Giroud Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Weet je wel waar MC voor staat.....? En Kendrick flowt niet. Tonedeff wel. Geef maar een nummer waarin Kendrick flowt. Drake luister ik ook. Maar dat is mijn gevoelige kant. Ik luister van alles joh. Zelfs Rick Ross. Ik lees net, Master of Ceremonies. Weten we dat ook weer. En wie had het over Kendrick Lamar? [MENTION=44]_Pjotr_[/MENTION]; nou oke, dan sloeg de opmerking van Sanel dus nergens op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 wel leuk dat we nu met Sanel de man die het allemaal uitgevonden heeft in dit topic hebben hoe zelfingenomen wil je zijn zeg dude :cab: neem je zelf anders eens veel te serieus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Kun je dat beargumenteren? Ik heb namelijk lang niet zo'n beledigende zin voor een inventieve mc als Tonedeff gelezen... Het is geen belediging richting Tonedeff dit. Ik zal proberen m'n eigen mening te onderbouwen, ik heb gekozen voor Kendrick omdat ik hem veel meer luister dan Tonedeff. Bij elke nummer van Kendrick snap ik echt bijna elke line door goed research te doen, waardoor ik echt met plezier en volle ondersteuning naar hem kan luisteren. + ik heb Kendrick live gezien, en dat was echt immens vet. Tonedeff ken ik niet, heb alleen het nummer in topic beluisterd, klonk zeker goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 wel leuk dat we nu met Sanel de man die het allemaal uitgevonden heeft in dit topic hebben hoe zelfingenomen wil je zijn zeg dude :cab: neem je zelf anders eens veel te serieus Heerlijk toch ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teemong. Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Weet je wel waar MC voor staat.....? En Kendrick flowt niet. Tonedeff wel. Geef maar een nummer waarin Kendrick flowt. Leg eens uit. Ben wel benieuwd. Hier een paar tracks van Kendrick Lamar, misschien even een luisterbeurt geven en op basis daarvan je kundige mening geven. Westside right on time Hiiipower (staat hierboven, betwijfel of je er wel naar geluisterd hebt) Rigamortus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teemong. Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 wel leuk dat we nu met Sanel de man die het allemaal uitgevonden heeft in dit topic hebben hoe zelfingenomen wil je zijn zeg dude :cab: neem je zelf anders eens veel te serieus :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 23 mei 2013 Auteur Share Geplaatst 23 mei 2013 Mijn definitie voor MC: Het technische aspect: Hoe zit de flow in elkaar, is de rapper in staat om meerdere flows te kunnen gebruiken? Gebruik van multi's, alliteratie en andere rijm, hoe meer rijm hoe beter de flow vaak dus dit hangt samen en het klinkt gewoon zo lekker als iemand multi's op elkaar stapelt. (Multi's zijn multisyllable rhymes, meerdere lettergrepen.) Lyrics: Waar gaan de teksten over? Kan de MC concepten toepassen, heeft de MC meerdere onderwerpen waar hij over kan rappen, komt de MC geloofwaardig over? Diversiteit is belangrijk maar het moet ook weer niet te bland zijn. Materiaal: Wat voor materiaal heeft de MC uitgebracht? Minimaal een classic is toch wel noodzakelijk, is de MC in staat om goede albums te maken zonder in herhaling te vallen? Zo zijn er bijvoorbeeld hele goede technische rappers die slechts one trick ponies zijn. Guestverses? Extra: Heeft de MC soul, een fijne stem, luisterbaar? Dat zijn mijn criteria. Furthermore, ik wilde geen deadlines vaststellen voordat ik de stemmen ga tellen, maar ik denk dat iedereen zo onderhand wel geweest is, bezwaar als we door gaan naar de volgende ronde of nog even wachten.?Wil graag jullie input. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Leg eens uit. Ben wel benieuwd. Hier een paar tracks van Kendrick Lamar, misschien even een luisterbeurt geven en op basis daarvan je kundige mening geven. Westside right on time Hiiipower (staat hierboven, betwijfel of je er wel naar geluisterd hebt) Rigamortus Kijk maar wie in dit topic op Tonedeff heeft gestemd. Voor de rest kan ik niet naar Kendrick luisteren. Ik heb alleen Swimming Pools van hem, de rest vind ik gewoon niet tof. Kan toch? Of is dat ook ":-D"? Edit: Oh nee wacht heb alles van hem, maar luister er nooit naar. Vind het gewoon niet, heb 't een kans gegeven. Anders niet gedownload. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teemong. Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Kijk maar wie in dit topic op Tonedeff heeft gestemd. Voor de rest kan ik niet naar Kendrick luisteren. Ik heb alleen Swimming Pools van hem, de rest vind ik gewoon niet tof. Kan toch? Of is dat ook ":-D"? Ai dus de maatstaf of iemand wel of geen (goede) MC is is dus kijken naar wie op hem hebben gestemd. Nee, dan weten we dat. Bedankt voor je visie. En nee, dit is geen :-D, wees niet bang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 :-D alleen swimming pools tof vinden, meest commerciële nummer van hem. :-D En dan mij uitlachen dat ik Tyga luister etc. :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teemong. Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 :-D alleen swimming pools tof vinden, meest commerciële nummer van hem. :-D En dan mij uitlachen dat ik Tyga luister etc. :-D Het verbaast me al dat zo'n backpacker zoals Sanel uberhaupt materiaal van Kendrick Lamar op zijn laptop heeft staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Kijk maar wie in dit topic op Tonedeff heeft gestemd. Voor de rest kan ik niet naar Kendrick luisteren. Ik heb alleen Swimming Pools van hem, de rest vind ik gewoon niet tof. Kan toch? Of is dat ook ":-D"? Edit: Oh nee wacht heb alles van hem, maar luister er nooit naar. Vind het gewoon niet, heb 't een kans gegeven. Anders niet gedownload. Dat je niet naar hem luistert verklaart in ieder geval wel die "Kendrick flowt niet" onzin van eerder. :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Giroud Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Oja, want Friet, Marc en jij bepalen wie er nu echt de grote zijn in de hiphop wereld. Is cool Sanel, is cool. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Goede toevoegingen Jordi :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Oja, want Friet, Marc en jij bepalen wie er nu echt de grote zijn in de hiphop wereld. Is cool Sanel, is cool. Nee de sales bepalen dat, tenminste, wie in het hippop wereldje de grote zijn. Ik kan er dingen bij halen die niet relevant zijn, maar dan moet ik andere mensen erbij halen die hier nooit komen. O.a. wat mensen die iets meer hiphop zijn dan iedereen op dit forum bij elkaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 23 mei 2013 Auteur Share Geplaatst 23 mei 2013 Overigens vind ik het ietwat overdreven om te zeggen dat Kendrick niet kan flowen. Kendrick heeft van de opkomende MC's misschien wel een van de beste flows en kan deze ook switchen, alleen zijn lyricale aspect vind ik erg overschat en dan vooral zijn dynamiek, dan weet ik dat er in GKMC meerdere concepten toegepast worden, maar dat zijn allemaal dingen die nou niet echt grensverbredend zijn. Backseat Freestyle is een leuk idee, maar dat geeft nou niet echt de kwaliteit van een MC weer. Verder heeft hij niet echt een hele fijne stem wat het persoonlijke aspect aantast. Ik vind hem zeker een goede rapper, maar een Tonedeff vind ik beter, beiden hebben overigens ook niet de discografie om op basis daarvan door te gaan, dus ga ik puur op skills. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Giroud Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Je begrijpt me verkeerd, ik had het niet over grote qua bekendheid maar wie dus de beste MC's zijn. Verkeerd woord gebruikt denk ik ;c [MENTION=44]_Pjotr_[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teemong. Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Goh. Volgens mij is het voor sommige heel moeilijk om te accepteren dat de jongeren van nu deze generatie rappers omarmen en zich niet blind staren op de jaren '90. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Even wat uitgebreider hierop ingaan. Ik zelf luister graag naar hiphop van nu omdat ik daarmee meer een band heb. Ik kan meer genieten van een Tyler dan van een Tonedeff bijv. Ik respecteer de mening van pjotr en marc die over duidelijk een voorkeur hebben in hiphop van de golden era. Er zijn mensen die echt puur op skills letten en of de rapper kwalitatief sterk is. Daar let ik totaal niet op, ik ga puur op gevoel af en natuurlijk lyrics. Wat me alleen irriteert is dat er weinig respect is voor mensen die ervoor kiezen om de nieuwere generatie te luisteren. Van een Marc en Pjotr begrijp ik het omdat die heel erg veel rappers uit die tijd kennen en zich er thuis voelen. Maar als een Sanel zich zo manifesteert kan ik er alleen maar on lachen. Je mag best haten op waf ik luister, maar ik kan er van genieten en daar gaat het bij me om. Ik ga niet zoals Sanel even kijken wat Pjotr en Marc stemmen om dan ff de hiphop kenner uit te hangen. Pjotr qua sales steekt jayz er geloof ik bovenuit. Meta mobiel getypt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Het verbaast me al dat zo'n backpacker zoals Sanel uberhaupt materiaal van Kendrick Lamar op zijn laptop heeft staan. Backpacker? Wat? Jij weet niet wat ik luister dus bespaar me deze onzin. :-D alleen swimming pools tof vinden, meest commerciële nummer van hem. :-D En dan mij uitlachen dat ik Tyga luister etc. :-D Alsjeblieft schei uit man. Wat luister jij dan zoal? Voor zover ik weet luister je alleen Kanye, Jay-Z en Kendrick. Fuck Tyga, praten we niet over. Tonedeff was toevallig mijn inzending, en dan stem ik daar ook op. Ik heb vorig jaar zomer alles van Kendrick geluisterd, maar kan het gewoon echt niet verder luisteren, voor de rest is Kendrick tof. Dat jij zo fanboy bent en dat je acuut in verdediging gaat ok, prima voor je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Nou ja Jay-Z heeft (of was het had :( ) wel talent, Reasonable Doubt is een vd sterkere albums die ik ken. Die heeft zijn ass omhoog gewerkt, en dat betaald zich nu 7dubbel uit. Ik luister ook veel hiphop van nu, misschien eens kijken op mijn last.fm pagina? Maar goed, ik sta hier bekend als de zuurpruim... Dus de meesten denken wel na voor ze dat doen. Voor mensen die de link willen, staat eerder hier in t topic: Pagina 4 of 5. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 23 mei 2013 Auteur Share Geplaatst 23 mei 2013 Er worden wel veel onjuistheden geplaatst hier hoor. Tonedeff is niet van de golden era he jongens? :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teemong. Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Volgens mij gaat het niemand om het feit dat je op Tonedeff hebt gestemd. Maar je doet beetje alsof je erbij was in de studio toen Dre Chronic aan het mixen was. :) [MENTION=3816]Sanel[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 23 mei 2013 Share Geplaatst 23 mei 2013 Nou ja Jay-Z heeft (of was het had :( ) wel talent, Reasonable Doubt is een vd sterkere albums die ik ken. Die heeft zijn ass omhoog gewerkt, en dat betaald zich nu 7dubbel uit. Ik luister ook veel hiphop van nu, misschien eens kijken op mijn last.fm pagina? Maar goed, ik sta hier bekend als de zuurpruim... Dus de meesten denken wel na voor ze dat doen. Voor mensen die de link willen, staat eerder hier in t topic: Pagina 4 of 5. Your musical compatibility with BitchslapperOne is SUPER Music you have in common includes R.A. the Rugged Man, Common, Gang Starr, CunninLynguists and Eric B. & Rakim. JAJA JAJAAAA KENNERTTTT HIERO Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 23 mei 2013 Auteur Share Geplaatst 23 mei 2013 Your musical compatibility with BitchslapperOne is MEDIUM Music you have in common includes R.A. the Rugged Man, Black Milk, CZARFACE, Immortal Technique and Quasimoto. :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten