MisterX Geplaatst 12 augustus 2011 Share Geplaatst 12 augustus 2011 Treinen en rct? Kan me herinneren dat het pretparken waren die je moest beheren. Of mis ik iets? Ik heb trouwens alleen rct 1 gespeeld (incl. aantal uitbreidingssets). Had ze vroeger zo goed als allemaal uitgespeeld, alleen iets van 'echte parken' ofzo niet, maar daar vond ik ook niets aan xD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 12 augustus 2011 Share Geplaatst 12 augustus 2011 Die treinen zijn gericht richting Transport Giant:P. (open TTD) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 augustus 2011 Share Geplaatst 12 augustus 2011 Ow, haha, niet gezien dat er nog wat achter rollercoaster stond :P Ik klikte er op bij het forumoverzicht en dan zie je dat er niet bij staan. Is dat spel een beetje leuk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 12 augustus 2011 Share Geplaatst 12 augustus 2011 Ohhhhhhh wat een bazenspellen toch he. Krijg weer zin in OpenTTD nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 12 augustus 2011 Share Geplaatst 12 augustus 2011 @misterX. Ik zou niet weten, nooit gespeeld eigenlijk. Wel "gewone" Transport Giant Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 augustus 2011 Share Geplaatst 12 augustus 2011 Ik heb eens gekeken, maar ik snap niets van dat spel :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 12 augustus 2011 Share Geplaatst 12 augustus 2011 Mwa, je kan bijvoorbeeld beginnen met bushaltes in verschillende plaatsjes te zetten. Dan een depot, zodat je bussen kan kopen. In het venster van een bus, klik je op het pijltje, dan kan je de route bepalen. Als hij de eerste keer rijdt, stapt er niemand in, daarna wel. Wel even de wegen laten aansluiten. Als je dat een beetje onder de knie hebt, kan je beginnen met treinen, een uitgebreid treinennet is wel ingewikkeld, met al die seinen enzo, maar als je het doorhebt en het loopt goed is het echt :< En dan kan je ook goederen vervoeren, werkt op dezelfde manier, alleen dan een vrachtwagen-halte zegmaar, weet niet meer hoe dat heet. En dan bij fabrieken, boerderijen enz. Je kan in steden ook postbusjes laten rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 augustus 2011 Share Geplaatst 12 augustus 2011 Ik probeerde een trein te laten rijden, maar dat ging hem niet worden. Hij wilde niet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 12 augustus 2011 Share Geplaatst 12 augustus 2011 2 stations, en je moet dus die dienstregeling instellen. Dan op dat rode vlaggetje klikken, wordt ie groen en gaat ie als het goed is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 12 augustus 2011 Share Geplaatst 12 augustus 2011 Moer RCT en TTD geen apart topic krijgen? Dat voorkomt verwarring Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Misschien gaat het me dan toch nog een keer lukken :lol: Ik had trouwens twee stations, dacht ik, maar hij wilde niet... Ik kan nu trouwens geen eens meer rails bouwen, kan niet op die knop klikken. Enige wat kan is ongeveer weg, kan ook geen bushaltes ofzo :| Dat zou toch niet komen omdat ik 1 jan. 1 als startdatum gekozen had xD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 1 januari in het jaar 1? :cab: Als dat zo is, klopt dat ja, dan is het nog niet 'uitgevonden' zegmaar. En anders, geen idee hoe dat komt, screentje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Ja, in het jaar 1. Gewoon omdat het kon xD Ondertussen lukt het me al om een busje te laten rijden. Helaas nog wel verliesgevend xD Treinen willen nog steeds niet echt. Maar ach, aldoende leert men ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Metalfros Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Wel geinig spelletje maar ook tering moeilijk:cab: Weet nog niet eens hoe je er voor kunt zorgen hoe treinen etc reiden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Zo moeilijk is dat toch niet? :cab: Zal nu ff kijken of ik niet iets ben vergeten te vertellen ofzo hehe. Maar in het jaar 1 is er volgens mij nog niks, dus kan je ook niks bouwen edit; oke. 2 stadjes. 2 stations bouwen, slepen doe ik altijd. Zelf bepalen hoe groot en hoeveel sporen. Om te beginnen gewoon 1. Tussen die 2 stations maak je de treinrails, simpel. Bij 1 station trek je hem nog verder door naar achteren, en daar zet je een treindepot. Klik daarop, nieuw railvoertuig. Stoomtreintje, en wat passagiervoertuigen. Denk dat jullie al zover waren. Nu heb je een venstertje, Trein 1. Daar zie je een geel pijltje naar rechts, klik daarop zoals je bij de bussen zou doen. 'Ga naar'. Station 1 aanklikken, en dan station 2. Sluiten. En in het Trein 1 - venster op Gestopt klikken. Dan moet ie gewoon gaan als het goed is. Nu draait ie automatisch om bij het andere station, dus kun je maar één trein laten rijden. Voor meerdere treinen die in een rondje rijden, kun je 2 perrons gebruiken, of 1 perron en dan werken met seinen. Op die openttdwiki ofzo staat ook alles uitgelegd, zo heb ik het 'geleerd'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Metalfros Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 @Matthew, speel dit speel nog maar een half uur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Ik bedoelde het ook niet als kritiek ofzo hoor hehe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Metalfros Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Zo vatte ik het ook niet op hoor;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Neuh maar als ik m'n post teruglees met dat 'zo moeilijk is het toch niet :cab:', zou ik het begrijpen als dat wel zo overkwam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Metalfros Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Maar gaan steden na een paar jaar ook echt groeien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Naast wagons is het handig een locomotief te kopen. Daar liep het bij mij dus fout :lol: Net gingen de treinen in ieder geval een rondje rijden, mooi achter elkaar. Helaas geen passagiers, maar dat was logisch met de plek van het rondje :P @ Metalfros: Ik zie ze in een paar maanden al groeien, meer inwoners ed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Steden gaan groeien als er in het dorp zelf wat vervoerd word. Dus een buslijn tussen A en B zorgt voor groei van die stad waar de buslijn is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Maar gaan steden na een paar jaar ook echt groeien? Ja, je kan ook nieuwe gebouwen betalen voor de steden als je wat meer geld hebt, door op de naam van een stad te klikken en dan in dat menu te kiezen, maar ik weet niet of dat ook bijdraagt aan de inwonersaantallen. Trouwens, het is misschien wat makkelijker om te beginnen met meer geld. Alt, ctrl en C. Krijg je het cheatmenu. Naast wagons is het handig een locomotief te kopen. Daar liep het bij mij dus fout :lol: @ Metalfros: Ik zie ze in een paar maanden al groeien, meer inwoners ed. Hahaha, ja dat schiet niet op dan :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Metalfros Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Ben al aardig bezig. Eerste vliegtuig vliegt al tussen mijn grootste stad en een andere dorpje. En een trein die naar 4 verschillende steden gaan en nog een busje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 augustus 2011 Share Geplaatst 13 augustus 2011 Hoe dicht moet je eigenlijk een station ed. in de buurt van een bepaalde fabriek zetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten