Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Rollercoaster Tycoon / Transport Tycoon

Titan

Aanbevolen berichten

Treinen en rct? Kan me herinneren dat het pretparken waren die je moest beheren. Of mis ik iets? Ik heb trouwens alleen rct 1 gespeeld (incl. aantal uitbreidingssets). Had ze vroeger zo goed als allemaal uitgespeeld, alleen iets van 'echte parken' ofzo niet, maar daar vond ik ook niets aan xD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 387
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mwa, je kan bijvoorbeeld beginnen met bushaltes in verschillende plaatsjes te zetten. Dan een depot, zodat je bussen kan kopen. In het venster van een bus, klik je op het pijltje, dan kan je de route bepalen. Als hij de eerste keer rijdt, stapt er niemand in, daarna wel. Wel even de wegen laten aansluiten. Als je dat een beetje onder de knie hebt, kan je beginnen met treinen, een uitgebreid treinennet is wel ingewikkeld, met al die seinen enzo, maar als je het doorhebt en het loopt goed is het echt :<

En dan kan je ook goederen vervoeren, werkt op dezelfde manier, alleen dan een vrachtwagen-halte zegmaar, weet niet meer hoe dat heet. En dan bij fabrieken, boerderijen enz. Je kan in steden ook postbusjes laten rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien gaat het me dan toch nog een keer lukken :lol:

Ik had trouwens twee stations, dacht ik, maar hij wilde niet...

Ik kan nu trouwens geen eens meer rails bouwen, kan niet op die knop klikken. Enige wat kan is ongeveer weg, kan ook geen bushaltes ofzo :|

Dat zou toch niet komen omdat ik 1 jan. 1 als startdatum gekozen had xD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo moeilijk is dat toch niet? :cab: Zal nu ff kijken of ik niet iets ben vergeten te vertellen ofzo hehe.

Maar in het jaar 1 is er volgens mij nog niks, dus kan je ook niks bouwen

edit; oke. 2 stadjes. 2 stations bouwen, slepen doe ik altijd. Zelf bepalen hoe groot en hoeveel sporen. Om te beginnen gewoon 1. Tussen die 2 stations maak je de treinrails, simpel. Bij 1 station trek je hem nog verder door naar achteren, en daar zet je een treindepot. Klik daarop, nieuw railvoertuig. Stoomtreintje, en wat passagiervoertuigen. Denk dat jullie al zover waren. Nu heb je een venstertje, Trein 1. Daar zie je een geel pijltje naar rechts, klik daarop zoals je bij de bussen zou doen. 'Ga naar'. Station 1 aanklikken, en dan station 2. Sluiten. En in het Trein 1 - venster op Gestopt klikken. Dan moet ie gewoon gaan als het goed is. Nu draait ie automatisch om bij het andere station, dus kun je maar één trein laten rijden. Voor meerdere treinen die in een rondje rijden, kun je 2 perrons gebruiken, of 1 perron en dan werken met seinen.

Op die openttdwiki ofzo staat ook alles uitgelegd, zo heb ik het 'geleerd'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast wagons is het handig een locomotief te kopen. Daar liep het bij mij dus fout :lol:

Net gingen de treinen in ieder geval een rondje rijden, mooi achter elkaar. Helaas geen passagiers, maar dat was logisch met de plek van het rondje :P

@ Metalfros: Ik zie ze in een paar maanden al groeien, meer inwoners ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar gaan steden na een paar jaar ook echt groeien?
Ja, je kan ook nieuwe gebouwen betalen voor de steden als je wat meer geld hebt, door op de naam van een stad te klikken en dan in dat menu te kiezen, maar ik weet niet of dat ook bijdraagt aan de inwonersaantallen.

Trouwens, het is misschien wat makkelijker om te beginnen met meer geld. Alt, ctrl en C. Krijg je het cheatmenu.

Naast wagons is het handig een locomotief te kopen. Daar liep het bij mij dus fout :lol:

@ Metalfros: Ik zie ze in een paar maanden al groeien, meer inwoners ed.

Hahaha, ja dat schiet niet op dan :mrgy:
Link naar opmerking
Deel via andere websites