Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Project C.A.R.S.


Michaelinho*

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

1.38.846 gereden. Kan wel sneller, eerste en tweede sector zat ik nog achter mijn beste tijd voor deze ronde. Weet nu bij de meeste bochten wel waar ik zo'n beetje moet remmen. Eerste deel is wel erg lastig omdat je niet echt een punt van remmen en dan de bocht in hebt. Als je bij de ene bocht niet goed eruit komt ben je het hele stuk eraan. Lage 1.38 moet me zeker lukken, wellicht duik ik er een keertje onder. Wel chill baantje in vergelijking met Oulton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.38.846 gereden. Kan wel sneller, eerste en tweede sector zat ik nog achter mijn beste tijd voor deze ronde. Weet nu bij de meeste bochten wel waar ik zo'n beetje moet remmen. Eerste deel is wel erg lastig omdat je niet echt een punt van remmen en dan de bocht in hebt. Als je bij de ene bocht niet goed eruit komt ben je het hele stuk eraan. Lage 1.38 moet me zeker lukken, wellicht duik ik er een keertje onder. Wel chill baantje in vergelijking met Oulton.

 

Goed bezig Mark! Ik heb nog wel een tip voor de rempunten in de eerste twee bochten. Op het rechte stuk voor de eerste bocht hangen allemaal van die bordjes boven de pitmuur rechts. Aan het einde daarvan zie je als het goed is een soort groter wit vierkant. Als je daar remt en vrijwel meteen instuurt zou het goed moeten gaan. Probeer de kerb in de binnenbocht te raken.

 

In de run naar de tweede bocht zie je in het midden van het asfalt een witte streep verschijnen van de pit uitgang. Ongeveer aan het einde van de streep rem je. Ook hier weer de kerb aan de binnenkant proberen te raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zolder bij zijn, als [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; er ook is.

 

Ik lees het nu pas, maar goeie genade wat slecht :-D.

 

Verder @ de rest. Als de intentie gewoon is om elkaar er langs te laten, is het goed. Ook in de Formule 1 komt het voor dat er iemand net voor zit en ja, dat is wat jammer en misschien frustrerend, maar niemand houdt elkaar met opzet op. We moeten ook begrip hebben dat er gasten bij zitten die er minder goed in zijn dan wij. Voor mij zijn jullie ook absoluut geen veldvulling, maar een aangename versterking. Het is ook alleen maar leuk dat iedereen gevechten heeft met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hieronder nog een eenvoudige formule om je startpositie voor de sprint race te bepalen in het geval van de omgekeerde startopstelling.

 

Aantal deelnemers - het aantal coureurs dat voor je is gefinisht = Startpositie Sprint Race

 

Voorbeeld (12 deelnemers)

 

Finishte als: 1e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (0) = Startpositie (12e)

 

Finishte als: 8e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (7) = Startpositie (5e)

 

Voorbeeld (15 deelnemers)

 

Finishte als: 3e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (2) = Startpositie (13e)

 

Finishte als: 12e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (11) = Startpositie (4e)

 

Hopelijk maakt het bovenstaande het een beetje eenvoudig voor jullie om je startpositie van de sprint race te bepalen.

[MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; @Rest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een 1:39:7 gereden op zolder :), nu zorgen dat er nog minimaal een seconde afgaat. En snap het helemaal Michaelinho!

 

Oefening baart kunst, dat zie je maar. Leuk om te zien dat iedereen langzaam maar zeker vooruitgang boekt.

 

Vanavond ben ik er niet. Maar zal morgen weer even een trainingskampje doen. Op Zolder uiteraard :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1:35.188 net gereden, zit nog iets meer in en dan houd het voor mij op. Eerste bocht lukt me nu goed (thanks michael) maar de 2e kan nog steeds sneller.

 

Die tweede bocht is dan ook wel veruit de ergste bocht van de hele kalender ongeveer. Man, wat een ramp. Zit daar ook 9 van de 10 keer niet goed. Komt ook omdat het verloop van die bocht eigenlijk heel raar is. Het circuit loopt eigenlijk wat naar buiten en de exit ligt 40 meter verderop. Je kunt er dus eigenlijk veel harder doorheen dan je denkt, maar dan moet je wel perfect uitkomen. Laat dat nu net het probleem zijn ;c.

 

Waar pas je de brandstof aan? Want waar ik het zie staat automatisch op 30L en die kan ik niet wijzigen..

 

In welke modus rij je je rondes? In Time Trial of Free Practice. Sowieso Free Practice doen, die standaard omstandigheden in Time Trial zijn maar gaar. In Time Trial kun je ook niets aan je set-up wijzigen, dus ook je benzine niet. In Free Practice kan dat wel.

 

Ga naar -> Tuning Set-up -> Tabblad Engine -> Zet Fuel Load op iets van 16L. (In de kwalificatie moet je ook even je quali fuel load aanpassen, zet ik altijd op 10 bij de Formule Gulf). Die 16L is het aantal liter wat je ook in de Main Race mee zult moeten nemen minimaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die tweede bocht is dan ook wel veruit de ergste bocht van de hele kalender ongeveer. Man, wat een ramp. Zit daar ook 9 van de 10 keer niet goed. Komt ook omdat het verloop van die bocht eigenlijk heel raar is. Het circuit loopt eigenlijk wat naar buiten en de exit ligt 40 meter verderop. Je kunt er dus eigenlijk veel harder doorheen dan je denkt, maar dan moet je wel perfect uitkomen. Laat dat nu net het probleem zijn ;c.

 

 

 

In welke modus rij je je rondes? In Time Trial of Free Practice. Sowieso Free Practice doen, die standaard omstandigheden in Time Trial zijn maar gaar. In Time Trial kun je ook niets aan je set-up wijzigen, dus ook je benzine niet. In Free Practice kan dat wel.

 

Ga naar -> Tuning Set-up -> Tabblad Engine -> Zet Fuel Load op iets van 16L. (In de kwalificatie moet je ook even je quali fuel load aanpassen, zet ik altijd op 10 bij de Formule Gulf). Die 16L is het aantal liter wat je ook in de Main Race mee zult moeten nemen minimaal.

 

Meestal free practice en heel af en toe een online race zelf creëren voor mezelf. Bedankt voor deze tip! Ga er vanavond is naar kijken :)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe altijd gewoon online met anderhalf uur practice.

 

inmiddels 1:34:2xx gereden, kan nu constant 1:34ers rijden :D

 

En inderdaad [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; wat een drama bocht. Wat is jouw snelheid bij de exit? Ongeveer wanneer je de curbstones aan de buitenkant raakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Mark! Ik heb nog wel een tip voor de rempunten in de eerste twee bochten. Op het rechte stuk voor de eerste bocht hangen allemaal van die bordjes boven de pitmuur rechts. Aan het einde daarvan zie je als het goed is een soort groter wit vierkant. Als je daar remt en vrijwel meteen instuurt zou het goed moeten gaan. Probeer de kerb in de binnenbocht te raken.

 

In de run naar de tweede bocht zie je in het midden van het asfalt een witte streep verschijnen van de pit uitgang. Ongeveer aan het einde van de streep rem je. Ook hier weer de kerb aan de binnenkant proberen te raken.

 

Dankje :) Kerbstones raken is dus enorm risico bij mij, net iets te ver insturen en het is klaar :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe altijd gewoon online met anderhalf uur practice.

 

inmiddels 1:34:2xx gereden, kan nu constant 1:34ers rijden :D

 

En inderdaad [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; wat een drama bocht. Wat is jouw snelheid bij de exit? Ongeveer wanneer je de curbstones aan de buitenkant raakt.

 

Echt geen idee. Ik let daar ook eigenlijk nooit op. Is voor mij niet echt een meetinstrument om te staven of het goed ging of niet.

 

Dankje :) Kerbstones raken is dus enorm risico bij mij, net iets te ver insturen en het is klaar :D

 

Kleine marge laten dan ;c. Zit je ook wel goed haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen die daar zin en behoefte aan hebben, vanavond vanaf een uur of 19:00, host ik weer een lobby. Traningskampje op Circuit Zolder. Kunnen we meteen even een reversed grid oefenen (y) (Zet er maar vast circuit voor, voordat [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; weer wijs gaat doen :huhu:)

 

[MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=17362]Bramvinos[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; @Rest die ik vergeten ben te mentionen ;c.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...