Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort een bankje aanschaffen met Dumbells die verstelbaar zijn zodat ik thuis bezig kan. Fitness heb ik geen zin meer aan om daar elke week naar toe te gaan en zeker niet nu ik aan het hardlopen en voetballen etc ben. Ik wil dus dan thuis aan de gang gaan en omdat ik de oefeningen wel weet en hoe ze uitgevoerd moeten worden gaat het mij veel geld schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie oefeningen maar Chiel? Aantal sets en herhalingen? Korte training?

Slaat 'ie ook een beetje aan of ben je net begonnen?

Alles 3 x 5 behalve de deadlift das maar 1 setje van 5 herhalingen. Maar wel elke training alles 2,5 kg verhogen.

Ja ben je zo mee klaar, in 3 kwartier en 't werkt goed puur voor kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe trouwens sinds kort ook aan fitness, al heel wat jaren niet gesport maar ondanks dat ben ik altijd een skinny bitch gebleven, laten we het maar op snelle stofwisseling houden :mrgy: Ben nu sinds december bezig en merk wel wat verschil, alleen conditioneel ben ik nog steeds best out of shape maar qua kracht in de armen, benen en de rest merk ik het al wel, begon echt met niks en is dan wel lekker dat je na een tijd steeds wat meer kan pakken geeft wel voldaan gevoel. Toch had ik twee simpele vragen

- Rust tussen oefeningen, als ik zeg maar 3 sets chest press 12 42,5 kg ofzo doe is het dan beter om wat meer rust te houden tussen zulk soort sets of om juist jezelf bewijze van een beetje te pijnigen en juist zo snel mogelijk doorgaan?

- Zoals ik zei ben ik alles behalve dik, 69 kg @ 1,81, als ik dan toch conditie wil trainen met hardlopen, fietsen etc. kan ik dit dan beter voor trainen doen of erna? Heb ook weleens gehoord dat je met krachtrainen eigenlijk ook conditie traint en daarnaast doe ik om de 2 weken een bodypump sessie wat meer op conditie is gericht, maar toch merk ik wat betreft mn conditie nog steeds weinig vooruitgang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil binnenkort wel naar de sportschool gaan, maar doe nu eerst ff thuis om de smaak ff te pakken te krijgen. Zou dit een beetje verstandig zijn?

A:

dumbbell shoulder press

dumbbell bent-over row

dumbbell curl

dumbbell hammer curl

dumbbell triceps extension

dumbbell bench press

allemaal 8x 8x 8x

B:

Bepaalde oefeningen van de fysio, voornamelijk gericht om het gebied rond mijn liezen sterker te maken, maar het is erg zwaar voor buikspieren en hamstrings heb ik gemerkt.

Om dan dag 1,3 en 5 A te doen en 2,4,6 B en dan 7 rust ofzo. Of beter elke keer gewoon een hele dag rust ertussen doen, ook al worden niet echt dezelfde spieren getraind bij die dingen. Alleen buikspieren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil binnenkort wel naar de sportschool gaan, maar doe nu eerst ff thuis om de smaak ff te pakken te krijgen. Zou dit een beetje verstandig zijn?

A:

dumbbell shoulder press

dumbbell bent-over row

dumbbell curl

dumbbell hammer curl

dumbbell triceps extension

dumbbell bench press

allemaal 8x 8x 8x

B:

Bepaalde oefeningen van de fysio, voornamelijk gericht om het gebied rond mijn liezen sterker te maken, maar het is erg zwaar voor buikspieren en hamstrings heb ik gemerkt.

Om dan dag 1,3 en 5 A te doen en 2,4,6 B en dan 7 rust ofzo. Of beter elke keer gewoon een hele dag rust ertussen doen, ook al worden niet echt dezelfde spieren getraind bij die dingen. Alleen buikspieren

A is upperbody. Kan uitstekend, dan zou ik alleen B lowerbody doen.

1 dag rust is in het begin genoeg. Is dan toch vooral kracht winnen i.p.v. massa. Na een tijdje van tips e.d. ga je harder, beter en zwaarder trainen. Dan neem je meer rust.

Editje; Waar ligt in het begin je focus? Vaak is dit borst. Dan zou ik beginnen met Bench press. Als dit niet zo is, naar eigen prioriteit. Armen wel altijd als laatste trainen. Anders verlies je te veel kracht voor de andere oefeningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, dat is willekeurige volgorde. Maar ik zal die volgorde dan wel veranderen. B zijn oefeningen met zo'n fitnessbal, hiervan nr 3, 5 en 8 en hiervan de 2e. En nog eentje maar die kan ik niet vinden. Maarja, vooral buikspieren dus, maar benen worden ook getraind daarmee voel ik. Weet trouwens ook niet of er goede oefeningen zijn die ik thuis kan doen voor beenspieren, want dit is meer stabiel houden geloof ik. Anders moet ik toch wat eerder naar de sportschool. Ik zie bijv wel deze; http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/DBStandingCalfRaise.html maar die ziet er echt debiel uit en zo gebaseeerd op die gif betwijfel ik het effect ervan

De bent-over row vervang ik trouwens door zo'n andere, want die snap ik niet. Volgens mij doet ik het goed, maar voel er niks van. Deze: http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBLyingRow.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bent over row is het zelfde als die oefening die je nu laat zien van exrx. alleen dan met barbell. Als je in een goede gym zit kunnen ze je die oefening wel aanleren, hij is niet zo makkelijk maar wel erg goed.

maar eh gasten hoe gaat 't hier verder met trainen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bent over row is het zelfde als die oefening die je nu laat zien van exrx. alleen dan met barbell. Als je in een goede gym zit kunnen ze je die oefening wel aanleren, hij is niet zo makkelijk maar wel erg goed.

maar eh gasten hoe gaat 't hier verder met trainen?

Niet, is veel te duur €40,- per maand dus maar gekapt. Na de examens begin ik met hardlopen en dan lekker op tijden dat het mij uitkomt en niet wanneer de sportschool alleen open is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Squatten vind ik altijd zo kut he doe daarom altijd alleen maar regular leg presses en dan ook voor de kuiten. Ga het misschien komende week toch maar weer eens doen want het is wel wat intensiever althans dat vond ik voorheen altijd maar heb het al 2 maanden niet meer gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jij geen tijd van 9 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds dan?

Hier gaat 't wel lekker trouwens, laatst 140 gesquat :)

Nee :D

Maar hier is de sportschool dicht van 12 tot 4 's middags en dat is jammer en op zaterdag is hij maar tot 12 uur open en op vrijdag maar tot 20:00 uur en 40 euro per maand is mij te gortig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee :D

Maar hier is de sportschool dicht van 12 tot 4 's middags en dat is jammer en op zaterdag is hij maar tot 12 uur open en op vrijdag maar tot 20:00 uur en 40 euro per maand is mij te gortig.

Hier is het precies hetzelfde.. Health Center zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ook bij een aardig prijzige sportschool betaal ook 60 euro maar dan zitten er tenminste geen paupers. Hier bij de Kuip zit er ook eentje die drie maal goedkoper is maar als ik zie wat daar voornamelijk naar binnen gaat en hoe amateuristisch daar alles is heb ik liever een goede sportschool dat geld heb ik er dan wel voor over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites