Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Eigen Producties

Pater Noster

Aanbevolen berichten

Ow, zo bedoel je, idd Fruity Loops;)

Zal zo wel ff een dingetje uploaden wat ik net gemaakt heb(y)

EDIT: klikkie

Het probleem is eigenlijk, ik heb deze beat, allemaal leuk en aardig, maar dan zie je mensen dingen met piano doen enzo, maar daar begrijp ik niet echt wat van.. Simpel gezegd, hoe bouw ik om deze beat een nummer??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff Een vraagje voor de FL Studio gebruikers...

Wel eens geprobeerd om die wobble bass van dubstep te krijgen? Ik doe meestal gewoon 3x osc en dan kloten met de LFO en heb ook wel Wasp XT gebruikt, vaak icm met wat effecten, maar ik krijg niet die vieze dubstep sound.

Ook gaat het dan om de wat melodieuze sound en niet om een beetje drum achtige sound, als je snapt wat ik bedoel. Die laatste wil ik ook proberen te maken...

Anyone tips? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kun je een youtube filmpje posten met een voorbeeld?

bijvoorbeeld

5-aeLS5Mg80

ik heb ff dubstep geluisterd. Ik denk dat je een heel eind komt als je de LFO gebruikt om de cut-off van de LPF te moduleren.

anders zou je kunnen proberen een trance gate te gebruiken. op kvraudio kun je vast wel een gratis downloaden

Bedankt voor de tips, ik zal het eens proberen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik FL ook, maar ik maak enkel eigen nummers (remixen vind ik niet creatief, dat vind ik derivatief en voor mietjes) en ik maak dan vage muziek die bijzonder ontoegankelijk is. Het is een soort melodische postminimalistische electronische technorock. Ik heb het grootste deel van mijn werk tot heden in twee albums gevat en deze heb ik gepost op CMB eerder. Ik zal hier de links geven naar die posts voor als mensen het uit willen proberen. Ik verwacht niet echt dat mensen het leuk zullen vinden, maar ik heb af en toe positieve reacties dus ik wil de kans niet laten lopen dat ik iemand een plezier ermee doe hiero. In die posts op CMB staat wat uitleg en er zitten de links naar de albums zelf in. Het tweede album is een stuk beter dan het eerste, al begint het wat zwakjes.

Album 1: Scherven van de Kosmos (7-zip benodigd geloof ik)

Album 2: Princeps Novitatis (gewoon zipje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed ik ben ff bezig geweest met de LPF cutoff, 't kost soms wel wat tijd als je wat variatie in de lfo neemt maar werkt wel het beste imo. Ik heb ook even geprobeerd om gewoon direct de lfo aan een automation clip te koppelen, maar dat werkt niet precies genoeg.

Ik ben nu nog een beetje aan het kutten met 3xosc of andere vst's om een beetje een vette bass te krijgen, ook dmv layers met meerdere vst's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde dat dit topic uitgestorven is, zaten wat mooie dingetjes tussen. Ik ben de laatste tijd weer wat bezig geweest met muziek, mashups dit keer. Twee daarvan heb ik online gepleurd, wellicht interessant te bekijken.

am0GgIS3EIk

Voor de rest kun je kijken op

zit best lekker in elkaar imo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zevenaar.jpg

Ik heb muziek gemaakt. Het album heet Zevenaar. Het is electronica met veel rockinvloeden en de nodige dosis minimalisme. Het is tamelijk vaag, maar ik vind het zeker niet slecht wat ik heb gemaakt. Mensen die eerder werk van me hebben gehoord moeten dat vergeten, dit is beter dan mijn eerdere werk. Het is wel brutalistisch, het klinkt dus ongepolijst want dat vind ik mooier (en kost tevens minder werk). Als mensen geinteresseerd zijn kan het gratis en voor niets gedownload worden.

De tracklist:

1.  'Rob' - Voedertijd				2:30
2.  'Rob' - Iniquus II				2:55
3.  'Rob' - Turbo Turbo!			4:58
4.  'Rob' - Tsigalko				1:10
5.  'Rob' - Oevervloed				4:37
6.  'Rob' - Getiteld				1:42
7.  'Rob' - Frikandel Halal			3:06
8.  'Rob' - Ignoroloog				3:36
9.  'Rob' - Momentje				0:01
10. 'Rob' - Miyagi				3:22
11. 'Rob' - Reeplium				3:08