himan Geplaatst 29 november Share Geplaatst 29 november (bewerkt) [LLM/Youth Challenge] Swimming in a Poole of Little Dolphins. Welkom in Poole, een kleine havenstad in het Zuiden van Engeland. Een plek waar de Ferry’s naar Jersey, Guernsey en Cherbourg vertrekken. Hier gaat deze Youth Challenge beginnen. Net gepromoveerd naar de National League South, weet ik nog niet wat er gaat gebeuren. Er zijn drie(oké eerlijk gezegd 4) uitslagen van deze novelle: 1. We winnen de Champions League en Premier League(1% kans) 2. Himantha Knapperd wordt ontslagen(20% kans) 3. We degraderen uit de National League South(40% kans) 4. Ik ga me vervelen (39% kans) Door mij wordt geen enkele speler meer gehaald. We gaan puur met de jeugd spelen bij deze gepromoveerde ploeg. Als test heb ik even gekeken hoe moeilijk het was, door op vakantie te gaan met een doorgegeven tactiek. Twee keer rond de twintig punten in seizoen 1, directe degradatie. Dit is een echte challenge en dat gaan we er ook van maken. Als één van de 4 hierbovenstaande dingen gebeurt is deze Novelle direct afgelopen. Dat kan dus ook na 1 seizoen zijn. Ik post deze post na 5 gespeelde competitiewedstrijden, dus die spanning zit er echt op. Ook voor mij! Seizoen 1: Ieder punt telt! Episode 0, we beginnen dus in Poole in 2024. Er is een jaar gesimuleerd en dit is één van de clubs die het is gelukt om de National Leagues te halen. In dit geval de National League South. Als mijn befaamde Alter Eega Himantha Knapperd, zal ik proberen de divisies te bestijgen. Of in mineur te verdwijnen. En om er nog even wat kracht bij te zetten dit is de voorspelling voor dit seizoen. Dit is na de transfers, die heb ik natuurlijk niet gemaakt, normaal zou ik er een stuk of 5 maken om de zwakke plekken eruit te halen en dan op het laatste moment een loan song te zingen. Dat is niet het geval deze keer. En dus krijg je dit: Het is schrikbarend slecht eigenlijk. En dus moeten we echt vrezen voor degradatie dit eerste seizoen. Om daarna hopelijk contracten te verlengen en twee of drie extra jeugdspelers in te kunnen passen. De verwachting is dat 50 punten genoeg gaat zijn. Dus er zal gestreden moeten worden! Ieder punt telt! 29 november bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 november Share Geplaatst 29 november Veel succes zal zeer pittig worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Tren Geplaatst 29 november Share Geplaatst 29 november Veel succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 november Share Geplaatst 30 november Pittige uitdaging! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 30 november Auteur Share Geplaatst 30 november De selectie: Doelmannen en Verdediging Voordat we beginnen in Poole ga ik eerst maar eens mijn selectie een beetje voorstellen, want hier gaan we het nog jaren mee moeten doen (kleine zucht). Zoals jullie weten is in deze divisie vrijwel iedere speler zeer matig, en dat zullen we ook hier gaan merken. Normaal gezien kan je dan heel gemakkelijk zo een team met wat jongelingen die weggestuurd uit topclubs halen. Helaas is dat in deze Youth challenge niet mogelijk. Ik moet het dus gaan doen met de spelers die ik heb. En dat kan voor problemen gaan zorgen. In deze post zal het gaan over doelmannen en verdedigers. En eens zien wie er goed is in verdedigers tellen… We zien de twee doelmannen, het is nog wel aardig als je de sterren bekijkt. En gezien we het doel gaan krijgen om er vooral tegen te gaan houden, is het toch wel fijn dat er in ieder geval een voor op dit niveau oké doelman staat. Er is nog een derde doelman, maar die mag nog in de onder 18 spelen. Onze eerste doelman is Max Evans, natuurlijk geen grote speler, maar op dit niveau wel best aardig. We gaan het er mee moeten doen. Gelukkig zijn zijn Beslissingen prima met 13 en ook Behendigheid is zeer behoorlijk met 14. Uitwerpen is hij niet zo goed in, dus hij schiet de bal straks rustig naar de rechtsback. Hij is nog een beetje jonger zelfs dan Evans. William Butler komt uit de Britse Maagdeneilanden. En dat betekent dat hij zo af en toe zeer waarschijnlijk zelfs internationaal moet gaan voetballen, want wie komt er nou uit de Britse Maagdeneilanden. Dat betekent dat ik hem geen contract moet aanbieden waarbij hij geld krijgt per interland. Voor de rest is hij Mentaal net iets minder. Fysiek ook net iets minder. Prima tweede keeper voor dit niveau. Ook bij deze speler gewoon rustig de bal naar de rechtsback verdediging En dan nu meteen het grote zorgenkindje van Poole: de verdediging. Laten we er ook niet te moeilijk over doen, je ziet maar 4 spelers staan. En dat is inclusief alle jeugdspelers die ik heb overgeheveld naar het eerste. Ik zou normaal een linksback een centrale verdediger en nog een manusje van alles halen V(RLC) maar ja. Dat kan niet. En dus zijn dit de spelers waarmee we het moeten gaan doen. Je ziet het: vier spelers. We kunnen een viertal vormen met Miller op links, Middleton en Slade central en Luzinda op rechts. En eerlijk, we kunnen niet zoveel anders. Behalve op links dan. Ik vind Miller zo slecht dat we daar wat oplossingen op gaan verzinnen uit het middenveld. En overigens ook in de tactiek. Dit is Middleton, ja ik ga hem écht in de verdediging zetten. Gelukkig heeft ie lef en teamgeest, anders was het helemaal niets geworden. En hij is lang, dat gaat ook helpen. Maar mandekking 5, Tackelen 7, en Koppen 5. Ergens hoop ik dat hij nog 4 seizoenen in het elftal mag, maar ik vrees dat er ergens de komende seizoen wel een jeugdspeler gaat zijn die hem in gaat halen, maar ja, dan moet er nog een komen om hem van de bank af te halen natuurlijk… Miller is natuurlijk nog een tandje minder. En ik moet hem op links zetten, terwijl zijn beste plek rechts is. En hij is ook nog niet eens heel snel. En verdedigen kan hij ook niet echt. Tsja… Want Luzinda gaat natuurlijk gewoon op rechts staan, als je de eerste twee spelers ziet, is daar geen twijfel over mogelijk, natuurlijk. Kan relatief goed dekken, kan ook nog naar voren lopen en een voorzetje geven en is ook nog jong en kan ook nog een stukje groeien. Kan hij ook het Oegandese Nationale elftal halen? Ik hoop van niet. Onze rots in de branding, onze Slade. Stel je voor dat hij geblesseerd raakt, dan gaan echt alle punten verdwijnen, vrees ik. Kan ik hem een contract voor drie jaar geven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 30 november Share Geplaatst 30 november Klinkt als een enorme uitdaging. Veel succes bij Poole! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 december Share Geplaatst 1 december Altijd lekker om met halve houthakkers en postbodes te moeten spelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
h.b.t.t.w. Geplaatst 1 december Share Geplaatst 1 december Succes, ik ga je volgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 1 december Auteur Share Geplaatst 1 december (bewerkt) 1.2 Het middenveld Ja, dit is een driedelig pak, onze selectie of eigenlijk, iedere speler die ik ergens vandaan kon halen, behalve de derde keeper. Maar goed, gelukkig hebben we iets meer middenvelders en nog meer gelukkig, zijn hier twee spelers die mogelijk links back kunnen spelen. Hier zijn ze dan, de 8 middenvelders. Ik vind trouwens altijd een beetje vaag waar ik de grens moet leggen tussen middenveld en aanval. Ik heb het hier maar gelegd, maar we gaan in een 4-2-3-1 spelen, de meeste tijd, met twee verdedigende middenvelders. Om een beetje een idee te geven wel handig denk ik. Luke Nippard is onze eerste verdedigende middenvelder. Hij komt van een blessure terug en mag de eerste wedstrijd dat het weer kan ook meteen weer spelen. Prima VM en MC voor dit niveau, maar gezien onze verdediging… VM, dus. Met een beetje pech gaat Fogden volgend jaar weg. Want ja hij is behoorlijk oud, dus hoop ik dat ik je behoud. Zo dit sinterklaasgedicht is ook weer voorbij. Gewoon een oude lul en onze aanvoerder. Staat het best op MC, maar gezien onze verdediging… VM Gonzalo mag onze bank op gaan vullen en vaak spelen met de onder 18’s Lowes, onze centrale middenvelder, die toevallig ook een VM en een VVL is. Die gaat natuurlijk naar VL, waar hij misschien ook nog wat kan. Dat is het grote geheime plan van Poole. Ik moet hem daar wel aanvallend neerzetten, want verdedigen is ingewikkeld voor deze man. Kan ook nog wel als reserve op VM, natuurlijk, maar wie moet ik dan weer links back zetten? Murray gaat meestal op AMC staan en soms op AMR. Aardig spelertje voor AMC denk ik, dus daar ben ik wel tevreden mee. Kouao, een jonge teamspeler die zo af en toe ook om AMC mag komen invallen en op de spitspositie ook nog wel. Kan hopelijk nog groeien, misschien iets meer dan de sterren doen vermoeden? Goede Techniek ook wel. Hopelijk vooral Fysiek! Een Pool bij Poole als laatste aankoop, Cieslewicz kwam net voor ik hier kwam. Hij gaat vroem vanaf links, vroem vanaf rechts, om daarna een slechte pass of een oké voorzet te geven. Kan wel belangrijk nog worden de eerste twee seizoenen, maar ook al 33. Etienne gaat ook mee trainen op linksback. Nee hij is niet heel goed, maar ja we moeten toch wat. Lowes kan ook niet verdedigen(sterker nog, hij is slechter daarin dan Etienne!). Deze gast is 20 en kan het misschien nog snel aanleren. En anders komt hij ook niet echt aan spelen toe met de spelers voor hem op AML. @Djurovski @El Tren @Marius @h.b.t.t.w. @McMarkson Bedankt voor jullie reacties! Deze novelle gaat iets langzamer dan de vorige, maar wel wat zwaarder op de details van spelers en tactieken. Hopelijk wordt dat gewaardeerd, merk dat ik sinds de halve finales op het ONK ik daar eindelijk wat meer feeling voor heb, door veel gekke dingen te proberen en me aan te passen aan de spelers. En dat zullen jullie hopelijk ook in deze novelle gaan zien.(Hoewel er vast nog veel beter kan.) 1 december bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 december Share Geplaatst 2 december Leuk dat je de selectie even toelicht. Het lijkt erop dat je vooral de sterke punten van de spelers zal moeten uitspelen, aangezien ze maar al te vaak ook zwakke punten hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik9 Geplaatst 2 december Share Geplaatst 2 december Flinke uitdaging, ben erg benieuwd hoe dit zal gaan. Ga je volgen en succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 december Share Geplaatst 2 december Is zon obk toch niet voor niets Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 2 december Auteur Share Geplaatst 2 december 1.3 Aanval En dan is het nu tijd voor de aanval. Op welke manier kunnen we onze aanvallers bedienen? We kunnen dit op twee manieren zien: Sommigen zijn lang, sommigen zijn snel. En op dit niveau geldt sommigen hebben beiden niet en op topniveau hebben sommigen beide. Hier zijn ze dan, onze vijf aanvallers. Maar zijn ze lang? Of snel? Of beiden niet? Dit is Dixon, een aanvaller die vooral lang is? Of snel? Misschien wel bedien niet? Hij wordt meestal gebruikt om zijn lengte, maar ja een verdediger is langer, dus daar wordt hij snel verslagen. Gelukkig is hij niet de beste spits van dit elftal, maar zeker belangrijk als reserve. En je kan ook nog eens beide soorten voorzetten naar hem proberen te sturen(hoog en ver) Dat maakt hem makkelijk om in te passen, zonder al te veel na te denken. Leslie heeft een echt probleem, zijn cijfers lijken als je door je wimpers kijkt wel oké, veel nog wel boven de 10. Totdat je echt goed gaat kijken. Snelheid: 4, lengte 1.70… Tsja, dan wordt het hem niet uiteindelijk. Misschien is MC of AMC eigenlijk een veel handigere positie voor deze speler? Want technisch is hij wel. Pardoes komen we bij Pardoe 1.86, dus snel. Uuh wat? Hoe dan? Maar goed, hij kan niet koppen en hij is wel snel, dus wat kan mij het dan schelen. Zal ook vooral AML gaan starten overigens. Morris mag nog wel een beetje oefenen. Laten we eerlijk zijn. Ik vermoed dat hij binnen drie jaar niet meer hier speelt en wordt voorbij gestreefd door één of andere jeugdspeler. Hoewel Holmes best kan koppen, vind ik hem toch vooral snel. In corners mag hij ook voor blijven staan, maar we gaan hem vooral gebruiken op snelheid. Hopelijk laat hij het ook zien. @Djurovski @El Tren @Marius @h.b.t.t.w. @McMarkson @Marius @erik9 In de volgende update komt de tactiek. Hoe zet je zo'n team goed neer? En kan dat überhaupt wel... En dan nog, is dat wel de juiste tactiek? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 december Share Geplaatst 2 december Beetje spelen met de blinde en de lamme Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Tren Geplaatst 2 december Share Geplaatst 2 december Ben benieuwd hoever je gaat komen met deze selectie. Middenveld ziet er nog wel aardig uit, maar de rest is niet al te best. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 2 december Share Geplaatst 2 december Mooie gedetailleerde spelersanalyse wel, bijvoorbeeld dat Leslie meer een MC/AMC is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 december Share Geplaatst 2 december Van de mogelijkheden in de aanval is het wel wat moeilijker om echt enthousiast over te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 4 december Auteur Share Geplaatst 4 december (bewerkt) 1.4 Tactische overdenkingen En nu moeten we een tactiek maken. Dit wordt ingewikkeld, want wie kan iets. Aan de andere kant maakt het allemaal ook niet zo heel veel uit, want de spelers luisteren toch niet al te goed. En dus komen we hier uit: Misschien is het nog iets te verdedigend zelfs. Maar we worden laatste verwacht. Dus ik wil vooral zo min mogelijk doelpunten tegen krijgen, om met een counter of een toevallige standaardsituatie een doelpunt te krijgen en zo wat toevallige overwinningen te krijgen. Wel heb ik nog een geheime aanval tactiek, die ik ook gebruikte op het ONK en ook een catenaccio tactiek, zodat we als het moet we nog wat doelpunten kunnen maken. Alles om deze divisie te overleven. Wat ook opvalt is dat behalve CV het aantal sterren nog wel meevalt. En vooral de keeper lijkt echt samen met Slade op een goed niveau te zitten. Daarnaast kunnen Fogden en Nippard ook nog wat tegenhouden en dan ineens staat die verdediging en weet je het maar nooit. Het wordt dus laag blijven hangen en dan snel via de backs de bal naar voren, zodat zij daar hopelijk iets goeds mee kunnen doen als we de bal veroveren. Dit wil ik wel vaak doen, door flink druk te zetten. Wat helaas een slider is die je hoog moet zetten om een goede tactiek te hebben in FM. Een snelle omschakeling is zeer belangrijk in onze tactiek en dat heb ik de spelers ook duidelijk gemaakt. Ik ga niet de keeper uittrappen laten nemen naar ver. Die ballen gaan naar de rechtsback(Luzinda) die dan de bal mag verdelen. Hij heeft namelijk 8 passing en 12 beslissingen. Wat gewoon beter is dan een keeper op dit niveau, die niet kan uittrappen/uitrollen. Dit is misschien wel de belangrijkste pagina van allen, hoe gaat onze spits flink scoren? Meer dieptepasses want hij is redelijk snel en scherpe vroege voorzetten, in de hoop dat de rest ook aanschuift. Voor de rest, redelijk snel spelen, zodat de bal er ook snel komt. En natuurlijk ook nog spelen op dode spelmomenten, want je weet maar nooit. Zo gaan we proberen plaats 20 of beter binnen te hengelen. @Djurovski @El Tren @Marius @h.b.t.t.w. @McMarkson @Marius @erik9 4 december bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 december Share Geplaatst 4 december Dat is een formatie die ik ook wel eens gebruik afhankelijk van het beschikbare spelersmateriaal. Hopelijk levert deze ook resultaten op! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 december Share Geplaatst 4 december Benieuwd of deze tactiek gaat werken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 4 december Share Geplaatst 4 december Hoe zou dit werken qua counterpressie? Doen je spelers dat alleen als ze balverlies lijden onder de interventielijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik9 Geplaatst 4 december Share Geplaatst 4 december Benieuwd of je tactiek de nodige punten gaan opleveren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst Vrijdag at 21:42 Auteur Share Geplaatst Vrijdag at 21:42 Onze eerste wedstrijden zijn daar. De oefenwedstrijden en daarna de befaamde Whisken Testimonial. Twee van onze beste spelers zijn nog geblesseerd: Nippard en Holmes, dus het worden zware wedstrijden. Toch wisten we er drie te winnen en eigenlijk alleen tegen Hungerford was echt heel slecht. En zo gingen we dus onze eerste wedstrijd in. Hornchurch is onze tegenstander. En dit kan al meteen een belangrijke wedstrijd zijn. We spelen namelijk tegen een mede promovendus. Nippard en Holmes zijn nog niet wedstrijd fit, maar starten toch. We moeten in deze belangrijke eerste wedstrijd die de toon kan zetten eigenlijk meteen punten pakken, zeker thuis. Uuh, jongens, ik dacht dat dit een moelijke challenge ging worden? 4-1! Een tien voor die gekke Cieslewicz op links en dan ook nog rustig de tijd kunnen nemen na de 4-0 om onze nog niet wedstrijd fitte spelers eruit te kunnen halen. Simpelweg een perfect begin van ons seizoen. Zit ik dan helemaal mis en gaan we toch gewoon voor play off's strijden? Of is dit alleen maar een stap tegen het voorkomen van degradatie. Teletekst zegt dat we nu eerste staan. Stop the count! Nee maar een goed begin van het seizoen is het natuurlijk wel. Dit zijn onze komende wedstrijden en vanaf een afstand lijken vooral de wedstrijden tegen Hendon en Dulwich wel belangrijk. Ieder punt in een andere wedstrijd is natuurlijk ook belangrijk, maar dit zijn wel degradatiekandidaten. Op 4-12-2024 om 10:07 zei Marius: Dat is een formatie die ik ook wel eens gebruik afhankelijk van het beschikbare spelersmateriaal. Hopelijk levert deze ook resultaten op! Nou ja 4-2-3-1 is eigenlijk gewoon de basic formatie, maar ik neem hem omdat ik verdedigend wil/moet spelen, gezien mijn VM's goed zijn, maar er in mijn verdediging altijd een gat zit. En dus met 4 achterin en 2 ervoor heb je dan niet al te veel opties, behalve misschien de AM op CM met drie spitsen er voor of zoiets, maar daar heb ik ook niet de spelers voor. Op 4-12-2024 om 12:21 zei Djurovski: Benieuwd of deze tactiek gaat werken Nou, ik ga hem aanpassen aan de vorm en de tegenstander. Dit is de tactiek voor 6 vorm, normale tegenstander. Als onze vorm goed is gaan we iets meer aanvallen, net als bij een slechte tegenstander. Ook is uit/thuis nog belangrijk, maar die keuzes maak ik op gevoel. Op 4-12-2024 om 19:41 zei McMarkson: Hoe zou dit werken qua counterpressie? Doen je spelers dat alleen als ze balverlies lijden onder de interventielijn? Geen idee het staat gewoon aan. Ze keren in ieder geval niet meteen terug naar hun positie, misschien een goed idee om het uit te zetten als niets meer werkt. Op 4-12-2024 om 22:31 zei erik9: Benieuwd of je tactiek de nodige punten gaan opleveren! We beginnen met 3. @El Tren @h.b.t.t.w. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst Vrijdag at 21:45 Share Geplaatst Vrijdag at 21:45 Een degelijke voorbereiding en meteen een driepunter. Dit geeft toch moed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst Vrijdag at 21:50 Share Geplaatst Vrijdag at 21:50 Voorbereiding met perspectief. Goed gestart in de competitie. Zegt dat veel over het verloop? Nee maar is wel lekker om zo te starten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten