fm-helden Geplaatst 20 april 2011 Share Geplaatst 20 april 2011 Doe ook altijd shakes na training enzoo... Wat voor schema's hebben jullie, ook gewoon 3-split ofwa? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 20 april 2011 Share Geplaatst 20 april 2011 Training A: Squat Bench Deadlift Training B: Squat Overhead press Barbell row Das m'n schema en dan op maandag, woensdag en vrijdag trainen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 20 april 2011 Share Geplaatst 20 april 2011 Drie oefeningen maar Chiel? Aantal sets en herhalingen? Korte training? Slaat 'ie ook een beetje aan of ben je net begonnen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steef91 Geplaatst 21 april 2011 Share Geplaatst 21 april 2011 Ik ga binnenkort een bankje aanschaffen met Dumbells die verstelbaar zijn zodat ik thuis bezig kan. Fitness heb ik geen zin meer aan om daar elke week naar toe te gaan en zeker niet nu ik aan het hardlopen en voetballen etc ben. Ik wil dus dan thuis aan de gang gaan en omdat ik de oefeningen wel weet en hoe ze uitgevoerd moeten worden gaat het mij veel geld schelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 april 2011 Share Geplaatst 21 april 2011 Drie oefeningen maar Chiel? Aantal sets en herhalingen? Korte training? Slaat 'ie ook een beetje aan of ben je net begonnen? Alles 3 x 5 behalve de deadlift das maar 1 setje van 5 herhalingen. Maar wel elke training alles 2,5 kg verhogen. Ja ben je zo mee klaar, in 3 kwartier en 't werkt goed puur voor kracht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kah Geplaatst 21 april 2011 Share Geplaatst 21 april 2011 Doe trouwens sinds kort ook aan fitness, al heel wat jaren niet gesport maar ondanks dat ben ik altijd een skinny bitch gebleven, laten we het maar op snelle stofwisseling houden :mrgy: Ben nu sinds december bezig en merk wel wat verschil, alleen conditioneel ben ik nog steeds best out of shape maar qua kracht in de armen, benen en de rest merk ik het al wel, begon echt met niks en is dan wel lekker dat je na een tijd steeds wat meer kan pakken geeft wel voldaan gevoel. Toch had ik twee simpele vragen - Rust tussen oefeningen, als ik zeg maar 3 sets chest press 12 42,5 kg ofzo doe is het dan beter om wat meer rust te houden tussen zulk soort sets of om juist jezelf bewijze van een beetje te pijnigen en juist zo snel mogelijk doorgaan? - Zoals ik zei ben ik alles behalve dik, 69 kg @ 1,81, als ik dan toch conditie wil trainen met hardlopen, fietsen etc. kan ik dit dan beter voor trainen doen of erna? Heb ook weleens gehoord dat je met krachtrainen eigenlijk ook conditie traint en daarnaast doe ik om de 2 weken een bodypump sessie wat meer op conditie is gericht, maar toch merk ik wat betreft mn conditie nog steeds weinig vooruitgang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 21 april 2011 Share Geplaatst 21 april 2011 Alles 3 x 5 behalve de deadlift das maar 1 setje van 5 herhalingen. Maar wel elke training alles 2,5 kg verhogen. Ja ben je zo mee klaar, in 3 kwartier en 't werkt goed puur voor kracht. Stats inmiddels? Telkens verhogen, knap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 22 april 2011 Share Geplaatst 22 april 2011 Squat 3 x 3 120 Deadlift nog altijd 1 x 160 (paar maand terug) maar ben nu bezig met 't opbouwen naar een 5rm van 170 Bench weet ik niet wat m'n 1 rm is ;o die is nog altijd laag ivm blessure aan schouder MP 3 x 5 x 52,5 ook nog te laag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manager Mitchell Geplaatst 25 april 2011 Share Geplaatst 25 april 2011 Wil binnenkort wel naar de sportschool gaan, maar doe nu eerst ff thuis om de smaak ff te pakken te krijgen. Zou dit een beetje verstandig zijn? A: dumbbell shoulder press dumbbell bent-over row dumbbell curl dumbbell hammer curl dumbbell triceps extension dumbbell bench press allemaal 8x 8x 8x B: Bepaalde oefeningen van de fysio, voornamelijk gericht om het gebied rond mijn liezen sterker te maken, maar het is erg zwaar voor buikspieren en hamstrings heb ik gemerkt. Om dan dag 1,3 en 5 A te doen en 2,4,6 B en dan 7 rust ofzo. Of beter elke keer gewoon een hele dag rust ertussen doen, ook al worden niet echt dezelfde spieren getraind bij die dingen. Alleen buikspieren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 25 april 2011 Share Geplaatst 25 april 2011 Wil binnenkort wel naar de sportschool gaan, maar doe nu eerst ff thuis om de smaak ff te pakken te krijgen. Zou dit een beetje verstandig zijn? A: dumbbell shoulder press dumbbell bent-over row dumbbell curl dumbbell hammer curl dumbbell triceps extension dumbbell bench press allemaal 8x 8x 8x B: Bepaalde oefeningen van de fysio, voornamelijk gericht om het gebied rond mijn liezen sterker te maken, maar het is erg zwaar voor buikspieren en hamstrings heb ik gemerkt. Om dan dag 1,3 en 5 A te doen en 2,4,6 B en dan 7 rust ofzo. Of beter elke keer gewoon een hele dag rust ertussen doen, ook al worden niet echt dezelfde spieren getraind bij die dingen. Alleen buikspieren A is upperbody. Kan uitstekend, dan zou ik alleen B lowerbody doen. 1 dag rust is in het begin genoeg. Is dan toch vooral kracht winnen i.p.v. massa. Na een tijdje van tips e.d. ga je harder, beter en zwaarder trainen. Dan neem je meer rust. Editje; Waar ligt in het begin je focus? Vaak is dit borst. Dan zou ik beginnen met Bench press. Als dit niet zo is, naar eigen prioriteit. Armen wel altijd als laatste trainen. Anders verlies je te veel kracht voor de andere oefeningen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manager Mitchell Geplaatst 25 april 2011 Share Geplaatst 25 april 2011 Oh, dat is willekeurige volgorde. Maar ik zal die volgorde dan wel veranderen. B zijn oefeningen met zo'n fitnessbal, hiervan nr 3, 5 en 8 en hiervan de 2e. En nog eentje maar die kan ik niet vinden. Maarja, vooral buikspieren dus, maar benen worden ook getraind daarmee voel ik. Weet trouwens ook niet of er goede oefeningen zijn die ik thuis kan doen voor beenspieren, want dit is meer stabiel houden geloof ik. Anders moet ik toch wat eerder naar de sportschool. Ik zie bijv wel deze; http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/DBStandingCalfRaise.html maar die ziet er echt debiel uit en zo gebaseeerd op die gif betwijfel ik het effect ervan De bent-over row vervang ik trouwens door zo'n andere, want die snap ik niet. Volgens mij doet ik het goed, maar voel er niks van. Deze: http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBLyingRow.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 14 mei 2011 Share Geplaatst 14 mei 2011 Bent over row is het zelfde als die oefening die je nu laat zien van exrx. alleen dan met barbell. Als je in een goede gym zit kunnen ze je die oefening wel aanleren, hij is niet zo makkelijk maar wel erg goed. maar eh gasten hoe gaat 't hier verder met trainen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 14 mei 2011 Share Geplaatst 14 mei 2011 Ik ga nu 3x per week naar de sportschool, train m'n hele bovenlichaam op van die apparaten. Doe het nu zo'n 3 weken en begin een heeeeeel klein beetje resultaat te zien al. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steef91 Geplaatst 19 mei 2011 Share Geplaatst 19 mei 2011 Bent over row is het zelfde als die oefening die je nu laat zien van exrx. alleen dan met barbell. Als je in een goede gym zit kunnen ze je die oefening wel aanleren, hij is niet zo makkelijk maar wel erg goed. maar eh gasten hoe gaat 't hier verder met trainen? Niet, is veel te duur €40,- per maand dus maar gekapt. Na de examens begin ik met hardlopen en dan lekker op tijden dat het mij uitkomt en niet wanneer de sportschool alleen open is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 19 mei 2011 Share Geplaatst 19 mei 2011 Heb jij geen tijd van 9 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds dan? Hier gaat 't wel lekker trouwens, laatst 140 gesquat :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kah Geplaatst 19 mei 2011 Share Geplaatst 19 mei 2011 Squatten vind ik altijd zo kut he doe daarom altijd alleen maar regular leg presses en dan ook voor de kuiten. Ga het misschien komende week toch maar weer eens doen want het is wel wat intensiever althans dat vond ik voorheen altijd maar heb het al 2 maanden niet meer gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steef91 Geplaatst 21 mei 2011 Share Geplaatst 21 mei 2011 Heb jij geen tijd van 9 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds dan? Hier gaat 't wel lekker trouwens, laatst 140 gesquat :) Nee :D Maar hier is de sportschool dicht van 12 tot 4 's middags en dat is jammer en op zaterdag is hij maar tot 12 uur open en op vrijdag maar tot 20:00 uur en 40 euro per maand is mij te gortig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 1 juni 2011 Auteur Share Geplaatst 1 juni 2011 Nee :D Maar hier is de sportschool dicht van 12 tot 4 's middags en dat is jammer en op zaterdag is hij maar tot 12 uur open en op vrijdag maar tot 20:00 uur en 40 euro per maand is mij te gortig. Hier is het precies hetzelfde.. Health Center zeker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 2 juni 2011 Share Geplaatst 2 juni 2011 Ik betaal 55 euro per maand :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stevehh Geplaatst 2 juni 2011 Share Geplaatst 2 juni 2011 Ik 20. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 2 juni 2011 Share Geplaatst 2 juni 2011 Ik 60 maar anders zit ik bij zo een waar allemaal van die macho mannetjes komen. Die kost 20 maarja ik heb liever dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r_AW Geplaatst 2 juni 2011 Share Geplaatst 2 juni 2011 Squatten vind ik altijd de lekkerste oefening juist man. Echt een prachtig gevoel om zo kapot te zijn na een goede sessie squatten. Ik krijg altijd zo'n pijn boven m'n schouderbladen met squatten .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stevehh Geplaatst 2 juni 2011 Share Geplaatst 2 juni 2011 Ja die machos zitten bij mij ook wel, kneusboys. Daarom ga ik altijd 's ochtends heen dan zitten zij nog aan het infuus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 2 juni 2011 Share Geplaatst 2 juni 2011 Ik 60 maar anders zit ik bij zo een waar allemaal van die macho mannetjes komen. Die kost 20 maarja ik heb liever dit. Dit dus:checkit: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kah Geplaatst 2 juni 2011 Share Geplaatst 2 juni 2011 Ik zit ook bij een aardig prijzige sportschool betaal ook 60 euro maar dan zitten er tenminste geen paupers. Hier bij de Kuip zit er ook eentje die drie maal goedkoper is maar als ik zie wat daar voornamelijk naar binnen gaat en hoe amateuristisch daar alles is heb ik liever een goede sportschool dat geld heb ik er dan wel voor over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten