Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Radio 2 Top 2000

Kweekie

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Urbeto:

Wat een aanfluiting van een top tien weer zeg. Die lievelingsnummers van overleden mensen kunnen mij echt gestolen worden, daar is dit het podium niet voor. Draai dat lekker bij NOS Uit Het Leven o.i.d. en zadel ons er niet mee op. 

Verder wederom een wanstaltige nummer 1, maar het lijkt erop dat dat zo gaat blijven zolang de generatie van Delichris het stemproces begrijpt. Vermoeiende boomers. 

Er is meestal maar 1 leeftijdscategorie waar Queen niet op 1 staat en dat zijn de veertigers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Urbeto:

Verder wederom een wanstaltige nummer 1, maar het lijkt erop dat dat zo gaat blijven zolang de generatie van Delichris het stemproces begrijpt. Vermoeiende boomers. 

Zullen we dan direct maar vrijwel alle generaties van deze aardkloot wegvagen dan? :mrgy: Juist onder jongeren zijn bands als ABBA en Queen de laatste jaren mateloos populair. Het kan je smaak niet zijn, maar het afschuiven op één generatie is flauwekul.

20 minuten geleden zei delichris:

Die acties om nummers in de Top2000 krijgen vind ik ook belachelijk. Dat maakt gewoon de magie van de Top2000 weg. Ik ben ook wel benieuwd naar de rest van de lijst. En ik mis ook al een paar jaar Dire Straits in de top 10.

Dire Straits heeft voor mij een beetje het Beatles-complex. Zoveel goede liedjes gemaakt maar er springt er niet één heel duidelijk bovenuit. Dat geeft een kannibaliserend effect, waardoor een aantal songs aardig scoren maar er geen topper tussen zit stemgewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Grote Ree:

Zullen we dan direct maar vrijwel alle generaties van deze aardkloot wegvagen dan? :mrgy: Juist onder jongeren zijn bands als ABBA en Queen de laatste jaren mateloos populair. Het kan je smaak niet zijn, maar het afschuiven op één generatie is flauwekul.

Dire Straits heeft voor mij een beetje het Beatles-complex. Zoveel goede liedjes gemaakt maar er springt er niet één heel duidelijk bovenuit. Dat geeft een kannibaliserend effect, waardoor een aantal songs aardig scoren maar er geen topper tussen zit stemgewijs.

Ik denk dat je qua de Dire Straits gelijk hebt. Maar hoe goed is Queen dan wel niet? Al jaren bovenaan, regelmatig 2 nummers in de top 10 en tientallen hits daar nog achteraan. Eigenlijk bizar wat voor hitmachine dat was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei delichris:

Dire Straits hebben heel veel hits gescoord, maar voor mij is Brothers in Arms de favoriet. On Every Street komt op de tweede plek. Het blijft jammer dat ze niet meer optreden.

Voor mij Romeo and Juliet, mooiste break up song ooit gemaakt. 

Dire straits is ook wel een wat afwijkende band door de bijzondere wijze van zingen en gitaarspelen van Knopfler. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Boppah:

Voor mij Romeo and Juliet, mooiste break up song ooit gemaakt. 

Dire straits is ook wel een wat afwijkende band door de bijzondere wijze van zingen en gitaarspelen van Knopfler. 

Ik ben wel een fan hun muziek. Romeo and Juliet is ook wel een mooi nummer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites