Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Frans voetbal

King XVI

Aanbevolen berichten

Gourcuff: 'Lyon is een veel grotere club dan Bordeaux'

Yoann Gourcuff maakte deze zomer een gevoelige overstap. De Franse middenvelder werd in het buitenland genoemd bij onder meer Arsenal en Manchester City, maar besloot om in de Ligue 1 te blijven. Gourcuff bleef Girondins Bordeaux echter niet trouw, maar ging naar Olympique Lyon: “Dit is een veel grotere club dan Bordeaux.â€

Lyon betaalde liefst 22 miljoen euro voor de spelmaker, die afgelopen weekend in de wedstrijd tegen Lorient debuteerde voor zijn nieuwe werkgever. Een gelukkig eerste optreden werd het niet, want Lyon verloor met 2-0 bij Lorient, waar Gourcuffs vader Christian de hoofdtrainer is. De middenvelder heeft desondanks geen spijt van zijn overgang.

“Alles is hier anders in vergelijking met Bordeauxâ€, zei Gourcuff. “Ik speel voetbal voor mijn plezier, maar ook om prijzen te winnen. Die kans is groter bij Lyon dan bij Bordeaux, want Lyon is een veel grotere club dan Bordeaux. Toen ik hier arriveerde, merkte ik al dat alles professioneler wordt aangepakt. Ik ben blij dat ik hier nu kan zijn.â€

Alle spelers die een beetje kunnen voetballen in de Ligue 1 worden opgekocht door Lyon. Ik snap echt niet dat ze niet liever naar het buitenland vertrekken. Van Bordeaux naar Lyon is echt niet zo'n enorm verschil ofzo, maar goed er zal ook wel een hele flinke geldkwestie meespelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam een paar filmpjes tegen van de Franse keeper Pascal Olmeta, die inmiddels jammer genoeg gestopt is. Wat een ongelofelijke held. Kijk en leer:

[YOUTUBE]IlnYrJ_kSro[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]GakrfT7x7Ig[/YOUTUBE]

_O_

Wat een super held_O_. Was er maar rond deze tijd ook zo,n gekke keeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belg David Pollet breekt zijn linkerkuitbeen

David Pollet ligt twee maanden in de lappenmand. De jonge Belg heeft vrijdag op de training bij zijn club Lens zijn linkerkuitbeen gebroken. Pollet (22) kwam dit seizoen al 7 keer in actie in de Ligue 1. De spits leek dit weekend af te stevenen op zijn eerste basisplaats.

Jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites