Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Het Nederhoptopic

frietsaus

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

OOOOH als Denny dat kan zeggen dan kan ik ook wel zeggen dat de nieuwe EP van Dio best wel oke is. Z'n album die bgin 2012 uitkomt word geproduceerd door Joris Titawano aka SirOJ. TOFFFFFFF. Naast crap als Tijdmachine enzo heb ik Dio nooit echt een heel slechte rapper gevonden. Net als Sef. Sef nog iets beter zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fresku vind ik live veel beter. Typhoon gewoon 't zelfde, zijn solo album vóór die Cool Collective onzin blijft een van me favoriete albums. Winne is wel ziek, maar nog nooit live gezien volgens mij. Ik denkt dat David Opgezwolle zo overschat vind omdat er mensen zijn die enkel Opgezwolle luisteren en geen andere Nederhop, terwijl in zijn ogen betere/of gelijkwaardige rappers in Nederland rondlopen. Iedereen heeft het maar over Rico, Sticks en Ty. Vind het zelf niet onterecht en Opgezwolle blijf ik het beste vinden, eerste nummer wat ik luisterde van Nederhop was het nummer 'Zwolle' van hunzelf.

Fresku, Winne, Zwart Licht en Typhoon zijn imo de beste nederhopartiesten. Opgezwolle nog niet geluisterd :G

Vreemd :cab:;

,
geen Opgezwolle maar wel Zwolle though,
zijn in mijn ogen wel goede nummers. DAC moet je ook luisteren man, Ik Meen 't Echt is een ziek nummer.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

rico_kubus_dmt_cover.jpg

Ruim een jaar geleden zochten de goede vrienden Rico en Kubus elkaar op. Even samen wat eten en praten over de muzikale toekomst. Van het één kwam het ander en voor ze het wisten hadden ze samen een nummer gemaakt. Dit klonk zo lekker dat de twee muzikanten besloten samen een EP te maken. “De ideeën bleven echter maar komen,†vertelt Rico. “Een EP zou veel te kort zijn geweest om al deze nieuwe creativiteit in te vangen. Daarom besloten we maar meteen een heel album te gaan maken.â€

Het album, DMT, brengt voor beide artiesten uitdagingen met zich mee. Rico werkt op dit album bijvoorbeeld voor het eerst in zijn carrière zonder andere rappers. “Ik hoef nu dus geen concessies te doen, daar ben ik blij mee. Als tekstschrijver kan ik nu veel meer dan anders mijn grenzen opzoeken.†Ook voor Kubus is de samenwerking een nieuw avontuur. “Dit is echt een samenwerkingsproject. Het is Kubus en Rico. Het is gebruikelijk dat een producer een aantal beats naar een rapper opstuurt, die er dan een paar uitkiest. Deze keer ben ik echt samen met Rico het creatieve proces in gedoken. We zijn samen gaan passen, meten, puzzelen. DMT is daarmee een plaat geworden die een gevoel van ons allebei uitdrukt.â€

1. Vrij

2. My level

3. Repelsteeltje

4. De Lift

5. Spookhuis

6. TBS

7. Piep Piep

8. De Freak De Flow

9. Zeepbubbel

10. Opties Ft. Sticks

11. Kraak

12. Flobber

13. DMT

14. Mag Ik

15. Antionette

16. Dubber

17. Scooby

18. Klim de bloem

19. Bahamas

20. Ouwe Broek

21. Zie Me

DMT tracklist. 21 nummers; hoop niet dat er van die korte shit bij die zit. Dikgedrukt ben ik benieuwd naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites