 en voor de langzaamste coureurs geldt het omgekeerde. Lees de uitleg goed!
     
  • Procedure Sprint Race: Om de chaos in de formation lap te verminderen is de 5 minuten warm-up vervangen voor een kwalificatie van 5 minuten. Dit houdt in dat de onderste helft van de uitslag in de Main Race in deze korte kwalificatie een tijd neerzet, waar de bovenste helft van de uitslag dat NIET doet. Degenen die wel een tijd mogen neerzetten hoeven GEEN snelle tijd neer te zetten, het gaat er puur om dat je even een tijd hebt staan, al doe je er 2 minuten over. Je moet in de formation lap nog wel gewoon je toegewezen positie innemen op basis van de uitslag van de Main Race. Dit zorgt er voor dat degenen die vooraan terecht moeten komen in de formation lap alvast vooraan staan op de grid. Hierdoor hoeft iedereen minder mensen in te halen en is het makkelijker om je positie snel in te nemen. Voor de rest verandert er dus niets.
     
    [spoiler=Uitleg Omgekeerde Startopstelling]Reversed Grid/Omgekeerde startopstelling
    Een omgekeerde startopstelling is in veel officiële raceklasse heel erg gebruikelijk. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de WTCC. Een omgekeerde startopstelling houdt niet veel meer in dan dat de uitslag van de eerste race de startopstelling is voor de tweede race, maar dan in omgekeerde volgorde. De nummer laatst start dus vooraan, de winnaar achteraan etc.
     
    Het doel?
    Het doel hiervan is uiteraard om er voor te zorgen dat iedereen de kans krijgt om een race te winnen of om extra punten voor het kampioenschap te scoren. En daarmee extra spanning in het kampioenschap te creëren. Voor de coureurs die de eerste race vooraan zijn geëindigd betekent dit een extra uitdaging. Zij moeten namelijk van achteren starten en zullen flink moeten inhalen willen ze nog een goed resultaat halen.
     
    Uitvoering in de MURL
    Zoals ik al aangegeven heb is een omgekeerde startopstelling niet door middel van een instelling voor elkaar te krijgen in pCars.
     
    Uitleg
    Aan de Sprint Race wordt 1 extra ronde toegevoegd, voor Zolder zou dit van 7 naar 8 rondes betekenen. Echter, in die eerste ronde wordt er nog NIET geracet, maar neemt iedereen zijn toegewezen start positie in. Deze ronde dient dus als een soort van formation lap. Zodra iedereen op de juiste startpositie rijdt, rijdt degene die de 'pole-position' heeft in een rustig tempo het rondje af. Tegen het einde van het rondje mag hij op ieder willekeurig moment de race beginnen. Er volgt dus geen staande start, maar gewoon een rollende start. Zodra de eerste de finishlijn passeert begint de race, maar let op! Je mag pas inhalen als je zelf de finishlijn bent gepasseerd!. Word je in gehaald voor de finishlijn, meldt het mij, laat me de beelden zien (via YT) en er zal een straf van 5 seconden volgen voor de persoon in kwestie. Deze tel ik dan aan het einde bij de tijd op.
     
    Het zou in principe niet zo ingewikkeld moeten zijn. Mocht dit ingevoerd worden (met toestemming van jullie uiteraard), dan ga ik er vanuit dat iedereen zich dan ook netjes aan deze regel houdt. Een grapjas die er vanaf het begin meteen vandoor gaat wordt natuurlijk netjes gediskwalificeerd.
     
    NB: Heb je de Main Race gemist, maar neem je wel deel aan de Sprint Race, dan start je sowieso achteraan.
     
    Stappenplan
     
    • Sprint Race +1 ronde
    • Race start niet bij het groene licht
    • Iedereen neemt na het groene licht rustig en netjes zijn/haar startpositie in
    • Leider rijdt in een rustig tempo het eerste rondje uit.
    • Race start zodra de leider de finishlijn passeert
    • Inhalen mag pas zodra je zelf de finishlijn bent gepasseerd

     

    Communicatie Startpositie

    Als we met meer dan 8 zijn, dan zijn we natuurlijk aangewezen op de geweldige in-game chatfunctie van pCars en de ervaring leert dat de helft elkaar niet of nauwelijks verstaat. Om te voorkomen dat onduidelijk blijft waar iedereen moet starten zal ik even een groepsmessage via de PS versturen met de screenshot van de uitslag van de Main Race. Draai de uitslag om en je weet je startpositie.

     

    [spoiler=Omgekeerde startopstelling voorbeeld]16 = 1 | 15 = 1 | 14 = 1 | 13 = 1

    15 = 2 | 14 = 2 | 13 = 2 | 12 = 2

    14 = 3 | 13 = 3 | 12 = 3 | 11 = 3

    13 = 4 | 12 = 4 | 11 = 4 | 10 = 4

    12 = 5 | 11 = 5 | 10 = 5 | 9 = 5

    11 = 6 | 10 = 6 | 9 = 6 | 8 = 6

    10 = 7 | 9 = 7 | 8 = 7 | 7 = 7

    9 = 8 | 8 = 8 | 7 = 8 | 6 = 8

    8 = 9 | 7 = 9 | 6 = 9 | 5 = 9

    7 = 10 | 6 = 10 | 5 = 10 | 4 = 10

    6 = 11 | 5 = 11 | 4 = 11 | 3 = 11

    5 = 12 | 4 = 12 | 3 = 12 | 2 = 12

    4 = 13 | 3 = 13 | 2 = 13 | 1 = 13

    3 = 14 | 2 = 14 | 1 = 14

    2 = 15 | 1 = 15

    1 = 16

 

 

[spoiler=Hoe startpositie te bepalen? ]Hieronder nog een eenvoudige formule om je startpositie voor de sprint race te bepalen in het geval van de omgekeerde startopstelling.

 

Aantal deelnemers - het aantal coureurs dat voor je is gefinisht = Startpositie Sprint Race

 

Voorbeeld (12 deelnemers)

 

Finishte als: 1e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (0) = Startpositie (12e)

 

Finishte als: 8e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (7) = Startpositie (5e)

 

Voorbeeld (15 deelnemers)

 

Finishte als: 3e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (2) = Startpositie (13e)

 

Finishte als: 12e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (11) = Startpositie (4e)

 

 

 

[*]Set-up tips:

  • Benzineverbruik: Zie schattingen in pCars set-menu
  • Brake pressure - 95% - 100%
  • Front & Rear Downforce
  • Gearbox ratio's

 

[*]Puntentelling:

  • 1e plaats - 15 punten

  • 2e plaats - 12 punten

  • 3e plaats - 9 punten

  • 4e plaats - 7 punten

  • 5e plaats - 6 punten

  • 6e plaats - 5 punt

  • 7e plaats - 4 punt

  • 8e plaats - 3 punt

  • 9e plaats - 2 punt

  • 10e plaats - 1 punt

  • Pole position - 1 punt

 

  • Handige links:

 

Afsluiting:

De laatste race van het seizoen. De titelstrijd is al beslist, maar daarachter zijn er nog wel een wat verschuivingen mogelijk. Hoe dan ook, tot zondag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Round 5 - Brands Hatch GP - Race Results

MURL - Season 2 - Formule Gulf 1000 Cup

 

nbINcKU.png

 

Introductie:

De afsluiting van het tweede seizoen was een kleine tegenvaller. Met een minimale opkomst van slechts 6 deelnemers hebben we het seizoen afgesloten. Het kampioenschap is al beslist, maar de strijd om de 2e en 3e plek ligt nog helemaal open.

 

Definitieve startgrid:

 

CAoW06U.png

 

Aanwezig: Michaelinho*; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION];

Afwezig: [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION];

 

Kwalificatie - Main Race:

 

Z6w5uvG.png

 

Race resultaten:

 

De Main Race was verdeeld in 3 delen. Montass en ik, Klap00r en Steven, Richarð, en Sirkeith. Montass en ik waren veel sneller dan de rest en gek genoeg kon ik Cris enigszins bijhouden. In ronde 9 maakte ik mijn pitstop, om vervolgens een zo snel mogelijke outlap te rijden. Cris maakte zijn pitstop aan het eind van ronde 10 en bij het uitkomen van de pit zat ik naast hem in de eerste bocht. Vervolgens nog een gevecht tot de finish, maar inhalen was niet mogelijk. In de sprint race waren Cris en ik nog steeds de snelsten, maar duurde het een aantal rondes voordat Cris Sharon voorbij kwam. Ik had daarvoor al een klein foutje gemaakt en had dus een achterstand opgelopen die ik weer dicht moest rijden. Ik was sneller dan Sharon, maar het duurde tot en met rondje 7 voordat ik er weer achter zag. Vervolgens een aantal inhaalpogingen gedaan, maar zonder succes. In het allerlaatste rondje ging Sharon bij de eerste bocht een beetje wijd, waardoor ik hem aan de binnenkant kon zetten in de daar op volgende hairpin. Plek 2 overgenomen en daar ook gefinisht.

 

Podium - Main Race

 

eys2ktn.png

 

Podium - Sprint Race

 

TwXZtOj.png

 

Volledige resultaten:

 

pzCXf4z.png

 

Algemeent klassement

De kampioen is bekend, Montass. Van harte gefeliciteerd met opnieuw een dik en dik verdiende titel!

 

g0QKH0x.png

 

Handige links:

 

Afsluiting:

Iedereen weer bedankt voor zijn of haar deelname aan dit seizoen! (y)

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...