Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

HBO: The Wire

vinnypassy

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 300
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb eerste seizoen echt supergenoten maar na 2 of 3 afleveringen van seizoen 2 haakte ik af. Is het niveau echt zo gekelderd in de latere seizoenen?

Seizoen 2 is volgens mij een beetje love it or hate it. Seizoen 3 en 4 zijn, imo, nog beter dan seizoen 1. Seizoen 5 is weer wat minder, maar nog steeds van hoog niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind seizoen 2 het minst, maar nog steeds de moeite waard. Ook mooi dat er tussen de seizoenen ook steeds dwarsverbanden zijn, ook geregeld nog met seizoen twee, die toch wel duidelijk anders is dan de andere 4. Dat maakt voor mij dat seizoen twee ook wel echt een waardevolle toevoeging aan de serie is. Verder wat Brillie zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Episode 12/13 van seizoen 1 staat aan.. wat een ontzettend dikke serie is dit zeg. Ik word er elke keer weer ingezogen alsof ik er zelf tussen sta. Heb ook gewoon geen enkel kritiekpunt op de serie, het verhaal, de acteurs.. echt de HELE cast is goed. Geen zwakheden. Op het begin dacht ik ik ga nooit al die niggers uit elkaar houden met hun bijnamen, maar inmiddels weet ik het precies. Magistraal dit, echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap nog niet waarom seizoen 2 als minder wordt gezien. Eerste twee eps. gezien en vind het

Je geeft precies de reden: alles wat je noemt is niet (direct) gerelateerd aan het hoofdverhaal in de haven). Daarnaast wijkt hij qua verhaal en problematiek het meest af van de rest van de serie. Tegelijk is de hele serie wel goed 1 geheel, waarvan het 2e seizoen ook echt onderdeel uitmaakt, dat hebben ze wel goed gedaan.

Overigens is (in de ogen van velen) seizoen 2 minder dan de andere 4, maar blijft het gewoon erg goed en cool.

Edit: met de nieuwe manier van citeren werkt spoilers in wit niet meer echt. Heb de orginele witte tekst maar verwijderd uit het citaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan je nou zeggen dat seizoen 2 niet in het verhaal past. The Wire is een schets van de gehele stad Baltimore, weergegeven in 5 seizoenen

. Daar hoort dus ook de haven bij.

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat het het meest afwijkende seizoen is qua verhaal, maar dat het juist wel goed geïntegreerd is in de hele serie. Als dat zo niet overkwam, dan is dit in elk geval wat ik bedoelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, was ook niet zozeer op jouw gericht, maar meer in het algemeen op de kritiek dat seizoen 2 er niet bij zou passen. Excuses als het overkwam als een persoonlijke aanval.

Geen PA hoor, maar het leek wel een reactie op mijn eerdere post, vandaar ook mijn reactie. Maar alles goed dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites