MisterX Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Op 21-2-2024 om 12:46 zei AntiChrist7: Ik had ook eens savegame ingestuurd maar dat was voor de patch, dus die is verloren gegaan. Denk dat ie een beetje de doos van pandora heeft geopend met hoeveel inzendingen er zijn :p Net Manipur gespeeld, en na al die OPM's eens wat meer chill met Delhi. 100jaar ver en noordelijke helft in mijn bezit. Al heb ik de start wat verprutst. Ze zijn ook aan het werk voor een nieuwe dlc. De new world is ook al heel lang niet meer veranderd. Je had El Dorado en misschien nog een ander heel wat jaar geleden. Echt grote aanpassingen zijn er daarna niet meer geweest in de New World, toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Nee niet dat ik weet idd. Heb er ook nog niet gespeeld denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari 15 uur geleden zei MisterX: Ik denk dat ik toch ook weer eens een game hiermee wil gaan starten. Wat zijn op dit moment eigenlijk de top-mods om te gebruiken? Ik had er altijd wel een paar om het uiterlijk iets aan te passen. En dan bedoel ik dus mods die ironman compatibel zijn. Als ik speel, wil ik namelijk eigenlijk altijd wel voor een paar achievements gaan. Ik was ooit op de helft, maar ondertussen ben ik wel ver terug aan het zakken met al die nieuwe DLC's. Gisteren wilde ik deze post aanpassen, maar het werd blijkbaar een nieuwe post. Nu valt hij niet meer echt op omdat hij onderaan vorige pagina staat. Iemand tips op het gebied van mods? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Op 21-2-2024 om 13:49 zei AntiChrist7: Er zijn wel meerdere youtubers die het doen (of bv disaster saves), maar idd voor de meeste moet je lid zijn of patreon. Voor Red Hawk moet je enkel op zijn discord zitten. Maar dus dat betekent dat er nu al zo'n 100 ingestuurd zijn ofzo. Dus je moet er vroeg bij zijn en @MisterX Nu insturen is inderdaad nutteloos, want het zijn er inderdaad 100 en mogelijk zelfs al meer dus de kans dat je aan bod komt zolang hij geen wheel invoert is bijna nul. Best is om een in te sturen na een patch (maar dan wel als je op de nieuwste patch al speelt), dus wanneer 1.37 releaset en je stuurt je save in de week erna, dan maak je wel kans (zoals ik gedaan heb). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari 21 uur geleden zei MisterX: De new world is ook al heel lang niet meer veranderd. Je had El Dorado en misschien nog een ander heel wat jaar geleden. Echt grote aanpassingen zijn er daarna niet meer geweest in de New World, toch? Noord-Amerika / Totemism heeft een update gehad en rework van federaties (Leviathan dacht ik), maar de landen zijn er niet echt populairder op geworden. Ik vermoed één van de komende updates wel nog rond centraal en zuid-amerika zal centeren gezien heel wat mission trees daar nog niet beschikbaar en outdated zijn en er nog wel potentie is voor die naties leuker te maken. Maar nu speelt echt bijna niemand in de nieuwe wereld omdat het echt gewoon geen leuke mechanics zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari 6 uur geleden zei MisterX: Gisteren wilde ik deze post aanpassen, maar het werd blijkbaar een nieuwe post. Nu valt hij niet meer echt op omdat hij onderaan vorige pagina staat. Iemand tips op het gebied van mods? Elke mod die de checksum aanpast invalideert achievements, dus je kan alleen voor cosmetische/UI dingen gaan Ik heb cleaner peace terms, show national ideas, best unit types en wat grafische dingen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 27 februari Share Geplaatst 27 februari Ik heb trouwens het doel van mijn nieuwe game al bedacht: Ik ga eens kijken hoe ver ik ga komen met een Zoroaustrian One Faith run. Ik verwacht dat een van de grootste uitdagingen uiteindelijk het volhouden van de game zal gaan worden... Op een gegeven moment ben je zo sterk en is het echt een kwestie van volhouden. In die periode verlies ik vaak mijn interesse in een game. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Ondertussen ben ik 45 jaar bezig. Ik ben net klaar met een relatief eenvoudige oorlog tegen de Ottomans (die een allience hadden met France). Ja, zo'n oorlog noem ik al eenvoudig: Dat geeft wel aan hoe sterk ik ben Ik versla ook al Ming op de great power lijst, zelfs al ze niet achter zouden lopen qua institutions. Nu zie ik alleen opeens dat de game geen Ironman game is. Blijkbaar ben ik dat vergeten te selecteren aan het begin van de game Ik denk dat ik deze run maar 'als lering' moet zien en dat ik maar opnieuw moet beginnen. In de hoop dat ik niet weer vergeet om er een Ironman game van te maken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari 9 uur geleden zei MisterX: Ondertussen ben ik 45 jaar bezig. Ik ben net klaar met een relatief eenvoudige oorlog tegen de Ottomans (die een allience hadden met France). Ja, zo'n oorlog noem ik al eenvoudig: Dat geeft wel aan hoe sterk ik ben Ik versla ook al Ming op de great power lijst, zelfs al ze niet achter zouden lopen qua institutions. Nu zie ik alleen opeens dat de game geen Ironman game is. Blijkbaar ben ik dat vergeten te selecteren aan het begin van de game Ik denk dat ik deze run maar 'als lering' moet zien en dat ik maar opnieuw moet beginnen. In de hoop dat ik niet weer vergeet om er een Ironman game van te maken... Ai dat is kut. Zul je net zien dat alles in je Ironman game net tegenzit. Hopelijk kun je die lijn daar doortrekken. Ga je nog meer achievements meepakken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari @MisterX Als wie ben je begonnen? Zelf met Morocco nu gestart. De rebellen laten winnen en een 19j 5/6/4 ruler gekregen, met free thinker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Ik was gestart als Austria, dan kon ik gelijk de achievement zoroaustrian meepakken. Nog niet echt gekeken of ik ook meteen nog andere kan meepakken. Game plan was dus om eerst gewoon standaard HRE revoke game play te doen. Na de revoke Persia vormen. Via hun mission tree kun je zoroastrian worden. En vanuit daar de hele wereld veroveren en converten. Ik lag wel op schema om rond 1520 te revoken. En ik had al 1400 dev ofzo, verdeeld onder mijzelf en mijn subjects. En dat in 45 jaar... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart goede vangst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart EU5 confirmed? https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-talks-1-february-28th-2024.1625360/ https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-talks-2-march-6th-2024.1626415/ https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-talks-3-march-13th-2024.1630154/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 20 maart Share Geplaatst 20 maart Forums en reddit staat er vol met posts mee, maar voor mij is het echt een ver van mijn bed show. Stel de game komt binnen dit en twee jaar uit, dan zal het vor mij wss nog eens 2-3j duren voor ik eraan begin. Dev diaries voor de nieuwe dlc zijn wel interessant Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 22 maart Share Geplaatst 22 maart Eurgh denk dat ik een van de meest frustrerende runs achter de rug heb. Dithmarsch - achievement: verover amsterdam en sjaland terwijl denemarken niet meer bestaat. De twist is dat je de enige peasant republic in het HRE bent. Die mechanic zelf was nog interessant Expansie begon redelijk. Dan Engeland kunnen allyen, maar de fuckers wouden nooit een oorlog joinen wgens debt of manpower, dus ik had geen naval superiority. Denemarken dus niet echt kunnen bedreigen omdat hun capital op een eiland ligt. Ok geen probleem denk ik, Zweden is net onafhankelijk geworden. Even allyen en 10 favors, dan bedreigen we ze van twee kanten. Net voor ik aan mijn tien favors kom vallen ze onder PU met....schotland. En natuurlijk wilt niemand ze supporten omdat schotland = frankrijk.... En dan wordt hun koning nog 80 jaar dus breken ze niet natuurlijk weg. Dan breekt oostenrijk de alliantie, en even later vormt katholiek oostenrijk een alliantie met protestant denemarken, just because fuck you. En natuurlijk wordt engeland ook hostile en allyen zij oostenrijk, net als ik evenwaardig was in schepen met de denen (die ondertussen ook nog eens kolonies aan het maken waren). Die koloies heb ik kunnen omzeilen door freaking ijsland in te pikken.... Ondertussen dutch revolt disaster. en als die gedaan was ticking religious disaster. Heb uiteindelijk gewoon trucebreak gedaan. mijn volgende campaign wordt toch iets relaxt in azie ofzo denk ik.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 24 maart Share Geplaatst 24 maart Op 20-3-2024 om 19:09 zei AntiChrist7: Forums en reddit staat er vol met posts mee, maar voor mij is het echt een ver van mijn bed show. Stel de game komt binnen dit en twee jaar uit, dan zal het vor mij wss nog eens 2-3j duren voor ik eraan begin. Dev diaries voor de nieuwe dlc zijn wel interessant Jij vermoed dat de game nog veel te weinig content heeft? Deze kwam ik nu tegen. Dus EU5 zou qua content meteen te vergelijken moeten zijn met EU4. Al is dat wel een heel hoog streven. Ik vraag me af of ze dat waar kunnen maken. Aan de andere kant: Ze zijn al 4 jaar ofzo bezig met deze game te ontwikkelen. En als ze nu nog geen eens bekend maken dat dit EU5 is (al weet iedereen dat eigenlijk wel), dan duurt het nog wel even. Straks zijn ze 6 jaar bezig geweest met het ontwikkelen van deze game ofzo. Dan mag je wel een bepaald niveau verwachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 24 maart Share Geplaatst 24 maart 4 uur geleden zei MisterX: Jij vermoed dat de game nog veel te weinig content heeft? Deze kwam ik nu tegen. Dus EU5 zou qua content meteen te vergelijken moeten zijn met EU4. Al is dat wel een heel hoog streven. Ik vraag me af of ze dat waar kunnen maken. Aan de andere kant: Ze zijn al 4 jaar ofzo bezig met deze game te ontwikkelen. En als ze nu nog geen eens bekend maken dat dit EU5 is (al weet iedereen dat eigenlijk wel), dan duurt het nog wel even. Straks zijn ze 6 jaar bezig geweest met het ontwikkelen van deze game ofzo. Dan mag je wel een bepaald niveau verwachten. Tja en SI zei dat in FM24 spelerinteracties en AI squad building verbeterd was... Bedoel maar dat er vaak een flinke leegte gaapt tussen intenties en uitvoering. En paradox is nu niet de ontwikkelaar die bekend staat om volledige games te shippen. Maar bv Civ 6 basegame had allerhande dingen die in civ V in expansies zaten (bv religie of toerisme), en vond dat ook pas een goede game na de expansies en de tweaking. Dus gaat niet perse om content. Dezer dagen begin ik eigenlijk niet meer aan pas gereleasde strategy games. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Moesten ze EU5 releasen in de staat van EU4, die game zou direct zwaar afgekraakt worden. Tien jaar geleden kom je daar mee weg, maar EU4 op release was een heel ander game en zou vandaag voor iemand als mij onspeelbaar zijn, na 10 jaar van updates en ontwikkeling. EU5 zal dus zeker meer content hebben. Met de 1337 start date zullen ze wel helemaal opnieuw moeten beginnen, maar het is ook een goede keuze want anders bleef iedereen weer EU4 spelen als EU5 1444 en nog geen flavor had. Ik denk dat EU5's release qua content vergelijkbaar zal zijn met Vicky3 of met CK3 en dat na verloop van tijd het wel weer een goede game zal worden als men qua mechanics het niet verprutst in het begin (en als de performance van game goed is en blijft). En ja het is 100% zeker dat het 1337, was al zo goed als zeker na dev diary 3. Dev diary 4 confirmed en Johan heeft het nu ook confirmed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Almost Prussian Blue done. Was weer een tijdje geleden dat ik dorspeelde tot aan absolutisme. Moet het zeker nog wat fijntunen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april (bewerkt) Op 3-4-2024 om 20:05 zei AntiChrist7: Almost Prussian Blue done. Was weer een tijdje geleden dat ik dorspeelde tot aan absolutisme. Moet het zeker nog wat fijntunen. Wat denk je dat de moeilijkste achievement is die je tot dusver hebt gedaan? Ik zelf heb nog niet echt moeilijke gedaan of als ik ze moeilijk vind ik ze nog niet heb, al zijn achievements in eu4 eerder vervelend dan echt moeilijk. De WC zal wel het moeilijkste zijn, maar dan niet qua skill maar eerder het mentale aspect (zelfde probleem als Red Hawk zijn Ottoman WC lol als je die video zag). 15 april bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april (bewerkt) Op 15-4-2024 om 10:29 zei Laki: Wat denk je dat de moeilijkste achievement is die je tot dusver hebt gedaan? Ik zelf heb nog niet echt moeilijke gedaan of als ik ze moeilijk vind ik ze nog niet heb, al zijn achievements in eu4 eerder vervelend dan echt moeilijk. De WC zal wel het moeilijkste zijn, maar dan niet qua skill maar eerder het mentale aspect (zelfde probleem als Red Hawk zijn Ottoman WC lol als je die video zag). Zit maar aan 38%, en heb eens in mijn xls gekeken, moet zeker nog een 120 landen spelen met 1 of meerdere unieke achievement (customs niet meegerekend). Ook nog nooit in de nieuwe wereld gestart en ook nog geen enkele timelimited. Deze met Livonia viel nog mee na het begin omdat ik vrij snel Austria kon allyen, en toen zij wegliepen de ottomans. Serbia was verrassend lastig. Je moet hongarije allyen voor je missie, maar dat betekent dat Polen niet wilt. En hongarije is altijd 1 van de laatste voor mil tech 4 met hun interregnum. Muscovy helpt nooit wegens te ver weg. Cebu was wel interessant, continu middelgrote opponenten zoals malacca, Ayuthaya, Bengal,....Zelfde met kandy en Gharwal. Die van Dithmarschen is niet perse moeilijk maar als het je tegenzit kan dat even duren 16 april bewerkt door AntiChrist7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april 10 uur geleden zei Laki: Wat denk je dat de moeilijkste achievement is die je tot dusver hebt gedaan? Die bij mij is TTM, denk ik. Die voelde echter geen eens echt lastig voor mij. Volhouden was op het einde nog het lastigste. 1 uur geleden zei AntiChrist7: Zit maar aan 38% Volgens mij zit ik rond de 42%. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april release 8 mei https://store.steampowered.com/app/2854750/Expansion__Europa_Universalis_IV_Winds_of_Change/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 26 april Share Geplaatst 26 april nieuwe achievements zijn ook naar buiten gebracht, niets crazy zoals dat je met georgie UK moet veroveren. https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/europa-universalis-iv-art-for-winds-of-change-achievements.1670049/ Ook eentje bij voor nederland. heb wel al als holland gespeeld, denk dat ik het eens als Brabant ga proberen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 14 mei Share Geplaatst 14 mei Is er al iemand een run begonnen met de geupdate landen in de dlc? ik wacht eigenlijk op de eerste hotfix bij zo'n zaken. Ben met Orissa begonnen: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten