Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Gelijkgespeeld, jammer genoeg. Kutheer tegen me, die alleen maar aan't duwen en trekken was, maar alles mocht gewoon door gaan. Scheids had ons ook minstens 2 strafworpen moeten geven, maar gaf die niet...

Al moet ik ook wel zeggen: Wat speelde ik ontzettend slecht. Mijn schoten gingen 5 meter naast de korf enzo :r Als de rest van mijn team zo slecht speelde als mij, hadden we dik verloren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over een klein uurtje zou ik naar de sporthal gaan, blijkt dat de tegenstander een half uur geleden afgebeld heeft: Te weinig spelers... Beetje enorm laat zeg...

Beter dan dat je er al staat toch ;)

Zelf begon ik vandaag als wissel (hebben 5 heren). Alsnog wel een kwartier gespeeld een een goal gemaakt. Uiteindelijk met 13-17 gewonnen van TOP A3 :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het liever eerder weten, gisteren ofzo al. Nogal een last-minute afzegging, 2-3 uur voordat de wedstrijd zou beginnen. En het is nu nog maar de vraag of hij ingehaald kan worden. Beschikbare zaalhuur etc.

Vorige week ging om eenzelfde reden ook al mijn wedstrijd niet door. Ook toen had de tegenstander geen team. Al was dat geen last-minute afzegging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, scheidsrechtertje weer hoor.

Krijg ik eerst een strafworp tegen, omdat ik mijn heer in de rug zou duwen tijdens het nemen van een doorloper, terwijl hij juist had moeten fluiten voor verdedigt, want het was gewoon enorm verdedigt, geen twijfel over mogelijk. Ik zou vanuit mijn positie geen eens een duw in zijn rug gegeven kunnen hebben. Als ik iets van een duw had moeten geven, had ik gewoon stil moeten gaan staan, zodat hij mijn zijn voorkant tegen mij op zou lopen. Ik raakte hem ook geen eens aan ofzo.

Vervolgens krijg ik wel een duw + pootje haken, waardoor ik op de grond beland. Vind de scheids dat ik een schwalbe heb gemaakt en dat er dus niets aan de hand is.

Met bovenstaande in gedachte: Normaal verdedigen, resulteert in een strafworp, dus moet je niet doen. En duwen resulteert in een schwalbe voor degene die geduwd wordt. Wat wordt dus mijn aanpak als mijn heer weer de bal krijgt om een doorloper te nemen: Flinke duw in zijn rug. Resultaat: Hij miste de doorloper volledig en wist nog net een botsing met de paal te vermijden. D'r was niets aan de hand volgens de scheids. En ja, de duw was enorm opzichtig. Na afloop zeiden paar teamgenoten dat ze zo;n duw niet van mij hadden verwacht. Maar ik ben blij dat ik eindelijk de logica van de scheids begreep :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig gewonnen met 13-12 van Blauw Wit. Maar wat een tokkies zijn dat allemaal zeg. Tijdens de wedstrijd al een paar opstootjes met in de laatste minuut wat groter. Iedereen in de zaal stond elkaar te duwen enzo. Na de wedstrijd nog een van onze speelsters geslagen door een ouder van de tegenpartij :r:r

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer eens verloren door een kutscheids. Uiteindelijk met 1 punt verschil verloren. In laatste minuut wilde hij gewoon geen strafworp geven. Dat zei hij na afloop niet met die woorden, maar daar kwam het wel op neer. Allemaal van dat soort acties. Kunnen ze op laag niveau voortaan ook met bondsscheidsrechters gaan werken? Echt iedere week is het raak. Uitwedstrijd altijd thuisfluiter of desgeïnteresseerden iemand. En bij thuis wedstrijden ook altijd desgeïnteresseerden iemand...

Bijna alle doelpunten vielen trouwens in het andere vak. Ik heb een keer gescoord, de rest van mijn vak niet. Maar qua tegendoelpunten hebben we er ook maar 1 tegen gekregen in de gehele wedstrijd. Bizar eigenlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kampioenswedstrijd verloren met 20-17, goede zet van de trainer om mijn directe concurrent opstellen ipv mij, nog nooit iemand zo slecht zien spelen. :cab:

[MENTION=21212]007mark[/MENTION]; hier even verder hoor, moeilijke situatie inderdaad, aangezien het meer vriendjespolitiek is dan korfbalkwaliteit, wel raar dat de voorzitter ook gewoon wedstrijden speelt. Alleen zie dat je nu 2e klasse in de A speelt, ben bang dat Senioren reserve 1e klasse dan iets te hoog gegrepen is. Weet niet wat voor een speler ben maar normaal gesproken is de overstap van Overgangsklasse met de A1 naar Reserve 1e klasse in de senioren al groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kampioenswedstrijd verloren met 20-17, goede zet van de trainer om mijn directe concurrent opstellen ipv mij, nog nooit iemand zo slecht zien spelen. :cab:

[MENTION=21212]007mark[/MENTION]; hier even verder hoor, moeilijke situatie inderdaad, aangezien het meer vriendjespolitiek is dan korfbalkwaliteit, wel raar dat de voorzitter ook gewoon wedstrijden speelt. Alleen zie dat je nu 2e klasse in de A speelt, ben bang dat Senioren reserve 1e klasse dan iets te hoog gegrepen is. Weet niet wat voor een speler ben maar normaal gesproken is de overstap van Overgangsklasse met de A1 naar Reserve 1e klasse in de senioren al groot.

Las het inderdaad al op de uitslagendienst. Balen man, zeker omdat de concurrent het nu in eigen hand heeft gekregen en komend weekend kampioen kan worden. :(

Bedankt voor je input, zal me wellicht helpen in mijn keuze. Kan ook volgend jaar gaan kijken hoe het in de selectie gaat bij mijn huidige vereniging. Ben er ook nog niet helemaal uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Las het inderdaad al op de uitslagendienst. Balen man, zeker omdat de concurrent het nu in eigen hand heeft gekregen en komend weekend kampioen kan worden. :(

Bedankt voor je input, zal me wellicht helpen in mijn keuze. Kan ook volgend jaar gaan kijken hoe het in de selectie gaat bij mijn huidige vereniging. Ben er ook nog niet helemaal uit

Denk dat het beste is om eerst even aan te kijken hoe de reserve 3e klasse is, mocht je in het 2e bij je club komen. Reserve 5e klasse zou ik namelijk niet aan gaan beginnen. :cab: Geen andere club in de buurt waar het beleid wel normaal is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat het beste is om eerst even aan te kijken hoe de reserve 3e klasse is, mocht je in het 2e bij je club komen. Reserve 5e klasse zou ik namelijk niet aan gaan beginnen. :cab: Geen andere club in de buurt waar het beleid wel normaal is?

Het derde van Furore is sowieso geen optie inderdaad.

Roda is dan het meest in de buurt. Anders Groen Geel of KZ/Hiltex waar ik sowieso in een lager team zou komen. Clubs waar het niveau gewoon erg hoog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week met nog 2 minuten te speln 3 punten voor. Uiteindelijk weggegeven en gelijk gespeeld. Deze week in de laatste minuut verloren door een stip (terecht gefloten). Stonden ook nog voor 5 minuten voor tijd. Echt om naar van te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt echt een dramaseizoen. Als ik maar een beetje in vorm zou zijn, had ik er vandaag een stuk of 5-10 gemaakt ofzo. Zoveel vrije kansen gemist. Paar meter van de korf, helemaal vrij en dan nog missen. Vrije doorlopers gingen er niet in. Zelfs de strafworp wilde er niet in (5e misser op rij). Normaal ben ik blij met twee doelpunten (afstandschoten gingen er wel in blijkbaar), maar nu baal ik zeg. Echt een drama, die afwerking van mij. Bizar slecht. Vaag genoeg toch gewonnen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites