Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Age of Empires series

Pinolero

Aanbevolen berichten

Ik had gewoon erg veel geluk dat ik behoorlijk afgeschermd lag. Ik zat precies tussen PJ en Stevehh in. En dan was ik ook nog in de veronderstelling dat niemand via het water bij me kon komen... Dat was een vergissing.. Maar goed voor me eerste potje niet ontevreden ik zag dat ik kwa economie redelijk mee kon al liep ik wel achter op MisterX en PJ natuurlijk.

Die 2 potjes daarna met PJ en Dans.. Allejezus werden we ff geslacht zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet trouwens iemand of je ook met de HD versie multiplayer kan spelen met mensen die hem niet hebben ? Ik zag een filmpje op youtube en met name die resolutie is zoo veel beter in de HD versie. Maakt het veel makkelijker om alles te plaatsen enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gewoon erg veel geluk dat ik behoorlijk afgeschermd lag. Ik zat precies tussen PJ en Stevehh in. En dan was ik ook nog in de veronderstelling dat niemand via het water bij me kon komen... Dat was een vergissing.. Maar goed voor me eerste potje niet ontevreden ik zag dat ik kwa economie redelijk mee kon al liep ik wel achter op MisterX en PJ natuurlijk.

Die 2 potjes daarna met PJ en Dans.. Allejezus werden we ff geslacht zeg.

Nou ja, ik vond het zielig je weg te vagen toen je nog in feudal age zat. Ik heb meerdere malen een rondje met m'n scout door je kamp gemaakt en had toch het idee dat je toen nog amper een leger had. Op dat moment had ik toch een aantal conquistors en die zouden zo je kamp plat kunnen leggen. Zelfde geldt voor Stevehh trouwens, al had ik wel een hele bunker op een gegeven moment gebouwd.

Achteraf gezien had ik het gewoon anders aan moeten pakken: Ik had jullie twee gewoon snel uit moeten roeien, ook al is dat misschien zielig. Vervolgens had ik bij Steijns een aantal docks moeten bouwen, om het water bij PJ voor te winnen en dan zouden we via die kant PJ aan kunnen vallen. De schepen hadden dan ook dekking kunnen geven voor de rest van de landunits. Dan had het denk ik een heel ander potje geweest.

Trouwens: @PJ: Je gaf aan graag los te willen gaan met je vloot omdat ik mijnes uiteindelijk voor een groot deel gesloopt had. Maar ik moet zeggen dat ik langs de kust zo goed als niets had. Alleen op een plek wat docks. Veel meer had je niet kunnen slopen, mocht je een aanval in willen zetten. vanaf het meer in het midden had je meer schade kunnen aanrichten, denk ik. Maar daar had ik nog wel een vloot, dus kwam je niet zomaar op.

Het nadeel was dat PJ zo kort naast me lag. Echt maar een paar meter..

Je weet dan toch dat PJ gaat komen. Daar moet je dan je ook op instellen... Ik vond dat je in ieder geval opvallend snel weg was, terwijl je zelf eerder aan een leger begon. Dan toe je toch iets verkeerd...

Lag misschien wel aan de kaartgrootte. Volgende keer niet normal maar large pakken.

Je bent gewend om op een te grote map te spelen. 1 vs 1 op een map voor 3 personen is 50% meer ruimte per persoon. Nu speelde we met 5 op een map voor 6 personen. Dat is maar 20% extra ruimte per persoon. Dus iedereen zit een stuk dichter bij elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, en toen kregen [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=22575]Meth0dz[/MENTION]; en ik 'm twee keer op rij droog in d'n hol van drie randoms. Zet onze potjes hier toch wel behoorlijk in perspectief hoor ;c

Zo of niet. Ik blijf verbazing houden hoe snel men een leger op de been heeft in het eerste potje. Tweede ging precies zoals we wilden eigenlijk. Rivier aan 't controleren. Waren we dus maar één ding vergeten. Landlegers. ;c Kwamen er ineens 600 man doorheen denderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo of niet. Ik blijf verbazing houden hoe snel men een leger op de been heeft in het eerste potje. Tweede ging precies zoals we wilden eigenlijk. Rivier aan 't controleren. Waren we dus maar één ding vergeten. Landlegers. ;c Kwamen er ineens 600 man doorheen denderen.

Ik knipperde een keer met me ogen en er stonden geloof ik 50 van die olifanten me houten muurtje omver te sodemieteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, ik heb ooit een potje gedaan tegen randoms, die hadden zo ongeveer al een groter kamp dan ik meestal na 2 uur spelen ofzo heb. En een volledig groot leger. Toen ik net naar castle age ging, terwijl ik op dat gebied niet echt achter liep... Bleek na afloop dat ik qua resources ook ongeveer gelijk liep. Maar zij hadden echt al een leger van 100 man ofzo op dat moment. Tientallen barracks, castles, siege workshop en weet ik veel, die alsmaar units produceerden... Dat was echt niet meer normaal joh... Ik zou haast denken dat cheaten aan stond, zo bizar was dat...

Verder zelden tegen randoms gespeeld en die keren vloog er altijd wel iemand uit, waardoor de game gestaakt werd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit ging werkelijk nergens over dat eerste potje want wij zaten nog in castle age en 1 van hun al in imperial. Ik had net barracks staan en hij stond al met zijn castles enzo om me base heen. En PJ en Dans werden geloof ik nog veel sneller aangevallen dat duurde echt maar heel ff voor ze daar waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je weet dan toch dat PJ gaat komen. Daar moet je dan je ook op instellen... Ik vond dat je in ieder geval opvallend snel weg was, terwijl je zelf eerder aan een leger begon. Dan toe je toch iets verkeerd...

Ik had net op tijd door dat Steijns daar met een leger stond, toen ben ik als een gek muren gaan bouwen. Vanaf dat moment was de dreiging er wel af en kon ik zelf units gaan maken. Als Steijns zelf had aangevallen had hij mijn hele kamp kunnen slopen met minimale tegenstand.

[MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; en ik gaan zo een potje doen trouwens. Wie is erbij? [MENTION=22575]Meth0dz[/MENTION]; [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; @derest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat Dans, PJ en Meth0dz al bezig zijn met een potje, waarschijnlijk net te laat om mee te kunnen doen. Iemand anders die nu wel beschikbaar is?

[MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; [MENTION=4607]Berieee.[/MENTION]; [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=10566]Curly[/MENTION]; [MENTION=33]Pieter[/MENTION]; [MENTION=6528]RikH 013[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=22575]Meth0dz[/MENTION]; [MENTION=5870]stevehh[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarmee kun je echter niet tegen ons spelen dan... Heb je de mod ook al geïnstalleerd?

Klopt, dat is ook de reden dat ik hem niet heb aangeschaft tot nu toe. Ja, heb alles geinstalleerd maar zodra ik spel opstart en in het main menu zit krijg ik allemaal vage kleuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ook, en het gene wat je het meeste tegenkomt op google, is niet het probleem dat ik heb. Dat maakt het nog lastiger. Een heleboel mensen hebben probleem dat de kleuren in het spel van bijv. het water gewoon niet goed zijn, heb ik op mijn laptop ook in mindere mate maar dan kan ik mee leven. Dit is gewoon niet te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites