Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Age of Empires series

Pinolero

Aanbevolen berichten

Goh, gaf 't nog één keer een kans, maar nu dus echt de laatste keer geweest dat ik tegen Bart speel hè. Spelen 1v1v1v1, heb zijn hele kamp naar de moer, gaat hij expres met zijn kanonschepen mijn muren slopen om Meth0dz te laten winnen. Doei hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het goed is om een paar dingen te noemen:

- Wij spelen het spel als volgt: Bouw een kamp totdat je in imperial age bent en ga dan eens aan een leger denken. Op zich prima speelbaar, maar je haalt zeker niet het maximale uit het spel. Het is met dit scenario vaak dat degene die het snelste zijn units bij kan vullen, het spel gaat winnen. Bekijk het spel eens anders: Maak in de feudal age al een leger en probeer daarmee de tegenstander al onder druk te zetten. Op die manier krijg je al een heel ander spelbeeld. En in zo'n geval zal iemand als Dans echt geen leger van 100 olifanten kunnen maken, omdat hij al onder druk staat en daarop moet anticiperen. En het vroeg aanvallen biedt ook andere tactieken. Een voorbeeld: Een tower rush. Ga in de feudal age met een aantal villagers naar het kamp van de tegenstander en bouw bij belangrijke resources een tower. Denk aan stone/gold mine, lumbercamp, mill, in de buurt van Farms, ... Op die manier ontzeg je hem de toegang tot de resources op die plek en dat levert daardoor al achterstand op. Ik zie weinig towers, en als ze gebruikt worden is het voornamelijk defensief. Maar op deze manier zou je ze ook eens als aanvallend wapen in kunnen zetten.

- Ieder unit heeft zijn counterunit. Als jij dus weet waarmee je tegenstander gaat komen, moet je eigenlijk een counterunit er van gaan maken. Daarbij heb je als civ zo zijn voor- en nadelen bij bepaalde type units, wat je daardoor keuzes stelt. Alsmaar met dezelfde units aan komen zetten, is zeker geen garantie op succes. Als ik bijvoorbeeld weet dat er Olifanten onderweg zijn, ga ik expres Halbs maken, want die counteren de olifanten. Halbs zijn goedkopere units en worden sneller geproduceerd. En daarmee verspilt degene met olifanten vooral veel resources en moet dus weer overschakelen over een ander plan. Sowieso zijn gemengde legers een stuk moeilijker te verslaan over het algemeen, omdat je zelf ook met een gemengd leger aan moet komen.

Er is een in te stellen pop limit. Standaard is 200. Maar dat is variabel van 25 tot 1000 ofzo. Tot nu toe hadden alle potjes die ik gespeeld heb, een max pop van 200-300 gehad.

Ja allemaal prachtig, die theorie. Maar in de praktijk zie ik er nog verdomde weinig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je zo wederom zo makkelijk opgeeft, en zo een slechte verliezer bent, [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION];

Ga heen joh. Elke keer dat er een potje gespeeld wordt op een manier die jou niet zint bent je óf pleite nog voor we gaan spelen, of loop je nog een uur door te zeiken over dat je gerushed werd etc. etc.

Gefeliciteerd met je overwinning. Ik gaf op omdat ik geen resources meer had en niets meer om mee te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, gaf 't nog één keer een kans, maar nu dus echt de laatste keer geweest dat ik tegen Bart speel hè. Spelen 1v1v1v1, heb zijn hele kamp naar de moer, gaat hij expres met zijn kanonschepen mijn muren slopen om Meth0dz te laten winnen. Doei hè.

Dit is de tekst van een slechte verliezer. Ik kan me best voorstellen dat als je zo goed als weggevaagd wordt, toch nog even wat terug wil doen. En als ik het verhaal van Bart leest, lijkt dat uitstekend gespeeld van hem uiteindelijk. Vanuit kansloze positie toch weer terug weten te komen is zo goed als onmogelijk en vaak meer geluk dan wijsheid. Je moet niet ontdekt worden als je nog aan het herbouwen bent, want dan ben je zwaar de lul...

[MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; als jij al halbs kon maken, was je toch al in imperial age, dan ben je toch al snel een half uur onderweg. Echt snel noem ik dat niet. En als ik weet dat de tegenstander op paarden komt, zijn Halbs al heel snel een counter. Ik weet dus niet met wat voor 'n groot leger hij aan kwam zetten? Maar zouden toch al snel 50 paarden moeten zijn ofzo denk ik...

Ja allemaal prachtig, die theorie. Maar in de praktijk zie ik er nog verdomde weinig van.

Dat ligt naar mijn idee ook aan ons grote noobgehalte.

Als ik trouwens dit zo leest, lijkt FFA populair te worden hierzo? Worden opeens redelijk wat van die potjes gespeeld, heb k het idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de tekst van een slechte verliezer. Ik kan me best voorstellen dat als je zo goed als weggevaagd wordt, toch nog even wat terug wil doen.

Daar gaat het me niet om, het gaat mij er om dat hij openlijk via de chat zowel Roy als Halit gewoon vertelde waar ik zat, waar mijn villagers zich bevonden en dat hij de muur open zou breken zodat Roy binnen kon vallen. Gaf zelfs met kruisjes aan waar de troepen van Roy heen moesten. Vind ik niet bij een FFA horen. Maar ja, dat hij het goed uitgespeeld heeft staat buiten kijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar gaat het me niet om, het gaat mij er om dat hij openlijk via de chat zowel Roy als Halit gewoon vertelde waar ik zat, waar mijn villagers zich bevonden en dat hij de muur open zou breken zodat Roy binnen kon vallen. Gaf zelfs met kruisjes aan waar de troepen van Roy heen moesten. Vind ik niet bij een FFA horen. Maar ja, dat hij het goed uitgespeeld heeft staat buiten kijf.

Het doel van FFA is om alleen over te blijven. De weg daartoe is aan jou. Het sluiten van tijdelijke samenwerkingsverbanden kan onderdeel zijn van die weg. Dat kan FFA juist zo mooi maken. Eerst sluit je eigenlijk vrede met iemand, om hem vervolgens toch weer dik te naaien.

Het enige wat naar mijn idee geen onderdeel uit mag maken van zo'n samenwerkingsverband is een gezamenlijke trade op zetten, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die nu een potje wilt doen?

Moet je wel eerst op gameranger komen. Ik ben vriendloos alleen online :P

Ik ga zo de boel ook is even installeren.

Volgens mij had je het wel al door, maar wij spelen de conquerors met deze mod. En online via gameranger.

Om de mod in gameranger te laden moet je wel even zoeken, maar je kunt altijd een van ons daarover aanspreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die pot van vorige week donderdag gaat eindelijk afgemaakt worden? Mooi. Alle spelers zijn online.

Die moet zeker ook nog afgemaakt gaan worden. Maar het gaat hier om de pot van gisteren, daar hadden we van afgesproken dat we hem vanmiddag af zouden maken.

Misschien moeten we voor de pot van donderdag ook gewoon een tijdstip gaan prikken? Dat werkt beter dan kijken wie wanneer online is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die moet zeker ook nog afgemaakt gaan worden. Maar het gaat hier om de pot van gisteren, daar hadden we van afgesproken dat we hem vanmiddag af zouden maken.

Misschien moeten we voor de pot van donderdag ook gewoon een tijdstip gaan prikken? Dat werkt beter dan kijken wie wanneer online is...

Hadden we toch gedaan? Eerst 's avonds en daarna vrijdagmiddag. We kwamen telkens één man tekort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites