De Raam Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Leuke aankopen gedaan maar ben toch vooral benieuwd hoe de eigen jongens zich gaan ontwikkelen onder jouw bewind. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 6 maart Auteur Share Geplaatst 6 maart (bewerkt) Update #3: Kampioenenbal of tranendal? Nu we de inleiding gehad hebben zullen de updates afwisselend gaan over de resultaten en dan weer een verdieping in bijvoorbeeld tactiek, ontwikkeling van een bepaalde speler of de transfermarkt. Deze update staat blok 1 centraal. Vanwege de kwalificatiewedstrijden heb ik namelijk een extra splitsing gemaakt. Normaal gesproken kijk ik door middel van twee updates terug op een seizoen, namelijk de eerste seizoenshelft en de tweede seizoenshelft. Ik vind dat makkelijk en overzichtelijk. Bij het behalen van een eventuele Europese finale dan zal daar uiteraard een extra update aan worden geweid. De eerste officiële wedstrijd die op het programma stond was de wedstrijd tegen Feyenoord om de Johan Cruijffschaal. Ondanks dat ik het geen belangrijke prijs vind, wil ik deze wel graag aan de prijzenkast toevoegen. Na een snelle 0-2 achterstand werd het alsnog 2-2. Omdat we onze penalty’s beter namen dan Feyenoord was de eerste prijs binnen, een goed begin! Enkele dagen later was AIK Topola uit Servië onze tegenstander in de 3e kwalificatieronde van de Champions League. Ze werden thuis eenvoudig op zij gezet met 3-0. Een week later zorgden we met een volledig ander elftal voor een matige 1-1 waardoor de play-off werd bereikt. In deze play-off zal Racing Genk onze tegenstander zijn. Tussendoor werd de eerste competitiewedstrijd thuis tegen FC Utrecht overtuigend gewonnen: 5-1. Ook Vitesse werd met 4-1 verslagen in het Gelredome waardoor we vol goede moed naar Genk gingen voor de belangrijke play-off wedstrijd om de Champions League. Het werd een 0-4 overwinning, waardoor plaatsing voor het kampioenenbal ons eigenlijk niet meer kon ontgaan. Nadat we ook Eagles hadden verslagen in eigen huis (1-0) maakte de tweede keuze het af tegen Genk. Er werd met 1-0 gewonnen en zo eindigden we de maand augustus met een perfecte score. In de verte konden we de hymne van de Champions League al horen. De hymne waar iedereen al die jaren naar had uitgekeken! Transfers: In de laatste dagen van de transfermarkt waren nog een aantal mutaties. Pepi werd verhuurd aan Fortuna Düsseldorf (voor een half miljoen plus salaris) en kon zich op die manier verder ontwikkelen. Yorbe Vertessen ging voor 5,25 miljoen Euro naar Union SG in België en Olivier Boscagli maakte de meest vreemde transfer. Hij ging voor 8,25 miljoen Euro naar Vitesse. Door deze transfer was er voor ons nog een extra plekje vrij centraal achterin. Hiervoor haalden we Martin Vitik. Met zijn 1.93 meter is hij dé grote aankoop, vooral in lengte dan. Deze lange maar snelle Tsjech moet de concurrentie aan gaan met Bella-Kotchap. Als laatste vertrokken nog Nassoh, Munos, El Meliani en Evripidou. Zij waren in het bezit van een aflopend contract en hadden geen toekomstperspectief. Door ze nu te verkopen haalden we alsnog wat extra geld binnen, alles bij elkaar een kleine 2 miljoen Euro. Met een goed versterkte selectie ging de naam PSV de koker in voor de loting van de poulefase van de Champions League. Meer over de loting en een terugblik op de eerste seizoenshelft lees je in de volgende update: Update #4: Een zware poule, wel perspectief? Overigens vind ik het opvallend met hoeveel blessures je te maken krijgt binnen deze FM. En het is een repeterend verhaal, vervelend genoeg. Zie hier de tussenstand na een maandje voetbal. Spoiler Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Verder dank voor jullie reacties. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski 6 maart bewerkt door Rob1981 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Met Vitik heb je een goede speler binnen gehaald! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart De resultaten zijn meer dan keurig. Genk gemakkelijk aan de kant gezet. Benieuwd naar de loting Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vekie71 Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart succes daar op de herdgang, trouwens een heel mooi project al paar keer geweest voor scouting IRL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart prachtige resultaten. Mooi gebracht ook, al zie ik persoonlijk ook graag de doelpuntenmakers bij het overzicht, maar soit dat is een persoonlijke mmening Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 8 maart Auteur Share Geplaatst 8 maart Update #4: Een zware poule, wel perspectief? Eindelijk zat onze naam weer in de koker voor de loting voor het meest prestigieuze clubvoetbaltoernooi ter wereld. Bij een loting hoop je op mooie clubs maar ook op een beetje perspectief. De volgende clubs kwamen uit de koker: - Real Madrid - Newcastle United - SC Napoli Kort samengevat een drietal hele mooie clubs met rijke historie, maar ook drie hele goede teams afkomstig uit de drie grootste competities van Europa. Een zware dobber dus, maar direct ook een uitdaging die zou laten zien hoe goed we werkelijk zijn op dit moment. Het antwoord op deze vraag vind je hieronder. Maar eerst gaan we het komende half jaar Eredivisie bespreken. Eredivisie 1e seizoenshelft 2023/2024. Ik kan hierover een heel lang verhaal gaan schrijven, maar dat doe ik niet. We zijn in de competitie, evenals het “echte” PSV in de eerste helft van dit seizoen schier onverslaanbaar. Nagenoeg alle tegenstanders worden met een grote nederlaag naar huis gestuurd. Enkele noemenswaardige uitslagen zijn de uitwedstrijden tegen Almere City (1-8), Sparta (2-5), Heracles Almelo (3-6) en AZ (0-5). Thuis werd eenvoudig gewonnen van FC Volendam (5-0), Fortuna Sittard (6-0) en Ajax (3-1). Alleen Feyenoord slaagde erin om een puntje van ons af te snoepen, we gaven daar een 2-0 voorsprong weg en lieten Feyenoord ontkomen met een 2-2 gelijkspel. Het is daarom niet verbazend dat we een voorsprong hebben in de competitie, al staat Feyenoord op het moment nog slechts vier puntjes achterstand. Spoiler Toto KNVB-beker. Er werd eenvoudig gewonnen uit bij Quick Boys (0-5). In januari is FC Groningen de volgende tegenstander. Champions League. Dan de Champions League. We begonnen met op het oog de eenvoudigste wedstrijd, namelijk Newcastle United thuis in Eindhoven. We begonnen dramatisch, na 6 minuten stond het 0-2. Joey Veerman zorgde met twee doelpunten in een minuut tijd dat het na 15 minuten alweer gelijk stond. Herhaaldelijk aandringen zorgde niet voor de gewenste overwinning. Het werd 2-2. Enkele weken later moesten we naar Madrid, voor de wedstrijd tegen Real Madrid. Toen het na 7 minuten 1-0 werd voor de veelvoudig winnaar dacht ik een flinke oorveeg te krijgen. Niets was minder waar. Het werd binnen een minuut 1-1 door Bakayoko, die tien minuten later ook zorgde voor de voorsprong. Kort na rust zorgden Barco (penalty) en Saibari voor een 1-4 voorsprong. De 2-4 van Valverde was slecht voor de statistieken nog belangrijk. We wonnen in Bernabeu met 2-4! De trein begon te lopen! Enkele weken later mocht SC Napoli dit ook ervaren. Ze werden met 5-1(!) naar huis gestuurd en de overwinning was volledig terecht. Bakayoko was wederom de grote man, nu met een hattrick. Saibari en Bella-Kotchap zorgden voor de andere treffers. Uit in Napels wonnen we door goals van Veerman en Schouten met 1-2 van SC Napoli en daarmee hadden we aan een punt in Newcastle genoeg om overwintering veilig te stellen. We wonnen wederom overtuigend, in Newcastle tegen United werd het 1-3. Weer waren Bakayoko en Saibari doelpuntenmaker, evenals Guus Til. De laatste wedstrijd, thuis tegen Real Madrid speelden we zonder spelers die op scherp stonden. Ondanks een slechte wedstrijd wonnen we onverdiend met 2-1 door goals van Lang en Babadi. Een geweldige campagne dus tot nu toe. Ook in de winter zit PSV weer in de Champions League-koker! Spoiler Zie hier een overzicht van al onze gespeelde wedstrijden voor de winterstop, inclusief doelpuntenmakers. De spelers. Als aangegeven is behalve goede resultaten ook het ontwikkelen van jeugdspelers een groot doel van mijn save. Na dit eerst half jaar kan ik dan ook niet anders dan erg trots zijn. In de eerste seizoenshelft waren Babadi, Teze, Bakayoko en Saibari sowieso van meet af aan basisspeler. Hier voegde Jason van Duiven zich aan toe. Hij verdreef Luuk de Jong uit de spits, die daar uiteraard niet blij mee was. Verder spelen Jevon Simons en Tygo Land ongeveer de helft van de wedstrijden in de basis, maar wel voornamelijk competitiewedstrijden. Van Duiven ontwikkelt zich geweldig én is op het moment topscorer in de Eredivisie met 12 goals in 16 wedstrijden. Zie hieronder zijn profiel: Update #5: De winterse transferperiode, loting en prijzen. Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Dank weer voor jullie leuke reacties en input. @dimihuyghe ik heb de doelpuntenmakers toegevoegd ;-). Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Helemaal stuk gemaakt in Europa! Knap! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Nationaal complete heerschappij en ook in Europa presteer je geweldig. Mooi dat de jeugd het goed doet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart bedankt dat je naar me hebt geluisterd, dat doet niet iedereen hoor haha on-topic: top resultaten en je scoort er lekker op los Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 11 maart Auteur Share Geplaatst 11 maart (bewerkt) Update #5: De winterse transferperiode, loting en prijzen. We zullen beginnen met de loting voor de achtste finale van de Champions League. Van alle nummers twee uit de poulefase kregen we het uiteraard voor elkaar om de sterkste nummer twee te loten: Internazionale uit Milaan is onze volgende tegenstander. Een zware kluif, vergelijkbaar met de tegenstanders uit de poulefase. Transferperiode. Eigenlijk is het zo dat ik in elke save met name de eerste paar jaar een vrij groot verloop van spelers heb. Dit komt omdat ik zo op een simpele wijze meer geld kan genereren én posities kan verbeteren. En zelfs ondanks dat ik veel inzet op eigen jeugd is dat ook nu weer het geval. In de winterse periode waren er dan ook een aantal mutaties: Uitgaande transfers: Allereerst vertrokken met Tytens en Dams twee spelers met aflopende contracten. Zij brachten samen nog een half miljoen Euro op. Ook Maxi Romero vertrok, deze transfer stond al vast en de 2,5 miljoen Euro die hij opleverde zat al in ons transferpotje. De twee andere transfers waren verrassende transfers: Luuk de Jong vertrok voor 5 miljoen Euro naar Burnley. Hij was de bank in Eindhoven zat, en met zijn hoge salaris was zijn vertrek voor mij geen probleem. De laatste speler die vertrok was Walter Benitez. Deze keeper was inmiddels de 30 gepasseerd en had nog een contract voor 18 maanden. Daarom kon ik een bedrag van 15,25 miljoen Euro niet weigeren. Verder waren er drie jonge spelers die een half jaar Eredivisie-niveau mochten proeven op huurbasis: Houben (FC Volendam), Gonzaga (NEC) en Van de Blaak (Sparta Rotterdam) mochten op het hoogste niveau ervaring op gaan doen. Inkomende transfers: Liefst 4 spelers kwamen PSV versterken. Gabriël Misehouy van Ajax tekende een contract in Eindhoven omdat zijn contract aan het einde van het seizoen af zou lopen. Omdat ik hem voor 1,4 miljoen Euro direct over kon nemen heb ik daar niet over getwijfeld, zo zou hij namelijk over 3 jaar de status “eigen jeugd” krijgen. Uit Nigeria haalden we transfervrij Nathaniel Nwosu, een erg talentvolle doelman van 18 jaar oud en van Borussia Dortmund kwam 18-jarige rechtsback/centrale verdediger Filippo Mané over. Hij koste ons maximaal 4,8 miljoen Euro en geldt als een groot talent voor de toekomst. Als laatste haalden we Lucas Perri een doelman van 26 jaar die overkwam van Botafogo in Brazilië. Hij is de 1 op 1 vervanger van Benitez. Nu al net zo goed, maar een hoger plafond. Kosten waren € 17,5 miljoen Euro. Zo waren we er in geslaagd om de selectie weer een stapje sterker én toekomst-proof te maken. Toekomstige transfers: Als kers op de taart wisten we gratis nog twee basiswaardige spelers te halen, die ons team aan het einde van het seizoen kwamen versterken. Van Brighton komt Jan Paul van Hecke over. Deze 23-jarige centrale verdediger komt als mogelijk basisspeler en is zoals jullie wel zullen weten ook een Nederlander. De tweede aankoop is een topper: de 29-jarige Guido Rodriguez, Argentijns international, zal overkomen van Betis. Hij speelt voornamelijk op de centrale middenveld positie. Jeugdinstroom. De jeugdinstroom is volgens Earnest Stewart veelbelovend, we zijn benieuwd: Individuele prijzen. Aan het einde van 2023 werd bekend dat Johan Bakayoko was uitgeroepen tot Golden Boy. Een grote eer voor speler en club en een bevestiging dat we de goede weg in zijn geslagen. Het is niet slecht om een prijs te winnen die eerder werd toekend aan spelers als Mbappé, Haaland en Pedri. Spoiler Met een mooie selectie gingen we ons opmaken voor de tweede seizoenshelft. Hoe we het daar vanaf hebben gebracht kun je lezen in de volgende update: Update #6: Tweede helft seizoen 2023/2024. Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Verder dank voor jullie reacties. @Keeza ja, dat was een zeer verrassende campagne tot nu toe. @Djurovski De jeugd is verbazend goed. Spelers als Babadi, Simons, Land en Van Duiven haken direct aan. @dimihuyghe als je opbouwende kritiek krijgt moet je er proberen wat mee te doen toch ;-) Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 11 maart bewerkt door Rob1981 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vekie71 Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart mooie talentvolle aankopen ben benieuwd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Leuke aankopen voor de toekomst. Inter is een zware loting Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart zeer zware loting. Mooie bedragen ontvangen voor 2 spelers van boven de 30 en deze trouwens vervangen door jongere aanwinsten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Even bijgelezen, je bent heel lekker bezig! En Jason van Duiven ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 16 maart Auteur Share Geplaatst 16 maart Update #6: Tweede helft seizoen 2023/2024. De trein raasde door. In de competitie werd alleen uit in Heerenveen niet gewonnen. Voor de rest was het één groot feest. Uitslagen als 7-1 (tegen Heracles) en 5-0 (tegen FC Volendam en FC Twente) waren eerder regel dan uitzondering. In de Arena werd met 3-0 gewonnen van Ajax en Feyenoord werd thuis eenvoudig met 3-1 verslagen. We werden dan ook kampioen met ruime voorsprong, zie hieronder: Beker. Ook de beker werd gewonnen. Na FC Groningen (4-2) en FC Emmen (3-1) werden in de halve finale Ajax 4-0 en in de finale Feyenoord met 3-1 aan de kant gezet. Zo werd de nationale dubbel gewonnen en bleek er in Nederland duidelijk geen maat op PSV te staan. Champions League. Dan de Champions League. In de eerste wedstrijd na de winterstop werd uit ietwat gelukkig gelijk gespeeld tegen Internazionale, door een doelpunt van Saibari. In de terugwedstrijd lieten we zien dat we de betere waren. Echter was het Dumfries die de Italianen kort na rust op een 0-1 zette. Lang bleef het zo en ondanks vele kansen leken we te worden uitgeschakeld, totdat Bakayoko (who else) het weer op zijn heupen kreeg. Hij scoorde in de 83e en 87e minuut zodat we ineens aan de juiste kant van de score zaten. Lozano maakte het af in de blessuretijd 3-1! Zo gingen we door naar de kwartfinale. Met FC Porto lootten we een gunstige tegenstander, dus gevoelsmatig zaten we al in de halve finale. Dit was een grote misvatting. Thuis kwamen we ondanks een 2-1 voorsprong niet verder dan 2-2 (doelpunten Saibari en Veerman. Uit werd terecht verloren met 2-1. Een late gelijkmaker van Van Duiven was niet genoeg om verlenging af te dwingen: in de 86e minuut scoorde Taremi de 2-1 en was de verrassing compleet. We waren klaar in Europa en dat voelde als een grote smet op een eigenlijk geweldig seizoen. In de volgende update ga ik nog in op de jeugdinstroom en blikken we terug op speciale prestaties van met name onze talenten en welke onderscheidingen daarbij horen. Update #7: Jeugdinstroom en onderscheidingen. Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Verder dank voor jullie reacties. @vekie71 @Djurovski @dimihuyghe Ja, ik ben erg blij met de aankopen, ze voegen ook echt wat toe gelukkig. @Willem Dank voor het compliment, mijn bedoeling is ook om van Van Duiven de topscorer allertijden te maken in Nederland én van het Nederlands elftal. Benieuwd of het gaat lukken, mij hoor je niet klagen over zijn ontwikkeling in elk geval. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 maart Share Geplaatst 16 maart Nationaal compleet gedomineerd zonde van dat puntverlies in dat dorp. In de CL is de uitschakeling dan zeker verrassend tegen Porto. Daar zijn nog stappen te maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Opvallend en misschien juist wel niet dat een Portugese club je als enige ergens voor kan uitschakelen... Ben benieuwd naar de nieuwe talenten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Wat ga je lekker, Rob! Van Duiven ontwikkeld zich wel heel goed onder jouw bewind. Zonde dat je na de uitstekende prestaties tegen Inter het moet afleggen tegen Porto. Heel benieuwd naar de intake, die preview zag er alvast lekker uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart 2 prijzen in de prijzenkast. Porto was mss haalbaar maar toch altijd een moeilijk te ontwrichten tegenstander Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 18 maart Auteur Share Geplaatst 18 maart Update #7: Jeugdinstroom en onderscheidingen. In deze update kijken we kort naar de jeugdinstroom en naar individuele prijzen die onze spelers (lees talenten) hebben ontvangen. Dit is direct ook een terugblik op de ontwikkeling van de talenten over afgelopen jaar. Jeugdinstroom. De aankondiging was positief, en zo ook de werkelijke instroom: Als deze drie jongens hun potentieel waar kunnen maken dan is dit een prima lichting. We lichten de drie grootste talenten er even uit: Ayman Semlali. Ayman lijkt een prima toekomst tegemoet te gaan als keeper. Met zijn 1.83 meter is ook niets mis op zijn 15e. We gaan zijn ontwikkeling dan ook aandachtig volgen. Spoiler Jake Campbell. Deze 15-jarige spits uit Nieuw-Zeeland is ook een groot talent. Met nu al behoorlijk hoge punten voor afwerken en snelheid/versnelling en ook nog redelijk hoge punten voor "aanvallende beweging" zijn we benieuwd of hij binnen enkele jaren een stand-in kan worden voor Jason van Duiven. Spoiler José Garcia. Toch wel twijfel bij het zien van zijn profiel. Hele goede punten voor beslissingen, positie kiezen en tackelen maar weinig vastberadenheid en een nonchalant karakter. Hopelijk kunnen we deze jongen door middel van mentorschap wat bijspijkeren. Spoiler Kort samengevat heeft deze lichting leuke talenten, maar geen van de talenten is dusdanig goed dat ik ze nu al toptalent durf te noemen. We gaan hun ontwikkeling volgen. Onderscheidingen. Aan het einde van het seizoen werden onze spelers getrakteerd op enkele mooie prijzen. De grootste prijswinnaar was Bakayoko. Hij was de beste speler én assistenkoning van de Eredivisie. Ook in Europa won hij prijzen. Hij werd tweede bij de gouden schoen verkiezing van de Champions League en daarnaast werd hij verkozen door UEFA Champions League Talent van het Jaar: Kortom, een jaar voor Bakayoko om trots op te zijn! Dan gaan we naar onze nieuwe eerste spits: Jason van Duiven. Hij won de topscorerstitel van de Eredivisie. Buiten dat werd hij bijna verkozen tot beste wonderkid van 2023/2024. Hij moest helaas de eer laten gaan aan Gavi, maar zijn naam en faam wordt internationaal erkend. Daarbij ook een eervolle vermelding voor Babadi, die met een negende plek nog meer reclame maakte voor de Herdgang. We zijn op de juiste weg! Spoiler Wat nog meer positief is, is dat de ontwikkeling van onze talenten onverschrokken door blijft gaan. Waar in dit seizoen Babadi, Van Duiven en Bakayoko uitgroeiden tot basisspelers, is de verwachting dat komend jaar zeker Jevon Simons die stap zou moeten kunnen maken en is er ook hoop dat Tygo Land richting het etiket "titularis" zal gaan. Of zij die laatste stappen kunnen zetten weten jullie binnen enkele updates. In de komende update zal ik jullie vertellen hoe de transferperiode en voorbereiding op het nieuwe seizoen gaan zijn. Met alvast één vraag. Er komt een belangrijke speler over van een directe concurrent. Wie-o-wie is komend seizoen in Eindhoven te bewonderen? Next up: Update #8: Het Bayern van Nederland? Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Verder dank voor jullie reacties. @Djurovski @Willem @dimihuyghe Ik dacht dat juist Porto geen probleem zou zijn, dat was een grote misvatting helaas. @De Raam Dank weer. Ik kies er deze save ook echt voor om talenten het voordeel van de twijfel te geven, waardoor ik sneller ervaring verkoop. Dat zorg wellicht ooit eens voor een teleurstellend resultaat maar de ontwikkeling van de spelers is het belangrijkste wat mij betreft. Van Duiven en ook Babadi en Bakayoko laten zien dat dat helemaal terecht is. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Tygo Land was in mijn PSV game top in seizoen 3 en dan verkocht aan City voor 120M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Leuke jeugd instroom. Mooi dag de spelers ook prijzen pakken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Tygo Land veel laten spelen. Gaat veel geld opleveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 20 maart Auteur Share Geplaatst 20 maart Update #8: Het Bayern van Nederland? Dat we ambitie hebben is duidelijk. Enkele jaren terug was men bang dat Ajax het Bayern van Nederland zou worden door heel veel geld te hebben en kwalitatief weg te lopen en daardoor wellicht de beste spelers van de concurrentie zou kunnen binnen hengelen. Aangezien dit geen Youth-only challenge betreft is toch ook één van de doelen van mijn save om PSV in een dergelijke positie te krijgen. (Iets wat Ajax overduidelijk niet gelukt is getuige de huidige stand van zaken, maar dat ter zijde). We waren dus erg ambitieus en voornemens om indien mogelijk betere spelers weg te halen bij Feyenoord en Ajax. De twee transferdoelen waren dan ook Geertruida van Feyenoord en Hato van Ajax. Of dat ga lukken kun je zo meteen lezen. Transfers. Binnenkomende transfers. Buiten de gratis opgehaalde buitenkansjes Guido Rodriguez en Jean-Paul van Hecke werden er nog een paar goede spelers opgehaald. Voor de breedte kwam linksback Ian Maatsen over van Chelsea voor zo'n 8 miljoen Euro en verder kwamen met Maldini Kacurri (19-jarige transfervrij verdediger die van Arsenal komt) en met Edin Bayer (doelman uit de jeugd van AZ voor 91K) twee talentvolle gokjes die niet veel hoeven te kosten. Het vuurwerk kwam daarna. De eerste was een bijzonder buitenkansje. Omdat Toulouse gedegradeerd was mocht keeper Restes voor slechts 8,5 miljoen Euro zijn heil elders zoeken en ondanks de aanwezigheid van Perri wilde ik dit buitenkansje niet laten lopen. Een wonderkind voor zo weinig geld, net 19 jaar oud en nu al basiswaardig, dat is bijzonder voor een keeper. Dan de klapper. Hij stond met stip op de eerste plaats om ons te versterken: Lutsharel Geertuida. In ons systeem spelen we op rechts met een naar binnen komende fullback. Die rol is Teze op het lijf geschreven, maar Geertruida is daarin nóg beter. Een geweldige aanvulling voor ons team dus. De 75 miljoen Euro werd met veel plezier overgemaakt. Deze topper is van harte welkom! Ondanks een aantal pogingen is het nog niet gelukt om Hato weg te halen bij Ajax. Ze vragen domweg 150 miljoen of meer en dat kunnen we ons nú nog niet permitteren. Uitgaande transfers. Door de komst van Geertruida, Maatsen en Rodriguez waren Oppegard, Schouten en Sambo overbodig. Eerstgenoemde vertrok voor 600k Euro naar Almere City. Sambo ging voor 13,75 miljoen Euro naar Villareal en Schouten ging voor 20 miljoen Euro naar Real Sociedad. Ook vertrokken een aantal jonge spelers als Markdal, Bars, Gomez van Hoogen en Bars. Ook dat leverde nog enkele miljoenen op. Ook de verhuur van Pepi aan Marseille leverde ons nog een mooi bedrag van bijna 3 miljoen Euro op. Na de onverwachte komst van Restes koos Drommel ook maar eieren voor zijn geld, hij ging voor bijna 4 miljoen Euro naar Almeria in Spanje. Zo waren er vooral veel uitgaande transfers en slaagden we er weer in om de kwaliteit van de selectie zowel in de breedte als basis wederom te verbeteren. Voorbereiding. De voorbereiding was slechts vier wedstrijden. De regionale amateurclubs V.V. de Valk en S.V. Someren werden met respectievelijk 28-0 en 14-0 aan de kant gezet. Vervolgens speelden we tijdens onze trainingstour een wedstrijd tegen Cruzeiro die met 4-2 werd gewonnen. Dezelfde uitslag als de laatste wedstrijd, thuis tegen Brondby. Zo waren we na een korte maar goede voorbereiding klaar voor de wedstrijd om de Johan Cruijffschaal tegen Feyenoord. Volgende update: Update #9: Eerste seizoenshelft seizoen 2024/2025. Overigens ben ik direct na het eerste seizoen benaderd. Lazio Roma zagen in mij de nieuwe manager. Uiteraard heb ik ze nul op request gegeven. Spoiler Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Verder dank voor jullie reacties. @dimihuyghe @chrisje1993 Geen zorgen mannen, Land is voor mij één van de toptalenten, die krijgt zijn speeltijd zeker wel! @Djurovski Een leuke instroom inderdaad, maar geen idee of het werkelijk iets gaat opleveren voor de toekomst. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten