Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Zwemmen

Gast Kokkie

Aanbevolen berichten

Wil een goede tijd neerzetten op 1km open water maar heb zieke moeite met de ademhalingstechniek. Denk niet dat je daarbij kunt helpen ;) Maar wou ff weten hoe snel iedereen dat hier onder de knie heeft gekregen. Arm- en beentechniek gaan prima maar kan daar bijna niet op letten omdat die ademhaling niet goed gaat. Lastige sport

Denk het niet, maar enige wat mij geleerd is dat je bij borstcrawl om de drie slagen het beste kan ademhalen, dus: rechts, links, rechts, ademhalen. Dan moet je een klein kuiltje maken zodat je daar kan lucht happen ;p.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De een vind het fijn om om de 2 slagen adem te halen (ik, steeds aan de rechterkant), andere doen het om de 3 (om en om) terwijl sommige het pas om de 4 slagen doen.

Mijn probleem is altijd dat ik na 25 meter al helemaal verrot ben, je moet de slagen heel rustig doen en vooral ook rustig met de benen, maar om de een of andere reden ga ik altijd als een beest tekeer waardoor ik dus na 1 baantje al klaar ben :cab:

[MENTION=677]Kokkie[/MENTION]; misschien een rare vraag, maar zwem je wel met bril? Anders is het inderdaad kut om met je hoofd in het water te blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onvoorstelbaar ;e. Maargoed, veel van die Russen zitten onder de dope. Heb laatst een keer zo'n documentaire gezien bij 1 van de NPO zenders. Ging over hoe die Russische sporters behandeld werden. Werden gewoon van hogerhand gedwongen om doping te nemen en resultaten te boeken. Anders zou hun familie wat aangedaan worden. Ook als ze daarover ooit zouden spreken.

Die persoon in die docu had overal verborgen camera's bij en is daarna ook gestopt en het land ontvlucht met haar familie. Kan Rusland ook nooit meer in nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die mij een zwembril kan aanraden? Waar moet ik op letten en wat is belangrijk bij het aankopen van zo'n ding? Ga naast het hardlopen en voetballen dit jaar één/twee keer in de week een uurtje baantjes zwemmen bij het plaatselijke zwembad. Aangezien ik lenzen heb en zonder lenzen nagenoeg niks zie is een goede zwembril echt een must voor mij.

Verdere tips voor baantjes zwemmen zijn ook altijd welkom:). Ben een beginner dus alle tips zijn meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er 1 van 30 euro, was volgens mij best een prima ding. Totdat ik mn eerste triathlon had :mrg: Bril begon spontaan te lekken, water was 13 graden, hoge golven. Echt een ramp om je eerste wedstrijd ooit zo te moeten starten.

Het is echt geluk hebben of niet. Want ligt ook aan de vorm van je kop etc. Denk dat je voor 30-35 echt een prima bril hebt hoor maar zou hem als het mogelijk is eerst ff goed passen in een winkel.

https://www.bol.com/nl/p/aqua-sphere...0000015651039/ heb deze. 25 eurotjes zelfs.

Ding hoeft dus 1. niet duur te zijn 2. goed letten op pasvorm. Hij moet strak zitten maar ook niet knellen natuurlijk maar er mag gewoon geen druppeltje vocht in je bril komen. Verder ook nooit je glazen 'schoonmaken' in het water met water. Dan blijft die beslaan.

Hmm. Zit op Decathlon.nl te kijken en daar staan op het eerste oog best prima dingen tussen voor een redelijke prijs (10-25 euro). Ben dan een beetje huiverig dat het geen superkwaliteit is voor die prijs. En wat jij zegt, pasvorm. Denk dat ik eerdaags maar even in de winkel moet gaan kijken, al zit er hier niet iets in de buurt geloof ik.

Edit: toch maar eentje besteld:D. Deze is het geworden: http://www.wiggle.nl/zoggs-aqua-flex-goggles/?sku=5360724525. Zoggs staat wel goed aangeschreven volgens diverse sites, dus prima. Hoop dan dat hij goed zit en niet lekt inderdaad:D. Al is het maar voor een uurtje baantjes trekken en geen triatlon.

bewerkt door Beppu
Link naar opmerking
Deel via andere websites