Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Dakar Rally

Justin

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 368
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vandaag de eerste rit, wat zijn jullie favorieten en verwachtingen?

Bij de motoren heb ik weer dezelfde drie favorieten, Despres, Ullevalseter en Verhoeven. Dit jaar zal Coma wel weer winnen denk ik, altijd stuivertje wisselen tussen hem en Despres. Bij de auto's wint Al-Attiyah natuurlijk, heeft nu eindelijk een betrouwbare auto. Hoop zelf op goede resultaten van Sainz en Gordon. Denk ergens wel dat Ten Brinke top 7/8 moet kunnen rijden, zou gruwelijk zijn als dat lukt. Bij de vrachtwagens ben ik benieuwd wat het gaat worden, ik blijf de Kamaz trucks echt heerlijk vinden, maar aan de andere kant wil ik ook een goed resultaat voor de Rooy. Denk dat Loprais ook wel eens goed voor de dag kan komen, maar weet niet of hij serieus mee kan doen om de winst.

Complete startlijst staat trouwens hier, laat het maar beginnen :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de motoren hopen op een mooie strijd. Zit veel kwaliteit; natuurlijk Coma en Depres, maar ook Barreda, F. Lopez, Pain, Viladoms en Verhoeven ook als outsider. Gaat heel spannend worden.

Nasser Al-Attiyah mijn favoriet bij de auto's. Helaas in een Mini, wat ik zelf minder vind. Sowieso Mini nu topfavoriet met Al-Attiyah, Peterhansel (winnaar 2013) en Nani Roma. De Villiers verwacht ik ook veel van en mijn hoop is dan ook een beetje op hem gevestigd. Samen met Sainz. Gordon natuurlijk eindbaas. Altijd in zijn Hummer aanwezig.

Vrachtwagens zal een strijd worden tussen Nikolaev, De Rooy en Loprais. Ben zelf fan van die Tsjech in zijn Tatra. Van Vliet en Versluis met de MAN natuurlijk ook gevaarlijke outsiders.

[MENTION=15369]Christian.[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gordon kan het wel vergeten, nu. Wel opvallend dat zoveel auto's problemen hadden met de eerste etappe.

Marcel van Vliet hoogste Nederlandse truck nu, rijdt derde maar is nog niet gefinisht. De Rooy 4e.

Ik denk dat de Nederlanders over het algemeen hoge ogen kunnen gaan gooien. In elke categorie hebben we wel minstens één kandidaat voor de top 5-10. Verhoeven natuurlijk op de motoren, op een fabrieks-Yamaha. Ten Brinke en van Loon bij de auto's, mits ze niet zoveel pech als vorig jaar krijgen. En bij de trucks natuurlijk legio kanshebbers, waarbij Team de Rooy (de Rooy, Stacey) en VEKA MAN (Versluis, van Vliet) de grootste Nederlandse kanshebbers zijn. Moet toch wel wat inzitten :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is heel dat tijdsysteem van de Dakar kapot. Geeft hele andere dingen aan dan wordt gezegd. Dakar organisatie zegt nu dat dit de uitslag bij de vrachtwagens is:

1. Karginov

2. Sotnikov +1.06

3. Adua +8.34

4. Vila

5. Viazovich

Heel anders dan de life timing aangeeft.

Ik zat even op de Live Blog van RTL7 te kijken en daar stond een tweet dat de motor van Ullevålseter zou zijn gestolen door 5 man... :cab:

edit: Ze hebben de tijden aangepast bij de vrachtwagens: http://www.dakar.com/dakar/2014/us/stage-2/live-feed.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motor gestolen? :r

Op de site van Dakar staat nu trouwens dat van Vliet de etappe zelfs heeft gewonnen :D De Rooy heeft Mardeev geholpen toen die met pech stilstond, en heeft daar een kwartier mee verloren.

Toch mooi om dat te zien, hoor. Concurrenten die elkaar gewoon helpen. (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten Brinke kunnen we wegstrepen voor een goede positie, 8 uur later binnen + 2 uur tijdstraf. Huzink is helemaal uit de rally.

Voor Pal Anders Ullevalseter is deze editie van de Dakar Rally op een drama uitgelopen. De Noor strandde vandaag in de tweede etappe met motorpech en raakte hierna zijn motorfiets kwijt doordat vijf mannen deze meenamen in hun pick-up.

Het voorval gebeurde rond kilometer 290 van de proef die tussen San Luis en San Rafael gehouden werd. Ullevalseter werd benaderd door vijf mannen die in ruil voor geld hem wel wilden helpen. De Noor stapte in een auto, terwijl de andere mannen zouden helpen om de motorfiets mee te nemen. Hier werd hij gescheiden van zijn motor, welke werd gestolen. Ullevalseter schat de kans dat hij zijn voertuig terugziet op vijftig procent. De organisatie van de Dakar Rally kan hem via de GPS mogelijk te hulp schieten

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RTLGP ‏@RTLGP 2m

Frans Verhoeven zou net na het tweede checkpoint zijn gevallen en daarbij zijn arm hebben gebroken...

Gaat nog niet zo lekker met de Nederlanders zeg :S

Het was nog niet definitief, maar inmiddels wel. Frans Verhoeven uit Dakar

Link naar opmerking
Deel via andere websites