Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Kpop!

Sick Blik

Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoeveel mensen hier zin in hebben, maar dat maakt me niet uit. Misschien zijn er wel verborgen Kpop fans. Hier kan je dus alles kwijt over alle Koreaanse muziek. Ik weet alleen dat Rijstwafel wel eens Kpop luistert dus desnoods posten we hier maar met 2 personen huhu. Misschien dat een hoop Psy fans hier hun ei kwijt kunnen.

We beginnen leuk, met mijn favoriete Kpop songs op het moment, een top 10:

1. Fiestar - Vista

2FBfIH1Fimw

2. PSY - Gangnam Style

9bZkp7q19f0

3. T-ara - Why Are You Being Like This

[YOUTUBE]uGHPB70v_fA[/YOUTUBE]

4. IU - Sea Of Moonlight (Feat. Fiestar)

HiIjdaSlFug

5. Brown Eyed Girls - Abracadabra

o4wJGWcHzVA

6. KARA - Step

zYoYoBtLqOY

7. TaeTiSeo - Twinkle

JmM04_OgajU

8. Girls' Generation - Hoot

F4-SxcCO5d0

9. 4Minute - Volume Up

qsWl1--Niyg

10. Brown Eyed Girls - Sixth Sense

tdH1GwyZJuY

Zo, mooie openingspost denk ik. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik weet niet hoeveel mensen hier zin in hebben, maar dat maakt me niet uit. Misschien zijn er wel verborgen Kpop fans. Hier kan je dus alles kwijt over alle Koreaanse muziek. Ik weet alleen dat Rijstwafel wel eens Kpop luistert dus desnoods posten we hier maar met 2 personen huhu. Misschien dat een hoop Psy fans hier hun ei kwijt kunnen.

We beginnen leuk, met mijn favoriete Kpop songs op het moment, een top 10:

1. Fiestar - Vista

2FBfIH1Fimw

2. PSY - Gangnam Style

9bZkp7q19f0

3. T-ara - Why Are You Being Like This

[YOUTUBE]uGHPB70v_fA[/YOUTUBE]

4. IU - Sea Of Moonlight (Feat. Fiestar)

HiIjdaSlFug

5. Brown Eyed Girls - Abracadabra

o4wJGWcHzVA

6. KARA - Step

zYoYoBtLqOY

7. TaeTiSeo - Twinkle

JmM04_OgajU

8. Girls' Generation - Hoot

F4-SxcCO5d0

9. 4Minute - Volume Up

qsWl1--Niyg

10. Brown Eyed Girls - Sixth Sense

tdH1GwyZJuY

Zo, mooie openingspost denk ik. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luister je eigenlijk nooit naar mannelijke groepen? Zoals SHINee?

Niet echt, vind dat altijd een beetje eng met al die geverfde haren enzo. :mrgy:

Ik vind Epik High daarentegen wel baas, en had er nog eentje, weet ik zo de naam niet meer van.

Mag Jpop hier ook?

Ja is goed hoor, groepen als Kara en SNSD maken ook Japanstalige muziek en als we dan het topic lekker actief houden is dat alleen maar mooi. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is gewoon popmuziek, maar dan vaker beter geproduceerd dan de Amerikaanse counterparts. Hier zitten maar weinig groepen/artiesten bij die niet getalenteerd zijn zoals een Nicki Minaj ofzo.

Ik ben nog wat nummers vergeten trouwens die ik ook vet vind:

BA7fdSkp8ds

Die video. :-D

quE6Cq4Q2bs

9k5DSS1nOiM

Kan deze vid niet kijken zonder jaloers te worden op die gast in het midden ongeveer. :S

wTnwjlDhAY4

Miss A kan ik niet vergeten, die meid met die lange haren is mijn celebrity crush huhu.

cKn18VbnPPc

Oplettenden kunnen dit lied herkennen van Fifa 07.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tekst, Gangnam Style heeft een hele achterliggende gedachte. Psy is een redelijk controversiele artiest door de vele maatschappelijke kritiek die hij altijd levert, vele nummers en albums zijn van hem ook van de schappen gehaald. Gangnam Style is ook een vorm van maatschappijkritiek. Gaat er puur over dat mensen zich materialistisch voor willen doen, terwijl ze dat zich niet kunnen veroorloven. Gangnam is namelijk de rijkste wijk van Seoul, een soort Beverly Hills. En veel Koreanen willen graag bij de mensen van Gangnam horen. Daarom kopen ze Starbucks koffie etc terwijl ze dat eigenlijk niet kunnen betalen. Psy laat dit in de video ook zien, in interviews zegt hij: 'Ik ben geen Gangnam Style, ik ben gewoon een normaal persoon'. En dat is exact wat hij laat zien, in het eerste shot van elk stukje lijkt het net alsof hij van de rijkdom geniet, maar achteraf blijkt dat dat niet zo is. In het begin is hij namelijk aan het zonnen op wat op een strand lijkt, maar zit hij gewoon in een zandbak. Verder gaat hij in de sauna met Koreaanse mafia en loopt hij rond op een vuilnisbelt en dat doet hij allemaal in veel te dure kleren. Het is eigenlijk gewoon pure maatschappijkritiek en daarom is het des te ironisch dat het nummer zo vreselijk populair is. Die catchy beat en dat gekke dansje zijn er puur om een soort contradictie te stichten.

Als je Psy zou moeten vergelijken met een Nederlander, zou ik als eerste aan Def Rhymz denken. Die doet zich heel dom voor maar is eigenlijk heel clever met wat hij zegt in zijn muziek. Enige verschil is dat Psy nu wereldberoemd is en zijn kont eraflacht dat die vid zoveel bekeken is. Die lacht om al die naieve opmerkingen van Amerikanen die het lied luisteren omdat ze denken dat het de nieuwe LMFAO is.

Hoop dat ik hiermee het allemaal meer verduidelijk.

[MENTION=2441]Erwin.[/MENTION] Wat je zegt is gewoon onzin, hoop dat je dat snapt. Hij zegt Oppan Gangnam Style waarmee hij bedoelt dat een willekeurige man de Gangnam Style leeft. Dat is zo duur mogelijke kleding kopen en zoveel mogelijk statussymbolen tonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja tuurlijk, punt is ook dat die Amerikanen en wij er geen kloot van verstaan, en dat 95% niet de moeite doet om zich erin te verdiepen en het daarom gewoon als een catchy nummertje ziet. Ik ben zelf altijd wel benieuwd waar mijn muziek vandaan komt en wat erachter schuilt dus daarom heb ik er een beetje onderzoek naar gedaan.

Maar punt is dus dat Psy een maatschappelijk kritisch nummer wilde maken, en dat dat gewoon een gigantisch internetfenomeen is geworden omdat Amerikanen lachen om een 'chubby Chinese guy'. Hij lacht hierom want die verdient hier een hoop duiten mee, en dat zeer onverwachts. Zou hetzelfde zijn als een Raymzter ofzo internationaal bekend was geworden met zijn lied Kutmarokkanen ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, J-pop:

[Youtube]slgrQfz9XBQ[/Youtube]

[Youtube]G5q7npBSi8I[/Youtube]

FIFA 2005 :)

[YOUTUBE]eQFMQZ3K8Cc[/YOUTUBE]

Wel Engelstalig, maar veeeeel betere tekst dan menig Engelstalig popnummer :P

Moet wel toegeven dat ik me er nog niet helemaal heb ingestort en moet K-pop ook nog even goed doornemen. Zit ook wel veel goeds tussen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ga je eindelijk die grens van 21 op Last.fm doorbreken? ;c

Even wat vids posten:

brnCe8lL7l4

Lied zelf zit aan het begin, is een soort korte film. Wel vet gemaakt. Deel 2 is Sexy Love maar daar post ik alleen de Dance version van.

ShVRP09NCO4

g0XpNvLWimo

bw9CALKOvAI

U7mPqycQ0tQ

gZqhCSS_LXo

9CBtkdm9rVY

s2EQm6WPMHs

aYYMDmhfMpk

udcSkbmS6rM

L9ro1KjkJMg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brown Eyed Girls is vocaal gezien een van de beste groepen die er zijn in de Kpop. Kan je het soloalbum van Gain ook aanraden uit die groep. Heb trouwens al een teaser van haar nieuwe single gezien. Tinkerbell. ;c

En Narsha is een heldin ja, superleuke meid ook qua uiterlijk én karakter. Verder zal ik nog wat nummertjes posten om jullie zoet te houden:

0Z9R57maGvc

TP56DuUpKBE

AMMtQRxYPDU

6SwiSpudKWI

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Comeback time! Komen wat comebacks de komende maanden: Epik High, 4Minute, SNSD, Miss A, Ailee, Hyuna, CNBLUE, After School, Brave Girls en JeA van Brown Eyed Girls.

En voor [MENTION=21836]Platina32[/MENTION] Ga-In's nieuwe soloalbum is sinds vandaag uit, kunnen we aardig wat vids en performances verwachten denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites