steijns Geplaatst 10 maart 2014 Share Geplaatst 10 maart 2014 Ik zal even kijken hoe ver ik met mijn schoolwerk kom. Denk het helaas niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 maart 2014 Share Geplaatst 10 maart 2014 Morgen. Ja, van jou wist ik het eigenlijk al, maar was makkelijker om gewoon het hele rijtje weer te posten. Ik sta er zelf ook in :lol: Komende week eigenlijk helemaal geen tijd. Ik log wel in op GameRanger als ik tijd en zin heb :) Sorry, maar vanavond iig niet. ;) Ik ben bang dat je dan toch vaak niemand treft. Je kunt het denk ik dan beter hier gewoon melden dat je tijd hebt. Dat heeft denk ik meer succes ;) Ik zal even kijken hoe ver ik met mijn schoolwerk kom. Denk het helaas niet. Wat doe je dan nu op MU? Hup, aan je schoolwerk en een beetje tempo :LO: :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 10 maart 2014 Share Geplaatst 10 maart 2014 [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; [MENTION=4607]Berieee.[/MENTION]; [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=10566]Curly[/MENTION]; [MENTION=33]Pieter[/MENTION]; [MENTION=6528]RikH 013[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; Eenmaal, andermaal? Anders beginnen X en ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 maart 2014 Share Geplaatst 10 maart 2014 Wat vindt [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; nu van rushen? Is toch ook een strategie die ik toch eens zo nu en dan moet oefenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 !@#$%^& ! Ram klote! Dan ben je eigenlijk echt de zak als je niks hebt qua legertje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 !@#$%^& ! Ram klote! Dan ben je eigenlijk echt de zak als je niks hebt qua legertje Het doel van een feudal rush is de economie ook zo veel mogelijk onderbreken. Je hoopt een paar villagers te killen, of in ieder geval er voor te zorgen dat ze niet aan het werk zijn. Je hoopt dus eigenlijk dat je tegenstander nog geen leger heeft, of geen goed leger. Toen je uiteindelijk met een aantal spearmans aan kwam, ben ik hem ook meteen gevlucht, want dat is de juiste counter voor een aanval met scouts. 4 spearmans hadden mijn leger echt wel te pakken genomen en dus koos ik eieren voor mijn geld in dat geval. Helaas voor jou was ik toen al onderweg naar castle age, en wilde daar verder gaan met druk zetten door het gebruik van cav. archers. En die pakken de spearmans gewoon, dus heb je weinig aan. Vervolgens kwam je volgens mij met een leger aan cav archers (zo'n duel ga je niet winnen tegen huns, die car archers goedkoper kunnen produceren), spearmans (die worden gewoon van afstand al neer geschoten) en een paar knigths (niet een perfecte counter, maar wel een unit die veel HP heeft en dus niet snel dood is). Je had in dit geval denk ik beter voor een leger skirmishers kunnen gaan, aangevuld met een enkele onager uit de siege workshop. Tip voor een volgende keer ;) Had je trouwens al gezien dat ik 2 stables had gebouwd? Je had wel aangegeven mijn kamp gescout te hebben. Als je dan zie dat ik twee stables neer knal, weet je haast zeker dat je snel een aanval staat te wachten met scouts. Zeker omdat ik al tijdens rondjes aan het scouten was door jouw basis. Tel daarbij op dat ik net voor het potje een aantal opmerkingen over rushen had gemaakt en opeens een andere civ koos. Al met al toch wel een aantal punten die je aan het denken had moeten zetten. Als jij toen meteen een paar spearmans had gemaakt, had ik niet heel veel kunnen doen. En een laatste tip: Bouw je akkers om je TC en niet om je mill. Veel veiliger voor je villagers. Als je dan een enkele villager in je TC hebt zitten, kom ik echt niet snel in de buurt van je TC, want dan raak ik alleen zelf maar mijn units kwijt ;) Kunnen die villagers gewoon doorwerken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Het doel van een feudal rush is de economie ook zo veel mogelijk onderbreken. Je hoopt een paar villagers te killen, of in ieder geval er voor te zorgen dat ze niet aan het werk zijn. Je hoopt dus eigenlijk dat je tegenstander nog geen leger heeft, of geen goed leger. Toen je uiteindelijk met een aantal spearmans aan kwam, ben ik hem ook meteen gevlucht, want dat is de juiste counter voor een aanval met scouts. 4 spearmans hadden mijn leger echt wel te pakken genomen en dus koos ik eieren voor mijn geld in dat geval. Helaas voor jou was ik toen al onderweg naar castle age, en wilde daar verder gaan met druk zetten door het gebruik van cav. archers. En die pakken de spearmans gewoon, dus heb je weinig aan. Vervolgens kwam je volgens mij met een leger aan cav archers (zo'n duel ga je niet winnen tegen huns, die car archers goedkoper kunnen produceren), spearmans (die worden gewoon van afstand al neer geschoten) en een paar knigths (niet een perfecte counter, maar wel een unit die veel HP heeft en dus niet snel dood is). Je had in dit geval denk ik beter voor een leger skirmishers kunnen gaan, aangevuld met een enkele onager uit de siege workshop. Tip voor een volgende keer ;) Had je trouwens al gezien dat ik 2 stables had gebouwd? Je had wel aangegeven mijn kamp gescout te hebben. Als je dan zie dat ik twee stables neer knal, weet je haast zeker dat je snel een aanval staat te wachten met scouts. Zeker omdat ik al tijdens rondjes aan het scouten was door jouw basis. Tel daarbij op dat ik net voor het potje een aantal opmerkingen over rushen had gemaakt en opeens een andere civ koos. Al met al toch wel een aantal punten die je aan het denken had moeten zetten. Als jij toen meteen een paar spearmans had gemaakt, had ik niet heel veel kunnen doen. En een laatste tip: Bouw je akkers om je TC en niet om je mill. Veel veiliger voor je villagers. Als je dan een enkele villager in je TC hebt zitten, kom ik echt niet snel in de buurt van je TC, want dan raak ik alleen zelf maar mijn units kwijt ;) Kunnen die villagers gewoon doorwerken. Ik had maar 1 stable snel gezien. Je civ had ik ook niet op gelet. Maar merci voor je tips Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Ik had maar 1 stable snel gezien. Je civ had ik ook niet op gelet. Maar merci voor je tips Dan kan het eigenlijk niet anders dan dat je mijn stable gebouwd hebt zien worden. Want ik heb 1 villagers 2 stables naast elkaar laten bouwen... Met 2 stables en een blacksmith had ik een ingang in ieder geval zo goed als gebarricadeerd. Ik had er expres nog net een gaatje in gelaten zodat ik er nog wel zelf in en uit kon. Had jij dat trouwens ook met je rij huizen gedaan? Was een mooie rij, maar uiteindelijk zat er ergens alsnog een gat in. Dat was volgens mij echter niet je bedoeling... Ik zou daar dus eens wat beter op letten, want het is niet de eerste keer dat ik gewoon door zo'n gat heen kan lopen om je basis binnen te vallen... Ik heb vanmiddag trouwens wel wat gelegenheid voor een potje. [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; [MENTION=4607]Berieee.[/MENTION]; [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=10566]Curly[/MENTION]; [MENTION=33]Pieter[/MENTION]; [MENTION=6528]RikH 013[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Jij bent echt veel vrij laatste tijd of niet? Heb zelf niet echt tijd nu en komende dagen/week. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Dan kan het eigenlijk niet anders dan dat je mijn stable gebouwd hebt zien worden. Want ik heb 1 villagers 2 stables naast elkaar laten bouwen... Met 2 stables en een blacksmith had ik een ingang in ieder geval zo goed als gebarricadeerd. Ik had er expres nog net een gaatje in gelaten zodat ik er nog wel zelf in en uit kon. Had jij dat trouwens ook met je rij huizen gedaan? Was een mooie rij, maar uiteindelijk zat er ergens alsnog een gat in. Dat was volgens mij echter niet je bedoeling... Ik zou daar dus eens wat beter op letten, want het is niet de eerste keer dat ik gewoon door zo'n gat heen kan lopen om je basis binnen te vallen... Ik heb vanmiddag trouwens wel wat gelegenheid voor een potje. [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; [MENTION=4607]Berieee.[/MENTION]; [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=10566]Curly[/MENTION]; [MENTION=33]Pieter[/MENTION]; [MENTION=6528]RikH 013[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; Daar was ik nog niet klaar en was alleen de bedoeling om niet in de buurt van mijn TC te bouwen ivm vernietiging. Ik denk dat het sowieso vandaag niks wordt, heb school tot 17.00 uur en vanavond training Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Ik kan van nu tot middernacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Jij bent echt veel vrij laatste tijd of niet? Heb zelf niet echt tijd nu en komende dagen/week. Voordeel van zelf mijn tijd in kunnen plannen ;) Mocht in iemand in de gelegenheid zijn voor een potje, doen ik en anders ga ik gewoon andere dingen doen. Ik ben echt niet de hele dag AoE aan het spelen ofzo hoor ;) Daar was ik nog niet klaar en was alleen de bedoeling om niet in de buurt van mijn TC te bouwen ivm vernietiging. Ik denk dat het sowieso vandaag niks wordt, heb school tot 17.00 uur en vanavond training Nou ja, ik bedoelde niet dat ik er langs kon lopen, maar gewoon in het midden van het rijtje zat ergens nog een gaatje... Als je het rijtje af gemaakt had tot de bomen ofzo, kon ik nog steeds middendoor. Ik kan van nu tot middernacht. Kom vanmiddag dan maar eens online op gameranger zou ik zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stevehh Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Kan je dit online spelen zonder het spel te kopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Nee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 PJ en ik gaan in ieder geval een potje doen. Voel je vrij om te joinen :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Nou, even naar de klote geholpen door [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; zeg. Man, wat was dat slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Yeah, eindelijk eens van PJ gewonnen. Aan het begin dacht ik: Help. Hij viel mij aan toen ik een leger van 10 man had, maar hij had ook te weinig om terug te drukken. Daardoor toch stand weten te houden. Vervolgens een forward base bij hem gecreëerd, en dat had hij pas door toen ik dus al bij zijn TC was en villagers af kon slachten. PJ moest daardoor in de verdediging en uiteindelijk gaf hij zich net over voordat ik echt aan wilde gaan zetten via de andere kant. Map: coastal voor geïnteresseerde. Spanish vs Franks. We willen zo nog een potje gaan doen, dus als iemand nog zin heeft: Join ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Yeah, eindelijk eens van PJ gewonnen. Aan het begin dacht ik: Help. Hij viel mij aan toen ik een leger van 10 man had, maar hij had ook te weinig om terug te drukken. Daardoor toch stand weten te houden. Vervolgens een forward base bij hem gecreëerd, en dat had hij pas door toen ik dus al bij zijn TC was en villagers af kon slachten. PJ moest daardoor in de verdediging en uiteindelijk gaf hij zich net over voordat ik echt aan wilde gaan zetten via de andere kant. Map: coastal voor geïnteresseerde. Spanish vs Franks. We willen zo nog een potje gaan doen, dus als iemand nog zin heeft: Join ;) Dus zelfde manier hoe je mij de hele tijd de grazen neemt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Dus zelfde manier hoe je mij de hele tijd de grazen neemt.. Nou, tegen jouw blijf ik vaak in mijn eigen town, en stuur gewoon een leger op je af. En dan bouw ik hooguit wat castles in je town. Dit is gewoon een uitvalsbasis, zoals jij al een paar keer met castles hebt geprobeerd. En omdat de map een eiland was, kon ik mooi zo varen dat ik in 1x binnen zijn muren stond, en daar een leger kon maken en hem zo kon aanvallen. Dit was eigenlijk meer de PJ methode, hoe hij mij tot nu toe iedere keer klop gaf. Deze keer eindelijk dus eens omgedraaid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Kan je dit online spelen zonder het spel te kopen? Ja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Iemand nu of desnoods na de CL? Ik zit niet echt te kijken dus kan wel een potje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Iemand nu of desnoods na de CL? Ik zit niet echt te kijken dus kan wel een potje. Nu kan ik wel eentje.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 maart 2014 Share Geplaatst 11 maart 2014 Speciaal voor [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; om aan te geven dat je ook zonder de meeste resources te hebben, kunt winnen. Ik verloor van PJ in onderstaand potje... Het verzamelen van resources gaat in ieder geval goed. Nu nog leren om het overwicht in resources om te gaan zetten naar een overwicht in gewichten, want op dat gebied moet ik nog zeker wat vorderingen gaan maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stevehh Geplaatst 12 maart 2014 Share Geplaatst 12 maart 2014 Ja Hoe :S Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 maart 2014 Share Geplaatst 12 maart 2014 Wat nodig is: - AoE II: The conquorers - Deze mod* - Gameranger (om online tegen elkaar te spelen, ook gewoon nodig als je spel wel koopt) ** * Deze fanmade-mod balanceert de game beter, voegt een paar nieuwe volken toe, een paar nieuwe, betere AI's (al speel je niet vaak tegen AI's in multiplayergames ;) ) en nog wat punten. ** Andere programma's zijn ook mogelijk, maar wij spelen via gameranger en om dus met ons te spelen heb je zelf ook gameranger nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten