Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Metal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Ik spam meteen maar even dit topic omhoog :)

Ik ga 29 mei naar Wolves In The Throne Room _O_ De vaandeldragers van de Drone Black Metal komen in Utrecht spelen, hoera. Aparte figuren trouwens, erg links georiënteerd en milieufreaks. Er is amper een goede YouTube link te vinden, want de nummers duren vrijwel allemaal dik boven de 10 minuten en dat is de limiet op YouTube. Deze dan maar:

[YOUTUBE]TAm6w_IPtlA[/YOUTUBE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook maar even kicken.

Ik vind aan zulke metal weinig aan eerlijk gezegd, vaak is zulke shit echt niet te verstaan en zijn de teksten ook nog eens niet echt bijzonder goed.

Alsof 99% van welke muziek dan ook goede teksten heeft ;) Toevallig is Wolves... net die ene uitzondering op de regel, al bevalt me hun gedachtegoed niet echt. Eco-vegetarische-linkse-hippies.

Ohja, een complete live show van ze in Tilburg:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronnie James Dio overleden

AMSTERDAM - Metallegende Ronnie James Dio is overleden. Dat heeft zijn vrouw en manager Wendy Dio bekendgemaakt via zijn website.

''Vandaag is mijn hart gebroken. Ronnie is om 7.45 uur overleden'', zo luidt de tekst op de site.

Volgens zijn echtgenote hebben veel familieleden en vrienden nog afscheid kunnen nemen van Dio in diens laatste uren. ''Weet dat hij van jullie allemaal hield en dat zijn muziek altijd voort zal leven.''

Maagkanker

Bij de zanger was in november vorig jaar de diagnose maagkanker gesteld. Eerder dit jaar leek hij aan de beterende hand, maar het herstel zette niet door.

Eerder deze maand gelastte zijn band Heaven & Hell een zomertournee af, omdat Dio een behandeling voor zijn ziekte moest ondergaan.

Black Sabbath

Ronnie James Dio verscheen voor het eerst in de internationale spotlight in 1975, als zanger van Rainbow. Hij vergrootte zijn faam in 1979, toen hij Ozzy Osbourne verving als zanger van Black Sabbath, die uit deze band werd gezet wegens excessief drugsgebruik.

Samen met die Black Sabbath maakte Dio onder meer de in de metalscene nog steeds als zeer invloedrijk bekend staande albums Heaven And Hell en Mob Rules.

In 1982 begon hij zijn eigen band onder de naam Dio. Het nummer Love Is All van Roger Glover, dat in 1975 de top van de Nederlandse hitlijsten behaalde, werd door hem gezongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites