Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

True Detective

Gast Kokkie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 432
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik moet de aflevering nog een keer kijken, was gister aan het eten en net thuis dus vriendin wou dag bespreken. Half maar mee gekregen, waardoor het allemaal niet echt binnen kwam.

Laatste scene trouwens, zou die weer in een keer zijn geschoten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind hem wel de minste van de vier eerlijk gezegd. Als tough guy is het wel goed maar op de meer emotionele momenten vind het af en toe toch niet echt overtuigend.

Mee eens wel, maar hij valt me wel 100% mee. Denk wel dat zijn personage echt op een soort rampage gaat de komende eps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D inderdaad. Iedereen valt met bosjes neer maar Ramba loopt ff zonder dekking achter een auto aan waaruit iemand met een machinegeweer schiet op dr

Ik vond het juist heel goed. Er gingen ook politie agenten dood waarvan sommige best grote rollen hadden tot nu toe...

Ik vond juist wel een realistisch geschoten vuur gevechten. 9/10 van dit soort scenes zijn in films en series nog vele male slechter dan dit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Dood]

Ik vond het juist heel goed. Er gingen ook politie agenten dood waarvan sommige best grote rollen hadden tot nu toe...

Ik vond juist wel een realistisch geschoten vuur gevechten. 9/10 van dit soort scenes zijn in films en series nog vele male slechter dan dit...

Nouja je had die ene grijsharige klojo, maar de rest waren gewoon figuranten.

bewerkt door FC-Breda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effectbejag of niet, ik vond het een vette scène hoor. Juist dat stuk erna, die verslagenheid, maakte het voor mij nog meer beklijvend. Verder beetje dezelfde opbouw als voorheen, vond de hele aflevering weer erg boeiend maar het venijn zat hem weer in de staart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We weten allemaal wel dat seizoen 1 net zo'n onrealistische scene had met de hoofdrolspelers tegenover een groepje zwaarbewapende drugsdealers? Sowieso, was het wel tof geweest als ze dood waren gegaan? Dit is typisch actie genre, is in alle films en series zo, dus ik vraag me af hoe ze het anders hadden kunnen doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We weten allemaal wel dat seizoen 1 net zo'n onrealistische scene had met de hoofdrolspelers tegenover een groepje zwaarbewapende drugsdealers? Sowieso, was het wel tof geweest als ze dood waren gegaan? Dit is typisch actie genre, is in alle films en series zo, dus ik vraag me af hoe ze het anders hadden kunnen doen?

1. Daar lag wat meer spanning op imo. Vond het ook net wat realistischer wbt dekking enzovoorts. Hier rent er een huppelkutje achter een auto aan waar er 1 met een ak uit hangt. En toen ze allemaal op straat stonden viel iedereen neer behalve de hoofdrolspelers, terwijl ze allemaal random door elkaar stonden.

2. Nu is het opeens een actie serie, als er war gezegd wordt over 'te weinig actie' is het weer meer een drama?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Daar lag wat meer spanning op imo. Vond het ook net wat realistischer wbt dekking enzovoorts. Hier rent er een huppelkutje achter een auto aan waar er 1 met een ak uit hangt. En toen ze allemaal op straat stonden viel iedereen neer behalve de hoofdrolspelers, terwijl ze allemaal random door elkaar stonden.

2. Nu is het opeens een actie serie, als er war gezegd wordt over 'te weinig actie' is het weer meer een drama?

1. Spanning was daar inderdaad groter, maar ik vond zelf het schokeffect nu heel sterk.

[spoiler=spoiler]De zinloze slachtoffers in de bus, de verslagenheid van de overlevende. Ik was zelf minder bezig met de overlevende, misschien dat het me daarom ook minder irriteerde. Ik vond zelf ook in de scene een stuk zitten wat totaal het tegenovergestelde is van het normale riedeltje. Op een gegeven moment is er een shoot-out met een gozer in een raam en zie je een van de hoofdrolspelers een aantal keer schieten richting de schutter en missen, terwijl het normaal gesproken een triple headshot was geweest ;)

2. Het is een combinatie van drama en actie, net zoals seizoen 1 die momenten afwisselde.

[spoiler=spoiler]Ik denk dat het heel lastig is om een actiescène neer te zetten zonder jezelf schuldig te maken aan het onrealistische overleven van hoofdpersonages. Vooral in het begin van de serie, aan het eind kan je voor de fans vaak nog wegkomen met het laten overlijden van een personage, maar ik denk dat heel wat mensen het ook niet tof hadden gevonden als een van de 3 was overleden.

Ik kan best wel in sommige punten komen hoor, maar ik heb zelf af en toe het idee dat sommige over elk detail vallen als het hun niet aanstaat. Maar ieder zijn ding, ik ga straks weer genieten, hoop ik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effectbejag of niet, ik vond het een vette scène hoor. Juist dat stuk erna, die verslagenheid, maakte het voor mij nog meer beklijvend. Verder beetje dezelfde opbouw als voorheen, vond de hele aflevering weer erg boeiend maar het venijn zat hem weer in de staart.

Ik vond het vet in beeld gebracht, maar dat was ook eigenlijk het enige. Leuk die verslagenheid, maar datzelfde kun je bereiken met een scène die minder over-the-top is. Persoonlijk vind ik het van slecht schrijverschap getuigen dat je zo'n scène daarvoor nodig hebt.

Die scène uit seizoen was wellicht wat onrealistisch, maar dit is daar echt de overtreffende trap van. Ik eis echt geen realistische actiescènes, maar dit is natuurlijk wel het andere uiterste. Als ik dergelijke actiescènes wil zien, dan kijk ik wel Rambo. Dat dit soort scènes 'typerend voor het actiegenre' zijn, klopt overigens niet helemaal. Er bestaan namelijk genoeg actiefilms en -series waarbij actie niet gelijk staat aan [tekst]"IEDEREEN IS DOOD, EINDE!"[/tekst] Seizoen 1 van True Detective is daar een goed voorbeeld van.

Overigens zeg ik nergens dat [tekst]één van de drie hoofdpersonen dood had gemoeten. Ik vind het alleen totaal onrealistisch als je ziet hoe de rest van de scène verloopt. Als het echter aan mij had gelegen waren er een stuk minder doden gevallen in deze scène. Wellicht dat er een paar burgerslachtoffers zouden vallen, waarna de achtervolging gestaakt werd. De verslagenheid kan dan even groot zijn als nu en zou bovendien een stuk beter binnenkomen (bij mij iig).[/tekst] Verder vind ik het een beetje een kinderachtige opmerking om te stellen dat ik val over elk detail dat me niet aanstaat. Zo'n over-the-topscène kun je amper een detail noemen. Daarbij is het toch ook niet zo gek dat sommige mensen de nieuwe lijn, die de serie met seizoen 2 is ingeslagen, niet tof vinden? Ten opzichte van seizoen 1 is de serie, imo, op een aantal cruciale punten veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2. Het is een combinatie van drama en actie, net zoals seizoen 1 die momenten afwisselde.

[spoiler=spoiler]Ik denk dat het heel lastig is om een actiescène neer te zetten zonder jezelf schuldig te maken aan het onrealistische overleven van hoofdpersonages. Vooral in het begin van de serie, aan het eind kan je voor de fans vaak nog wegkomen met het laten overlijden van een personage, maar ik denk dat heel wat mensen het ook niet tof hadden gevonden als een van de 3 was overleden.

Om hier nog even op terug te komen trouwens: [tekst]het probleem is niet dat er hoofdpersonages overleven. Het maakt me helemaal niets uit dat er hoofdpersonages overleven. Ik vind dan echter wel dat ze dit deels te danken moet hebben aan hun eigen gedrag: het zoeken van dekking, het gebruiken van een bepaalde tactiek, et cetera. Natuurlijk speelt geluk altijd een rol in het overleven van een personage, maar als je met een handwapen achter drie bad guys met machinegeweren aanrent zonder dat je dekking zoekt dan dekt 'geluk' de lading niet meer. Dan heb je een heel leger aan engeltjes op je schouder zitten. Prima dat je de drie hoofdpersonages wil laten overleven en er wel voor zorgt dat IEDEREEN verder doodgaat. Maar zorg er dan in ieder geval voor dat dit ook deels te wijten is aan het stupide gedrag van deze anderen.[/tekst]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Voor Bril ]Bril, ik heb gister de aflevering nog een keer gezien en ben echt gaan letten op je commentaar. Ik snap wel meer wat je bedoeld, er is echt 1 stuk wat totaal niet klopt of realistisch is, het stuk dat McAdams achter de SUV aanrent die een aantal keer schiet en mist zonder dekking. Verder heb ik ook een aantal momenten van goed uitgevoerde situaties rondom dekking zoeken en het schiet werk. Ik ben trouwens helemaal van mening dat de zinloze slachtoffers helemaal niet zinloos waren, maar dat werd de episode erna redelijk duidelijk.

Hij was weer lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Voor Bril ]Bril, ik heb gister de aflevering nog een keer gezien en ben echt gaan letten op je commentaar. Ik snap wel meer wat je bedoeld, er is echt 1 stuk wat totaal niet klopt of realistisch is, het stuk dat McAdams achter de SUV aanrent die een aantal keer schiet en mist zonder dekking. Verder heb ik ook een aantal momenten van goed uitgevoerde situaties rondom dekking zoeken en het schiet werk. Ik ben trouwens helemaal van mening dat de zinloze slachtoffers helemaal niet zinloos waren, maar dat werd de episode erna redelijk duidelijk.

Hij was weer lekker.

[spoiler=E04]En de scene waarin iedereen op de weg stond? Hangt er 1 uit een raam met een AK en er worden er maar 2 geraakt die op een heel vreemde positie stonden als je kijkt naar de hit/miss-ratio.

63876344d2f6fa65f1dc346efc5d429f.png

2 van de hoofdpersonen staan vóór wat nietszeggende mannetjes. We gaan er voor het gemak maar van uit dat de badguy niet rustig de tijd neemt om gericht te schieten op deze 2 mannen, akkoord? Hij schiet in het wilde weg op elke agent die hij ziet. Goed.

64e5773349a11047a9903a700180b2f6.png

ac21a012b1d61abe2d6df15b8979258a.png

De beste man schiet een groot aantal kogels, en dit zijn de enige twee die geraakt worden. En uiteraard wordt er nog op ze geschoten terwijl ze zonder dekking naar de overkant van de straat rennen, om daar wel dekking te zoeken. Ik snap wel dat ze niet allemaal gelijk ff een kogeltje in de kop kunnen krijgen, maar verzin dan lekker wat anders ipv schiet boem knal schiet schiet poef peng pang actie boem wooooow

Link naar opmerking
Deel via andere websites