r_AW Geplaatst 5 oktober 2011 Share Geplaatst 5 oktober 2011 Justin, ga je werksets van 3x12 aanhouden? Klopt klopt maar Erik jij kent me he, je weet hoe dun ik ben. Daar kan flink wat vet bij voor dat ik er te dik uit ga zien. Dat klopt ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kah Geplaatst 5 oktober 2011 Share Geplaatst 5 oktober 2011 Ja denk het wel, vandaag overigens nog één keer toch rustig aan gedaan en er nog niet mee begonnen, had ook niet zoveel tijd en ben ook al een tijd niet geweest dus vandaar. Vanaf volgende week maandag ga ik wel met benchpress/incline press en andere losse oefeningen beginnen denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r_AW Geplaatst 5 oktober 2011 Share Geplaatst 5 oktober 2011 Oké. Maar wat is je doel dan? Want om massa/kracht te winnen is 3x12 niet echt geschikt. Zou trouwens als ik jou was meteen een goed schema maken en je daaraan houden, biedt wat meer houvast dan maar ter plekke bepalen wat je gaat doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mentos Geplaatst 6 oktober 2011 Share Geplaatst 6 oktober 2011 Wat vind jij een betere hoeveelheid herhalingen dan? En heb je daar bronnen voor? Ik probeer voor mezelf ook altijd 3x10 of 3x12 aan te houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kah Geplaatst 6 oktober 2011 Share Geplaatst 6 oktober 2011 Naja heb weleens wat dingetjes gelezen op internet dat als je echt massa/kracht wilt winnen dat je dan beter korte herhalingen kan doen waarin je jezelf dan wel tot het uiterste drijft zeg maar. 3x12 is denk ik toch iets meer inhoud trainen denk ik zelf hoor. Maargoed ik vroeg me dan ook af wat je dan aanraadt voor de meeste oefeningen, 10/8/6...? @bovenstepost: Naja niet echt puur om massa/kracht te winnen, hoef geen spierbundel te worden ofzo ben er toen meer mee begonnen om op z'n minst in shape te blijven en niet het risico te lopen dat het luie studentenleven m'n lichaam bewijze van spreken zou gaan slopen;) En wat betreft cardio eigenlijk wat is daarvoor de beste tijd om aan te houden als je klaar bent met trainen en nog wat calorieën wilt verbranden (daarnaast moet ik ook aan mijn conditie werken die trekt op niks zoals ik zei), deed gisteren een kwartier intensief op zo'n step ding (weet even de naam er niet van) maar kan er denk ik nog best een kwartier lopen/fietsen aan vastplakken denk ik zo of krijg je dan het effect dat het trainen van daarvoor een beetje teniet gedaan wordt of is dat helemaal niet zo. (Heb er zelf de ballen verstand van daarom vraag ik het ook) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kah Geplaatst 6 oktober 2011 Share Geplaatst 6 oktober 2011 Maar dan is het dus beter lijkt mij om eerst massa op te bouwen en dan voor de pure kracht oefeningen of hoeft dat totaal niet zo te zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r_AW Geplaatst 6 oktober 2011 Share Geplaatst 6 oktober 2011 Zoals Barteh inderdaad al zegt, 1-5 wordt gezien als kracht en 6-12 massa, daarboven is meer voor uithoudingsvermogen voor je spieren. Echter zal je van werksetjes van 4 reps, bijvoorbeeld 3x4 ook groter worden. Je traint dan intensiever, je vraagt meer van je lichaam. De spier moet groter en sterker worden om het zware gewicht te tillen, en dat doet ie dan ook. Dus het is niet als je maar 3 of 4 reps doet, dat je dan nooit groter wordt. Verder geldt ook weer omgekeerd, 3x8 wordt je groter van in het begin maar je kracht neemt ook toe. Ik vind 3x12 echter wel weer een verschil, ik heb dan echt nooit het gevoel dat ik echt getraind heb met zulke lichte gewichten die ik 12 keer kan doen per set. Eigenlijk is het simpel, om groter en sterker te worden moet je ook steeds zwaardere gewichten trainen. En dat kan je nooit volhouden met sets van 12 reps, dus ga je naar minder reps, bijvoorbeeld 5x5, 3x8, 10-8-6-6 e.d. Het is maar wat je zelf fijn vindt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kah Geplaatst 6 oktober 2011 Share Geplaatst 6 oktober 2011 Hmm ja deed vandaag al een stap terug naar 10, niet echt groot verschil maar merkte wel dat ik het zwaarder had, volgende keer dan naar 8 kijken hoe dat voelt. Sowieso was ik aan het einde wel gesloopt, ging tien minuten vol gas op de crosstrainer en daarna 5 minuten hard en zwaar tempo op de hometrainer en was helemaal op, toch voelt dat altijd wel het lekkerst dan dat je idd het idee hebt dat je niks hebt gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r_AW Geplaatst 6 oktober 2011 Share Geplaatst 6 oktober 2011 Ik zie ook vaak jongens een stuk of 4 of 5 oefeningen voor alleen al hun biceps doen of een uur borst trainen. Terwijl 2 oefeningen voor biceps en 3 (max 4) voor borst meer dan genoeg is. Het gaat er niet om hoeveel je doet, maar hoe intensief. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 7 oktober 2011 Share Geplaatst 7 oktober 2011 12 reps is echt geen massa meer hoor..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r_AW Geplaatst 7 oktober 2011 Share Geplaatst 7 oktober 2011 Nee daarom, betere lager aantal reps en hogere intensiviteit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r_AW Geplaatst 10 oktober 2011 Share Geplaatst 10 oktober 2011 Huppp, vandaag incline BP 5x5 67,5 kg gelukt. Zat hier al 2 weken op vast, binnenkort voor de 70 kg. Squat zit nu ook weer op 60 kg, vrijwel zonder rugpijn en BOR op 42 kg zonder problemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick. Geplaatst 20 oktober 2011 Share Geplaatst 20 oktober 2011 Naar mijn schouderoperatie heb ik het gevoel dat me linkerschouders nauwelijks aan kracht wint ten opzichte van me rechter. Weet iemand hoe je die spier "bij" kunt trainen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 20 oktober 2011 Share Geplaatst 20 oktober 2011 Yeah, 90,5 kg schoon aan de haak gisteravond!!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r_AW Geplaatst 20 oktober 2011 Share Geplaatst 20 oktober 2011 Ik ben het Stronglift schema eigenlijk een beetje moe. Heb wel goede vordering gemaakt in de laatste 8 weken; - Squat van 40 kg naar 65 kg - Deadlift van 50 kg naar 70/75 kg - Incline BP van 52,5 kg naar 67,5 kg - BOR van 30 kg naar 42 kg - MP van 30 kg naar 42 kg Ga nu een 4 daagse split doen; - Benen - Borst, Schouders, - Rug (incl. Traps), Buik - Biceps, Triceps, Onderarmen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 oktober 2011 Share Geplaatst 21 oktober 2011 Das netjes. Heb je de laatste tijd nog zo een geile fotoshoot gemaakt voor me? Noo maar m'n tit's zijn goed vooruit gegaan. nu weer trainen, laterrrr :banana: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordy Geplaatst 21 oktober 2011 Share Geplaatst 21 oktober 2011 Eet nu voor het eerst kwark zonder smaak na het fitness, echt moeilijk door mijn strot te krijgen zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r_AW Geplaatst 22 oktober 2011 Share Geplaatst 22 oktober 2011 @Jordy: Ik doe m'n kwark altijd met een appel door de blender, is goed te doen dan! Ik heb gister 77 kg DL gedaan (65 kg gewicht + 12 stang), volgende keer ga ik voor de 82 kg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 22 oktober 2011 Share Geplaatst 22 oktober 2011 Moet je beetje limonadesiroop doorheen doen voor de smaak. Trouwens vandaag nieuw PR met deadliften. 5x100kg. Voor het eerst 100kg met een oefening. :) Goed bezig Bart, hoe gaat 't met je gewicht en vp? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r_AW Geplaatst 25 oktober 2011 Share Geplaatst 25 oktober 2011 Bohh, vandaag zo dodelijk m'n benen getraind, heerlijk. - Squat 15 - 12 - 10 - 8 - 10 - 15 - Stiff-legged DL - 4x12 - Leg Press 4x8 + 4x12 Leg Extension superset - Leg Curl 4x8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 25 oktober 2011 Share Geplaatst 25 oktober 2011 Kwam eigenlijk net halters tegen van boven, met niet bijzonder veel gewicht, 2x 0.75, 2x 1.25 en 2. 1.75 en volgens mij weegt die halter ook nog wel iets. Maar euh, ff to the point, kan ik met alleen halters ook gewoon thuis oefeningen doen? Denk dan wel dat ik er wat meer gewichten bij mag kopen :cab: Gaat me eigenlijk vooral beetje om de armen/schouders/borst. Khoef geen beer te worden, maar wat breder zeker wel en om nou 40 euro per maand te dokken voor die pleuris sportschool hier, nee dankje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r_AW Geplaatst 25 oktober 2011 Share Geplaatst 25 oktober 2011 Kan zeker. Met pushups, dips en een stang met gewichten en wat dumbbells kan je thuis een heel eind komen, maar dat gaat wel een duur grapje worden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antharas Geplaatst 25 oktober 2011 Share Geplaatst 25 oktober 2011 Ik had hier vroeger ook zo'n kleine halters liggen, alle gewichten op één staaf gezet en toen kwam ik aan acht kilo :cab: op de duur moest ik al een uur trainen voor ik iets voelde. Daarna gewoon overgeschakeld op pompen, verrassend effectief vind ik dat. Biceps, triceps en borstspieren train je ermee (en de obligate sit-ups). Enkel schouderspieren weet ik geen oefening van, boksen is daar ook wel goed voor (daar train je ook veel mee) maar dat doe ik veel te weinig. Edit: die kleine halters zijn dumbbells, wat RFFNCK zegt (kende de officiële benaming niet) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dante Geplaatst 25 oktober 2011 Share Geplaatst 25 oktober 2011 Even een vraagje; als je cardio en krachttraining doet. Is het dan beter om eerst cardio te doen of eerst krachttraining? Dat laatste toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 25 oktober 2011 Share Geplaatst 25 oktober 2011 Eerst krachttraining. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten