Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal - Episode II

germandutch

Aanbevolen berichten

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

119.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis tegen FC Halifax Town, een Engelse professionele voetbalclub. Ze vervingen Halifax Town AFC, dat in het seizoen 2007/08 failliet ging.

Spoiler

117.jpg

120.jpg

Bij regenachtig weer en voor 3.745 toeschouwers verschenen wij in de 4-3-2-1 opstelling.

121.jpg

Halifax kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Adrian Quelch.

122.jpg

Nou, het zal u verbazen, maar wij waren vandaag niet de betere ploeg. Halifax was technisch iets beter en vooral ook fysiek sterker. Bovendien gingen ze er onmiddellijk keihard de duels in en al in de 7de minuut overdreven ze het, waardoor wij terecht een penalty kregen, die McCann verzilverde. 1 : 0 en ik was tevreden. In de 34ste minuut had de scheids een fout van ons opgemerkt en dus kregen wij nu een penalty tegen, die Janneh feilloos binnenschoot. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Doordat de tegenstanders o.a. Diallo, Omotoye en Bakayoko keihard aanpakte, kregen zij geen poot aan de grond.

In de tweede helft verhoogden wij het tempo en in de 66ste minuut haalde ik de geblesseerd geraakte Long eraf en bracht Ouamina. 6 minuten later mocht ook de zwakke Omotoye vertrekken en kwam Jenks. In de 83ste minuut haalde ik ook nog Bakayoko eraf en stuurde Richardson het strijdgewoel binnen. Onder aanvoering van McCann verhoogden wij ook de druk en een schot van McCann in e 96ste minuut werd door High in het eigen doel getikt. 1 : 2 en dat werd de winnende treffer. Te danken hadden wij deze krappe en toch wel zeer gelukkige overwinning door de inzet van keeper Kovacevic, Monlouis en Sercombe.

Spoiler

123.jpg

124.jpg

----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

125.jpg

127.jpg

126.jpg

In 7 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en nu in en tegen Barnet Football Club, een Engelse voetbalclub gevestigd in Edgware, in het noordwesten van Londen. De club speelt in de National League, het vijfde niveau van het Engelse voetbal, na degradatie uit de League Two in het seizoen 2017/18. De club bungelt de laatste decennia heen en weer van de League Two naar de National League. Thuiswedstrijden werden van 1907 tot 2013 afgewerkt in het Underhill Stadium. Sinds 2013 werkt de club haar wedstrijden af in The Hive Stadium.

Spoiler

The Hive Stadium is een stadion in Canons Park, in het district Harrow, Londen. Het stadion biedt plaats aan 5.176 toeschouwers, waarvan 3.434 zitplaatsen. Het stadion vormt de thuisbasis voor voetbalclub Barnet en voor rugbyclub London Broncos. Naast deze twee teams maakt ook London Bees, het vrouwenelftal van Barnet gebruik van het stadion.

118.jpg

128.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 1.828 toeschouwers arriveerden wij in Edgware in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling.

129.jpg

Barnet kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op.

130.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: van Barnet had ik meer verwacht. Het was gewoon een slappe hap, die wij makkelijk konden hebben. Ons team speelde ijzersterk en bij rust stond het weliswaar pas 0 : 2, maar in de tweede helft ging het gas erop.

In een mum van tijd stond het 0 : 5 en controleerden wij alleen nog maar deze match. Wel haalde ik in de 72ste minuut Jenks eraf en bracht Sercombe. 4 minuten later mocht Robson gaan douchen en kwam Quamina en in de 85ste minuut mocht ook Richardson vertrekken en kwam Doidge.

Spoiler

131.jpg

132.jpg

--------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

133.jpg

134.jpg

135.jpg

139.jpg

Feitelijk moet ik dergelijk gezwets van een gefrustreerde manager niet ter kennis nemen, maar rancuneus als ik ben, heb ik dit artikel in de kleedkamer opgehangen, zodat mijn spelers maatregelen kunnen nemen, mits ze dat willen.

136.jpg

137.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Woking Football Club, een Engelse voetbalclub uit Woking, Surrey. De club komt uit in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbal.

138.jpg

Bij bewolkt weer en voor 3.330 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Woking kwam in een 4-3-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Robert Whitton.

140.jpg

Het ‘praatje’ van de Woking manager kreeg zijn uitwerking, want binnen 44 minuten stond het al 4 : 0 en was deze match als het ware al gespeeld. Woking probeerde met alle middelen onze aanvallen tegen te houden, waardoor ze 2x in de fout gingen en twee penalty’s tegenkregen, die McCann beiden verzilverde. In de 45ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het Kendall een tegentreffer te forceren, waardoor het 4 : 1 bij rust stond.

In de tweede helft namen wij het gas terug en controleerden alleen deze wedstrijd. Wij hadden 65% balbezit en ik voerde maar 2 wissels door. En wel in de 75ste minuut door Robson eraf te halen en Quamina te brengen. Tevens mocht Richardson in de 86ste minuut gaan douchen en kwam Doidge.

Het bleef 4 : 1 en het team van de ‘totaal overschatte’ manager heeft nu voor de 11de keer achterelkaar gewonnen. Kun je dat nog overschatting noemen?

Spoiler

141.jpg

142.jpg

---------

@keano77

@delichris =  Wat Davids puur als speler presteerde, weet ik niet, maar later als speler/manager was het zeer matig en was hij al  'over the hill' .

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

144.jpg

145.jpg

146.jpg

147.jpg

Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen York City Football Club, een Engelse professionele voetbalclub uit de stad York, North Yorkshire. Vanaf het seizoen 2022/23 komt het uit in de National League, op het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem. De club kwam twee seizoenen (1974 tot 1976) uit op het tweede niveau, maar bracht haar jaren vooral door in de kelder van het Engelse profvoetbal.

Spoiler

York Community Stadium is een multifunctioneel stadion in Huntington, York. Het is eigendom van de City of York Council en wordt gedeeld door York City Football Club en York Rugby League Football Club. De capaciteit van het stadion voor alle zitplaatsen is 8.500.

143.jpg

148.jpg

Bij bewolkt weer en voor 4.968 toeschouwers arriveerden wij in Huntington in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling, met de weer herstelde Lavinier als rechtsback.

149.jpg

York kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Andrew Miller, van wie ik niet gecharmeerd ben.

150.jpg

Het bestuur, staf en supporters hoopten op een gelijkspel, omdat de tegenstander een zeer behoorlijk elftal heeft. Maar ik doe niet aan gelijke spelen en ik eiste van mijn mannen, dat wij ook vandaag vol op de aanval spelen. Al in de 12de minuut kopte Akinyami de bal in ons doel en mochten wij achter de feiten aanlopen. In de 35ste minuut lukte het Richardson de gelijkmaker binnen te tikken, hetgeen ook de ruststand werd.

Met vol gas gingen wij de tweede helft in en in de 55ste minuut zorgde McAllister voor de 1 : 2. Lang konden wij van deze voorsprong niet genieten, want in de 59ste minuut tikte Harriott de 2 : 2 binnen. 6 minuten later was Diallo ter plekke, om de 2 : 3 binnen te tikken.

Bakayoko, McCann en Robson mochten in de 76ste minuut gaan douchen. Voor hen kwamen Doidge, de weer herstelde Inniss en Quamina. Invaller Doidge zorgde in de 88ste minuut voor het slotakkoord, door de 2 : 4 binnen te schieten.

Spoiler

151.jpg

152.jpg

-------------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

154.jpg

Tot nu toe weigert het bestuur mij tot de trainerscursus toe te laten en eerlijk gezegd, begint het mij nu te vervelen. Als ik komend seizoen hoger op wil komen, dan heb ik het desbetreffende diploma nodig. Volgens mijn oom moet ik geduldig blijven, maar dat ben ik nu lang genoeg geweest. Als ze niet snel over de brug komen, stap ik op.

In 4 dagen spelen wij een uitwedstrijd in de 4de Ronde van de FA Cup in en tegen Truro City Football Club is een Engelse voetbalclub uit Truro, Cornwall.

Spoiler

De club werd in 1889 opgericht en was een van de stichtende leden van de Cornwall County Football Association (CCFA). In 1930 ging de club in de Plymouth and District League spelen. De club was in 1951 een van de stichtende leden van de Western League. Daarin had Truro City het aanvankelijk moeilijk, maar speelde tot 2006 maar drie seizoenen op een lager niveau. Dat jaar promoveerde de club naar de Western League Division One waarin in 2007 direct het kampioenschap gewonnen werd. Truro City won ook de FA Vase 2006/07 door in de finale op het nieuwe Wembley Stadium AFC Totton met 3–1 te verslaan.

In 2008 promoveerde de club direct naar de Southern League. In 2011 promoveerde Truro City naar de Conference South maar degradeerde in 2013 en ging toen bijna bankroet. In 2015 keerde Truro City als kampioen terug in de National League South (nieuwe naam van de Conference South). In 2019 degradeerde de club, om in 2023 weer terug te keren.

Het Community Sports Hub ligt aan de rand van het Park and Ride en biedt op lange termijn onderdak aan Truro City Football Club (TCFC), evenals faciliteiten.

153.jpg

155.jpg

Bij bewolkt weer en voor slechts 460 toeschouwers arriveerden wij in Truro in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Truro kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Callum Walchester.

156.jpg

Natuurlijk waren wij de veel betere ploeg en niet alleen op papier. Wij konden de tegenstander achterin vastzetten en midden in deze drangperiode werd middenvelder Sercombe door ene Wilson brutaal uit de wedstrijd geschopt. Voor Sercombe, die wij ongetwijfeld maanden zullen moeten missen, kwam Bunker en 6 minuten later zorgde Richardson voor de openingstreffer. 0 : 1 en mijn mannen waren woest, want de scheids had dader Wilson niet gestraft.

In de 46ste en laatste minuut van de eerste helft zorgde Bakayoko voor de 0 : 2 en dat werd ook de ruststand. Uit heldere hemel kregen wij in de 60ste minuut een doelpunt tegen, weliswaar na een overtreding op Monlouis, die de scheids uiteraard weer niet had waargenomen. 1 : 2 en toen sloeg bij ons de vlam in de pan. McCann, die al geel had, haalde ik uit voorzorg in de 72ste minuut naar de kant en bracht Jenks. 5 minuten later mocht ook Robson vertrekken en kwam Quamina.

Een minuut later zorgde Eyoma voor de 1 : 3 en in de 80ste minuut was het Diallo die de 1 : 4 binnen schoof. Over de scheids was ik totaal niet te spreken, wel over onze toch wel zeer degelijke prestatie.

Spoiler

157.jpg

158.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

159.jpg

Dit is weer zo een shitverhaal van een gefrustreerde alibi-zoekende manager a la EtH, wat nergens op slaat. Natuurlijk heb ik dit interview in de kleedkamer opgehangen, zodat mijn spelers er kennis van kunnen nemen.

160.jpg

161.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Eastleigh Football Club, een Engelse voetbalclub uit Eastleigh, Hampshire. De club speelt in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem.

162.jpg

Bij regenachtig weer en voor 3.261 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Eastleigh kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte veld op.

163.jpg

163a.jpg

Ook vandaag waren wij weer op dreef en wij wilden laten zien, dat er van overschatting geen sprake kan zijn. Een klein kwartier hadden wij nodig om op gang te komen, maar toen begon het ook te lopen, kan ik u vertellen. In de 15de en 16de minuut zorgde rechtsback Eyoma met twee doelpunten voor de ruststand van 2 : 0 en was er geen vuiltje aan de lucht.

In de 60ste minuut was Diallo ter plekke om de 3 : 0 binnen te koppen en 8 minuten later werden wij ondanks ons goede spel verrast door ene Taylor, die een tegentreffer in ons doel kopte. 3 : 1 maar er ontstond geen paniek. In tegendeel, Eyoma zorgde in de 69ste minuut voor 4 : 1 en dat was zijn derde doelpunt en dus een hattrick.

Dat wij twee minuten later weer een doelpunt tegenkregen, zorgde evenmin voor paniek. Het doelpunt nam ik hoofdschuddend ter kennis, omdat de tegenstander slechts twee doelpogingen had gedaan en beide keren zat de bal in ons doel. Helaas was onze keeper vandaag zeer zwak, maar toch liet ik hem staan. Ook mochten de zeer matig spelende Moore-Taylor, Robson en Richardson blijven staan. Wel haalde ik in de 78ste minuut de hattrickmaker Eyoma (die een publiekswissel kreeg), McCann en Diallo eraf en bracht de weer herstelde Longs, Jenks en Omotoye.

In de 84ste minuut zorgde Bakayoko voor de 5 : 2 eindstand.

Spoiler

164.jpg

165.jpg

-----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill =  Deze club was degradant en de meeste spelers zijn gebleven, vandaar dat het goed gaat.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

167.jpg

Met mijn spelers heb ik een zeer goede verstandhouding en eveneens met de staf. Ook al is duidelijk, dat mijn Schotse assistent op mijn baantje aast, maar dat is overal toch gebruikelijk. Misschien behalve bij Manchester United, want ik vraag mij toch af, wat de beweegredenen zijn voor de twee managers van Nistelrooij + Hake om in plaats van Boss slechts uitvoerende assistenten te zijn? EtH geeft heel veel geld uit en doet het toch zeer matig en van zijn assistenten hoor je nooit iets? Terwijl van Nistelrooij toch een icoon van MU is. Zijn beiden zo loyaal ten opzichte van EtH of is het pure dankbaarheid, omdat ze daar nu mogen werken?

In 7 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd in en tegen Wealdstone Football Club, een Engelse voetbalclub uit Ruislip, Groot-Londen. De club werd opgericht in 1899 en speelt sinds 2008 haar thuiswedstrijden op Grosvenor Vale. Ze spelen in de National League, het vijfde niveau van het Engelse voetbal. Het team speelt in koningsblauwe en amberkleurige gestreepte shirts. Ze worden ook wel The Stones of The Royals genoemd.

De club was de eerste die de non-league 'dubbel' behaalde en zowel de FA Trophy als de Alliance Premier League (nu de National League) won in hetzelfde seizoen (1984/85). Ze verschenen ook in de allereerste voetbalwedstrijd ooit op televisie in het Verenigd Koninkrijk, toen de BBC in oktober 1946 een deel van hun competitiewedstrijd tegen Barnet uitzond.

Spoiler

Grosvenor Vale (ook wel bekend als The Vale) is een voetbalveld in Ruislip, West-Londen. Het is de thuisbasis van Wealdstone F.C. en Watford FC Women. De huidige capaciteit van het veld is 4.085.

166.jpg

168.jpg

168a.jpg

Bij bewolkt weer en voor 1.587 toeschouwers arriveerden wij in Ruislip in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Wealdstone kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Stuart Morland.

169.jpg

Onze tegenstander pakte na het eerste fluitsignaal al het botte bijl uit en de scheids floot wel af en toe, maar greep niet echt in, waardoor mijn mannen ‘behoorlijk’ werden aangepakt. Desondanks zorgde Diallo in de 12de minuut voor de openingstreffer en bij rust stond het nog steeds 0 : 1.

Nadat Richardson in de 56ste minuut de 0 : 2 had binnen geschoten, sloeg bij Wealdstone de vlam in de pan en werd het van kwaad tot erger. De tackles werden nog harde en de sfeer grimmig en vijandig. Uit voorzorg haalde ik in de 75ste minuut McCann (al geel en woest op de scheids) en Eyoma naar de kant en bracht Jenks en Long. Nog geen minuut later zorgde Dyer voor de aansluitingstreffer. 1 : 2 en 7 minuten later mocht Sandat uit volgens mij duidelijk zichtbare buitenspelpositie de bal in ons doel volleren. 2 : 2 en ik voelde nattigheid, ofschoon wij de veel betere ploeg waren.

In de 89ste minuut haalde ik ook Bakayoko naar de kant en bracht Doidge. 6 minuten later mochten wij nog een vrije trap nemen, van een meter of 26, en of u het geloofd of niet, een gefrustreerde McAllister schoot de bal feilloos in de linker bovenhoek. 2 : 3 en de overwinning was alsnog een feit, ondanks de scheids, die voor zijn raar gedrag een 5.7 kreeg.

Spoiler

170.jpg

171.jpg

-------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Al in 3 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en nu thuis tegen Gateshead Football Club, een voetbalclub uit Gateshead, opgericht in 1977 nadat Gateshead United was opgeheven. De club komt momenteel uit in de National League.

172.jpg

Bij bewolkt weer en voor 2.866 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Gateshead kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is James Oldham.

173.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij werden verrast en al in de derde minuut kregen wij een doelpunt om de oren. Ene Chin profiteerde van zeer slap optreden van onze keeper en zorgde per volley voor de 0 : 1. Dat was balen, kan ik u vertellen, maar gelukkig kon Diallo in de 32ste minuut de gelijkmaker produceren. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Keeper Kovacevic en ook Eyoma maakten een zeer zwakke indruk.

Natuurlijk wilden wij de zaken in de tweede helft rechtzetten, maar al in de eerste minuut na herbegin keken wij alweer tegen een achterstand aan. Roberts knalde de bal langs onze keeper en het stond 1 : 2. Het duurde tot de 70ste minuut, totdat Richardson eindelijk de langverwachte gelijkmaker binnen kon schieten. Nog in dezelfde minuut haalde ik McCann eraf, die al geel had en het met de beslissingen van de scheids niet eens was. Voor hem kwam Long.

In de 81ste minuut zorgde de ver opgerukte Moore-Taylor per volley voor de 3 : 2 en nog geen 8 minuten later was hij wederom ter plekke om ook de 4 : 2 binnen te koppen. Beide tegendoelpunten had onze keeper in normale doen makkelijk kunnen tegenhouden.

Spoiler

174.jpg

175.jpg

-----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

179.jpg

177.jpg

178.jpg

Komende zaterdag spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in de 1ste Ronde van de FA Cup in en tegen Dorking Wanderers FC, een voetbalclub uit Engeland, die in 1999 is opgericht en afkomstig is uit Dorking, Surrey. De club speelt anno 2024 in de National League South.

In het seizoen 2021/22 won Dorking de play-offs van de National League South en verdiende het voor het eerst in de clubgeschiedenis promotie naar de National League, direct onder de English Football League. Na twee seizoenen degradeerde de ploeg weer.

Spoiler

Meadowbank Stadium, de thuisbasis van Dorking Wanderers Football Club, met de torenspits van de St. Martin's Church op de achtergrond.

176.jpg

180.jpg

Bij bewolkt weer en voor 2.786 toeschouwers arriveerden wij in Dorking in de behoorlijk aangepaste 4-3-3 opstelling. DW kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

181.jpg

Natuurlijk waren wij technisch de veel betere ploeg, maar fysiek totaal niet. Pas in de 18de minuut lukte het de opgerukte Monlouis uit een vrije trap de bal in het vijandelijke doel te koppen. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. In de 51ste minuut kregen wij een penalty, die McCann feilloos verzilverde. 0 : 2 en 4 minuten later was het Rutherford, die de 1 : 2 binnen schoot.

Eerlijk is eerlijk, Diallo, Osadebe en Richardson ‘knepen’ hem een beetje. Door uit de keiharde duels te blijven, kregen ze geen poot aan de grond. In de 66ste minuut haalde ik uit voorzorg McCann naar de kant en bracht Jenks. 11 minuten later mochten ook Eyoma en McAllister gaan douchen en kwamen Long en Maddox. Ook haalde ik in de 94ste minuut de woedende Bunker naar de kant en bracht Omotoye.

Het bleef 1 : 2 en wij zijn een ronde verder.

Spoiler

182.jpg

183.jpg

--------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

185.jpg

186.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Maidenhead United Football Club, een Engelse semi-professionele voetbalclub uit Maidenhead, Berkshire. De club werd opgericht in het jaar 1870 en komt uit in de National League.

In het seizoen 2016/17 won Maidenhead de hernoemde National League South en verdiende het voor het eerst in de clubgeschiedenis promotie naar de National League, direct onder de Football League.

Spoiler

York Road is een voetbalstadion in Maidenhead, Berkshire. Het is de thuisbasis van Maidenhead United en wordt door The Football Association en FIFA erkend als het oudste continu gebruikte voetbalveld voor senioren ter wereld door dezelfde club, die sinds 1871 de thuisbasis is van de club.

184.jpg

187.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 1.210 toeschouwers arriveerden wij in Maidenhead in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Maidenhead kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

188.jpg

Wij begonnen goed, ijzersterk zelfs, want al in de 22ste minuut stond het 0 : 3 voor ons en was er geen vuiltje aan de lucht. Bij rust stond het nog steeds 0 : 3 en ook in de tweede helft bleven wij met vol gas doorgaan. Toen McAllister in de 58ste minuut voor de 0 : 4 zorgde, zakte automatisch het tempo en probeerden wij het restant van deze wedstriid controlerend uit te spelen. Jammer genoeg, lukte dat niet echt. Want in de 67ste en 72ste minuut kregen wij twee doelpunten tegen, omdat onze keeper blijkbaar een snippermiddag had genomen.

2 : 4 en toen voelde ik nattigheid. Nog in dezelfde minuut haalde ik McCann eraf en bracht Jenks. 6 minuten later mocht ook Richardson vertrekken en kwam Doidge. In de 83ste minuut haalde ik ook nog Eyoma eraf. Long mocht invallen en met de verse krachten konden wij de voorsprong vasthouden.

Het bleef 2 : 4 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

189.jpg

190.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

192.jpg

OK, mijn geduld begint op te raken. Want laten wij wel zijn, ik ben hierheen gekomen, omdat ik hier mijn trainersdiploma’s wilde halen. Ondertussen hebben wij nu al 16 competitiewedstrijden gespeeld en ik krijg maar geen toestemming om aan de trainerscursussen deel te nemen. Volgens mijn oom moet ik geduldig zijn, nou mijn geduld is op, hoor.

Als deze club of te wel het bestuur mij niet snel toestemming geeft om aan de cursussen deel te nemen, dan stap ik op. Ik zal mijn oom erop wijzen, dat ik het gevoel heb, hier aan het lijntje te worden gehouden en daar dank ik voor.

In 3 dagen spelen wij thuis tegen Dagenham & Redbridge Football Club, kortweg Dagenham, een Engelse professionele voetbalclub uit Dagenham, Londen. De club werd opgericht in 1992 door een fusie tussen Redbridge Forest (zelf een resultaat van een fusie tussen Ilford, Leytonstone en Walthamstow Avenue) en Dagenham. De traditionele kleuren van de club zijn rood en blauw, verwijzend naar de samengevoegde teams.

Het team speelt in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem en heeft als bijnaam de Daggers. Het kwam tussen 2007 en 2016 uit in de Football League, met als hoogtepunt één seizoen in de League One.

191.jpg

Bij bewolkt weer en voor 2.897 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

193.jpg

D&R kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is jammer genoeg Adrian Quelch en dan weet u het wel.

194.jpg

Op papier waren wij uiteraard de veel betere ploeg, maar in het eerste kwartier op het veld leek het er niet op. Want uit hun eerste aanval in de 14de minuut kregen zij een hoekschop en Eastman kopte de bal simpel in ons doel. 0 : 1 en dat was balen. Gelukkig zorgde Bakayoko een minuut later al voor de gelijkmaker en begon onze doelpuntenmachine te lopen. In de 46ste minuut was McAllister ter plaatse om de 2 : 1 binnen te schieten en in de 50ste en laatste minuut van de eerste helft was het Diallo, die voor 3 : 1 zorgde.

McAllister werd bij begin van de tweede helft gelijk keihard aangepakt en zoals niet anders verwacht deed de scheids er niets aan. Uit voorzorg haalde ik in de 63ste minuut de zwak spelende Bunker naar de kant en bracht Jenks. 11 minuten later mochten ook de vermoeide McCann en Eyoma gaan douchen en kwamen Inniss en Long. Met de 3 verse krachten in onze gelederen konden wij de resterende match makkelijk controleren en het bleef bij 3 : 1.

Spoiler

195.jpg

196.jpg

----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

198.jpg

199.jpg

In 4 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Solihull Moors Football Club, een Engelse voetbalclub uit Solihull, West Midlands. De club is opgericht in 2007, na een fusie tussen Moor Green FC en Solihull Borough FC. Het elftal komt uit in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem.

De club begon 2007 in de Conference North, waarin het de plek overnam van het voormalige Moor Green FC. Na negen seizoenen werd de club kampioen en wist het promotie af te dwingen naar de National League. In het seizoen 2018/19 eindigde de club als vice-kampioen in deze competitie.

Spoiler

Damson Park, om sponsorredenen tevens bekend onder de naam SportNation.bet Stadium, is een voetbalstadion in de Engelse stad Solihull, in de West Midlands. Het stadion is in eerste instantie gebouwd als thuisbasis voor Solihull Borough. Nadat deze club in 2007 fuseerde met Moor Green tot Solihull Moors, werd Damson Park de thuisbasis van deze nieuwe fusieclub. Solihull Moors komt in het seizoen 2015-16 uit in de Conference National. Het stadion biedt plaats aan 3.050 toeschouwers, waarvan er 280 beschikbaar zijn als zitplaatsen.

197.jpg

200.jpg

Bij bewolkt weer en voor 1.791 toeschouwers arriveerden wij in Solihull in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

201.jpg

SM kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Aji Ajibola.

202.jpg

Wij wilden rustig beginnen, omdat het merendeel van mijn spelers helaas een beetje conditioneel met slappe beentjes moest spelen. Dat ging ook redelijk tot de 29ste minuut. Uit een corner scoorde Bowen de openingstreffer. 1 : 0 en dat was even balen. Maar 3 minuten later zorgde Diallo voor de gelijkmaker en in de 43ste minuut kopte Eyoma de 1 : 2 binnen. Helaas werd dat niet de ruststand, want in de 45ste (+4) lukte het Clarke (nadat die via een overtreding op Jenks in balbezit kwam) de bal in ons doel te koppen. 2 : 2 en de volgens mij onverdiende gelijkmaker was een feit.

Twee minuten na herbegin in de tweede helft blesseerde Clarke onze Diallo, zonder dat de scheids ingreep. Terwijl Diallo met een onderarmfractuur van het veld strompelde, werd hij door Lavinier vervangen. Uit voorzorg haalde ik in de 74ste minuut Eyoma (al geel) naar de kant en bracht Inniss. O.a. kreeg Clarke, die volgens mij al minimaal 2 rode kaarten had moeten hebben, in de 80ste minuut eindelijk een kaart voor zijn geschop, maar helaas slechts geel.

Een minuut later mocht ook Doidge gaan douchen en kwam Weston. In de 84ste minuut zorgde Long voor de winnende treffer. 2 : 3 en dat was het dan ook. Met 3 punten + 3 gele kaarten en een zwaar geblesseerde speler mochten wij de thuisreis aantreden.

Spoiler

203.jpg

204.jpg

-----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

206.jpg

In 3 dagen spelen wij een uitwedstrijd in en tegen Hartlepool United Football Club, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1881 als Hartlepool Amateur Football Club. In 1908 werd Hartlepool een professionele club en veranderde de naam in Hartlepool United Football Club.

Spoiler

Victoria Park is het thuisstadion van de Engelse voetbalclub Hartlepool United, die in het seizoen 2017/18 uitkomt in National League. Het stadion ligt in de plaats Hartlepool en beschikt over 7833 plaatsen, waarvan 4402 zitplaatsen. Het werd geopend in 1886 en is sinds 1908 de thuishaven van Hartlepool United.

205.jpg

207.jpg

207a.jpg

Bij regenachtig weer en voor 3.024 toeschouwers arriveerden wij in Hartlepool in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling.

209.jpg

Hartlepool kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op.

208.jpg

208a.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: het werd een kraker van jewelste! Wij begonnen ijzersterk en bij rust stond het al 0 : 4 voor ons en was er geen vuiltje aan de lucht.

Een minuut na herbegin zorgde Doidge voor de 0 : 5 en toen ging automatisch het gas eraf en wilden wij alleen nog controleren. Maar in de 62ste minuut lukte het Hartlepool de aansluitingstreffer te maken. 1 : 5 en in dezelfde minuut haalde ik Bunker naar de kant en bracht Jenks. 5 minuten later mocht ook Eyoma en McCann gaan douchen en kwamen Lavinier en Maddox. Invaller Jenks zorgde in de 74ste minuut voor 1 : 6 en twee minuten later stond het ineens 2 : 6, maar wij raakten niet in paniek.

Praktisch in de 92ste en laatste minuut werd het nog 3 : 6, maar dat was het dan ook. Weliswaar waren wij de betere ploeg, maar in het laatste kwartier zakten wij toch wel ver weg en daar moeten wij aan werken.

Spoiler

210.jpg

211.jpg

--------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

213.jpg

Inmiddels hebben wij al 19 wedstrijden succesvol gespeeld en ik heb nog steeds geen toestemming gekregen om aan de voor mij zo belangrijke trainerscursus deel te mogen nemen. Mijn oom blijft maar zeuren, dat ik nog ietwat geduld moet hebben. Heb ik daar iets aan? Nee, totaal niet en als het bestuur niet spoedig met mij hierover wil praten, dan begin ik te solliciteren bij andere clubs. Loyaal zijn aan je werkgever is normaal, maar dan moet ‘ie het wel verdienen. En dat mis ik hier.

In 4 dagen spelen wij thuis tegen Yeovil Town Football Club, een Engelse voetbalclub uit Yeovil, Somerset. Het team komt uit in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem. De thuisbasis van de club is Huish Park, gebouwd in 1990 op de plek van een oud legerkamp en vernoemd naar hun vorige stadion, Huish. De bijnaam van de club is "The Glovers", wat verwijst naar vroeger, toen de stad Yeovil bekend stond om het maken van handschoenen.

Yeovil kwam van 2003 tot en met 2019 uit in de Football League, met als hoogtepunt één seizoen in de Championship. In 2002 won de club de FA Trophy, de eerste grote prijs uit de clubgeschiedenis.

Yeovil is een van de meest succesvolle non-league teams in de FA Cup en versloeg door de jaren heen grote tegenstanders. In 1949 was Yeovil zelfs het tweede non-league team ooit (na Colchester United), die de vijfde ronde wist te halen van het bekertoernooi. Dit deden ze door in de vierde ronde eersteklasser Sunderland uit te schakelen. Hierna verloor Yeovil voor het oog van 81.000 toeschouwers bij Manchester United.

Spoiler

212.jpg

214.jpg

214a.jpg

Uiteraard bij typisch Engels weer, dus regen, en voor 3.814 toeschouwers verschenen wij in een compleet aangepaste 4-3-3 opstelling. Yeovil kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

216.jpg

Iedereen weet, dat in de Engelse competities zeer fysiek en temporijk wordt gespeeld, maar blijkbaar was deze scheids er niet van op de hoogte. Want hij floot voor elke scheet en ofschoon wij de veel betere ploeg waren, konden wij niet in ons spel komen. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. Bovendien hadden wij al 2 belachelijke gele kaarten op zak.

Drie minuten na herbegin zorgde McAllister voor de 0 : 1, door de bal in het vijandelijke doel te koppen. 12 minuten later kregen wij zomaar een penalty te nemen, die McCann voor zijn rekening nam. Zijn toch wat slappe inzet werd door keeper Wright gekeerd, zodat het 0 : 1 bleef. Vier minuten later haalde ik ontevreden Monlouis (die bij zijn club had geklaagd, omdat hij hier niet de libero-positie mocht bekleden) naar de kant en bracht Moore-Taylor. In de 70ste minuut haalde ik ook nog McCann (al geel) en Bunker eraf en voor hen kwamen Maddox en Jenks.

In de 74ste minuut kopte Richardson de 0 : 2 binnen en 5 minuten later zorgde Jarvis voor de 1 : 2, hetgeen ook uiteindelijk ook de einduitslag werd.

Spoiler

217.jpg

218.jpg

----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

@Oldskool = Als ik bij een club begin, haal ik in de 1ste seizoenshelft zo weinig mogelijk spelers, want de spelers die er al zijn, spelen al een tijdje samen. Stap 2: alle spelers moeten hieraan voldoen:  snelheid + vastberadenheid + Beslissing. Nu zit ik met Forest Green in de 5de divisie en dus moeten de spelers voldoen aan minimaal '11' voor snelheid + vastberadenheid + beslissing.  Alle basisspelers voldoen dus minimaal aan deze waarden. Rouleren doe ik alleen als een speler geblesseerd of geschorst is of vermoeid. Kopen doe ik zo weinig mogelijk en haal wel transfervrije en huurspelers. Voorts probeer ik altijd de selectie samen te stellen met 15 basisspelers + 5 harde werkers + 6 talenten/O21/O19.

Ik hanteer alleen tactieken die zowel bij een LL club en ook een topclub werken.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

221.jpg

225.jpg

226.jpg

222.jpg

Na veel gedram van mijn kant en mijn ‘dreigement’ dat ik zal vertrekken, heeft het bestuur mij toch de toestemming gegeven, om aan de cursus deel te nemen. Dat betekent wel, dat ik ook het komende jaar hier zal werken. Mij best, als ik maar het A-diploma haal en daarna wil ik gaan voor het UEFA-Pro diploma, het hoogste diploma.

Wel moet ik nu toegeven, dat mijn oom volledig gelijk had. Ik moet inderdaad veel meer geduld hebben en vooral geduldiger zijn. Mij ook wat meer verdiepen in de Engelse mentaliteit en ook leren ermee om te gaan.

219.jpg

220.jpg

In 7 dagen spelen wij in de 2de Ronde van de FA Cup uit in en tegen Eastleigh Football Club, een Engelse voetbalclub uit Eastleigh, Hampshire. De club speelt in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem. Thuiswedstrijden worden afgewerkt op Ten Acres.

Spoiler

Ten Acres, vanwege sponsoringdoeleinden bekend als het Silverlake Stadium, is een voetbalveld in Eastleigh, Hampshire.

224.jpg

223.jpg

Bij bewolkt weer en voor 3.323 toeschouwers arriveerden wij in Eastleigh in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Eastleigh kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op.

227.jpg

Het werd geen makkie, ofschoon wij toch wel de betere ploeg waren. Maar je kunt, zoals de Duitsers zeggen: het was een ‘Arbeitssieg’ of te wel ‘hard-fought victory’. Door doelpunten van Osdebe en Long stond het bij rust 0 : 2 en hadden McAllister, Richardson en Bakayoko hun dag niet. Maar als de spitsen niet functioneren, dan staat ons middenveld op.

Ook in de tweede helft waren wij technisch beter, maar toen werd het een puur fysieke match en mochten wij blij zijn, om later als winnaar het veld te mogen verlaten. Wel heb ik in de 69ste minuut Bunker erafgehaald en Jenks gebracht. 6 minuten later mochten ook Eyoma, Robson en McCann gaan douchen en kwamen Moore-Taylor, Quamina en Maddox. In de 80ste minuut mocht ook nog Osadebe vertrekken en kwam Lavinier.

Het bleef 0 : 2 en wij zijn een ronde verder.

Spoiler

228.jpg

229.jpg

-----------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill = Nu gaat het pas echt de goede kant op. Naast het halen van het trainersdiploma lonkt nu ook het kampioenschap.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

230.jpg

231.jpg

232.jpg

In 7 dagen spelen wij in de 3de Ronde van de FA Trophy in en tegen Barnet Football Club, een Engelse voetbalclub gevestigd in Edgware, in het noordwesten van Londen. De club speelt in de National League, het vijfde niveau van het Engelse voetbal, na degradatie uit de League Two in het seizoen 2017/18. De club bungelt de laatste decennia heen en weer van de League Two naar de National League. Thuiswedstrijden werden van 1907 tot 2013 afgewerkt in het Underhill Stadium. Sinds 2013 werkt de club haar wedstrijden af in The Hive Stadium.

233.jpg

Bij regenachtig weer + natte sneeuw en voor 1.331 toeschouwers arriveerden wij in Edgware in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Barnet kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte deels witte veld op.

234.jpg

Inderdaad waren wij superieur, maar alleen op het natte veld tot en met de 16. Wij hadden Barnet achterin vastgezet, maar het lukte ons niet, om hun compacte defensie open te breken. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0. Ook moet ik bekennen, dat Osadebe en Richardson hun dag niet hadden.

Ook in de tweede helft waren wij de dominerende ploeg, maar als je niet scoort, zegt dat helemaal niets. Vandaar dat ik in de 74ste minuut ingreep en Eyoma en Bakayoko naar de kant haalde. Voor hen kwamen Moore-Taylor en Doidge. 5 minuten later haalde ik ook nog Bunker eraf en bracht Jenks.

In de 87ste minuut zorgde invaller Doidge voor de langverwachte winnende treffer door de bal in het vijandelijke doel te schieten. 0 : 1 en een last viel van mijn schouders.

Spoiler

235.jpg

236.jpg

-----------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

238.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Tamworth FC, een Engelse voetbalclub uit Tamworth, Staffordshire. De club werd in 1933 opgericht nadat de vorige club uit het dorp Tamworth Castle FC opgeheven werd.

Spoiler

237.jpg

239.jpg

Bij rotweer, regen + natte sneeuw, en voor 3.229 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Tamworth kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte deels witte veld op en scheids is James Oldham.

240.jpg

240a.jpg

Ze hadden ons voor onze tegenstander gewaarschuwd. Tamworth zou een fysiek ontzettend sterk team zijn, nou wij waren benieuwd. En al na 2 minuten behoorlijk verbaasd. Want uit de eerste aanval van Tamworth kregen wij in de 2de minuut al een doelpunt om de oren. Na hun doelpunt pakten ze als het ware het botte bijl uit en met keiharde tackles probeerden ze ons op afstand te houden.

In de 7de minuut kregen wij een penalty, die McCann feilloos verzilverde. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit. 12 minuten later was het weer zover, wij kregen wederom en wel terecht een penalty. Ook deze nam McCann, maar zijn inzet werd door keeper Singh gekeerd. Het bleef dus 1 : 1. Drie minuten later was Bakayoko ter plekke, om de 2 : 1 binnen te tikken. In de 27ste minuut gaf de scheids ons terecht wederom een penalty (de derde!) en ook deze nam McCann voor zijn rekening. Zijn inzet was feilloos en het stond 3 : 1.

In de 42ste minuut lukte het Acquaye de bal in ons doel te schieten. 3 : 2 en dat werd ook de ruststand.

Eerlijk is eerlijk, technisch waren wij gewoon klassen beter, maar uit voorzorg om blessures te voorkomen, bleven mijn mannen uit de duels. In de 60ste minuut kopte Bakayoko uit een corner de 4 : 2 binnen. Tamworth grosseerde min of meer in overtredingen, die de scheids weliswaar vaak floot, maar hij trok geen kaart ofschoon hij volgens mij al minimaal drie keer rood had kunnen en mogen trekken.

Uit voorzorg haalde ik in de 76ste minuut McCann en Eyoma naar de kant en bracht Jenks en Moore-Taylor. Richardson raakte in de 87ste minuut nog geblesseerd en werd vervangen door Doidge. Het bleef 4 : 2, ofschoon deze match minimaal in 6 : 1 had kunnen en moeten eindigen.

Spoiler

241.jpg

242.jpg

---------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites