Yannick Geplaatst 26 april 2009 Share Geplaatst 26 april 2009 Héél belangrijke driepunter voor Marseille. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 27 april 2009 Share Geplaatst 27 april 2009 Monaco ook weer gewonnen. Volgend jaar doen we gewoon mee voor Europese plaatsen.(8) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wouter. Geplaatst 27 april 2009 Share Geplaatst 27 april 2009 Ik vind het wel leuk voor koning Gerets als hij een keer kampioen word, toch nog aardig onder vuur gelegen volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teklehaymanot Geplaatst 28 april 2009 Share Geplaatst 28 april 2009 Gererts stopt ermee na dit seizoen bij Marseille Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 29 april 2009 Share Geplaatst 29 april 2009 Ff geld vangen Erik(y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 29 april 2009 Auteur Share Geplaatst 29 april 2009 Damn, Bordeaux wint door een doelpunt in de blessuretijd met 2-3 van Rennes :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 29 april 2009 Share Geplaatst 29 april 2009 Zei er iemand Gourcuff? Beest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 29 april 2009 Share Geplaatst 29 april 2009 Echt onbegrijpelijk dat Milan hem niet terug wil he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antharas Geplaatst 29 april 2009 Share Geplaatst 29 april 2009 Gererts stopt ermee na dit seizoen bij Marseille Eric Gerets verlaat Marseille na dit seizoen. Dat heeft de Belgische coach dinsdag zelf verteld aan zijn spelers. Voor de training lichtte Gerets zijn groep in. Hij zei dat zijn beslissing niets met geld te maken heeft, wel met "een gebrek aan vertrouwen van Robert Louis-Dreyfus en Bernard Tapie". Die twee hebben bij Marseille nog altijd een belangrijke stem in het beleid. Volgens L'Equipe verhuist Gerets na dit seizoen naar het Al-Hilal van Georges Leekens, dat hem 250.000 euro netto per maand biedt, meer dan de 200.000 euro bruto die Gerets nu heeft in Marseille. "MIJN BESLUIT STOND AL LANG VAST" Op de site van O.Marseille licht Eric Gerets zijn beslissing om te vertrek- ken toe. "Mijn besluit stond al een tijdje vast. Ik wou nog wachten, maar door dat artikel moest ik reageren." "Nu zeg ik tegen jullie dat ik vertrek en op die manier weet iedereen het. De kranten, televisie en radio. Nu zijn we daarvan verlost en kan ik me met mijn spelers 100% concentreren op de titel." "Toen ik de spelers inlichtte, waren ze niet geschokt. Aan sommigen had ik het al gezegd. Het veranderde niets aan hun mentaliteit. Ze blijven alles geven, getuige de match in Rijsel (1-2, red)." "HOOP DAT DE FANS MIJ ZULLEN VERGEVEN" "Van sommige dingen heb ik spijt, maar ik onthou vooral de mooie dingen hier in Marseille", gaat Gerets voort. "Ik had na Galatasaray nooit gedacht dat ik nog een keer zoiets zou meemaken." "Toen ik uit Turkije vertrok, dacht ik: nu heb ik een klein koffertje vol emo- ties, die ik kan opendoen wanneer ik me alleen voel. Dat koffertje is nu veel te klein met wat ik hier heb gevoeld." "Ik hoop dat de supporters achter mij en de ploeg zullen blijven staan. Als ze mij niet vergeven, dan zal ik daar- mee moeten leven. Maar het zal me niet verhinderen om hun warmte te voelen." EEN VEER BRAK DOOR ROBERT LOUIS-DREYFUS Op de Franse radio RTL liet Gerets het achterste van z'n tong zien. Robert Louis-Dreyfus, de baas van O.Marseille, trok Gerets in twijfel in januari, toen het wat minder ging met de ploeg. "Louis-Dreyfus voelde zich toen geroe- pen om mij aan te vallen in L'Equipe, zo heb ik dat ervaren", zegt Gerets. "Hij had vragen. Hij benadrukte toen ook dat we zeker 2e moesten worden." "Zo werd preses Pape Diouf, voor wie ik onvoorstelbaar veel sympathie heb, in een onmogelijke situatie gebracht. Want zijn baas zei letterlijk: "Wacht nog even om zijn contract te verlengen."" GERETS: "IK KON NIET BLIJVEN WACHTEN" "Op een bepaald moment heb ik de knoop doorgehakt en beslist om te vertrekken. Ik kon niet blijven wachten. Maar het is spijtig, want in 5 minuten had alles opgelost kunnen zijn", zegt Gerets nog. "Ik vind het spijtig dat Diouf zo lang wachtte, maar veel keuze had hij ook niet. Ik neem hem niets kwalijk. Het is de grote baas die geld geeft. Als die dingen zegt, moet ik dat aanvaarden." "Maar Louis-Dreyfus moet dan ook accep- teren dat een mens z'n trots heeft. Als je 3 maanden moet wachten op een voor- stel kunnen de zaken anders lopen." Ge- rets is sinds september '07 OM-trainer. LEEKENS: "HET ZOU MIJ STERK VERBAZEN" Sommige bronnen linken Eric Gerets aan Al-Hilal in Saudi-Arabië. Al-Hilal is sinds een maand de club van een andere Belg, Georges Leekens. "Ik weet van niks", zegt de trainer in LS en GdS. "Het zou me sterk verbazen mocht Gerets naar hier komen. Maar goed, als het zo is, dan zal ik dat aanvaarden. Ook de keuze van de prins zal ik respecteren. Dan keer ik gewoon terug naar België." "Maar tot nu toe ben ik heel tevreden. En mijn bazen lijken tevreden over mijn werk. We spelen goed en we halen goeie resultaten. Al-Hilal betrekt mij ook in het beleid voor volgend seizoen." Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 2 mei 2009 Share Geplaatst 2 mei 2009 Lyon zit in een diepe crisis... nu weer 2-0 achter op Valenciennes. Als ze er niet in slagen terug te komen betekent dit wellicht het einde van de titelambities van Lyon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WiWa Geplaatst 2 mei 2009 Share Geplaatst 2 mei 2009 Lyon zit in een diepe crisis... nu weer 2-0 achter op Valenciennes. Als ze er niet in slagen terug te komen betekent dit wellicht het einde van de titelambities van Lyon. Heb het zonet op sporza ook gezien :o En wie speelt er daar bij Valenciennes: Pujol (gebuisd bij RSCA) :cab: Morgen Marseille tegen Toulouse, ook geen simpele opdracht voor Gerets en de zijne. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 3 mei 2009 Auteur Share Geplaatst 3 mei 2009 Marseille 2-2 gespeeld tegen Toulouse, Bordeaux kan nu langszij komen als het wint van Sochaux. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 5 mei 2009 Share Geplaatst 5 mei 2009 Deschamps nieuwe trainer van Marseille, Le Guen krijgt geen contractverlenging bij PSG. Diezelfde wordt dan weer genoemd als nieuwe trainer van Lyon waar Puel mogelijk moet opstappen na dit seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arnout` Geplaatst 9 mei 2009 Share Geplaatst 9 mei 2009 De huidige nummer dertien van de Ligue 2, het op een na hoogste niveau van Frankrijk, gaat volgend seizoen Europa in. In de finale van de Coupe de France was tweedeklasser Guingamp zaterdagavond te sterk voor Stade Rennes dat via de competitie alsnog een ticket voor Europees voetbal hoopt te bemachtigen: 1-2. Met gemengde gevoelens ging Stade Rennes de rust in. De ploeg van Guy Lacombe speelde verzorgd voetbal, had de beste kansen, maar slaagde er niet in om Guingamp op achterstand te zetten. Vlak voor rust had Jérôme Leroy de openingstreffer op zijn schoen, maar het aluminium schoot doelman Guillaume Gauclin te hulp. Een schot van Moussa Sow had een beter einde verdiend, maar ging naast het doel van Gauclin. Twintig minuten voor het einde kwamen Les Rouges et Noirs op voorsprong. Na een vrije trap van Bruno Cheyrou was Carlos Bocanegra iedereen te slim af en werkte hij de bal achter Gauclin. De voordelige marge van Stade Rennes bleef maar een paar minuten staan. Eduardo Dos Santos trok de stand al snel gelijk: 1-1. Dos Santos, die in de halve finale tegen Toulouse (1-2) eveneens tot scoren kwam, groeide uit tot man van de wedstrijd door zeven minuten voor tijd de winnende treffer voor zijn rekening te nemen. In het seizoen 1996/97 was Guimgamp al dicht bij het winnen van de Franse beker, maar toentertijd was Olympique Nice te sterk. De ploeg van Viktor Zvunka begint komend seizoen in de eerste ronde van de Europa League Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 9 mei 2009 Share Geplaatst 9 mei 2009 Haha geniaal is dat :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 9 mei 2009 Share Geplaatst 9 mei 2009 ik had het ook gezien, geniaal :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 10 mei 2009 Share Geplaatst 10 mei 2009 Super dit :D Blijft de charme van het bekervoetbal. Cup-fighters e.d. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 13 mei 2009 Auteur Share Geplaatst 13 mei 2009 Auxerre 2 - 0 Grenoble Le Havre 2 - 4 Saint-Etienne Le Mans 0 - 1 Paris S.G. Nancy 2 - 2 Lorient Nice 0 - 2 Marseille Rennes 1 - 0 Caen Sochaux 3 - 0 Monaco Toulouse 0 - 0 Lille Marseille wint dus en blijft zeker op kop, Bordeaux speelt momenteel nog uit bij Valenciennes (1-0 na 30'). Mirallas scoorde trouwens de 2-3 voor Saint-Etienne. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 17 mei 2009 Auteur Share Geplaatst 17 mei 2009 Bordeaux stevent op de titel af, Marseille 0-2 achter tegen Lyon. (2x Benzema) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WiWa Geplaatst 17 mei 2009 Share Geplaatst 17 mei 2009 Bordeaux stevent op de titel af, Marseille 0-2 achter tegen Lyon. (2x Benzema) En absoluut niet verdiend. Lyon is echt nergens. Twee kansen & twee doelpunten, we zullen het maar "efficiëntie" noemen. Marseille heeft al twee de paal geraakt. En nu twee keer binnen de minuut geen penalty, terwijl je toch voor beide kon fluiten. Geen zware overtredingen, maar verdediger heeft wel geen bal terwijl hij wel de man ten val brengt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 25 mei 2009 Auteur Share Geplaatst 25 mei 2009 Met nog één speeldag te gaan heeft Bordeaux genoeg aan een punt of een uitschuiver van Marseille. Bordeaux trekt naar Caen en Marseille neemt het op tegen Rennes. Overigens zijn er al enkele prijzen uitgereikt in Frankrijk: Speler vh jaar: Yoann Gourcuff (Bordeaux) Doelman vh jaar: Hugo Lloris (Lyon) Trainer vh jaar: Eric Gerets (Marseille) Talent vh jaar: Eden Hazard (Lille) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 30 mei 2009 Auteur Share Geplaatst 30 mei 2009 Marseille-Rennes en Caen-Bordeaux staan beide 0-0 aan de rust. Marseille heeft toch al flink wat kansen gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 30 mei 2009 Share Geplaatst 30 mei 2009 Gouffran weigert te juichen na zijn 0-1 voor Bordeaux, omdat hij zo zijn oude club Caen in degradatiezorgen steekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antharas Geplaatst 30 mei 2009 Share Geplaatst 30 mei 2009 2-0 voor Marseille nu, daar verloopt alles nog volgens plan. 3-0. Prachtig doelpunt :D wel twee defensieve blunders daar achterin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 30 mei 2009 Auteur Share Geplaatst 30 mei 2009 Ondertussen 3-0, het ziet er dus naar uit dat Caen gaat degraderen aangezien St.-Etienne 3-0 voor staat tegen Valenciennes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten