Magikarp Geplaatst 6 oktober 2011 Share Geplaatst 6 oktober 2011 Heb je het op mij? Waar spoiler ik iets? :cab: Oh omdat je 'Het is Denise' zei ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 6 oktober 2011 Auteur Share Geplaatst 6 oktober 2011 Oh, dat is, meer een grappig faits divers dan echt gerelateerd aan het verhaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 6 oktober 2011 Share Geplaatst 6 oktober 2011 Hehe Matt dat maakt idd helemaal niks uit voor de serie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Vanmiddag de laatste episodes gekeken en nu de finale.. ZEER benieuwd. Na een paar maanden pauze koste het me precies 2 minuten om er weer helemaal in te zitten :< echt een van de geilste series die ik ken. Cooper is echt een oppergod _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DubbelFris Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Vanmiddag de laatste episodes gekeken en nu de finale.. ZEER benieuwd. Na een paar maanden pauze koste het me precies 2 minuten om er weer helemaal in te zitten :< echt een van de geilste series die ik ken. Cooper is echt een oppergod _O_ Heb je X-Files al eens gezien? Ik denk dat je die dan ook wel leuk zult vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 3 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 3 januari 2012 Heb je X-Files al eens gezien? Ik denk dat je die dan ook wel leuk zult vinden. Twin Peaks, Carnivale, Ghost In The Shell, Dead Leaves en nu ook nog X-Files (Mijn all-time favo serie)? Dit begint eng te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Pffff wat een finale. Ontzettende vaagheid, maar de sfeer jongens, poeh, zo vet hè. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 4 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 4 januari 2012 Pffff wat een finale. Ontzettende vaagheid, maar de sfeer jongens, poeh, zo vet hè. Inderdaad. Lang leve de Black Lodge _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Die kleine man dat is dezelfde als die van Carnivale of niet? Gister een sneakpeak gedaan, eerste minuut gezien en de intro ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 4 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 4 januari 2012 Klopt. Heerlijke acteur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DubbelFris Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Pffff wat een finale. Ontzettende vaagheid, maar de sfeer jongens, poeh, zo vet hè. Je bent nog niet klaar, er is ook nog een film :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DubbelFris Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Twin Peaks, Carnivale, Ghost In The Shell, Dead Leaves en nu ook nog X-Files (Mijn all-time favo serie)? Dit begint eng te worden. Dead Leaves kwam door jou, dus die telt niet echt ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Je bent nog niet klaar, er is ook nog een film :-) de DVD ligt naast me, misschien dat ik hem morgen of vannacht ga zien! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 1 juni 2013 Share Geplaatst 1 juni 2013 Kickje. Vandaag eindelijk begonnen, ik heb de box met beide seizoenen al een tijdje te leen en nu de komedieserieus die ik volg afgelopen zijn, is de tijd eindelijk aangebroken. De pilot voelt af en toe echt Lynchiaans aan, niet in de laatste plaats door de briljante muziek van Badalamenti. Ik ben benieuwd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 1 juni 2013 Auteur Share Geplaatst 1 juni 2013 Yesss _O_ God Vin, nu heb ik nog meer zin om 'm gewoon in de herkijk te gooien. Veel plezier alvast man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 2 juni 2013 Share Geplaatst 2 juni 2013 Mooi Vin! Ik ben erg benieuwd wat jij er als cinefiel van vindt. Heb net als Hansje al tijden de drang om het te herzien. Ik denk een ongeëvenaarde serie. Veel plezier inderdaad :) Laatst kwam de soundtrack langs op Radio4... Laura's theme zogezegd. Zo geniaal _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 5 februari 2014 Share Geplaatst 5 februari 2014 Vorige week beginnen met kijken en zit ondertussen aan S02E04. De sfeer van deze serie is ronduit geweldig, mede dankzij de muziek. Kan niet wachten om straks verder te kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 5 februari 2014 Share Geplaatst 5 februari 2014 Held! Ken maar weinig mensen die dit hebben gezien, eigenlijk maar één in mijn omgeving en Hansje hier.. unieke serie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 16 februari 2014 Share Geplaatst 16 februari 2014 Werd me aangeraden als een must see en heb het me nog niet beklaagd. Merk nu wel een dipje in seizoen 2 na [spoiler=.]de dood van Leland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bm Geplaatst 6 oktober 2014 Share Geplaatst 6 oktober 2014 [twitter]519147574381379584[/twitter] [twitter]518060411690569730[/twitter] Komt David Lynch terug met een derde seizoen Twin Peaks? 'That gum you like is going to come back in style #damngoodcoffee' - de tweets met twee bekende Twin Peaks-quotes van regisseur David Lynch en producer Mark Frost waren genoeg om de geruchtenmolen rondom de cultserie weer aan te slingeren. Komt er dan toch een nieuw seizoen van de succesvolle serie van Lynch uit de jaren negentig? Of is hij misschien zelfs bezig met een film? Was dat niet uitgesloten, zoals Lynch' dochter Jennifer vorig jaar op Facebook liet weten? 'I AM PUTTING TO REST ALL STORIES OF TWIN PEAKS RETURN. THIS IS NOT HAPPENING', schreef ze. Deze uitspraak werd gevolgd door een tweet van producer Mark Frost: 'Beste internet, je bent heel goed in het verspreiden van geruchten. De waarheid is veel waardevoller en moeilijker te vinden. Met vriendelijke groet, Mark Frost'. Een nieuwe tweet van Frost en Lynch, die ze vrijdag exact op hetzelfde moment op Twitter plaatsten, geeft toch weer ruimte voor nieuwe hoop. Zei FBI-agent Dale Cooper in de serie niet: 'When two separate events occur simultaneously pertaining to the same object of inquiry, we must always pay strict attention'? Lynch, eregast op het filmfestival van Lucca, antwoordde op vragen over een mogelijk vervolg: 'Ik heb altijd gezegd dat ik van een verhaal zonder einde hou, zodat je dieper en dieper een wereld in kan duiken. Dus de kans op een vervolg bestaat, jullie moeten maar gewoon afwachten.' Twin Peaks, voor het eerst uitgezonden in 1990 en 1991, wordt vaak gezien als wegbereider voor kwaliteitsseries als The Sopranos en The Wire, en later Breaking Bad en True Detective. Ted Sarandos, bij Netflix 'chief content', zei in een interview dat hij het 'absoluut' ziet zitten om de serie nieuw leven in te blazen. Regisseur David Lynch Regisseur David Lynch © anp De kans op een vervolg bestaat, jullie moeten maar gewoon afwachten Regisseur David Lynch op het filmfestival Lucca De serie speelt zich af in in een vreemd, geïsoleerd Noord-Amerikaans stadje genaamd Twin Peaks. In de eerste aflevering wordt het meisje Laura Palmer gevonden. Het blijkt een raadselachtige moordzaak, waarvoor de sympathieke FBI-agent Dale Cooper wordt ingevlogen. De zaak wordt steeds gecompliceerder. De serie zit vol met onverklaarbare verschijnselen, rare wendingen en surrealistische droomwerelden die zo kenmerkend zijn voor de stijl van Lynch. FBI-agent Cooper stuit in zijn jacht op de moordenaar van Palmer onder andere op drugsdeals, buitenaardse activiteiten, reuzen, dwergen en een pratend stuk hout. Door een quote van Laura Palmer in de laatste aflevering van Twin Peaks, die speelt in 1989, zijn fans dit jaar extra alert op een hint van Lynch. 'I will see you again in 25 years', zegt Palmer met de stem als een terugspoelend bandje tegen Cooper (zie filmpje onderaan het artikel). The Entire Mystery Laura Palmer, gespeeld door Sheryl Lee Laura Palmer, gespeeld door Sheryl Lee © anp Liefhebbers werden vorige maand al getrakteerd op de release van Twin Peaks: The Entire Mystery, een luxueuze Blu-ray-set met Twin Peaks (1990-1991), Twin Peaks: Fire Walk With Me (1992) en alles wat er aan ongeziene scènes, introducties, achteruitspreeklesjes en documentaires te vinden was. De identiteit van Laura Palmer moest in het tweede seizoen onthuld worden, zo was een van de eisen van televisienetwerk ABC. Tegen zijn zin in ging Lynch akkoord, maar ABC besloot daarna geen derde seizoen meer te financieren, waardoor veel vragen bleven onbeantwoord. 'Verwacht niet dat alle raadsels rond Palmers dood, het vreemde Noord-Amerikaanse stadje Twin Peaks, de demon Bob en diens strijd met FBI-agent Dale Cooper worden opgelost', schreef filmrecensent Kevin Toma in zijn recensie (vijf sterren) van The Entire Mystery in de Volkskrant. Misschien dat nu, 25 jaar later, er toch antwoord komt op alle vragen waarmee Lynch ons achterliet. BL57-9171pk#t=69 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 6 oktober 2014 Share Geplaatst 6 oktober 2014 Dit is zo ontzettend gaaf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 6 oktober 2014 Share Geplaatst 6 oktober 2014 Als ik mijn receiver op mijn tv aangesloten krijg ga ik binnenkort maar eens met S02 beginnen. Vraag me wel af of het goed is zo lang na de oorspronkelijke serie verder te gaan, maar het blijft wel Lynch. Is eigenlijk altijd wel goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 oktober 2014 Share Geplaatst 6 oktober 2014 Geweldig. Nu alleen ooit Carnivale nog en of Firefly. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 10 december 2014 Share Geplaatst 10 december 2014 Hier vandaag aan begonnen. Het acteerwerk heeft de tand des tijds niet echt overleefd, maar dat vind ik zelf wel iets briljants hebben. Verder een erg boeiend begin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 11 december 2014 Share Geplaatst 11 december 2014 TP is toch al meer cult. Acteerniveau à la The Wire zou de serie niet ten goede komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten