Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Band of Brothers/The Pacific

Vitesse88

Aanbevolen berichten

In mijn ogen 2 prachtige verfilmingen van de tweede wereld oorlog in zowel Europa als the Pacific. Wat vinden jullie nou van deze 2 series en welk is beter in jou ogen?

Ik moet zeggen dat ik groot fan ben van the Band of Brothers en dat ik nogal me vraagtekens had bij the Pacific. Maar ik heb ondertussen the Pacific een aantal keren gezien en moet toch zeggen dat ik het een hele mooie verfilming vind. Natuurlijk is het niet te vergelijken met Bob. Ik durf wel te zeggen dat de oorlog in the Pacific een stuk heviger was dan in Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn ogen 2 prachtige verfilmingen van de tweede wereld oorlog in zowel Europa als the Pacific. Wat vinden jullie nou van deze 2 series en welk is beter in jou ogen?

Ik moet zeggen dat ik groot fan ben van the Band of Brothers en dat ik nogal me vraagtekens had bij the Pacific. Maar ik heb ondertussen the Pacific een aantal keren gezien en moet toch zeggen dat ik het een hele mooie verfilming vind. Natuurlijk is het niet te vergelijken met Bob. Ik durf wel te zeggen dat de oorlog in the Pacific een stuk heviger was dan in Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Band of brothers is gewoon fantastisch. Vooral die Damian lewis die Maj. Richard D. Winters speelde was geweldig. Beste aflevering vond ik toch aflevering 3, Carentan.

The pacific heb ik ergens in Januari al gedownload, maar nog steeds niet gekeken. Misschien deze zomer kijken als ik een keertje tijd heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de Pacific was het idd lastig om een band te creeren met de personages. Toch werd ik op het laatst flink emotioneel geraakt door een aantal afleveringen en was het BoB gevoel weer helemaal terug.

Toch moet ik zeggen dat BoB beter is, maar ook The Pacific een must see is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb heel de Band of Brother serie gezien op DVD en het was mijn beste aankoop ooit. Zooooo geweldig, niet normaal. Beste DVD die ik ooit gezien heb! Ziet er zo realistisch uit. @Roelof16 Je haalt de woorden uit mijn mond. Winters was echt een held en Carentan was de mooiste:thumb:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BoB is ook zo sterk vind ik inderdaad omdat je een soort band creërt met die mannen. Na een paar afleveringen weet je wie iedereen is en dat maakt het zo tof.

Favoriete aflevering heb ik niet denk ik, vind ze stuk voor stuk top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BOB was echt geweldig. Had echt het gevoel alsof ik er middenin zat en het schepte echt een band met de soldaten. Onder andere Winters en Speers waren echte helden voor mij.

The Pacific staat nog op m'n kijklijstje en dat gaat gebeuren ook. Als je BOB gezien hebt, moet je deze ook zien in mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken omdat het twee diverse oorlogen zijn. In mijn ogen is de oorlog in the Pacific ook erger qua intensiteit dan Europa. Al had je natuurlijk in Europa op het einde de ontdekking van de vele concentratiekampen, die ze in mijn ogen echt goed en mooi hebben gefilmd tijdens Bob. Het is waar dat je bij Bob een band creeert met de personages. The pacific zijn eigenlijk gericht op twee a drie personen. Ik snap wel dat ze het zo geschoten hebben aangezien ze Bob en de Pacific niet op elkaar wilden laten lijken. Bob heb ik ondertussen al te vaak gezien, beste aflevering by far aflevering Carentan en Bastogne. Bij the Pacific vind ik de afleveringen met Sledge in de hoofdrol erg goed. Dit zijn wat mij betreft sowieso 2 must have boxes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Band of Brothers is het beste wat ooit is verfilmd, in mijn ogen dan.

The Pacific moet ik nog steeds eens gaan kijken, de dvd-box zag ik al staan voor een redelijke prijs dus dat zal ook wel snel komen.

Koop The Pacific alsjeblieft op bluray en niet op dvd. De kracht van The Pacific ligt namelijk, i.t.t. BoB, minder bij de karakters maar veel meer bij de beelden en het geluid. Op dvd is dit ongetwijfeld vele malen minder indrukwekkend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb BoB nog nooit gezien, schandalig eigenlijk. Dit zal wss ook de eerste serie worden die ik me op blu ray ga aanschaffen, sowieso het eerste wat ik ga kopen op blu ray zonder het gezien te hebben. Ik heb echt nog nooit iets negatiefs over deze serie gehoord/gelezen, m'n verwachtingen zijn dan ook extreem hoog. Maar hebben moet ik het sowieso!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites