Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Twin Peaks

Hansje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vanmiddag de laatste episodes gekeken en nu de finale.. ZEER benieuwd. Na een paar maanden pauze koste het me precies 2 minuten om er weer helemaal in te zitten :< echt een van de geilste series die ik ken.

Cooper is echt een oppergod _O_

Heb je X-Files al eens gezien? Ik denk dat je die dan ook wel leuk zult vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kickje. Vandaag eindelijk begonnen, ik heb de box met beide seizoenen al een tijdje te leen en nu de komedieserieus die ik volg afgelopen zijn, is de tijd eindelijk aangebroken. De pilot voelt af en toe echt Lynchiaans aan, niet in de laatste plaats door de briljante muziek van Badalamenti. Ik ben benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Vin! Ik ben erg benieuwd wat jij er als cinefiel van vindt. Heb net als Hansje al tijden de drang om het te herzien. Ik denk een ongeëvenaarde serie. Veel plezier inderdaad :) Laatst kwam de soundtrack langs op Radio4... Laura's theme zogezegd. Zo geniaal _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[twitter]519147574381379584[/twitter]

[twitter]518060411690569730[/twitter]

Komt David Lynch terug met een derde seizoen Twin Peaks?

'That gum you like is going to come back in style #damngoodcoffee' - de tweets met twee bekende Twin Peaks-quotes van regisseur David Lynch en producer Mark Frost waren genoeg om de geruchtenmolen rondom de cultserie weer aan te slingeren. Komt er dan toch een nieuw seizoen van de succesvolle serie van Lynch uit de jaren negentig? Of is hij misschien zelfs bezig met een film?

Was dat niet uitgesloten, zoals Lynch' dochter Jennifer vorig jaar op Facebook liet weten? 'I AM PUTTING TO REST ALL STORIES OF TWIN PEAKS RETURN. THIS IS NOT HAPPENING', schreef ze. Deze uitspraak werd gevolgd door een tweet van producer Mark Frost: 'Beste internet, je bent heel goed in het verspreiden van geruchten. De waarheid is veel waardevoller en moeilijker te vinden. Met vriendelijke groet, Mark Frost'.

Een nieuwe tweet van Frost en Lynch, die ze vrijdag exact op hetzelfde moment op Twitter plaatsten, geeft toch weer ruimte voor nieuwe hoop. Zei FBI-agent Dale Cooper in de serie niet: 'When two separate events occur simultaneously pertaining to the same object of inquiry, we must always pay strict attention'?

Lynch, eregast op het filmfestival van Lucca, antwoordde op vragen over een mogelijk vervolg: 'Ik heb altijd gezegd dat ik van een verhaal zonder einde hou, zodat je dieper en dieper een wereld in kan duiken. Dus de kans op een vervolg bestaat, jullie moeten maar gewoon afwachten.'

Twin Peaks, voor het eerst uitgezonden in 1990 en 1991, wordt vaak gezien als wegbereider voor kwaliteitsseries als The Sopranos en The Wire, en later Breaking Bad en True Detective. Ted Sarandos, bij Netflix 'chief content', zei in een interview dat hij het 'absoluut' ziet zitten om de serie nieuw leven in te blazen.

Regisseur David Lynch Regisseur David Lynch © anp

De kans op een vervolg bestaat, jullie moeten maar gewoon afwachten

Regisseur David Lynch op het filmfestival Lucca

De serie speelt zich af in in een vreemd, geïsoleerd Noord-Amerikaans stadje genaamd Twin Peaks. In de eerste aflevering wordt het meisje Laura Palmer gevonden. Het blijkt een raadselachtige moordzaak, waarvoor de sympathieke FBI-agent Dale Cooper wordt ingevlogen.

De zaak wordt steeds gecompliceerder. De serie zit vol met onverklaarbare verschijnselen, rare wendingen en surrealistische droomwerelden die zo kenmerkend zijn voor de stijl van Lynch. FBI-agent Cooper stuit in zijn jacht op de moordenaar van Palmer onder andere op drugsdeals, buitenaardse activiteiten, reuzen, dwergen en een pratend stuk hout.

Door een quote van Laura Palmer in de laatste aflevering van Twin Peaks, die speelt in 1989, zijn fans dit jaar extra alert op een hint van Lynch. 'I will see you again in 25 years', zegt Palmer met de stem als een terugspoelend bandje tegen Cooper (zie filmpje onderaan het artikel).

The Entire Mystery

Laura Palmer, gespeeld door Sheryl Lee Laura Palmer, gespeeld door Sheryl Lee © anp

Liefhebbers werden vorige maand al getrakteerd op de release van Twin Peaks: The Entire Mystery, een luxueuze Blu-ray-set met Twin Peaks (1990-1991), Twin Peaks: Fire Walk With Me (1992) en alles wat er aan ongeziene scènes, introducties, achteruitspreeklesjes en documentaires te vinden was.

De identiteit van Laura Palmer moest in het tweede seizoen onthuld worden, zo was een van de eisen van televisienetwerk ABC. Tegen zijn zin in ging Lynch akkoord, maar ABC besloot daarna geen derde seizoen meer te financieren, waardoor veel vragen bleven onbeantwoord.

'Verwacht niet dat alle raadsels rond Palmers dood, het vreemde Noord-Amerikaanse stadje Twin Peaks, de demon Bob en diens strijd met FBI-agent Dale Cooper worden opgelost', schreef filmrecensent Kevin Toma in zijn recensie (vijf sterren) van The Entire Mystery in de Volkskrant.

Misschien dat nu, 25 jaar later, er toch antwoord komt op alle vragen waarmee Lynch ons achterliet.

BL57-9171pk#t=69

giphy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites