Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Wat vonden jullie de beste scenes van seizoen 3 dan?

Ik ga voor deze denk ik:

https://www.youtube.com/watch?v=yB7NYh1TK8c

Geweldig hoe Tywin zo beleefd hem toch zo op z'n plek kan zetten. (d)

Heerlijk duister en intrigerend. Geeft oo kaan hoeveel macht Varys eigenlijk heeft.

Zo awkward die 'stoelendans' en dan Cersei en Tyrion die nog binnenkomen. (d) Laat perfect ieders karakter zien. LF en Varys constant aan het bakkeleien, Pycelle probeert oud en seniel over te komen, Cersei die in al haar trots lekker naast pa komt zitten en Tyrion die weer overal tegen in gaat. Geweldig ook die mimiek van alle acteurs steeds. _O_

Chaos isn't a pit, it's a ladder. _O_

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die is ook geweldig ja. Tywin is toch wel dé baas van de serie of niet dan _O_ Als Joffrey dan tegen hem zegt dat hij zat te schuilen in Casterly Rock, je ziet gewoon dat hij zelf schrikt dat hij tegen hem uitviel. Iedereen keek ook echt van 'oh nee dat zei hij nieeeet' :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop hiermee natuurlijk achter op de rest van vrijwel heel Nederland, omdat ik altijd wacht op de bluray. Nu heb ik net S03E09 gezien.

:|

Voor de duidelijkheid: de aflevering waarin [tekst]Robb, z'n moeder en vrouw worden vermoord[/tekst]. Ergens onbewust waarschijnlijk altijd wel rekening mee gehouden, maar eigenlijk ook weer niet. Helemaal niet omdat [tekst]zoiets ook al met Ned gebeurde en de Starks toch een soort van de protagonisten van de serie zijn[/tekst]. Mede daarom zat ik er echt ongeveer als die emoticon bij. Prachtig ook dat er (volgens mij zo ongeveer voor het eerst) geen muziek was aan het einde van de aflevering. Gewoon op zwart en aftiteling. Kippenvel. Zó goed. Bizar.

Doet me nog meer beseffen hoe goed de serie is, qua opbouw is het werkelijk fenomenaal: lang rustig, maar wel continu borrelend en duidelijk opbouwend naar 'iets', met af en toe kleine explosies die het mysterieuze en donkere naar boven halen en dan tegen het einde van een seizoen een eruptie als deze. Dit maakt mij ook zo belachelijk nieuwsgierig naar het einde van de serie, want ik verwacht toch dat dat ongeëvenaard gaat zijn. Qua opbouw zie ik best wel een beetje parallellen met een andere HBO-serie (zoals The Sopranos) en daar ben ik toch ook nooit mee teleurgesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dan, die zit er ook op. Volgens mij kon dit (S03 dus) nog wel eens een sleutelseizoentje zijn voor wat komen gaat. De karakterontwikkeling van personages als Tyrion, Jaime, Khaleesi en ook Arya en Joffrey (wel weinig gezien, maar hij lijkt toch langzaam op zijn plek gezet te gaan worden) vond ik erg interessant. En dat het seizoen wederom eindigt met Khaleesi maakt mijn verwachtingen alleen maar nog groter voor het absolute slot. Haar hele aura van onoverwinnelijkheid, macht, schoonheid (niet alleen haar verschijning, maar alles om haar heen: vooral ook het allerlaatste shot, zij in het blauw in de meer geel/rode omgeving waarin ze in cirkels van mensen op handen gedragen wordt... :<), haar nobelheid - ze is de enige die vrijheid gebruikt als machtsmiddel i.p.v. dwang, eer of verleden - en natuurlijk haar draken zetten mij toch te denken dat zij de onbetwiste koningin van de serie gaat worden. Of stiekem toch al is, voor mij in ieder geval wel.

Maar goed, de schrijvers zijn nergens bang voor, dus niets is zeker... Ik ga weer een jaartje met pijn in mijn hart wachten op de nieuwe bluray. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat was erg vet in de boeken, met al die [tekst]visioenen met Dany's familie en dat soort stuff. [/tekst] Sowieso mis ik in de serie wel wat background info, zeker omdat je wat meer te weten komt over de Mad King, Rhaegar en Robert's Rebellion enzo. Is wel tof om te lezen. Voor de mensen die daar toch meer over willen weten zonder de boeken te lezen, op youtube staan History & Lore filmpjes over alle belangrijke gebeurtenissen voordat de serie begint, spoilervrij. Ingesproken door de acteurs uit de series.

[video=youtube;Re_4-g07OPw]https://www.youtube.com/watch?v=Re_4-g07OPw

In deze o.a Robert's Rebellion vanuit Robert's oogpunt en die van Tywin. Ook krijg je het verhaal achter de dood van Ned's zus te zien, iets wat in de pilot al kort besproken werd toen in dat graf ondergronds.

Voor seizoen twee. O.a Greyjoy Rebellion vanuit Robb en Stannis (kom je er ook achter waarom hij zo zuur is) en hoe Davos de Onion Knight werd.

Deze over dingen relevant voor seizoen 3. Denk aan de Unsullied, House Bolton, Lord of Light.

Flink lang, maar echt wel de moeite waard.

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf niet op internet naar interpretaties te zoeken uit angst voor spoilers. Ben laatst een hele enge spoiler tegengekomen toen ik wat achtergrondinfo zat te zoeken dus dat doe ik nu niet meer.

Dat is ook de reden dat ik alles vermijd op internet totdat ik alles heb gezien. Eigenlijk wilde ik hier ook niet posten na S03, maar ik zag dat S04 nog niet begonnen was en verder lees ik dit topic vanaf de start van S04 helemaal niet meer. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites