Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] No guts no glory

germandutch

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

EREdivisie-banner-final.jpg

logo.jpg

Vanaf nu spelen wij alle 2 dagen een oefenwedstrijd, waarbij alle spelers aan de bak zullen komen. De volgende oefenpot is een uitwedstrijd in en tegen FC Den Bosch, een club uit het betaald voetbal uit 's-Hertogenbosch die speelt in de Eerste divisie. De club heette eerder ook FC Den Bosch'67 en BVV Den Bosch. Vanaf 1992 is de naam weer FC Den Bosch. Het stadion van FC Den Bosch bevindt zich tussen de velden van amateurvoetbalclub BVV en multisportcomplex Sportiom.

Spoiler

Stadion De Vliert in 's-Hertogenbosch is het stadion van FC Den Bosch en staat in Sportpark De Vliert in de gelijknamige wijk.

29.jpg

Bij regenachtig weer en voor 6.041 toeschouwers arriveerden wij in Den Bosch in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Den Bosch kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

30.jpg

Tegen zo een technisch zwakke tegenstander moet je groots uitpakken en er een schuttersfeest van maken, maar dat lukte ons totaal niet. Wij hadden vandaag een dik half uur nodig, om überhaupt een beetje op gang te komen, maar door het enorm pietluttige gedrag van de scheids, lukte dat ook niet echt. AML Sauer zorgde in de 37ste minuut voor de openingstreffer en bij rust stond het nog steeds slechts 0 : 1. Nieuwkoop en Lingr stelden teleur en de rest deed weliswaar wat ze horen te doen, maar ook dit was net te weinig voor een Eredivisieploeg, die voor het kampioenschap wil gaan.

In de 66ste minuut moest ik Nieuwkoop (hamstringblessure) en Lingr (die een schop tegen zijn knie kreeg) vervangen. Voor hen kwamen Geertruida en Ueda. Nog geen minuut later zorgde Kotzebue met een krachtige volley voor de totaal onverdiende gelijkmaker. 1 : 1 en ik wist niet wat ik zag. Gelukkig zorgde invaller Ueda in de 71ste minuut per hoofd voor de 1 : 2 en weer een minuut later greep ik in en haalde Wellenreuther en Lopez naar de kant. Voor hen kwamen Bijlow en Hancko.

In de 78ste minuut mochten ook Walemark + Zerrouki gaan douchen en kwamen Stengs en Wieffer. Net voor afloop haalde ik ook nog Sauer, onze beste speler vandaag, eraf en bracht Ivanusec. Het bleef 1 : 2 ofschoon wij minimaal met 1 : 7 hadden kunnen en moeten winnen. Vandaag hebben alleen Kasanwiro, Lopez, Timber en vooral Sauer een goede indruk op mij gemaakt en voor onze ambities is dat veel te weinig.

Spoiler

31.jpg

32.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

33.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: op de een of andere manier heb ik het gevoel, dat ik niet het beste uit mijn nieuwe spelers naar boven kan halen. Ook denk ik, dat ik niet je juiste snaar bij hun kan raken? Mijn voorganger, manager Slot, die nu op weg naar Liverpool is en daar een gigantisch grote boterham zal gaan verdienen, lukte dat 1 ¾ seizoen wel. Alleen in het laatste deel van de verleden competitie raakte topscorer Gimenez plots geen knikker meer en ook Ueda liet het behoorlijk afweten. Joost mag weten wat met o.a. Gimenez aan de hand is? Natuurlijk wil hij heel graag, maar het lukt gewoon niet of niet meer?

34.jpg

Mocht dit werkelijk concreet worden, dan breng ik hem persoonlijk naar Liverpool, want dit bedrag zal straks niemand meer voor hem willen betalen.

35.jpg

Ondertussen heb ik ook TD Jelle Goes en mijn assistenten kunnen overtuigen, dat wij hem voor dit bedrag moeten verkopen, mits het concreet wordt. Bovendien Gimenez wil graag naar Italië, dus waarom niet?

36.jpg

Gelukkig heeft Timber geen trek in een avontuur in Spanje, bovendien willen wij hem voorlopig niet verkopen, want hij ontwikkeld zich steeds beter en is al, volgens mij dan, onze beste speler.

Voorlopig is nog niets concreet en dus concentreer ik mij weer op de volgende oefenwedstrijden. Al in 2 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Telstar, een betaaldvoetbalclub uit Velsen-IJmuiden. De club ontstond op 17 juli 1963 toen de rivalen VSV uit Velsen en Stormvogels uit IJmuiden besloten om hun profafdelingen te laten fuseren en zelf verder te gaan als amateurclubs. De nieuwe club kreeg de naam Telstar, naar de toen pas gelanceerde communicatiesatelliet. Telstar deed door een samenwerkingsverband zijn naam eer aan, door vanaf het seizoen 1985/86 een aantal seizoenen satellietclub van AFC Ajax te zijn.

Spoiler

Telstar speelt zijn thuiswedstrijden in het 711 Stadion. Sinds de oprichting in 1963 gebruikt de voetbalclub het instrumentale nummer Telstar van The Tornados als begintune bij de thuiswedstrijden.

37.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor slechts 3.300 toeschouwers arriveerden wij in IJmuiden in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Telstar kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge kunstgrasveld op.

38.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd geen sprankelende wedstrijd en op de een of andere manier had ik ook vandaag het gevoel, dat een aantal spelers van mij een ‘verzadigde’ indruk maakten en amper vooruit te branden waren. Pas in de 19de minuut lukte het Geertruida, die ik vandaag als defensieve middenvelder naast Wieffer heb opgesteld, vanaf een meter of 27 op doel te schieten en nog te scoren ook. Volgens mij een ‘zondagsschot’, maar hij telde. 0 : 1 en een redelijk begin.

Het duurde tot de 43ste minuut, totdat Stengs de 0 : 2 binnen kon tikken en dat werd ook de ruststand. Met deze 4-2-3-1 tactiek konden wel de aanvallers en ook de defensieve middenvelders goed uit de voeten, maar achterin leek het een beetje op een chaotische puinhoop.

Gimenez zorgde in de 56ste minuut met een eindelijk geslaagde actie voor de 0 : 3 en dat was het dan ook voorlopig. In de 68ste minuut haalde ik Kasanwiro eraf, die al geel had, en bracht Milambo. 6 minuten later mochten ook Trauner en Stengs gaan douchen en kwamen Kleijn en Slory. In de 80ste minuut mocht ook Ivanusec inrukken en kwam Sauer.

Gimenez raakte in de 88ste minuut geblesseerd en werd vervangen door Paixao. Nog geen minuut later lukte het Tahiri een tegentreffer in ons doel te schieten. En in de 95ste minuut haalde ik de moegestreden Hartman en Wieffer nog naar de kant en bracht Candelaria en Beelen.

Het bleef 1 : 3 en ik was toch wel teleurgesteld. Niet wat de inzet van mijn mannen betreft, maar wel wat het verzilveren van de kansen betreft, want dat was gewoon te matig en ook alle invallers deden alleen het noodzakelijke zonder echt voluit te gaan.

Spoiler

39.jpg

40.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

42.jpg

43.jpg

44.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: in het verleden heb ik weliswaar heel succesvol voor een hoop verschillende clubs mogen werken, maar de behaalde successen hadden allen te maken met het feit, dat de desbetreffende clubs voorheen allen op ‘hun bek waren gegaan’ en het is veel makkelijker om dan een club als het ware ‘weer op te richten’. Maar Feyenoord moest ik niet oprichten, want de heer Slot had ze al naar hun top gebracht en ik moest alleen wat nuances aanbrengen en op dezelfde voet doorgaan. Nou, dat is veel moeilijker dan ik had gedacht en jammer genoeg is mij dat nog niet gelukt.

Gimenez en Ueda werken hard, maar scoren amper. Stengs speelt heel wisselvallig, Timber en Wieffer blijven zich vastlopen, Zerrouki blijft postbode spelen en achterin is het matig. Bovendien wil Hartman een sterk verbeterd contract en worden Gimenez, Geertruida, Timber en Walemark met transfergesprekken helemaal gek gemaakt.

Ook ben ik helaas van mening, dat ik nog steeds niet de juiste tactiek heb gecreëerd, waarin elke speler volledig tot zijn recht komt en waarmee overwinningen makkelijker worden.

Enfin, in 2 dagen spelen wij de volgende oefenpot en wel in en tegen FC Dordrecht, een Nederlandse voetbalclub uit de stad Dordrecht in de provincie Zuid-Holland. Op 16 augustus 1883 werd de club oorspronkelijk als de D.C.C. (Dordrechtsche Cricket Club) opgericht. Omdat voetbal echter al snel een veel populairdere sport bleek te zijn, werd deze in 1891 aan de naam toegevoegd (Dordrechtsche Cricket en Football Club (D.C.F.C.)). Toen in 1899 het voetbal het cricket geheel had overvleugeld ging de club voortaan verder onder de naam D.F.C.. D.F.C. speelde in het rood-wit.

Spoiler

Het M-Scores Stadion is het stadion van de Nederlandse eerste divisievoetbalclub FC Dordrecht aan de Krommedijk 210 te Dordrecht, in de Nederlandse provincie Zuid-Holland. Voorheen was het het stadion van D.F.C.

41.jpg

Bij mooi zonnig weer en voor slechts 4.100 toeschouwers arriveerden wij in Dordrecht in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Door het tijdelijk wegvallen van Gimenez, Paixao, Wieffer, Timber, Lingr en Nieuwkoop heb ik wat moeten schuiven om tot een respectabel elftal te komen.

Ook Dordrecht kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op, waardoor wij dus een directe 1op1 confrontatie op het veld te zien zullen krijgen.

45.jpg

Natuurlijk waren wij de veel betere ploeg, maar desondanks stond het bij rust slechts 0 : 2 en kwamen wij, behalve Ivanusec, die zeer alert was, een beetje lamlendig over. Bovendien stelde spits Ueda mij wederom teleur, want hij komt amper in scoringspositie en als die dat wel is, reageert hij niet alert en kalm genoeg, om het af te maken. En dat, ofschoon hij statistisch alles heeft, om een echte topper te worden.

Twee minuten na herbegin kregen wij een penalty, die hij helaas niet kon verzilveren. Ook ergerde ik mij over het feit, dat wij in de 54ste minuut een dom tegendoelpunt moesten incasseren. Gelukkig zorgde Walemark in de 62ste minuut nog voor de 1 : 3 en 6 minuten later haalde ik Kasanwiro en Hartman naar de kant. Voor hen kwamen Holmgren Pedersen en Kleijn. In de 74ste minuut haalde ik ook Walemark en Ivanusec eraf en bracht Milambo + Sauer. Een minuut later lukte het Ueda eindelijk weer eens te scoren. 1 : 4 en in de 76ste minuut mocht ook Stengs gaan douchen en kwam Slory. 5 minuten later mocht ook de moegestreden Geertruida inrukken en kwam Hokke. Tot slot scoorde invaller Milambo in de 91ste minuut nog de 1 : 5 en daar kun je mee thuiskomen.

Spoiler

46.jpg

47.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Wederom in 2 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd en wel in en tegen v.v. Katwijk, een voetbalvereniging uit Katwijk aan Zee.

Spoiler

48.jpg

Bij bewolkt weer en voor 6.000 toeschouwers arriveerden wij in Katwijk in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. De amateurs van Katwijk kwamen in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

49.jpg

Natuurlijk is deze amateurclub geen graadmeter, want wij hebben deze oefenpot alleen afgesloten, om onze twee spitsen tot scoren te motiveren. Jammer genoeg is spits Gimenez momentaan geblesseerd, waardoor ik de weer enigszins herstelde Paixao vandaag als spits heb opgesteld.

Enfin, afgezien van het feit, dat mijn mannen gewoon hun best deden, was deze match gewoon een makkie en bij rust stonden wij al met 0 : 5 voor.

In de 67ste minuut begon ik met wisselen en haalde Kasanwiro en Stengs naar de kant. Voor hen kwamen Holmgren Pedersen en Sauer. In de 73ste minuut mochten Trauner, Hartman en Zerrouki gaan douchen en kwamen Candelaria, Kleijn en Milambo. Hancko mocht in de 82ste minuut inrukken en voor hem kwam Hokke. 5 minuten later haalde ik ook Ivanusec eraf en bracht van der Heijden.

Uiteindelijk werd het 0 : 8 en ik moet bekennen, dat ook alle invallers hun best deden. Toen ik bij Feyenoord ben begonnen, heb ik de selecties duidelijk gemaakt, dat ik zoveel mogelijk jeugdspelers minuten zal gunnen en daar heb ik tot nu toe wel aan voldaan.

Spoiler

50.jpg

51.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie = Bedankt. De teamvorming lukt goed, maar Gimenez + Ueda voegen ook bij mij niets toe.

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

53.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: als ze Gimenez wegkopen, dan wil ik deze Toni Martinez. Hij voldoet aan al mijn eisen en voorwaarden en is gewoon een ervaren spits, die Ueda bij de hand zou kunnen nemen. Bovendien is hij betaalbaar.

In twee dagen spelen wij thuis, omdat wij deze keer een sterke tegenstander krijgen en wel Athletic Club (vooral bekend als Athletic Bilbao), een Spaanse voetbalclub uit de regio Baskenland, uitkomend in de Primera División. De club speelt in deze hoogste divisie sinds de oprichting in 1928 en is wat dat betreft in het gezelschap van alleen Real Madrid en FC Barcelona. Athletic Club speelde tot en met 2012 zijn thuiswedstrijden in het San Mamés, dat ook wel bekendstaat als La Catedral. Sinds 2013 wordt er in een nieuw stadion gespeeld, ook genaamd San Mamés. Atlético Madrid werd opgericht door Baskische studenten in Madrid. De oude relatie tussen de teams is nog terug te vinden in de vergelijkbare rood-witte shirts.

Athletic Club heeft eveneens een tweede team, Bilbao Athletic, dat uitkomt in de Segunda División B.

Spoiler

52.jpg

Bij bewolkt weer en voor 29.836 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, nu met Paixao en Ueda in de spits. Athletic Club kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en jammer genoeg is Kevin Blom vandaag de scheids. Sorry, dat ik het zeg: maar ik heb iets tegen deze man, want ik heb nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd van hem gezien. Hij stelt mij steeds teleur en is van de zwakste scheidsen die wij hebben.

54.jpg

Eerlijk is eerlijk, ik ben geen fan van Spaans voetbal, want ik vind het soms veel en veel te hard en met handen vol ‘showelementen’. Daarmee bedoel ik, afgezien van veel geniepige overtredingen, vooral het regelmatig storten naar de grond en het doorrollen, gepaard met geschreeuw.

Hoe dan ook, wij hadden dik 20 minuten nodig, om een beetje op gang te komen en in de 23ste minuut lukte het rechterspits Ueda, uit een vrije trap van Stengs, de bal in het doel te schieten. 1 : 0 en een goed begin. Trouwens, op dat moment hadden wij al twee volledig overbodige gele kaarten van de scheids, die alle tackles, gemeen of niet, van de tegenstander met de mantel der liefde bedekte en alleen op het gedrag van mijn mannen lette. En in de 45ste minuut had ik deze scheids het liefst een poffer op zijn neus gegeven, want hij gaf Athletic een volledig onterechte penalty, om ze weer in het zadel te helpen. Ares schoot de penalty feilloos binnen en persoonlijk vond ik, dat Bijlow de slappe inzet had moeten keren. Hoe dan ook, bij rust stond het 1 : 1 en dat was niet conform de wedstrijdverhoudingen.

6 minuten na herbegin reageerde Paixao bij een foutieve terugspeelbal het snelst en tikte de bal in het vijandelijke doel. 2 : 1 en dat gaf hoop. Uit een corner in de 57ste minuut kregen wij weer een totaal onnodig doelpunt tegen, toen Scancet de bal in ons doel kopte. Ook nu reageerde Bijlow veel te laat. 2 : 2 en wel of niet verdiend, de gelijkmaker was een feit. Afgezien van de zeer matig keepende Bijlow, maakten ook Trauner, Kasanwiro en vooral Geertruida een zeer onbetrouwbare indruk.

In de 70ste minuut haalde ik Kasanwiro (al geel) en de geblesseerde Stengs (die een schop tegen zijn knie had gekregen en waarvoor de scheids niet ingreep) naar de kant en bracht Lingr en Zerrouki. Drie minuut later was het invaller Lingr die de bal in het doel kopte en voor de 3 : 2 zorgde. 1 minuut later haalde ik ook Hartman eraf en bracht Lopez. Ivanusec mocht in de 80ste minuut uit voorzorg vertrekken en voor hem kwam Sauer. Invaller Zerrouki werd in de 90ste minuut met een strakke pass van Paixao bediend en hij schoot de bal feilloos binnen. 4 : 2 en ik kon de overwinning al ruiken. Een minuut later mochten ook Trauner en Hancko gaan douchen en kwamen Kleijn en Hokke. In de 96ste minuut gaf ik onze beste speler vandaag, Paixao, nog een publiekswissel en voor hem mocht van der Heijden de match uitspelen.

Het bleef 4 : 2 en de scheids had zijn faam weer waargemaakt en ons 3 gele kaarten aangesmeerd.

Spoiler

55.jpg

56.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

58.jpg

Mochten wij daadwerkelijk basisspelers binnenkort kwijtraken, dan zal ik voor het eerst niet schromen, om nu wel bij mijn voorgaande club te shoppen. Voor Gimenez wil ik Brobbey en als dat niet lukt, dan gaan wij voor Toni Martinez. Maar ook in Geertruida, Timber, Paixao, Pedersen, Nieuwkoop en van der Heijden zijn PL clubs geïnteresseerd en dus staan op mijn wenslijstje Rensch, Akpom, Borges, van den Boomen, Ünüvar, Fitz Jim en Mikautadze. Raken wij daarentegen niets en niemand kwijt, dan gebeurd er onzerzijds ook niets. Spelers bij PSV weg te halen, zal heel moeilijk zijn, die van Ajax liggen als het ware al in de etalage. Graag doe ik het niet, maar soms moet je de Bayern-methode ‘directe concurrent leegroven’ gewoon toepassen om kampioen te worden.

En wat de Ajax spelers betreft, die ik hier opgenoemd heb, ik heb 2 seizoenen met hun gewerkt en weet precies tot wat ze in staat zijn. Zo slecht als ze steeds afgeschilderd worden zijn ze niet. Je moet ze wel op de juiste positie zetten en vooral een geschikte goede hoofdcoach aanstellen. De taak van een coach is 'spelers beter maken en ze niet al op voorhand afbreken'. Echte successen kun je alleen met een team/elftal halen. 

In 2 dagen spelen wij onze voorlaatste oefenpot en wel uit in en tegen BV De Graafschap, een Nederlandse voetbalclub uit het Gelderse Doetinchem. De club werd in het jaar 1954 opgericht. De traditionele uitrusting van De Graafschap bestaat uit een horizontaal gestreept blauw-wit shirt, gebaseerd op de kleuren van de stad. De Achterhoekers spelen sinds de oprichting van de club hun thuiswedstrijden op De Vijverberg. Het stadion biedt plaats aan 12.600 toeschouwers.

Hoewel De Graafschap geen grote nationale, laat staan internationale successen heeft behaald, slechts eenmaal werd het linkerrijtje van de Eredivisie bereikt met een achtste plaats en drie keer de kwartfinale van de KNVB Beker, heeft de club een loyale achterban met een gemoedelijke maar fanatieke sfeer. De aanhang noemt zichzelf 'Superboeren' en staat bekend om zijn Achterhoekse plattelandsmentaliteit. De Graafschap geniet dan ook in het gehele voetballand bekendheid onder de bijnaam de Superboeren, die synoniem is komen te staan voor de clubnaam en een gangbare term is in de spreektaal en de schrijvende media.

Spoiler

Stadion De Vijverberg, kortweg De Vijverberg genoemd, is een voetbalstadion in het Achterhoekse Doetinchem. Het stadion, gebouwd in 1954, heeft een capaciteit van 12.600 plaatsen en is de thuisbasis van betaaldvoetbalclub De Graafschap.

57.jpg

Bij regenachtig weer en voor 11.700 toeschouwers arriveerden wij in Doetinchem in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. De Graafschap kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

59.jpg

Wij begonnen sterk en met vol gas, hoge druk en puur aanvallend, waardoor het bij rust al 0 : 4 stond. Tijdens de rust heb ik maar liefst 8 wissels doorgevoerd, om zoveel mogelijk spelers bezig te kunnen zien. Bijlow, Kasanwiro, Trauner, Hartman, Geertruida, Ivanusec, Timber en Ueda mochten gaan douchen. Voor hen kwamen Wellenreuther, Holmgren Pedersen, Rodon, Lopez, Zerrouki, Sauer, Milambo en Groen.

Invaller Groen scoorde in de 67ste minuut nog de 0 : 5 , hetgeen ook de eindstand werd. In de tweede helft controleerden wij alleen nog de wedstrijd, want in 3 dagen spelen wij onze laatste oefenpot en wel in Turkije.

Spoiler

60.jpg

61.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Zoals ik al eerder aangaf, spelen wij in 3 dagen de laatste oefenwedstrijd en wel uit in Turkije tegen Konyaspor, een voetbalclub opgericht in 1922 te Konya, Turkije.

De club speelt haar thuiswedstrijden in het Konya Büyükşehir Torku Arena. De kleuren van de club zijn groen en wit. Op 31 mei 2017 wonnen ze de Beker van Turkije door Istanbul Başakşehir met 4 - 1 in de strafschoppenreeks te verslaan.

Spoiler

Het Konya Büyükşehir Belediyestadion (Konya Grootstedelijk Gemeentelijk Stadion) is een voetbalstadion in de Turkse stad Konya. Het is de thuishaven van voetbalclub Konyaspor en sinds 2015 speelt het Turks nationaal team geregeld wedstrijden in het stadion. Het stadion werd geopend in 2014 en heeft een capaciteit van 41.981 zitplaatsen. Het stadion vervangt het oude Konya Atatürkstadion. Voorheen heette het stadion Konya Büyükşehir Torku Arena, kortweg Torku Arena.

62.jpg

Bij mooi zonnig weer en voor het teleurstellende aantal van slechts 3.836 toeschouwers arriveerden wij in Konya in de ietwat behouden 5-2-2-1 opstelling. Omdat wij al over 3 dagen tegen PSV om de schaal moeten spelen, heb ik voor deze behoudende tactiek gekozen en niet mijn beste spelers opgesteld. Konyaspor kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op en gezien de recente gebeurtenissen op Turkse velden heb ik mijn mannen verzocht, zoveel mogelijk duels te voorkomen.

63.jpg

Onze tegenstander bleek een zeer matig team te zijn, die echter wel heel gedisciplineerd voetbalden en gelukkig weinig overtredingen maakten. Wij domineerden en pas in de 36ste minuut was het Sauer, die voor de openingstreffer zorgde.   0 : 1 en dat werd ook de ruststand. Het hele elftal speelde redelijk tot zeer goed, alleen Beelen en Ueda hadden blijkbaar hun dag niet.

In de 62ste minuut haalde ik Beelen eraf en bracht Geertruida. 10 minuten later mochten ook Wellenreuther, Ueda en Lopez gaan douchen en kwamen Bijlow, Paixao en Hartman. In de 78ste minuut haalde ik ook Rodon en Sauer naar de kant en bracht Hancko en de jongen van Persie. In de 83ste minuut zorgde invaller Paixao voor de 0 : 2 en i minuut later mochten ook Walemark en Zerrouiki inrukken. Voor hen kwamen Slory en Kleijn.

Het bleef 0 : 2 en zonder opgelopen blessures vertrokken wij weer naar huis.

Spoiler

64.jpg

65.jpg

-------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

68.jpg

67.jpg

Al onze oefenwedstrijden zijn redelijk tot soms heel goed verlopen, alleen spijtig dat wij nu spits Gimenez door blessure moeten missen. Bovendien kreeg ik Ueda tot nu toe niet ‘op de rails’ en het geld om een goede spits te halen, is helaas niet aanwezig. Voorlopig zal ik dus moeten roeien, met de riemen, die ik heb.

Al in 3 dagen spelen wij om de JC Schaal in en tegen PSV, een Nederlandse profvoetbalclub uit Eindhoven. Deze werd op 31 augustus 1913 opgericht onder de naam Philips Sport Vereniging als sportvereniging van Philips-medewerkers. Op 1 juli 1999 werd PSV NV opgericht en het betaalde voetbal hierin ondergebracht. Van 1984 tot 1 juli 1999 was het betaald voetbal ondergebracht onder de Stichting PSV Voetbal.

PSV groeide uit tot een club die behoort tot de traditionele top drie van het Nederlands betaald voetbal. PSV won nationaal 24 keer de Eredivise, 14 keer de Johan Cruijff Schaal en 11 keer de KNVB Beker. Internationaal won de club in 1978 de UEFA Cup en in 1988 de Europacup I.

Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond PSV op 3 september 2023 met 43.000 punten op de 41e plaats. De thuisbasis van de club is het Philips Stadion.

Spoiler

Het Philips Stadion ligt aan de Frederiklaan in het Philipsdorp in het Eindhovense stadsdeel Strijp, vlak bij het centrum van Eindhoven.

66.jpg

69.jpg

70.jpg

Bij bewolkt weer en voor 35.150 toeschouwers arriveerden wij in Eindhoven in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Zowel ons bestuur alsook onze supporters verwachten vandaag van ons een nederlaag, maar daar doe ik het niet voor. Op papier mag PSV beter en sterker zijn, maar ik heb mijn twijfels. De Jong wordt alleen gevaarlijk als hij voorzetten krijgt en juist deze voorzetten moeten wij voorkomen. Lang zoekt haast altijd zijn eigen succes en komt naar binnen en voor Bakayoko heb ik Hartman, die een heel vervelende tegenstander kan worden. Veerman en Schouten krijgen te maken met Geertruida en Timber, waardoor ze niet tot rust zullen komen. Zodra de achterhoede van PSV onder druk komt te staan, hebben ze het moeilijk. Dus ik ben benieuwd.

PSV kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is jammer genoeg Kevin Blom en iedereen weet inmiddels, wat ik van hem vind.

71.jpg

Omdat wij een aanvallende ploeg zijn en ook vandaag aanvallend speelden, probeerde Lang achterin mee te verdedigen, waarbij hij zichzelf bij een duel om de bal met Ueda blesseerde en al in de 9de minuut vervangen werd door Mauro Junior. In de 21ste minuut lukte het Geertruida een bal volley te nemen en voor de 0 : 1 te zorgen. Echt genieten konden wij van onze voorsprong niet, want al een minuut later was het Evjen, die voor de gelijkmaker zorgde. 1 : 1 en vier minuten later ging invaller Mauro Junior verschrikkelijk in de fout door Stengs brutaal neer te schoppen. De scheids trok onmiddellijk een directe ….

Rode-Kaart.jpg

Voor Mauro Junior was deze match afgelopen. Scheldend liep hij van het veld. Tegen 10 man is het makkelijker spelen en 6 minuten later zorgde Timber voor 1 : 2, hetgeen ook de ruststand werd. De vooraf bewierookte spits de Jong kreeg geen enkele bruikbare voorzet, waardoor hij niet gevaarlijk kon worden en Veerman en Schouten kwamen amper aan de bak.

Ook in de tweede helft bleven wij aanvallen en in de 71ste minuut haalde ik de moegestreden Kasanwiro naar de kant en bracht kuitenbijter Nieuwkoop. 5 minuten later mocht ook Ueda vertrekken en voor hem kwam Lingr. Nadat Ivanusec in de 79ste minuut de 1 : 3 binnen had geschoten, haalde ik ook nog Stengs naar de kant en bracht Sauer. Het bleef bij 1 : 3 en deze toch wel onverwachte overwinning hadden wij te danken aan het hele goede spel van Hancko, Geertruida, Timber, Stengs en Ivanusec.

Spoiler

72.jpg

73.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

75.jpg

76.jpg

77.jpg

79.jpg

80.jpg

Het geeft je toch al gelijk een lekker gevoel, als je het nieuwe seizoen direct begint met een prijs.

In 3 dagen moeten wij weer aan de bak en dan in Turkije in de 3de Kwal. Ronde van de UEFA Champions League in en tegen Galatasaray Spor Kulübü (Galatasaray), een voetbalclub uit Istanboel, Turkije. De in 1905 opgerichte club is anno 2023 de meest succesvolle ploeg uit de geschiedenis van het Turkse voetbal.

Spoiler

Ali Sami Yen Spor Kompleksi Rams Park, kortweg Rams Park, is een voetbalstadion in het Europese deel van het Turkse Istanboel. Het stadion werd gebouwd tussen 2007 en 2010 is gefinancierd door de Turkse overheid. Het is het voetbalstadion van Galatasaray.

74.jpg

78.jpg

Bij mooi zonnig weer en voor 50.053 toeschouwers arriveerden wij in Istanboel in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Zowel mijn staf, het bestuur en ook onze supporters hopen op een gelijkspel. Nou ik kan u verzekeren, daarvoor zijn wij niet hier.

81.jpg

Galatasaray kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is helaas Michael Oliver, van wie ik geen hoge pet van op heb, omdat hij mijn ploegen altijd probeert te benadelen.

82.jpg

Wij hadden een dik half uur nodig om enigszins in ons spel te kunnen komen, mede door het zeer partijdige gedag van de scheids. In de 34ste minuut zorgde Trauner voor de 0 : 1 en dacht ik, dat wij deze match winnend af konden sluiten. Maar toen de scheids in de 43ste minuut een penalty tegen ons floot en de VAR niet ingreep, wist ik al ‘hoe laat het was’. Icardi schoot de penalty feilloos binnen en de gelijkmaker was een feit. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Ons hele team speelde sterk, behalve Kasanwiro en Stengs, die hun dag niet hadden.

Ivanusec raakte in de 46ste minuut geblesseer, middels een schop tegen zijn enkel, waarvoor Aurier niet eens een kaart ontving. Voor Ivanusec kwam Sauer en ook in de tweede helft was het voor ons heel erg moeilijk, om in ons spel te komen, aangezien de scheids ons steeds weer terugfloot. In de 67ste minuut haalde ik Stengs eraf, die woest was op de scheids en bracht Walemark. 5 minuten later wilde ook Geertruida de scheids tot de verantwoording roepen en omdat hij al geel had kon ik hem nog net op tijd eraf halen. Voor hem kwam Wieffer.

Invaller Sauer zorgde in de 80ste minuut voor de verdiende 1 : 2 en 4 minuten later was het Ueda, die het slotakkoord zette en voor de 1 : 3 tekende.

Wij waren de verdiende winnaar en behalve de punten kregen wij ook 5 totaal onnodige gele kaarten. Toen ik verhaal bij de scheids wilde halen, sloot die zich in zijn kleedkamer op.

Spoiler

83.jpg

84.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

88.jpg

Pas als wij spelers kwijtraken, kunnen wij eventueel vervangers aantrekken, tot die tijd moet ik proberen mijn spitsen Gimenez en Ueda weer op de rails te krijgen. Persoonlijk ben ik nog steeds van mening, dat wij voorlopig goed bezet zijn en spelers genoeg hebben. Dus ik zie wel, wat er gaat gebeuren..

In 4 dagen spelen wij thuis tegen mijn vorige werkgever Ajax, die momenteel bezig zijn alles weer op bestuurlijk niveau in orde te brengen en inmiddels de oorspronkelijk geschorste algemeen directeur Kroes nu als Technisch directeur weer geïnstalleerd hebben.

Spoiler

85.jpg

86.jpg

Spoiler

87.jpg

Bij mooi zonnig weer en voor 51.117 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ajax kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Laurens Gerrets.

89.jpg

89a.jpg

Natuurlijk zijn wij in het voordeel, want ik heb Ajax twee seizoenen onder mijn leiding gehad en ik ken uiteraard alle spelers persoonlijk, behalve Henderson. Hun nieuwe manager, Hansi Flick, had een goed seizoen bij Bayern, omdat hij van zijn succesvolle voorganger kon profiteren. Als bondscoach van Duitsland is die afgegaan, omdat die niet stressbestendig was en is. En als wij straks Ajax heel goed onder druk en achterin vastzetten, dan krijgen ze het echt moeilijk en daar willen wij van profiteren.

Vandaar dat mijn mannen met vol gas, hoge druk en puur aanvallend Ajax vanaf minuut 1 in de problemen brachten en Hartman, Ueda en Geertruida binnen 37 minuten al voor 3 : 0 zorgden. Nadat bovendien Wijndal door een domme overtreding in de 52ste minuut al een directe rode kaart kreeg, was deze match al gelopen.

Rode-Kaart.jpg

Weliswaar scoorde Brobbey in de 54ste minuut per hoofd de 3 : 1 en Taylor in de 79ste minuut de 5 : 2, maar meer zat er voor hun niet in.

De scheids floot vandaag redelijk tot zeer goed, maar waarom hij in de 60ste minuut het doelpunt van Ueda in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten? Gelukkig greep de VAR in en keurde hij het doelpunt alsnog goed. Trouwens, iedereen verbaasde zich over het feit, dat invaller Zerrouki, die het 5de en 6de doelpunt maakte, uit een vrije trap van een meter of 26 kon scoren? Volgens mij was dit zijn eerste doelpunt uit een vrije trap?

Hoe dan ook, in de 66ste minuut kreeg Ueda van mij een publiekswissel en mocht Gimenez (net weer hersteld0 de wedstrijd uitspelen. Hij scoorde weliswaar niet, maar deed zijn best. Stengs en Wieffer haalde ik in de 71ste minuut eraf en bracht Walemark en Zerrouki. En in de 75ste minuut mochten ook hog Geertruida en Hartman gaan douchen. Voor hen kwamen Holmgren Pedersen en Lopez.

Tot slot wil ik nog opmerken, dat wij deze overwinning feitelijk te danken hebben aan het goede spel van Geertruida, Hancko, Hartmann, Wieffer, Ueda, Lingr en de invallers Zerrouki en Gimenez.

Spoiler

90.jpg

91.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

93.jpg

In 3 dagen spelen wij thuis de returnwedstrijd in de UEFA Champions League tegen het Turkse Galatasaray.

Spoiler

92.jpg

94.jpg

Bij bewolkt weer en voor 48.788 enthousiaste toeschouwers, die allen een overwinning wilden zien, verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

95.jpg

Galatasaray kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

96.jpg

Ofschoon het hele team ijzersterk speelde, werd het geen sprankelende wedstrijd, want daarvoor waren mijn helden te moe. Om de drie dagen een zware wedstrijd te moeten spelen, is ook voor deze atleten op den duur een onhaalbare zaak. Desondanks begonnen wij met vol gas en hoge druk en in de 36ste minuut was Paixao ter plekke om de 1 : 0 binnen te schieten, dat ook de ruststand werd.

Een strakke voorzet in de 50ste minuut door Stengs werd door verdediger Nelsson verkeerd geraakt en in eigen doel geschoten. Maar 2 : 0 is 2 : 0 en ook dit soort cadeautjes nemen wij dankend aan.

Het bleef 2 : 0 en wij controleerden de match tot het laatste fluitsignaal.

Spoiler

97.jpg

98.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

100.jpg

101.jpg

102.jpg

104.jpg

105.jpg

106.jpg

Nog even een kleine toelichting: Ik heb tot nu toe geen speler gekocht en of gehuurd en Rodon was een aankoop van mijn voorganger en deze speler is een geweldige aanvulling voor onze defensie. Spits Gimenez laat ik beslist niet voor €71 miljoen gaan. Hij is net hersteld van een blessure en mijn taak is nu, hem weer aan het scoren te krijgen, zodat zijn transferwaarde weer omhoog gaat.

In 5 dagen spelen wij een uitwedstrijd in en tegen FC Volendam, een Nederlandse voetbalclub afkomstig uit Volendam. De club is opgericht op 1 juni 1977 als afsplitsing van RKSV Volendam (opgericht als RKAV op 1 juni 1920). Het tenue bestaat uit een oranje shirt en een zwarte broek: daarom wordt de club ook wel 'Het Andere Oranje' genoemd. De thuiswedstrijden worden gespeeld in het Kras Stadion.

Spoiler

Het Kras Stadion (ook wel geschreven als KRAS Stadion) is een voetbalstadion dat vooral wordt gebruikt voor de thuiswedstrijden van FC Volendam. Het Volendam stadion heeft een aantal jaren de naam Veronicastadion gehad, maar sinds 2002 wordt de naam Kras Stadion gebruikt. Sinds het seizoen 2006/07 ligt er kunstgras in het stadion.

99.jpg

103.jpg

Bij mooi zonnig voetbalweer en voor helaas maar 6.800 toeschouwers arriveerden wij in Volendam in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling met o.a. de herstelde Gimenez in de spits. Volendam kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge kunstgraqsveld op en scheids is Dennis Higler. Ik heb niets tegen deze volgens mij overgewaardeerde scheids, maar in het veld maakt hij op mij altijd een zeer arrogante indruk.

107.jpg

Zoals zo vaak begonnen wij ijzersterk en met vol gas. Al in de 4de minuut kon middenvelder Geertruida een voorzet van Sauer in het vijandelijke doel volleren. 0 : 1 en dat vroeg om meer. 10 minuten later was Gimenez ter plekke, om een voorzet van Stengs in het doel te tikken en ik vroeg mij af, of Gimenez nu zijn doelpuntendroogte- had overwonnen? In de 48ste en laatste minuut van de eerste helft was het wederom Geertruida, die een slimme steekpass van Timber kon verzilveren. 0 : 3 werd de ruststand en deze match was als het ware al gespeeld.

In de 64ste minuut zorgde Gimenez met een volley voor de 0 : 4, maar waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij het doelpunt alsnog goedkeuren. 0 : 4 en dat werd uiteindelijk ook de eindstand.

In de 74ste minuut haalde ik de moegestreden Geertruida naar de kant en bracht Zerrouki. 5 minuten later haalde ik ook Hartman (al geel), Sauer en Paixao eraf en voor hen kwamen Lopez, Walemark en Lingr. Kasanwirjo mocht in de 84ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Holmgren Pedersen. Alle invallers deden hun best en de 3 punten gaan mee naar huis.

Spoiler

108.jpg

109.jpg

-------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

111.jpg

Dat zal best, maar ook voor hem geldt: niet voor een fractie van zijn transferwaarde. Trouwens, mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: de Engelsen en de Arabieren hebben met hun gigantische spelerssalarissen en ook de transferbedragen de complete voetbalmarkt aan het kantelen gebracht. Daarom is het verbazingwekkend, dat ze juist de spelers uit onze Eredivisie en de Duitse Bundesliga voor een habbekrats weg willen kapen. En andersom moet je altijd de hoofdprijs betalen. KZ! Sorry, dat moest ik even kwijt.

Trouwens, ooit werd alle clubs de das omgedaan door het zogenaamde Bosman-arrest. Het Bosman-arrest is een uitspraak van het Europese Hof van Justitie van 15 december 1995 (zaak C-415/93), inzake de transfersom van de Belgische voetballer  Jean-Marc Bosman, die in 1990 zijn vrijheid opeiste nadat zijn contract bij Club Luik afgelopen was. En nu zijn de Belgen alweer bezig, alleen kan het straks nog veel erger uitvallen voor alle clubs en dan houd ik mijn hart vast. Maar tot het zover is, willen ook wij voor onze spelers een correcte prijs ontvangen.

113.jpg

In 3 dagen spelen wij de volgende wedstrijd in de UEFA Champions League en wel uit in ent tegen Red Bull Salzburg, een Oostenrijkse voetbalclub uit Wals-Siezenheim, Salzburg. De club speelt in de hoogste divisie van Oostenrijk, de Bundesliga. Red Bull Salzburg speelt in de Red Bull Arena. De beloften van RB Salzburg spelen onder de naam FC Liefering in de 2. Liga op het tweede niveau. Als de club Europese wedstrijden speelt doen ze dit onder de naam FC Salzburg omdat de UEFA sponsornamen verbiedt.

Spoiler

De Red Bull Arena (tijdens het EK voetbal 2008 bekend als EM-Stadion Wals-Siezenheim) is een voetbalstadion in Salzburg. Het team van Red Bull Salzburg speelt in dit stadion zijn wedstrijden. Het is een van de acht stadions waarin gespeeld werd tijdens het Europees kampioenschap voetbal 2008. Het jonge stadion (de opening was in 2003) werd voor het EK verbouwd om plaats te bieden aan 30.000 toeschouwers. Opmerkelijk is dat dit stadion het enige kunstgrasveld van de T-Mobile Bundesliga had. Bij de Oostenrijkse aanmelding voor de Olympische Winterspelen van 2014 was Salzburg als gaststad gekozen, met dit stadion als kandidaat voor de openings- en sluitingsceremonie van de Spelen. Oostenrijk kreeg de Spelen echter niet toegewezen.

110.jpg

112.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 19.246 toeschouwers arriveerden wij in Salzburg in de originele ‘RBS Roger Schmidt 4-2-2-2 tactiek’ zonder vleugelspitsen. RBS kwam tot mijn verbazing in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Szyman Marciniak.

114.jpg

114a.jpg

Het werd geen makkie kan ik u vertellen. Ik heb slechts 1 Oostenrijker in hun elftal gezien en wel hun keeper Schlager. Voor de rest zijn alle Nationaliteiten aanwezig en zelfs een Nederlander, ene Bonnah uit de Ajaxjeugd.

Enfin, wij begonnen redelijk tot goed en al in de 17de minuut zorgde Gimenez voor de 0 : 1. In de 30ste minuut maakte Kjaergaard gelijk, maar diens kopbaldoelpunt werd door de scheids in eerste instantie afgekeurd en door tussenkomst van de VAR alsnog goedgekeurd. 1 : 1 en 9 minuten later zorgde Kjaergaard per volley ook nog voor de 2 : 1, hetgeen de ruststand werd. Dat was balen kan ik u vertellen.

Ook in de tweede helft, om precies te zijn in de 56ste minuut maakte Konate de 3 : 1 en het publiek genoot. Drie minuten later was ineens Gimenez ter plekke, om de aansluitingstreffer binnen te tikken. 3 : 2 en dat gaf weer hoop. In de 65ste minuut haalde ik de totaal vermoeide Geertruida naar de kant en bracht Zerrouki. Met zijn eerste balcontact 1 minuut later zorgde Zerrouki voor de gelijkmaker. 3 : 3 en midden in mijn juichperiode zorgde twee minuten later van der Brempt voor de 4 : 3.

In de 74ste minuut haalde ik Kasanwiro naar de kant en bracht Holmgren Pedersen. 7 minuten later mochten ook Hartman, Hancko en Paixao gaan douchen en kwamen Lopez, Sauer en Ueda. Het gas ging erop en in de 90ste minuut lukte het invaller Holmgren Pedersen de lang verwachte en totaal verdiende gelijkmaker te scoren. 4 : 4 weliswaar op het nippertje, maar 1 punt is een punt.

Spoiler

115.jpg

116.jpg

-------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

In 3 dagen spelen wij thuis tegen PSV is een Nederlandse profvoetbalclub uit Eindhoven. Deze werd op 31 augustus 1913 opgericht onder de naam Philips Sport Vereniging als sportvereniging van Philips-medewerkers. Op 1 juli 1999 werd PSV NV opgericht en het betaalde voetbal hierin ondergebracht. Van 1984 tot 1 juli 1999 was het betaald voetbal ondergebracht onder de Stichting PSV Voetbal.

Spoiler

117.jpg

118.jpg

Bij regenachtig weer en voor 50.649 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

120.jpg

PSV kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Jochem Kamphuis, waar ik totaal geen goede herinneringen aan heb.

119.jpg

Nadat de als AML opgestelde Mauro junior al in de 6de minuut met een spierblessure uitviel, begon de scheids (je zou haast zeggen: zoals gebruikelijk) steeds meer op mijn mannen te loeren. Ondanks alles waren wij vandaag gewoon het betere team en in de 11de minuut zorgde rechtsback Kasanwiro voor een strakke voorzet op Ueda, die onze rechterspits makkelijk kon binnen tikken. 1 : 0 en een goed begin. Nog geen twee minuten later was het wederom de naar voren stormende Kasanwiro, die met een crosspass Gimenez bediende en laatstgenoemde kopte de bal feilloos binnen. 2 : 0 en ik was tevreden. Enerzijds met de stand en anderzijds met het feit, dat Gimenez weer het doel kon vinden.

Bij een simpel duel om de bal in de 22ste minuut, tussen Geertruida en Veerman, stortte laatstgenoemde plots theatraal en schreeuwend naar de grond en de scheids greep deze situatie onmiddellijk aan om een kaart te trekken en wel een directe ……

Rode-Kaart.jpg

En die was jammer genoeg voor Geertruida, die vloekend en scheldend van het veld liep. Ik greep in en haalde ook Paixao eraf. Voor hem kwam Timber, die de plaats van Geertruida innam en Hartman kreeg de opdracht de complete linker flank te bespelen. In de 49ste en laatste minuut van de eerste helft haalde ik de moegestreden Stengs naar de kant en bracht Lingr.

In de tweede helft had PSV uiteraard meer balbezit (62%) maar in plaats van voorzetten op kopper de Jong te spelen, bleven ze naar openingen zoeken, die er niet waren en ook niet kwamen. De Jong kreeg amper een bespeelbare bal en dus kwam die ook niet aan de bak. De vermoeide Hartman haalde ik in de 75ste minuut naar de kant, samen met Kasanwiro, die een publiekswissel kreeg. Voor hen kwamen Lopez en Holmgren Pedersen. 6 minuten later mocht ook Hancko gaan douchen en kwam Rodon.

Het bleef 2 : 0 omdat PSV geen echte vuist kon maken en ik begon mij steeds meer aan de scheids te ergeren.

Spoiler

121.jpg

122.jpg

-------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

124.jpg

125.jpg

127.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis in de UEFA Champions League returnwedstrijd tegen Red Bull Salzburg, een Oostenrijkse voetbalclub uit Wals-Siezenheim, Salzburg.

Spoiler

123.jpg

126.jpg

Bij bewolkt weer en voor 48.792 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallend 4-2-2-2 opstelling en wel de originele RB tactiek, waarmee Roger Schmidt bij PSV destijds min of meer op zijn bek ging. Wij hebben voor deze tactiek de juiste spelers en daarom durf ik het hiermee heden aan. RBS kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het droge veld op.

128.jpg

Eerlijk is eerlijk, op papier heeft RBS een sterker elftal, maar de onderlinge verschillen zijn zeer klein. Hetgeen ook vandaag weer bleek, want wij waren gewoon gelijkwaardig. En ja hoor, in de 40ste minuut lukte het rechtsback Holmgren Pedersen met een strakke pass middenvelder Timber te bedienen en Timber tikte de bal feilloos binnen. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand.

Omdat ons hele team vandaag ijzersterk speelde, konden wij deze magere voorsprong over de streep trekken en tot aller tevredenheid stapten wij uiteindelijk als verdiende winnaar van het veld.

Spoiler

129.jpg

130.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

134.jpg

135.jpg

136.jpg

Terugdenkend aan onze wedstrijd tegen RB Salzburg kan ik mij voorstellen, dat hun bestuur, staf, spelers en supporters gigantisch zitten te balen, dat ze door ons met hun eigen 4-2-2-2 tactiek werden verslagen? Eerlijk gezegd, vond ik het bijzonder leuk dat wij succesvol waren. Als wij namelijk hadden verloren, dan hadden ze mij ongetwijfeld Rotterdam uit geknuppeld.

133.jpg

132.jpg

In 4 dagen spelen wij onze volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen FC Groningen, een voetbalclub uit de stad Groningen. De FC werd opgericht op 16 juni 1971 en kwam voort uit de Groninger Voetbal en Atletiek Vereniging (GVAV). In de beginjaren had de club moeite om financieel draaiende te blijven, maar de voetbalclub geldt de laatste jaren als een stabiele organisatie die tot de middenmoot in Nederland behoort. De clubkleuren zijn de kleuren van de stad Groningen: groen en wit. De thuiswedstrijden werden tot 2006 gespeeld in het Oosterparkstadion en vanaf januari 2006 in de Euroborg, dat in 2016 hernoemd werd tot NoordLease Stadion en in 2018 werd het Hitachi Capital Mobility Stadion. In 2021 veranderde de naam van het stadion weer tijdelijk naar Euroborg. Op de UEFA ranglijst van de beste clubs in Europa stond FC Groningen in 2020 op de 159e plaats met 7.150 punten, wat een daling van vijf posities is ten opzichte van 2019.

Spoiler

De Euroborg, is een multifunctioneel complex en het stadion waar de Groningse voetbalclub FC Groningen haar thuiswedstrijden speelt. Het stadion ligt aan de zuidoostkant van de stad langs de N7 richting Hoogezand. Vlak bij het stadion ligt het Station Europapark. Het stadion werd in 2006 geopend als Euroborg en heette ook NoordLease Stadion en Hitachi Capital Mobility Stadion.

131.jpg

137.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 22.525 toeschouwers arriveerden wij in Groningen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Groningen, momenteel degradatiekandidaat, kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en was blijkbaar gewilt, om er alles aan te doen zodat de punten hier bleven.

138.jpg

Natuurlijk begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallende en in de 5de minuut, uit een strakke voorzet van rechtsback Kasanwiro, raakte verdediger Carbonell bij het wegtrappen de bal verkeerd, waardoor hij in hun doel verdween. 0 : 1 en ook dit soort cadeautjes nemen wij graag aan.

In de 45ste en laatste minuut van de eerste helft kregen wij nog een corner en de voorzet van Zerrouki kopte spits Gimenez perfect binnen. 0 : 2 en dat was de ruststand.

Eerlijk is eerlijk, in de tweede helft ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. Uit voorzorg haalde ik in de 67ste minuut Hancko en Stengs naar de kant en bracht Wieffer en Walemark. 6 minuten later mocht ook Paixao gaan douchen en kwam Ivanusec. In de 79ste minuut haalde ik ook nog Zerrouki en Hartman van het veld en bracht Beelen en Lopez.

Het bleef 0 : 2 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

139.jpg

140.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

142.jpg

143.jpg

144.jpg

145.jpg

De volgende competitiewedstrijd is pas in 12 dagen en dan thuis tegen Vitesse Arnhem, officieel Stichting Betaald Voetbal (SBV) Vitesse-Arnhem en algemeen bekend als Vitesse, een Nederlandse profvoetbalclub uit Arnhem. De club is opgericht op 14 mei 1892. De club kende zijn succesvolste periode van 1990 t/m 2002 en van 2010 t/m 2022. In 2017 wonnen de Arnhemmers de KNVB Beker. Sinds 1998 is stadion GelreDome de thuishaven van Vitesse, dat plek biedt aan ruim 21.000 toeschouwers.

Spoiler

141.jpg

146.jpg

Bij mooi zonnig weer en voor 48.965 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Vitesse kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Robin Gansner.

147.jpg

Omdat wij weten dat onze tegenstander volgend seizoen min of meer verplicht in de KKD moet spelen, wilden wij ze gelijk keihard aanpakken en al in de 2de minuut zorgde rechterspits Ueda voor de openingstreffer. 1 : 0 en ik was blij, niet zozeer om het feit dat wij nu voorstaan, maar omdat Ueda eindelijk heeft gescoord. Net als Gimenez scoort hij momenteel veel te weinig en daar werk ik juist aan.

Uit een corner in de 16de minuut lukte het Hancko de 2 : 0 binnen te koppen. Nog geen 2 minuten later was Ueda weer ter plekke, om de 3 : 0 binnen te tikken. In de 42ste minuut zorgde Gimenez nog net voor rust voor de 4 : 0.

Drie minuten na herbegin zorgde Tielemans voor de aansluitingstreffer. 4 : 1 en eerlijk is eerlijk, niemand van ons raakte in paniek en in mijn ogen was het niet meer dan een eretreffer. In de 61ste minuut haalde ik Kasanwirjo naar de kant en bracht Holmgren Pedersen. 6 minuten later mocht Wieffer de moegestreden Geertruida (waarvoor ook veel belangstelling is) vervangen en in de 72ste minuut haalde ik ook nog Gimenez uit voorzorg naar de kant en bracht Ivanusec.

Of u het geloofd of niet, in de 77ste minuut zorgde Ueda voor de 5 : 1 en dat was zijn derde doelpunt, dus een hattrick. Het slotpunt zette Paixao in de 82ste minuut, door per volley het laatste doelpunt te scoren. 6 : 1 en dat was het dan ook.

Spoiler

148.jpg

149.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

151.jpg

153.jpg

Al in 4 dagen spelen wij in de Competitiefase van de UEFA Champions League een uitwedstrijd en wel in en tegen Sport Lisboa e Benfica, kortweg Benfica, een Portugese voetbalclub uit Lissabon. 'Benfica' is een wijk in Lissabon. SL Benfica is opgericht in 1904 als Sport Lisboa, maar kreeg een andere naam in 1908 na een fusie met Sport Club de Benfica.

Benfica speelt zijn thuiswedstrijden in het Estádio da Luz (Stadion van het Licht). De mascotte van de club is een adelaar, die bij thuiswedstrijden over het veld vliegt en landt op de middenstip. Vandaar dragen de leden van de club de bijnaam as aguias, "de adelaars".

Benfica is, net als Real Madrid en FC Barcelona, eigendom van zijn leden, socios genoemd, die het dagelijks bestuur regelmatig verkiezen. Vanaf november 2006 is Benfica lange tijd de grootste voetbalclub ter wereld qua aantal leden geweest. In november 2014 telde FC Bayern München echter 251.000 leden en Benfica was met 235.000 leden de tweede club. De huidige voorzitter is Rui Costa.

Spoiler

Het Estádio da Luz (Stadion van het Licht) is een voetbalstadion in Lissabon, met Benfica als vaste bespeler. 'Luz' betekent inderdaad 'Licht', maar refereert ook aan de naam van de belangrijkste straat in de buurt: "Estrada da Luz".

Het stadion werd geopend in 1954 en vrijwel geheel opnieuw gebouwd voor het Europees kampioenschap voetbal mannen van 2004. Thans heeft het een capaciteit van 66.147 toeschouwers.

In 2014 was het stadion het toneel van de Champions League-finale. Ook in 2020 is dit stadion het toneel van de finale. Deze zou eigenlijk in Istanboel worden gespeeld in mei van dat jaar, maar moest vanwege de coronapandemie die dat jaar uitbrak worden uitgesteld tot augustus en omdat alle wedstrijden vanwege deze pandemie in Lissabon werden gespeeld, werd de finale verplaatst naar dit stadion.

150.jpg

152.jpg

Bij bewolkt weer en voor 64.032 toeschouwers (het kabaal hier was nog vele malen erger dan bij ons in de Kuip) arriveerden wij in Lissabon in de zeer behouden 3-4-3 opstelling. Benfica kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op. Roger Schmidt, de Rbman, die bij PSV de door mij vaak gebruikte 4-2-2-2 tactiek geïntroduceerd heeft en waarmee hij op zijn bek is gegaan, verbaasde mij met zijn tactiek. 4-4-2 had ik niet verwacht, want hij is iemand, net als ik, die van aanvallend voetbal houd.

154.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij kregen onmiddellijk de wind van voren. Benfica begon alles andere als behoudend, maar verraste ons met razendsnel tempovoetbal en al in de 4de minuut kopte spits Cabral de bal in ons doel. 1 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. Nog geen 13 minuten later zorgde hun wonderkind Silva al voor de 2 : 0 en toen voelde ik toch behoorlijk wat nattigheid.

In tegenstelling tot mijn normaal lijngedrag betrapt ik mij, dat ik als een gek vanaf de zijlijn orders in het veld schreeuwde. Onder aanvoering van Wieffer probeerden wij ons te herorganiseren en een kwartier later was het juist Wieffer, die met een slimme steekpass Paixao in scoringspositie bracht en Paixao zorgde voor de aansluitingstreffer. 2 : 1 en dat gaf weer moed. Desondanks stond het bij rust nog steeds 2 : 1 en toch kregen wij steeds meer grip op deze match. De in de voorafgaande persconferentie bewierookte Stengs had zijn dag niet en kon geen potten breken. Daarentegen begonnen Trauner, Geertruida (die vandaag rechtsback was), Wieffer, Paixao en ook Gimenez steeds beter te presteren.

In de tweede helft voerden wij het tempo op en in de 69ste minuut haalde ik Timber eraf en bracht Zerrouki. Nog geen 4 minuten later was het Geertruida, die met een strakke voorzet Gimenez bediende en Gimenez schoot de gelijkmaker binnen. 2 : 2 en wij werden steeds beter. Een minuut later haalde ik de moegestreden Hancko naar de kant en bracht Rodon. En in de 80ste minuut mochten ook Geertruida, Stengs en Gimenez gaan douchen en kwamen Holmgren Pedersen, Walemark en Ivanusec.

In de 85ste minuut zorgde Holmgren Pedersen met een strakke voorzet dat Paixao in balbezit kwam en laatstgenoemde schoot de winnende treffer binnen. 2 : 3 en uiteindelijk nog verdiend ook. Benfica had maar liefst 62% balbezit en desondanks waren wij veel effectiever, want het gaat er niet om hoelang je de bal hebt, maar wat je er mee doet.

Spoiler

155.jpg

156.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

158.jpg

In 5 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Heracles Almelo, een Nederlandse betaald-voetbalclub uit Almelo die uitkomt in de Eredivisie. De club werd opgericht op 3 mei 1903 en is daarmee een van de oudere voetbalclubs van Nederland. Heracles is in haar bestaan twee keer landskampioen geworden: in 1927 en 1941. Tot de recente successen behoren het halen van de bekerfinale in 2012, en het winnen van de play-offs om Europees voetbal in 2016. De club speelt haar thuiswedstrijden in stadion Erve Asito, dat sinds de verbouwing in 2015 een capaciteit heeft van 12.080 toeschouwers.

Spoiler

Het Erve Asito, voorheen Polman Stadion, is het thuisstadion van de Almelose voetbalclub Heracles Almelo. Hierin wordt gespeeld op kunstgras. Eerder speelde Heracles Almelo in het inmiddels afgebroken stadion aan de Bornsestraat in Almelo.

157.jpg

159.jpg

Bij regenachtig weer en voor 11.125 toeschouwers arriveerden wij in Almelo in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Heracles kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is Allard Lindhout.

160.jpg

Het werd geen sprankelende wedstrijd, meer een soort zakelijke match zonder grote hoogtepunten, maar wel met een degelijke prestatie onzerzijds. Al in de 5de minuut zorgde de beste speler van het veld voor de 0 : 1 en dan heb ik het over Geertruida, die steeds meer de leider van het team wordt. Na een dik half uur, dus in minuut 38, zorgde Paixao voor de     0 : 2 en dat werd ook de ruststand. Met uitzondering van Trauner, die zijn dag niet had, speelde iedereen goed tot zeer goed.

In de tweede helft ging het gas eraf en wilden wij deze match controlerend uitspelen. Hancko en Timber haalde ik in de 67ste minuut naar de kant en bracht Radon en Zerrouki. Tot verbazing aller lukte het ene Hansson in de 71ste minuut de bal in ons doel te tikken. Nog geen minuut later haalde ik ook Gimenez en Stengs van het veld en bracht Ivanusec en Walemark. In de 77ste minuut mocht ook onze beste speler Geertruida gaan douchen en kwam Holmgren Pedersen.

Praktisch in de laatste minuut van deze wedstrijd, dus in de 95ste minuut, kregen wij nog met instemming van de VAR een penalty te nemen, die Ueda feilloos binnenschoot. 1 : 3 werd de eindstand en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

161.jpg

162.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

164.jpg

165.jpg

166.jpg

In 3 dagen spelen wij thuis tegen onze stadgenoot Sparta Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit Rotterdam. De club werd opgericht in 1888 en is daarmee de oudste club in het betaald voetbal in Nederland. Slechts elf amateurvoetbalclubs in Nederland zijn ouder dan Sparta. Sinds 1916 is Het Kasteel de thuisbasis van de club uit Spangen.

Spoiler

163.jpg

I

167.jpg

Spoiler

168.jpg

Bij mooi zonnig weer en voor 51.117 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Sparta kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Danny Makkelie, momenteel onze topscheids, maar ik vind hem overgewaardeerd met arrogante trekjes.

169.jpg

169a.jpg

In de eerste helft stond Sparta zeer goed, in elk geval in defensief opzicht. Heel compact achterin, met 2 bussen voor de 16 en er was voor ons 43 minuten geen doorkomen aan. Pas in de 44ste minuut lukte het Walemark de bal in het doel te schieten en de wel verdiende openingstreffer te maken. Tja en toen kwam de 48ste en laatste minuut van de eerste helft. Linksback Warmerdam schopte Walemark brutaal uit het veld, zonder dat de scheids er iets tegen deed. De zwaar geblesseerde Walemark werd vervangen door Ivanusec.

Bij rust stond het dan ook maar slechts 1 : 0 en Trauner, Hancko, Hartman en Ueda werden door hun directe tegenstanders behoorlijk aangepakt en kwamen er door de niet ingrijpende scheids er goed weg.

In de 51ste minuut werd Hartman hardhandig door Bel Hassani van de bal gezet, waarna de dader de gelijkmaker binnen kon tikken. Eerlijk is eerlijk, ik begon mij steeds meer te irriteren aan het toch wel partijdige gedrag van de scheids, die blijkbaar iets tegen mijn club of mij heeft? Hoe dan ook het stond ineens 1 : 1 en dat was allerminst verdiend. Timber, die al geel had, haalde ik in de 64ste minuut naar de kant en bracht Zerrouki. 6 minuten later mochten ook Trauner en Hancko gaan douchen en kwamen Kasanwiro en Rodon.

Wij verhoogden het tempo en begonnen Sparta achterin weer vast te zetten. Uit een corner in de 84ste minuut kopte Wieffer de 2 : 1 binnen en 5 minuten later kreeg Hartman van de scheids voor een belachelijk licht duwtje een tweede gele kaart en met een theatraal gebaar uiteraard …..

Rode-Kaart.jpg

Voor onze linksback was deze wedstrijd voorbij en scheldend liep hij van het veld. Ik was woest en niet zo een klein beetje, maar ik kon mij gelukkig beheersen en trok mij terug in de dug-out. Geertruida stuurde onze mannen naar voren en in de praktisch laatste minuut van deze match, de 95ste, gaf hij een strakke voorzet richting de aanstormende Gimenez en laatstgenoemde kopte de bal feilloos binnen. 3 :1 en dat was de eindstand.

En wij? Wij bleven zitten met weliswaar 3 punten, maar ook 5 gele en 1 rode kaart en een zwaar geblesseerde speler.

Spoiler

170.jpg

171.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

173.jpg

174.jpg

175.jpg

176.jpg

In 4 dagen spelen wij uit en wel in en tegen FC Twente, een Nederlandse professionele voetbalorganisatie uit Enschede. Sinds de oprichting op 1 juli 1965 speelt de club in de Eredivisie, met uitzondering van het seizoen 1983/84 en seizoen 2018/19. De Tukkers spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was stadion Het Diekman de thuisbasis van de club. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue.

FC Twente werd voor het eerst in zijn historie landskampioen in het seizoen 2009/10. De ploeg werd vier keer tweede in de Eredivisie en haalde zeven keer een derde plaats in de eindrangschikking.

Naast herenteams heeft FC Twente ook een vrouwenteam, dat sinds de start van het betaald voetbal voor vrouwen in 2007 meespeelt. Het trainingscentrum en de gezamenlijke jeugdopleiding FC Twente / Heracles Academie zijn gevestigd in Hengelo.

Spoiler

De Grolsch Veste is het stadion van FC Twente te Enschede. Het stadion werd in 1998 geopend ter vervanging van Stadion Het Diekman en had tot de verbouwing in 2008 de naam Arke Stadion. Na de eerste uitbreiding in 2008 steeg de capaciteit van het stadion van 13.250 naar 24.200 zitplaatsen. Na een tweede uitbreiding in 2011 steeg de capaciteit naar 30.000 zitplaatsen en is daarmee qua capaciteit het op drie na grootste voetbalstadion in Nederland. De laatste uitbreiding is op 29 oktober 2011 officieel in gebruik genomen.

172.jpg

177.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 30.000 toeschouwers arriveerden wij in Enschede in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Twente kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Marc Nagtegaal.

178.jpg

Wij hadden een dik halfuur nodig om een beetje op gang te komen en om Twente achterin vast te zetten. In de 33ste minuut zorgde linksback Lopez voor een strakke voorzet op Gimenez en Gimenez schoot de bal feilloos in het vijandelijke doel. 0 : 1 en een redelijk begin. Nog geen 10 minuten later kregen wij, met instemming van de VAR, een penalty te nemen, die Gimenez voor zijn rekening nam en simpel binnen schoot. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand.

In de eerste minuut van de tweede helft was het wederom Lopez, die met een hele strakke voorzet Gimenez wilde bedienen, maar verdediger Hovland kwam ertussen, wilde de bal wegtrappen, raakte hem verkeerd en schoot hem in zijn eigen doel. 0 : 3 en dergelijke cadeautjes nemen ook wij gaarne aan. Tja, was het dat? Nee, dat was het nog niet, want nog geen minuut later was het Paixao, die met een simpele breedtepass Ueda bediende en Ueda tikte de bal in het doel. 0 : 4 en het publiek werd stil, muisstil.

Toen ging onzerzijds het gas eraf en controleerden wij alleen nog deze match. In de 66ste minuut haalde ik Timber naar de kant om Zerrouki minuten te gunnen. 5 minuten later mochten ook Trauner en Paixao gaan douchen en kwamen Kasanwiro en Ivanusec. In de 77ste minuut mochten ook Hancko en Geertruida aan de thee en kwamen Rodon en Holmgren Pedersen. Alle invallers deden hun best, desondanks bleef de stand 0 : 4 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

179.jpg

180.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

184.jpg

183.jpg

182.jpg

Al in 3 dagen spelen wij weer en u thuis in de Competitiefase van de UEFA Champions League tegen Brighton & Hove Albion Football Club, een Engelse voetbalclub uit Brighton, opgericht in 1901 en spelend in de Premier League.

Spoiler

181.jpg

185.jpg

Bij regenachtig weer en voor 49.110 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Brighton kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en helaas niet meer onder manager Roberto De Zerbi maar onder Patrick Vieira. Jammer, want ik had graag willen ondervinden, of De Zerbi inderdaad de kroonprins onder de CL-managers is?

186.jpg

Welnu, met onze opportunistische puur aanvallende speelstijl had Brighton heel veel moeite en al in de 5de minuut zorgde Ueda met een simpel intikkertje voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat vroeg om meer. Nog geen 11 minuten later kregen wij inderdaad ‘meer’ maar dan via een tegendoelpunt van de gevaarlijke Ferguson. 1 : 1 en de gelijkmaker, wel of niet terecht, telde.

Maar wij hebben Gimenez en Ueda, die ik persoonlijk onder mijn ‘fittiche’ heb genomen en weer aan het scoren heb gekregen. In de 21ste minuut werd Ueda bediend door Hartman en hij zorgde voor de 2 : 1. 2 minuten later was het Gimenez, die een voorzet van wederom Hartman feilloos in het doel schoot. 3 : 1 en dat werd ook de ruststand. Iedereen speelde ijzersterk, behalve Ivanusec, maar ‘ie moest ook als AMR spelen, omdat Stengs geblesseerd was. En Ivanusec functioneert alleen optimaal aan de linker kant.

Enfin, in de tweede helft bleven wij aanvallend spelen en in de 57ste minuut zorgde Gimenez voor de 4 : 1. 6 minuten later was Ueda ter plekke, om een voorzet volley te nemen en in het doel te knallen. Dit was zijn 3de doelpunt en dus een hattrick.

In de 69ste minuut haalde ik Trauner en Timber naar de kant en bracht Kasanwiro en Zerrouki. Wieffer, Hancko en Paixao mochten in de 75ste minuut douchen en voor hen kwamen Holmgren Pedersen, Rodon en Sauer. Alle invallers deden hun best en het bleef 5 : 1. En eerlijk is eerlijk, ik zit gewoon voort te borduren op het uitstekende werk dat manager Slot hier heeft geleverd. Dankzij hem kunnen namelijk haast alle spelers op verschillende posities heel goed uit de voeten, hetgeen het voor mij dus zeer makkelijk maakt. Ik hoop dan ook, dat Slot het in en met Liverpool straks uitstekend zal doen en een goede opvolger van Klopp en succesvol zal zijn.

Spoiler

187.jpg

188.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites