Richarð. Geplaatst 16 april 2009 Share Geplaatst 16 april 2009 Oke:mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 17 april 2009 Share Geplaatst 17 april 2009 Als ik rock wil gaan luisteren welke bandjes raden jullie me dan aan? Ik luisterde vroeger wel veel RHCP, Linkin Park, en af en toe een beetje van die indierock bandjes vind ik ook wel aardig Ting Tings, One Night Only (Just for tonight en nog zo'n nummer van hun album) etc. Mja ik heb beetje het idee dat ik nooit serieus naar rock heb geluisterd dus dat het ook oneerlijk is dat ik het over het algemeen kut vind omdat ik het nog nooit een goede kans heb gegeven. :cab: Aan de andere kant, dat Radiohead album heb ik dan wel serieus beluisterd en vind ik dan wel goed maar kan ik niet vaak aanhoren, dus het kan ook gewoon echt mijn ding niet zijn natuurlijk. ;c Radiohead niet vaak kunnen aanhoren, ga je schamen :uhoh: Editors The Kooks The Killers Interpol Bloc Party Zijn een paar zeer toegankelijke rockbands. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 17 april 2009 Share Geplaatst 17 april 2009 Interpol en Editors zijn allesbehalve toegankelijk, die soort muziek moet je echt liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 17 april 2009 Share Geplaatst 17 april 2009 - Foutje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 17 april 2009 Auteur Share Geplaatst 17 april 2009 Interpol en Editors zijn allesbehalve toegankelijk, die soort muziek moet je echt liggen. Ik vind Editors dan wel weer ietsje toegankelijker dan Interpol. Interpol ligt me totaal niet, waar Editors me wel ligt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 17 april 2009 Share Geplaatst 17 april 2009 Ik vind Editors dan wel weer ietsje toegankelijker dan Interpol. Interpol ligt me totaal niet, waar Editors me wel ligt. Editors staan ook wel eens in de Top40. Dat laatste album is wel redelijk toegankelijk. Daar kun je beter mee beginnen dan de eerste. Beetje standaard, Nirvana is ook wel een tip voor de beginnende rockluisteraar. Net als Pearl Jam bijvoorbeeld. Goede muziek, niet al te moeilijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 17 april 2009 Auteur Share Geplaatst 17 april 2009 Editors staan ook wel eens in de Top40. Dat laatste album is wel redelijk toegankelijk. Daar kun je beter mee beginnen dan de eerste. Beetje standaard, Nirvana is ook wel een tip voor de beginnende rockluisteraar. Net als Pearl Jam bijvoorbeeld. Goede muziek, niet al te moeilijk. Dát was ik er nog bij vergeten te zeggen, nu je het zegt;c Het eerste album ben ik ook later dan het tweede omdat het me eerst totaal boeide. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjoerd H. Geplaatst 17 april 2009 Share Geplaatst 17 april 2009 http://www.myspace.com/bombaybicycleclub Evening/morning wat een lekker nummer vind ik dat zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 17 april 2009 Share Geplaatst 17 april 2009 Interpol en Editors zijn allesbehalve toegankelijk, die soort muziek moet je echt liggen. Interpol misschien niet, maar Editors toch zeker wel imo. Ik bedoelde het ook meer zoals Vreven het zegt, wordt wel eens op de radio gedraaid en hadden met "The Racing Rats" toch een hit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 17 april 2009 Share Geplaatst 17 april 2009 Editors, The Kooks, The Killers, Interpol, Bloc Party, Cage The Elephant, Arctic Monkeys, Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand, The Gaslight Anthem en Morrissey zijn absoluut GEEN rockbands... Aerosmith, Guns n'Roses, Bon Jovi, dat is rockmuziek. Niet de bovengenoemde popiejopie 3FM rommel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 17 april 2009 Share Geplaatst 17 april 2009 Purist. Rock is een breed begrip. Je kunt het wel allemaal gaan onderverdelen in subgenres. De drie bands die jij noemt is meer hardrock, Interpol kun je weer post-punk of gewoon alternative noemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DeJong1987 Geplaatst 17 april 2009 Share Geplaatst 17 april 2009 Wat zijn het dan? Boybands? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alyan Geplaatst 17 april 2009 Share Geplaatst 17 april 2009 Rock is een subgenre van de popmuziek, dat traditioneel gekenmerkt wordt door een bezetting van gitaar, basgitaar en drums, aangevuld met zang en/of andere instrumenten. Rock werd populair in de Verenigde Staten tijdens de jaren '50, waar het evolueerde uit bestaande genres zoals rhythm and blues en country. Waar het in de jaren '50 alleen uit rock-'n-roll en rockabilly bestond, groeide rock uit tot een muziekstroming met vele verschillende subgenres. Rock waaide in de jaren zestig, mede dankzij de British Invasion, over naar de rest van de wereld. Eind jaren '60 ontstond de psychedelische rock, gevolgd door heavy metal en punk in de jaren '80. In de jaren erna waren new wave en grunge populair. Rock blijft wereldwijd een van de meest beluisterde genres. Omdat het genre erg breed is, is 'rock' heden ten dage een vrij algemene term. Het beslaat zowel hitparademuziek zoals Kane en K's Choice alswel sommige vormen van metal. Soms worden ook blues en country tot de rock gerekend. Rock werd een internationaal cultureel fenomeen met aanzienlijk sociaal effect. De rock is geëvolueerd in een massa van hoogst variërende stijlen met wijdverspreide populariteit. Voor de officiele engelse bron: Rock music, sometimes also known as "rock and roll" is a style of music that became popular in the 1950s in America and Europe. Rock music is primarily based on older musical styles, such as the rhythm and blues music originated by African American performers such as Chuck Berry and Little Richard, with a heavy focus on guitar, drums, and powerful vocals. One of the earliest and most famous performers in the early days of rock music was Elvis Presley, who shocked the world with his suggestive dancing and powerful music. He became an instant phenomenon, and led the way for many other rock music performers over the decades to come. In the 1960s, the Beatles were another hugely successful and popular rock music group, also inspired by rhythm and blues songs and by the work of other early British rock music performers, such as Cliff Richard. Over the years, rock music has branched out into a wide variety of styles. Folk rock music, such as that made popular by Bob Dylan in the 1960s, often featured acoustic guitars and socially conscious lyrics, many with anti-war sentiments. Psychedelic rock music, such as that played by the Grateful Dead, Pink Floyd, and the Doors, featured often dissonant music that was heavily influenced by the use of drugs such as LSD. Progressive rock music bands, such as the Moody Blues, Rush, and Yes, experimented with a wide range of instruments, and often included improvisational musical solos that could last for ten or even twenty minutes. Rock music has also led the way for other music forms, such as heavy metal, which features extreme guitar sound and heavy distortion. Some of the earliest bands that could be classified as heavy metal are Led Zeppelin and Black Sabbath. Both bands started out in the mid-1970s. Their heavy form of rock music has paved the way for other heavy metal bands, including Metallica and Megadeth. Today, the term "rock music" is used to refer to a wide range of musical forms, including anything from soft pop to heavy metal. Rock music has essentially become a default term for any style of music that does not automatically fit into another category, such as R&B, country, or classical. The form has changed significantly since the days of Elvis Presley, but the term "rock music" can still refer to his songs as easily as they can refer to more recent bands like Nirvana or Pearl Jam. Dan kunnen we bij deze de nutteloze en eindeloze discussie meteen de kop in drukken over wat wel en wat geen rock is, want dat verpest een topic alleen maar. De een zal iets wel als rock zien, de ander niet: leer ermee leven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 17 april 2009 Share Geplaatst 17 april 2009 Purist. Rock is een breed begrip. Je kunt het wel allemaal gaan onderverdelen in subgenres. Idd. Rock is heel breed. Wie kent hier The Summer Set? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 18 april 2009 Share Geplaatst 18 april 2009 Editors, The Kooks, The Killers, Interpol, Bloc Party, Cage The Elephant, Arctic Monkeys, Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand, The Gaslight Anthem en Morrissey zijn absoluut GEEN rockbands... Aerosmith, Guns n'Roses, Bon Jovi, dat is rockmuziek. Niet de bovengenoemde popiejopie 3FM rommel Dus jouw definitie van een rockband is: de leden moeten bijna bejaard zijn :cab: Rock is in de loop der jaren sterk geëvolueerd en vertakt, zie niet in waarom bovenstaande bands geen rockbands zouden zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 18 april 2009 Share Geplaatst 18 april 2009 Ik ben weer naar een oude liefde van vroeger aan het luisteren: The Smashing Pumpkins. Wat een geweldige band is dat toch. Hun meest recente album Zeitgeist was echt een flop. Maar Siamese Dream, Adore en Mellon Collie and the infinite sadness zijn echt topplaten. Redelijk toegankelijk ook nog. Proberen dus! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 18 april 2009 Auteur Share Geplaatst 18 april 2009 Smashing Punpkins zijn koel:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 19 april 2009 Share Geplaatst 19 april 2009 Allemachtig. Mag er aub een apart metal topic komen dan? The Kooks, Franz Ferdinand en The Killers rock durven noemen, flikker toch op. Da's popmuziek. Pop is een afkorting van populair en daarom draaien ze het op de Radio. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 19 april 2009 Share Geplaatst 19 april 2009 Mag er aub een apart metal topic komen dan? The Kooks, Franz Ferdinand en The Killers rock durven noemen, flikker toch op. Populaire muziek uit een rock Genre? Anyway, Leer er mee leven. EVCkSMwaGGc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alyan Geplaatst 20 april 2009 Share Geplaatst 20 april 2009 Allemachtig. Mag er aub een apart metal topic komen dan? The Kooks, Franz Ferdinand en The Killers rock durven noemen, flikker toch op. Da's popmuziek. Pop is een afkorting van populair en daarom draaien ze het op de Radio. Satyr, no offense, maar ben je ondertussen niet te oud om alles wat commercieel is per definitie slecht te vinden? Ik had je (gezien andere posts die ik van je gezien heb) iets ruim denkender ingeschat. Pop staat inderdaad (ook) voor populair, maar waar in de wet staat dat iets niet onder 2 genres kan vallen. In de metal gebeurt dat zoveel toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 20 april 2009 Share Geplaatst 20 april 2009 Allemachtig. Mag er aub een apart metal topic komen dan? The Kooks, Franz Ferdinand en The Killers rock durven noemen, flikker toch op. Da's popmuziek. Pop is een afkorting van populair en daarom draaien ze het op de Radio. Metallica draaien ze ook op de radio en dus geen metal, maar pop? Ok dan :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
One. Geplaatst 20 april 2009 Share Geplaatst 20 april 2009 Metallica draaien ze ook op de radio en dus geen metal, maar pop? Ok dan :cab: Nee, maar The Killers, The Kooks, Franz Ferdinand en die andere zooi is geen rock Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 20 april 2009 Share Geplaatst 20 april 2009 Tuurlijk wel. het valt onder de noemer Rock. The Killers bv onder de Alternative/Indie kant ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 20 april 2009 Share Geplaatst 20 april 2009 Nee, maar The Killers, The Kooks, Franz Ferdinand en die andere zooi is geen rock Dat is jouw mening, maar bijlange geen feit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DeJong1987 Geplaatst 20 april 2009 Share Geplaatst 20 april 2009 Volgens mij kunnen we hier nog lang en breed over discussiëren, maar dan komen we er nog niet uit. Als de één het wel rock vind en de ander niet, so be it. Het is ook niet het eind van de wereld. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten