StanleyW Geplaatst 5 juni 2010 Share Geplaatst 5 juni 2010 Ik ben er gister mee begonnen, best leuk om te doen, alleen ik zoek eigenlijk een tutorial voor de tweede stap.. Ik heb een begintut gedaan, maar hebben jullie misschien tips voor dingen daarna te doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 5 juni 2010 Share Geplaatst 5 juni 2010 Waar ben je mee begonnen? welke eerste stap heb je genomen etc. Ik kan je anders misschien wel verder helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 5 juni 2010 Share Geplaatst 5 juni 2010 Eigenlijk de basictuts, dus vooral dingen hoe je moet werken met de patterns en playlists, ben nu een beetje dingen samenvoegen enzo en klinkt wel ok:p Als je wil helpen, graag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 5 juni 2010 Share Geplaatst 5 juni 2010 Zo te horen klinkt het als Fruityloops. Ik ben overigens geen meester erin oid. Maar werk er al wel een aardig tijdje mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 5 juni 2010 Share Geplaatst 5 juni 2010 Ow, zo bedoel je, idd Fruity Loops;) Zal zo wel ff een dingetje uploaden wat ik net gemaakt heb(y) EDIT: klikkie Het probleem is eigenlijk, ik heb deze beat, allemaal leuk en aardig, maar dan zie je mensen dingen met piano doen enzo, maar daar begrijp ik niet echt wat van.. Simpel gezegd, hoe bouw ik om deze beat een nummer?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DubbelFris Geplaatst 15 juni 2010 Share Geplaatst 15 juni 2010 nog een goeie link voor alle aspirant beat bouwers http://audio.tutsplus.com/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kjhkevin Geplaatst 19 juni 2010 Share Geplaatst 19 juni 2010 Heb vanavond een mix gemaakt van 2 nummers (bestaande dus niet eigen productie): Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Technisch Geplaatst 27 juni 2010 Share Geplaatst 27 juni 2010 ff Een vraagje voor de FL Studio gebruikers... Wel eens geprobeerd om die wobble bass van dubstep te krijgen? Ik doe meestal gewoon 3x osc en dan kloten met de LFO en heb ook wel Wasp XT gebruikt, vaak icm met wat effecten, maar ik krijg niet die vieze dubstep sound. Ook gaat het dan om de wat melodieuze sound en niet om een beetje drum achtige sound, als je snapt wat ik bedoel. Die laatste wil ik ook proberen te maken... Anyone tips? :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DubbelFris Geplaatst 2 augustus 2010 Share Geplaatst 2 augustus 2010 kun je een youtube filmpje posten met een voorbeeld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DubbelFris Geplaatst 2 augustus 2010 Share Geplaatst 2 augustus 2010 ik heb ff dubstep geluisterd. Ik denk dat je een heel eind komt als je de LFO gebruikt om de cut-off van de LPF te moduleren. anders zou je kunnen proberen een trance gate te gebruiken. op kvraudio kun je vast wel een gratis downloaden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alexander-r Geplaatst 2 augustus 2010 Share Geplaatst 2 augustus 2010 Iemand die een goed mixprogramma weet? :D De enige vereiste is dat ik liever meer tracks dan 2 door elkaar mix dus dat moet kunnen :) BVD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 2 augustus 2010 Share Geplaatst 2 augustus 2010 Heeft me broertje gemaakt icm een vriend van m best redelijk vind ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 2 augustus 2010 Share Geplaatst 2 augustus 2010 Is niet netjes gemixed en veel te eentonig. Maar wel leuk gedaan verder hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 2 augustus 2010 Share Geplaatst 2 augustus 2010 Iemand die een goed mixprogramma weet? :D De enige vereiste is dat ik liever meer tracks dan 2 door elkaar mix dus dat moet kunnen :) BVD Mixmeister Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Technisch Geplaatst 2 augustus 2010 Share Geplaatst 2 augustus 2010 kun je een youtube filmpje posten met een voorbeeld? bijvoorbeeld 5-aeLS5Mg80 ik heb ff dubstep geluisterd. Ik denk dat je een heel eind komt als je de LFO gebruikt om de cut-off van de LPF te moduleren. anders zou je kunnen proberen een trance gate te gebruiken. op kvraudio kun je vast wel een gratis downloaden Bedankt voor de tips, ik zal het eens proberen. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utotri Geplaatst 17 augustus 2010 Share Geplaatst 17 augustus 2010 Ik gebruik FL ook, maar ik maak enkel eigen nummers (remixen vind ik niet creatief, dat vind ik derivatief en voor mietjes) en ik maak dan vage muziek die bijzonder ontoegankelijk is. Het is een soort melodische postminimalistische electronische technorock. Ik heb het grootste deel van mijn werk tot heden in twee albums gevat en deze heb ik gepost op CMB eerder. Ik zal hier de links geven naar die posts voor als mensen het uit willen proberen. Ik verwacht niet echt dat mensen het leuk zullen vinden, maar ik heb af en toe positieve reacties dus ik wil de kans niet laten lopen dat ik iemand een plezier ermee doe hiero. In die posts op CMB staat wat uitleg en er zitten de links naar de albums zelf in. Het tweede album is een stuk beter dan het eerste, al begint het wat zwakjes. Album 1: Scherven van de Kosmos (7-zip benodigd geloof ik) Album 2: Princeps Novitatis (gewoon zipje) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Technisch Geplaatst 18 augustus 2010 Share Geplaatst 18 augustus 2010 Goed ik ben ff bezig geweest met de LPF cutoff, 't kost soms wel wat tijd als je wat variatie in de lfo neemt maar werkt wel het beste imo. Ik heb ook even geprobeerd om gewoon direct de lfo aan een automation clip te koppelen, maar dat werkt niet precies genoeg. Ik ben nu nog een beetje aan het kutten met 3xosc of andere vst's om een beetje een vette bass te krijgen, ook dmv layers met meerdere vst's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pater Noster Geplaatst 14 januari 2011 Auteur Share Geplaatst 14 januari 2011 Zonde dat dit topic uitgestorven is, zaten wat mooie dingetjes tussen. Ik ben de laatste tijd weer wat bezig geweest met muziek, mashups dit keer. Twee daarvan heb ik online gepleurd, wellicht interessant te bekijken. am0GgIS3EIk Voor de rest kun je kijken op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bandiet Geplaatst 14 januari 2011 Share Geplaatst 14 januari 2011 Op dit kanaal een aantal mixes. De mixes bestaan uit bestaande tracks maar zijn wel zelf in elkaar gemixt: http://www.youtube.com/user/YoruMusic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 14 januari 2011 Share Geplaatst 14 januari 2011 Zonde dat dit topic uitgestorven is, zaten wat mooie dingetjes tussen. Ik ben de laatste tijd weer wat bezig geweest met muziek, mashups dit keer. Twee daarvan heb ik online gepleurd, wellicht interessant te bekijken. am0GgIS3EIk Voor de rest kun je kijken op zit best lekker in elkaar imo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kun_8 Geplaatst 22 februari 2011 Share Geplaatst 22 februari 2011 [YOUTUBE]7anWNPa9BEE[/YOUTUBE] :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utotri Geplaatst 4 juni 2011 Share Geplaatst 4 juni 2011 Ik heb muziek gemaakt. Het album heet Zevenaar. Het is electronica met veel rockinvloeden en de nodige dosis minimalisme. Het is tamelijk vaag, maar ik vind het zeker niet slecht wat ik heb gemaakt. Mensen die eerder werk van me hebben gehoord moeten dat vergeten, dit is beter dan mijn eerdere werk. Het is wel brutalistisch, het klinkt dus ongepolijst want dat vind ik mooier (en kost tevens minder werk). Als mensen geinteresseerd zijn kan het gratis en voor niets gedownload worden. De tracklist: 1. 'Rob' - Voedertijd 2:30 2. 'Rob' - Iniquus II 2:55 3. 'Rob' - Turbo Turbo! 4:58 4. 'Rob' - Tsigalko 1:10 5. 'Rob' - Oevervloed 4:37 6. 'Rob' - Getiteld 1:42 7. 'Rob' - Frikandel Halal 3:06 8. 'Rob' - Ignoroloog 3:36 9. 'Rob' - Momentje 0:01 10. 'Rob' - Miyagi 3:22 11. 'Rob' - Reeplium 3:08 12. 'Rob' - Heipaal 2:27 13. 'Rob' - Oorsprong 4:20 14. 'Rob' - Equator 4:14 15. 'Rob' - De Strekking 1:47 16. 'Rob' - Vierendelen 3:38 17. 'Rob' - Bloedzoeker 4:28 18. 'Rob' - Koeling 4:18 19. 'Rob' - Koelingling 1:39 20. 'Rob' - Izzy 4:58 1:02:53 Downloaden doen we hierzo, het zijn twee files: http://dl.dropbox.com/u/31255414/Zevenaar.zip http://dl.dropbox.com/u/31255414/Zevenaar2.zip Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanders Geplaatst 4 juni 2011 Share Geplaatst 4 juni 2011 Wat voor muziek is het? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manager Mitchell Geplaatst 4 juni 2011 Share Geplaatst 4 juni 2011 Het is electronica met veel rockinvloeden en de nodige dosis minimalisme. staat er gewoon. Maar heb het gedownload, ben wel benieuwd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanders Geplaatst 4 juni 2011 Share Geplaatst 4 juni 2011 Och ja, het is laat he, dan zie je wel eens wat over het hoofd :oops: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten