Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Dan weet jij meer dan ik. Ik heb vernomen van die hard lezers dat dat in seizoen 4 al bij vlagen gebeurde en al helemaal met S5 staat te gebeuren ;)

Ah zo bedoel je. Ik denk eerlijk gezegd dat het wel mee gaat vallen. Er zijn wel wat verhaallijnen die anders zijn dan in de boeken (al zijn dat nooit echt wereldschokkende veranderingen geweest), worden weggelaten in de serie of nu gelijk lopen met het eind van boek 5, maar dat zijn uitzonderingen. Grote lijn is gewoon hetzelfde en ik zou me erop voorbereiden dat je nog dik twee seizoenen gespoilerd kan worden.

Ik kan je bijvoorbeeld alvast verklappen dat iedereen dood gaat in de laatste aflevering van dit seizoen en een White Walker wordt. Vanaf seizoen 6 gaat de serie verder als The Walking Dead: Westeros.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

S1 = boek 1

S2 = boek 2

S3 = voornamelijk eerste helft boek 3

S4 = voornamelijk tweede helft boek 3, en stukjes van boeken 4 en 5. Paar scenes die verzonnen zijn als fillers ahw eigenlijk, en 1 scene die zelfs voor boeklezers iets spoilert (the Night's King)

S5 = voornamelijk boek 4 en 5 gecombineerd (waarschijnlijk, die twee boeken zullen iig voor het grootste gedeelte de basis vormen)

Na dit seizoen heeft de serie dus de boeken min of meer bijgehaald. Als Winds of Winter niet voor seizoen 6 uitkomt, zal de serie waarschijnlijk de boeken voorbij gaan.

Volgens mij wordt Sansa wel gespoilerd toch in S5? Sansa was bij met haar verhaal volgens een maatje van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wordt Sansa wel gespoilerd toch in S5? Sansa was bij met haar verhaal volgens een maatje van me.

Nee nog niet. Lysa die naar beneden dondert is het laatste hoofdstuk van boek 3.

Bran's verhaallijn is al wel helemaal bij (nja op 1 hoofdstuk ofzo na), maar die is dan ook niet te zien in seizoen 5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

S1 = boek 1

S2 = boek 2

S3 = voornamelijk eerste helft boek 3

S4 = voornamelijk tweede helft boek 3, en stukjes van boeken 4 en 5. Paar scenes die verzonnen zijn als fillers ahw eigenlijk, en 1 scene die zelfs voor boeklezers iets spoilert (the Night's King)

S5 = voornamelijk boek 4 en 5 gecombineerd (waarschijnlijk, die twee boeken zullen iig voor het grootste gedeelte de basis vormen)

Na dit seizoen heeft de serie dus de boeken min of meer bijgehaald. Als Winds of Winter niet voor seizoen 6 uitkomt, zal de serie waarschijnlijk de boeken voorbij gaan.

Ik hoop dat het zesde seizoen ook nog (deels) zal zien op boeken 4 en 5, anders zou er wel ontzettend veel weggelaten moeten worden vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; komt Bran helemaal niet voor in seizoen 5?? Zou ik wel jammer vinden, hij is net op een punt dat er wat gaat gebeuren in zijn verhaallijn...

Nope. Boekmateriaal is op, en ze willen alles wel redelijk chronologisch parallel houden, dus ze laten die verhaallijn nu even voor wat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wtf.. Serieus? Eerst ons twee jaar doodvervelen met die Bran en nu er eindelijk wat gaat gebeuren laten we hem er uit? :r Beetje jammer dit..

Ik ga ervan uit dat we genoeg coole dingen terug gaan zien. We krijgen ook Dorne erbij. Dat is waar Oberyn vandaan kwam:< We hebben geen tijd voor Bran die met bomen praat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ik zou een uur kijken naar Bran die met een boom praat hoor. Belangrijkste storyline zo'n beetje.

In potentie wel. Maar leuk was het niet. Verre van zelfs.

Dit zijn de punten waar ik echt niet op kan wachten (of gewoon stiekem een klein beetje hoop):

- Tyrion en Varys (Varys_O_)

- Daenerys die hopelijk eindelijk eens overvaart zich gaat aanzetten om het te doen.

- Tyrion en Daenerys team up wordt gewaardeerd.

- Littlefinger en Sansa team up

- NOG MEER DODE LANNISTERS (Geen Tyrion, anders ga ik huilen)

- Zouden er ook sympathieke Lannisters zijn die geen Tyrion heten?

- Walder Frey die aan stukken gezaagd wordt.

- Roose Bolton en zijn psycho zoon die nog meer weird shit gaan doen.

- Gaat Arya nou ook eens wat doen? (fuck de Starks, de enige boeiende Stark was Eddard)

- Ik wil in iedere scene een herinnering aan Oberyn.

- Ik wil ook in iedere scene Ser Barristan Selmy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Jaqen]Die acteur van Jaqen is weer gecast, ik denk dat hij de rol van the Kindly Man op zich neemt. Weet ik niet hoor, maar dat gok ik

Wel die eerste acteur hoop ik? Die rol die jij noemt ken ik nog niet maar zal wel uit de boeken komen? Vond Jaqen echt een vet karakter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ervan uit dat we genoeg coole dingen terug gaan zien. We krijgen ook Dorne erbij. Dat is waar Oberyn vandaan kwam:< We hebben geen tijd voor Bran die met bomen praat.

True. Erg benieuwd ook, want geloof ook dat we naar Volantis gaan of niet?

Haha ik zou een uur kijken naar Bran die met een boom praat hoor. Belangrijkste storyline zo'n beetje.

Als je de boeken nooit gelezen hebt weet je het niet, al had ik wel zo'n vermoeden.

Probeer de boeken wel te lezen, maar het is lastig door boek één te komen als je de serie al twee keer gezien hebt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat je die verwachtingen niet hebt gebaseerd op je bevindingen nadat je het boek hebt gelezen ;c Want dan graag in een spoiler. Heb die boeken namelijk (nog) niet gelezen. Hoe lang ben je bezig met zo een boek?

Ik heb 300 pagina's in het eerste boek gelezen dus ben maar niet bang. Heb de boeken al best lang maar kom er niet goed doorheen omdat ik veel dingen al in de serie gezien heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht dat Stannis met Jon zal samenwerken en dat Jon de wall verlaat. Wel een interessante verhaallijn ja.

[spoiler=stannis]Ik heb zo'n idee dat die dochter van Stannis nog wel is een aparte rol gaat krijgen, aangezien ze mee moest met hem..

Link naar opmerking
Deel via andere websites