Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Dakar Rally

Justin

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 368
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Op het uitvallen van Verhoeven na toch wel een goede dag geweest. Wevers bij de autos nogsteeds keurig top-10, terwijl de Rooy zijn voorsprong heeft uitgebreid. Ook Husseini gaat lekker bij quads en is een plekje opgeschoven, nu 4e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel pech gehad, maar nog steeds kansen in 3 categorieën (motoren zie ik niks meer gebeuren voor Nederland). Eerste, tweede en vierde plaats bij de trucks, zeer goed. Wevers doet nog mee in de top 10 bij de auto's en Husseini gaat lekker bij de quads.

Wtf met die gestolen motor trouwens :r Wat een lullige manier om uit te vallen, zeg. Dat ding van Frans Verhoeven kostte een half miljoen, die van Ullevalseter zal niet veel goedkoper zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Pelt in de top 10 bij de motoren vandaag :D . Knuiman en Vogels in top 25. Husseini heeft bij de quads enorm veel tijd verloren door problemen, zeker 2 uur en 30 minuten. Etappe voor motoren en quads nu stilgelegd bij CP1, omdat er in de bergen enorme regenval was. Trucks en auto's gaan wel door. Van Loon op dit moment in de top 10. Bij de trucks rijdt De Rooy nu als 3e, na eerdere problemen. Nikolaev, Shibalov, Loprais en Van Vliet hebben ook veel tijd verloren, minstens een half uur voor allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee doden bij Dakar Rally

In Argentinië zijn twee journalisten die de Dakar Rally volgden om het leven gekomen. Het zijn twee Argentijnse mannen van 19 en 51 jaar. Ze deden niet mee aan de race.

De Ford Ranger waarin ze zaten, vloog gisteren in het noorden van het land uit de bocht en stortte van een helling. De andere inzittenden, twee fotografen, raakten gewond.

Het ongeluk gebeurde aan het einde van de vijfde etappe van de Dakar Rally. De journalisten waren op weg naar de provincie Tucumán.

Meer doden

De woestijnrace heeft de afgelopen jaren aan meer mensen het leven gekost. Vorig jaar overleed de Franse motorcoureur Thomas Bourgin na een botsing met een Chileense politiewagen.

Oorspronkelijk reden coureurs vanuit Parijs naar de Senegalese hoofdstad Dakar. Maar vanwege terreurdreigingen werd de race in 2009 voor het eerst in Latijns-Amerika gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de Trucks zijn de verschillen uiterst klein gebleven. de Rooy voorlopig 4e achter Karginov , Nikolaev en Shibalov. Slechts een minuut of 6 verloren

van Loon voorlopig 8e in de tussenstand bij de Auto's. Maik Willems heeft moeten opgeven. Peterhansel voorlopig 1e voor Terranova en de Villiers

EDIT: Peter Versluis pakt de dagzege bij de Trucks (d)

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik van Loon staat stil met een technisch mankement: Zijn multiriem is eraf gelopen. Zijn laatste doorkomst was bij WP2, waarbij het al duidelijk was dat hij iets aan het terugvallen was. Ook problemen bij Carlos Sainz, die na 195 km. stil staat. Er lijkt een probleem met het chassis te zijn; de crew is pessimistisch over het vervolgen van de race.

Bij de Trucks verliest de Rooy weer wat tijd t.o.v. Karginov, hopelijk blijft het verlies beperkt.

Husseini is aan het bazen vandaag bij de Quads :)

EDIT: Bernhard ten Brinke lijkt nu ook problemen te hebben; hij is nog niet doorgekomen bij WP4, terwijl hij 9e lag. Inmiddels 16 andere auto's wel doorgekomen.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Dakar 2014 zit er alweer op. Vond het een zeer leuke editie. Even een nabeschouwing aan de hand van een lijstje;

Beste motorijder: Joan Barreda Bort. Is me zeer positief opgevallen. Veel etappes gewonnen, maar helaas wat pech gehad. Anders had 'ie misschien wel op het podium gestaan.

Beste bij de auto's: Stéphane Peterhansel. Heerlijke tweede week gereden en had hem gewonnen mits er geen teamorders kwamen.

Beste bij de vrachtwagens: Ga ik toch voor de winnaar; Andrey Karginov. Zéér sterk gereden, met alle risicos vandien.

Grootste revelatie: Robert van Pelt. 20 jaar en dan zó goed rijden. Chapeau.

Grootste teleurstelling: De Villiers en Depres. Kunnen beide veel beter.

Beste Nederlander: Robert van Pelt.

Mooiste rit: Etappe 9, van Calama naar Iquique. Vanwege de

Jouw moment van Dakar: Mooiste moment vond ik toen Tom Coronel z'n broer ging zoeken en hem niet kon vinden. Toen kwam 'ie 5 uur 's nachts binnen. Tom ging hem helpen, want hij was helemaal kapot. Leverde een mooi stukje tv op.

Cijfer: 8

[MENTION=12165]Justin[/MENTION]; [MENTION=5120]macoronics[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=15369]Christian.[/MENTION];

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste motorijder: Marc Coma, geen moment in gevaar gekomen en heel solide de Dakar uitgereden met bijna 2 uur voorsprong. Dan ben je een grote.

Beste bij de auto's: Stéphane Peterhansel, had gewoon met twee dikke vingers het gas open moeten gooien op de laatste rit. Fuck Mini, Dakar pak je niemand af. Niet op zo'n manier in ieder geval.

Beste bij de vrachtwagens: Heel Kamaz, gewoon 6 keer zo snel als de rest, logisch dat je dan wint.

Grootste revelatie: Mag ik het een revelatie noemen als ik zeg dat Loprais niet is gecrasht? Ja dat mag ik.

Grootste teleurstelling: De Nederlanders bij de auto's, had ik veel van verwacht. Ook jammer dat Despres niet het podium heeft gehaald, maar dat komt volgend jaar wel goed.

Beste Nederlander: Robert van Pelt en Gerard de Rooy. Laatstgenoemde omdat hij het maximaal haalbare heeft gehaald, of je moet levensmoe zijn.

Mooiste rit: Hmm niet echt een voorkeur, die afdaling bij Iquique is gruwelijk ja, maar verder geen voorkeur voor een bepaalde rit.

Jouw moment van Dakar: De motor van Ullevalseter die hij kwijt raakte :mrgy:

Cijfer: 7, te weinig spanning bij de motoren en de auto's om een hoger cijfer te krijgen. Met dank aan Mini. Pluspunten voor het parcours trouwens, zo zwaar is tof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peugeot-Dakar-2015-2.jpg

:<:<

Enorm veel zin in, vooral bij de auto's om de strijd tussen Mini en Peugeot te zien. Peugeot is sowieso tof, helemaal met Peterhansel en Sainz. Complete startlijst staat trouwens hier. O.a. Knuiman zie ik niet bij de motoren staan, geen idee of dit al bekend was?

Wat zijn trouwens jullie persoonlijke favorieten bij de motoren/auto's/vrachtwagens? Zal binnenkort ook even mijn lijstje posten :)

Edit: Blijkbaar is dit de wagen van Peugeot, toch minder :(

peugeot-2008-dkr.jpg

bewerkt door Christian.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn trouwens jullie persoonlijke favorieten bij de motoren/auto's/vrachtwagens?

Motoren; Coma, Barreda en Helder Rodrigues gaan het uitmaken denk. Pain kan er ook aan worden toegevoegd. Coma wel topfavoriet denk. Helaas geen strijd Coma/Despres.

Auto's; Persoonlijke held Al-Attiyah. Hoop altijd dat 'ie hoog komt. Zal wel tussen Roma, Peterhansel en De Villiers gaan. Kijken wat Sainz nog kan. Benieuwd naar Despres in de auto.

Vrachtwagens; Kamaz vs. De Rooy. Al ben in persoonlijk fan van Loprais. (d)

Iemand trouwens zin om een soort pouletje te maken? Top 10 eindklassement voorspellen met wat extra vragen? [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=12165]Justin[/MENTION]; [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=5120]macoronics[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poule lijkt me wel tof! :) Mijn persoonlijke favorieten:

Motoren: Heb er eigenlijk nu niet echt een meer bij zitten, was altijd fan van Despres maar die doet nu niet meer mee bij de motoren. Ook direct jammer dat er waarschijnlijk een stuk minder spanning is bij de motoren. Uiteraard fan van Verhoeven en van Pelt, hopelijk kunnen die een mooie prestatie leveren. Zag Ullevalseter trouwens nergens staan, doet die niet mee?

Auto's: Simpel, Peugeot :< Mini had ik sowieso niet zoveel mee en na vorig jaar ben ik er helemaal klaar mee. Verder zijn Peterhansel/Sainz/Despres gewoon tof. Robbie Gordon is uiteraard ook tof, maar die zal wel zoals gewoonlijk teveel pech hebben. Mooi ook dat dit jaar zowel Tim als Tom Coronel solo meedoen.

Vrachtwagens: Is me om het even. Als de Nederlanders winnen dan zou het mooi zijn maar tegelijk blijf ik fan van Kamaz :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MU Dakar Poule

FY4EgNq.png

Spelregels:

Je voorspelt voor zowel de motoren als de auto's en de vrachtwagens de top 10 in het eindklassement. Voor elke deelnemer die je op de exacte plek voorspelt krijg je 10 punten. een plaats er naast 9, twee plekken er naast 8 punten etc. Stel je voorspelt dat Nani Roma tweede wordt. Hij eindigt als zesde. Je zit er vier plekken naast. Zodoende krijg je 10-4= dus zes punten. Bij de top 10 moet ook het team ingevuld worden. Dit is in het geval van Nani Roma Mini. Kan hier gevonden worden, via de officiële site van Dakar.

Er zijn ook bonuspunten te verdienen met de bonusvragen. Hier voorspel je de etappewinst van etappe 5. De etappe met de prachtige afdaling Iquique in. Dat doe je per klasse (motor/auto/vrachtwagen). Je ontvangt 10 punten voor een goed antwoord. Daarnaast voorspel je de winnaar bij de quads (om die klasse toch niet te vergeten). Dit levert 15 punten op voor een correct antwoord. Als laatst voorspel je ook nog de eindstanden van zowel Tim als Tom Coronel. Beide rijden mee bij de auto's. Hier geldt dezelfde regels als bij de Top 10. Elke plek ernaast levert een punt aftrek op. Omdat het best lastig te voorspellen is, krijg je 20 punten voor een correct antwoord. Dus zit je er 19 plekken naast (je zegt 100 en het wordt 81/119), krijg je toch nog één puntje erbij.

Deelnemen:

Iedereen die deel wil nemen kan dat gewoon doen door onderstaand bestand te downloaden en in te vullen.

DOWNLOAD

Graag via een pm naar mij versturen. Aangezien de Dakar op 4 januari begint, ligt de deadline op 3 januari 23:59.

[MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=12165]Justin[/MENTION]; [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=5120]macoronics[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het bestand ingevuld (y). Mijn persoonlijke lijstje met favorieten, dat zijn dus de deelnemers waar ik wel 'fan' van ben, heb ik hieronder geplaatst.

Motoren

Jordi Viladoms

Joan Barreda Bort

Frans Verhoeven (al zal die wel weer allerlei pech hebben ;e)

Robert van Pelt

Auto's

Tim & Tom Coronel

Guerlain Chicherit

Stephane Peterhansel

Cyril Despres

Giniel de Villiers

Orlando Terranova

Krzysztof Holowczyc

Robbie Gordon

Erik van Loon

Bernhard ten Brinke