germandutch Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 (bewerkt) Mijn zaakwaarnemer had alles al geregeld en het (weliswaar tijdelijke) contract was zo getekend. Omdat voetbalclubs steeds meer afhankelijk worden van hun supporters, dat wil zeggen het gedrag van de harde kern, heb ik na inzicht van het supportersprofiel besloten, zo snel mogelijk met de afgevaardigden van de desbetreffende supportersgroepen om tafel te gaan en proberen, met hun bindende afspraken te maken. Bij Willem II is mij dit tot aller tevredenheid gelukt en ik hoop, dat ik ook hier succes zal hebben. Ik moet Utrecht weer naar het linker rijtje terugbrengen en bij voorkeur onder de eerste zes, want hoe dan ook moet deze club weer Europees spelen om extra centen te verdienen, zodat de heer van Seumeren nog iets overhoud voor zijn nageslacht. Vandaar, dat ik ‘welwillende supporters’ nodig heb, zodat ik mij puur en uitsluitend op mijn selectie en de te spelen wedstrijden kan focussen. Na een korte maar bondige kennismaking met de complete staf kreeg ik een soort crisisberaad met de voor mij momenteel belangrijkste stafleden en wel: DVZ Jordy Zuidam, 43jr, geboren in Utrecht en kind van de club. Spoiler TD Tim Gilissen, 47jr, uit Enschede. Spoiler assistent-manager Rob Penders, 47jr, uit Zaandam Spoiler assistent-manager Twan Scheepers, 51jr, uit Eindhoven en net als ik een echte Brabander. Spoiler Nadat wij al ons zegje hadden gedaan, werden wij het eens over een ‘voorlopige plan van aanpak’ tijdens de voorbereidingsperiode. De volgende stap was kennismaking met de selectie. AM Rob had al een voorlopige selectie van 25 spelers samengesteld. Selectie 1ste Team Eerlijk is eerlijk, op papier heb ik een selectie, waarmee je een aanval moet kunnen doen op de eerste zes plaatsen van de ranglijst. De eerste stap, naar het linker rijtje, moet met deze spelers minimaal mogelijk zijn. De ingeplande oefenwedstrijden zijn van dien aard, dat wij van laag naar hoog werken en de laatste twee oefenpotjes een echte graadmeter voor ons zijn. Hoe dan ook, morgen ochtend om 10 uur beginnen wij met een lichte training en s avonds spelen wij het eerste oefenpotje. ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 30 oktober 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlonkie Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Succes bij FC Utrecht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Succes bij FC Utrecht, hopelijk gaat het iets beter dan IRL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 good luck, tag graag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 1 november 2023 Auteur Share Geplaatst 1 november 2023 (bewerkt) Spoiler In totaal spelen wij 7 oefenwedstrijden en vandaag onze eerste en wel tegen het tweede team. Omdat volgens de geruchten in de wandelgangen het merendeel van de selectie blijkbaar mentaal niet op zijn best is, heb ik voor onze eerste wedstrijd op verzoek van AM Rob Penders voor een 3-4-3 tactiek gekozen. Persoonlijk ben ik geen voorstander van een systeem met 3 centrale verdedigers, mijn voorkeur ligt bij 2 centrumverdedigers. Bij regenachtig weer en zonder publiek verschenen wij in de 3-4-3 tactiek en in de door AM Rob gemaakte opstelling. Ook het tweede team kwam in dezelfde formatie het natte veld op. Waarom de scheids het doelpunt van Ter Avest in de eerste minuut afkeurde, mag Joost weten. In elk geval raakte Ter Avest hierdoor behoorlijk van streek en voegde nadien niets meer toe. De razendsnelle Hugo Nuova zorgde in de 20ste minuut voor de openingstreffer en dat was het dan ook wat de score in de eerste helft betreft. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: de eerste 45 minuten waren allerminst sprankelend en ondanks de 3 centrumspitsen werd het min of meer een gepingel op het middenveld. Bij rust stond het dus slechts 1 : 0, ofschoon wij uiteraard het veel betere elftal waren. Vandaar dat ik in de rust ingreep en van tactiek veranderde, zonder spelers te wisselen. Ik schakelde over op een 4-2-3-1 tactiek, met Seuntjens in de spits, Boussaid als AML, Iqbal als AMC en Nuova als AMR. Flamingo werd MCL, Bozdogan MCR en achterin speelden VL El Karouani, VC Sagnan + v.d.Hoorn en VR Ter Avest. Barkas bleef keeper. Door de omzetting begon het in de tweede helft te lopen en in de 57ste minuut was het wederom Nuova, die nu voor de 2 : 0 zorgde. Jammer genoeg hadden Ter Avest, Bozdogan en Flamingo blijkbaar hun dag niet. Alle drie haalde ik in de 61ste minuut van het veld en bracht v.d. Marel, Toornstra en Viergever. In de 74ste minuut lukte het Seuntjens de 3 : 0 te maken en raakte Boussaid geblesseerd. Hij werd vervangen door Labyad. Het bleef 3 : 0 en voor mijzelf was duidelijk, dat ik van de 3-4-3 tactiek amper nog gebruik zal maken. Wij hebben weliswaar de spelers hiervoor, maar ik prefereer aanvallend voetbal en dat wil ik ook hier doorvoeren. Spoiler 1ste helft 2de helft --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 1 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlonkie Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Altijd lekker om van je reserves te winnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 logische zege tegen je B-team Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigtukker Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Oooh ben benieuwd. Heb vorig jaar FC Utrecht gecoachd. Ze hebben een hele leuke jeugdselectie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 november 2023 Auteur Share Geplaatst 2 november 2023 (bewerkt) Spoiler Onze tweede oefenwedstrijd is een uitmatch en wel in Zwitserland in en tegen FC Mendrisi-Stabio, een Zwitserse voetbalclub uit Mendrisio, uit het kanton Ticino. De club werd opgericht in 2006 na een fusie tussen FC Mendrisio en FC Stabio. Onder de naam Mendrisiostar speelde de club tussen 1948 en 1985 zeventien seizoenen in de tweede klasse en bereikte in 1971 de halve finale van de beker. Spoiler Bij zonnig weer en voor 1.687 toeschouwers arriveerden wij in Mendrisio in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Het team van Mendrisio (ik ken deze club totaal niet en weet dus niet in welke divisie hun spelen) kwam in een 5-2-1-2 formatie het droge veld op. Welnu, het werd een schuttersfeest en mijn mannen kwamen aan hun trekken. Bij rust stond het al 0 : 4 met maar liefst 3 doelpunten van middenvelder Bozdogan, dus een echte hattrick. De toch wel zeer matige tegenstander is uiteraard geen graadmeter, maar het geeft mijn team wel een mentale opkikker en dat hadden ze juist nodig. In de tweede helft wisselde ik slechts 1 speler en wel in de 73ste minuut Flamingo en voor hem kwam Ole Romeny, feitelijk mijn tweede spits. Ook hij speelde nog een sterke 20 minuten en uiteindelijk werd het 0 : 8 en ik ben benieuwd, hoe wij het straks in Denemarken (waar wij de volgende oefenpot spelen) af zullen brengen? Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe = oefenpotjes stellen niets voor en dienen alleen tot het bepalen van de tactiek(en) @Vlonkie = vervelend wordt het pas, als je gelijk met een verliespartij begint @bigtukker = inderdaad, maar per definitie maak ik eerst altijd gebruik van de spelers van de 1ste selectie en zeker bij deze club, want er moeten straks een hoop weg of willen weg en dan begin ik met het inpassen van de jeugd. Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 2 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlonkie Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 Overtuigend hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 met de vingers in de neus noemen ze dat, maar het is natuurlijk geen waardemeter naar de competitie toe maar het zorgt wel voor wat vertrouwen bij sommige spelers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 november 2023 Auteur Share Geplaatst 3 november 2023 (bewerkt) Spoiler Ik dacht dat Utrecht voetbalminnend was, maar in een stad van minimaal 360K inwoners dien je op zijn minst 15K seizoenkaarthouders hebben, want anders moet de heer van Seumeren jaarlijks behoorlijk wat centjes bijpassen. In 3 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd, wederom uit, in en tegen Aarhus GF (kortweg AGF), een Deense sportclub uit Aarhus, de tweede stad van het land. Spoiler Het NRGi Park is een sportstadion in de Deense stad Aarhus. Het dateert uit 1920 en werd meermaals uitgebreid en gerenoveerd, voor het laatst in 2001. Het is in gebruik bij Aarhus GF, dat zowel een voetbal als een turn-afdeling kent. Naast een voetbalveld beschikt het over een atletiekbaan. In 2011 was het een van de stadions die werden gebruikt voor het Europees kampioenschap voor jeugdteams. Eigenaar is de gemeente Aarhus. Op 12 september 2007 en 13 oktober 2007 speelde het Deense voetbalelftal hier twee kwalificatiewedstrijden voor het EK van 2008 omdat Denemarken vanwege een incident tijdens de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Zweden twee wedstrijden niet in het eigen stadion in Kopenhagen mocht spelen. Bij droog weer en voor 5.311 toeschouwers arriveerden wij in Aarhus in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. AGF kwam in een 5-2-1-2 formatie het kurkdroge veld op. Eerlijk is eerlijk, wij begonnen zwak, waardoor AGF meteen de leiding nam en in de 13de minuut was het spits Steensig, die door onze defensie sneed en de bal in de doel schoot. 1 : 0 en een slechter begin kun je niet hebben. Gelukkig voor ons zorgde Bozdogan in de 35ste minuut met een bekeken schuiver voor de tot dan onverdiende gelijkmaker. 1 : 1 en midden in onze juichperiode schopte een blijkbaar volledig gefrustreerde Ransborg naar Ramselaar. De scheids greep in en trok gelijk …… Voor Ransborg was deze match afgelopen en zijn team moest met 10 man verder. Ik had al een half uur steeds het gevoel, dat wij met onze puur aanvallende tactiek geen potten konden breken en dus greep ik onmiddellijk in en schakelde over op 4-2-3-1. Tevens haalde ik in de 38ste minuut beide centrumverdedigers (v.d.Hoorn + Sagnan) die al een gele kaart hadden, en ook Novoa van het veld en bracht Ter Avest, Mamengi en Iqbal. In de 50ste en laatste minuut van de eerste helft haalde ik nog keeper Barkas, Ramselaar en Seuntjens naar de kant. Voor hen kwamen Branderhorst, Toornstra en Romeny. Mede door de omzetting en wat kleine positionele wijzigingen konden wij het op 1 : 1 houden. Natuurlijk heb ik in de rust mijn mannen toegesproken en hoopte dat ze nu een ‘vuist’ konden maken. In de 53ste minuut was het wederom Bozdogan die voor de verlossende tweede treffer zorgde. 1 : 2 en ik dacht dat het lek nu boven was, maar niets ervan. 6 minuten later zorgde Serra per hoofd voor de gelijkmaker en in de 65ste minuut ook nog voor 3 : 2. Allicht dat ik nattigheid voelde en nog geen minuut later mocht ook de zeer zwak spelende Viergever vertrekken. Voor hem kwam Fraulo. Geleidelijk aan werden wij sterker, maar niet echt beter. Desondanks lukte het Azarkan in de 81ste minuut de gelijkmaker binnen te schieten. 3 : 3 en dat gaf hoop. 9 minuten later was het aanvoerder van der Maarel, die de winnende treffer binnen tikte. 3 : 4 en wel of niet verdiend, wij hebben ietwat mentale kracht getoond. Waarbij wij echter niet moeten vergeten, dat wij maar van 10 tegenstanders met moeite hebben kunnen winnen. In de Eredivisie wordt meer van ons verwacht en dat zal ik mijn mannen ook duidelijk moeten maken. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 opnieuw een overwinning maar deze kwam er met heel wat moeite tegen 10 man Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlonkie Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 winst is winst en dat zal vertrouwen geven voor de volgende pot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 4 november 2023 Auteur Share Geplaatst 4 november 2023 (bewerkt) In 4 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd in en tegen Hannoverscher SC, een Duitse sportclub uit Hannover. De club is actief in voetbal, handbal, fitness, gezondheidssport, hartsport, tennis, tafeltennis, zwemmen, petanque, zeilen en volleybal. Spoiler Bij droog weer en voor 1.796 toeschouwers arriveerden wij in Hannover in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. HSC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op. Uiteraard is de tegenstander geen hoogvlieger, maar door de staf gekozen om ons zelfvertrouwen weer wat op te vijzelen. Niet ‘mooi spelen’ maar winnen en scoren staat vandaag voorop, want mentaal zijn wij nog steeds niet veel waard. Jammer genoeg raakte spits Descotte al in de 12de minuut geblesseerd en werd vervangen door Romeny. 6 minuten later kwamen wij op gang en na een half uur stond het 0 : 2 voor ons en dat werd ook de ruststand. In de tweede helft ging het gas erop en in de 63ste minuut stond het al 0 : 5 voor ons en toen beperkten wij ons tot controle van deze match. Dat wij in de 73ste minuut een doelpunt tegen kregen, was jammer, maar niemand maakte zich er druk om. 6 minuten later haalde ik El Karouani naar de kant en bracht Iqbal. Het bleef 1 : 5 en hopelijk hebben wij daarmee het zelfvertrouwen van mijn mannen weer wat opgekrikt. Spoiler ------------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 4 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 5 november 2023 Auteur Share Geplaatst 5 november 2023 (bewerkt) Spoiler Natuurlijk heb ik de feedback van assistent Rob ter harte genomen en handel dienovereenkomstig. De drie teamleiders staan altijd in de basis. In 3 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd en wel uit in en tegen ADO Den Haag, een Nederlandse betaald voetbalclub uit Den Haag, die op 1 februari 1905 werd opgericht. De thuisbasis is het Bingoal Stadion, dat plaats biedt aan 15.000 toeschouwers. De club won, onder meer, tweemaal het landskampioenschap en tweemaal de KNVB Beker. Op de UEFA-ranglijst staat ADO Den Haag anno 2020 op de 338ste plaats met 5270 punten. De huidige clubkleuren van ADO Den Haag zijn geel en groen. Dit geldt ook voor het logo. Centraal hierin staat de ooievaar, de vogel die ook het symbool van de stad Den Haag is. Spoiler Bij behoorlijk bewolkt weer en voor 9.103 toeschouwers arriveerden wij in Den Haag in het Bigoal Stadion in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. ADO kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het droge veld op. Ik heb al mijn voorgaande clubteams zover gekregen, dat ze haast altijd met vol gas, hoge druk en aanvallend van start gingen, alleen bij mijn huidige club schijnt dat maar incidenteel mogelijk te zijn. Als verzachtende omstandigheid wil ik accepteren, dat dit een oefenpotje is, maar straks in competitiewedstrijden eis ik volledige inzet en vooral tempo. Vandaag begonnen wij traag en ietwat ongeconcentreerd en in de 34ste minuut zorgde ouwe spits Veerman voor de openingstreffer door de bal in ons doel te tikken. 1 : 0 en dat ik hiermee niet tevreden was, heb ik laten horen. Het duurde tot de 47ste en laatste minuut van de eerste helft, totdat Seuntjens de gelijkmaker produceerde. 1 : 1 en dat was de ruststand. In de 67ste minuut zorgde Romeny voor de 1 : 2 en tevens haalde ik Azarkan naar de kant. Voor hem kwam de weer herstelde Boussaid. Met Boussaid in de gelederen konden wij gelijk voor nog meer druk zorgen en in de 70ste minuut was het Ramselaar, die de verlossende derde treffer binnen kopte. 1 : 3 en ik kon de overwinning al ruiken. 6 minuten later haalde ik de beste speler van het veld, namelijk linksback El Karouani naar de kant en bracht Iqbal. Invaller Boussaid zorgde in de 87ste minuut voor de 1 : 4 en gooide deze wedstrijd definitief op slot. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: het hele team speelde ijzersterk en ook invaller Boussaid voldeed. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 5 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 6 november 2023 Auteur Share Geplaatst 6 november 2023 (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij de voorlaatste oefenwedstrijd en wel thuis tegen Paris Saint-Germain Football Club meestal aangeduid als PSG of Paris Saint Germain, een Franse voetbalclub uit de hoofdstad Parijs. Opgericht in 1970 als fusieclub, maar maakte in 2011 zijn opmars door de overname door Qatar Sports Investments. Het is met zesenveertig nationale en internationale titels de meest succesvolle club van Frankrijk en speelt sinds 1974 onafgebroken op het hoogste niveau, langer dan elke andere club in de Franse competitie. De traditionele uitrusting van PSG bestaat uit een blauw en rood tenue. Het stadion van de club is Parc des Princes. Paris Saint-Germain won een recordaantal van elf landstitels De aartsrivaal van PSG is Olympique Marseille, de wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als Le Classique. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 17.323 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Het grote speeltje van de Arabieren uit Qatar en wel PSG kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Kevin Blom. Om eerlijk te zijn, ik had verwacht dat het grote PSG hier met een reserve-elftal op zal draven, maar niets ervan. Ze waren in bestbezetting met Mbappe en nieuwe spits Kolo Muani, die ze van Eintracht Frankfurt weggeplukt hebben. Welnu, natuurlijk wilden wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend beginnen, maar die kans kregen wij niet. Voordat mijn mannen wisten wat er gebeurde, stond het al 0 : 1 door een doelpunt in de 1ste minuut van Kolo Muani. In de 28ste minuut maakte middenvelder Soler gebruik van het weifelend optreden van keeper Barkas en scoorde de 0 : 2. Nog geen drie minuten later verschalkte hij onze keeper met een zuiver lobje. 0 : 3 – was het dat? Nee, dat was het nog niet, want in de 45ste en laatste minuut van de 1ste helft zorgde Ugarte voor de 0 : 4 en vertrokken wij met het schaamrood op de wangen naar de kleedkamers. In de rust heb ik getracht mijn spelers weer wat te motiveren en vol goede moed gingen zij wel of niet de tweede helft in. Toen Ramselaar in de 65ste minuut uit de wedstrijd werd geschopt, greep de scheids niet in. En waarom niet? Omdat Ramselaar een schop tegen zijn knie kreeg en wel van superster Mbappe en die durfde de scheids niet te beboeten. Voor de geblesseerde Ramselaar kwam Novoa. Net 3 minuten koud in het veld zorgde invaller Novoa voor de aansluitingstreffer 1 : 4. Omdat de scheids alleen maar op foute ingrepen van mijn spelers lette, greep ik in de 74ste minuut in en haalde El Karouani en Azarkan van het veld, die beiden al een belachelijke gele kaart op zak hadden. Voor hen kwamen Ter Avest en Boussaid. PSG controleerde alleen nog maar deze match en deed verder weinig. In de 87ste minuut haalde ik van der Maarel eraf en bracht Iqbal en in de 92ste minuut mocht ook Bozdogan gaan douchen en kwam Leliendal. Het bleef 1 : 4 en hoe je het keert of draait, wij waren gewoon kansloos. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 6 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 7 november 2023 Auteur Share Geplaatst 7 november 2023 (bewerkt) Spoiler Natuurlijk had ik ingecalculeerd, dat wij in de oefenpartij tegen PSG zouden verliezen, maar desondanks gaf mij deze wedstrijd wel inzicht, welke spelers in de basis horen en waarop ik kan bouwen en verder borduren. En dat waren er maar liefst 7 spelers en wel v.d. Maarel, vd Hoorn, El Karouani, Bozdogan, Ter Avest, Novoa en Boussaid. Komende zaterdag spelen wij de laatste oefenwedstrijd en wel tegen de aartsrivaal van PSG namelijk Olympique de Marseille (OM), een Franse voetbalclub uit Marseille, die in de volksmond l'OM wordt genoemd. De club won reeds diverse keren het landskampioenschap en de beker van Frankrijk. De club won in 1993 de eerste editie van de UEFA Champions League en is tot nu toe de enige Franse club die dit toernooi won. De volksclub heeft een zeer sterke binding met haar aanhang en verkoopt jaarlijks minimaal zo'n 360.000 voetbalshirts. Geen enkele andere club speelde langer in de hoogste klasse dan Olympique de Marseille. Spoiler Bij zwaar bewolkt weer en voor 12.948 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-3-2-1 opstelling. Gezien het lage aantal seizoenkaarthouders en het matige aantal toeschouwers is min of meer inmiddels duidelijk, dat de fans en supporters geen vertrouwen meer in onze club hebben. Vandaar dat ik mijn persoonlijke doelstellingen weer wat op moet krikken en er ook voor moet zorgen, dat wij weer meer publiek krijgen en dat kan alleen maar door goed te spelen en vooral door te winnen. Jammer is dat wij vandaag v.d.Maarel, Ramselaar en Toornstra moeten missen. Maar de net weer herstelde Bozdogan mag waarschijnlijk wel een half uur meespelen. OM kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en ik kan u verzekeren, ze hebben op papier een geweldig elftal. Dus ik verwacht geen makkelijk potje. Wij begonnen goed en mijn jongens wilde ons publiek een boeiende wedstrijd presenteren. In de 14de minuut kregen wij en penalty, n.a.v. een handsbal in de box. Spits Romeny nam hem voor zijn rekening en schoot hem feilloos binnen. 1 : 0 en ons publiek kwam tot leven. Toen in de 21ste minuut wederom Romeny, na een strakke voorzet van Azarkan, de 2 : 0 binnenschoot, stond het publiek op de banken. Een klein halfuur had ik het geloof, dat wij deze match zouden winnen, temeer, omdat het bij rust nog steeds 2 : 0 stond. En dat, terwijl wij feitelijk niet het betere team waren. Eerlijk is eerlijk, OM heeft de betere spelers, is fysiek en technisch sterker, maar wij zijn (tot nu toe) effectiever. In de tweede helft verhoogde OM het tempo en wij kregen het steeds moeilijker. AML Armine Harit zorgde in de 58ste minuut voor de aansluitingstreffer. 2 : 1 en ik voelde toch wel ietwat nattigheid. Toen Iqbal in de 71ste minuut geblesseerd raakte, haalde ik hem en Booth, die conditioneel op was, van het veld en bracht de enigszins herstelde Bozdogan en Seuntjens. Ofschoon beide invalles ook hun best deden, kregen wij het steeds moeilijker en in de 89ste minuut haalde ik ook El Karouani, Fraulo en Azarkan naar de kant. Voor hen kwamen Flamingo, Jensen en Novoa. Deze jongens stonden net koud in het veld, toen spits Vitinha de gelijkmaker binnen tikte. 2 : 2 en zeker niet onverdiend. Ondanks het helaas gelijke spel was ik toch wel tevreden, want net als de heer Steijn (die altijd lichtpuntjes bij Ajax zag) heb ik ook lichtpuntjes gezien en ben overtuigd, dat ik ook zonder grote aankopen over een zeer redelijk tot heel goed spelersmateriaal beschik. Spoiler ------------ @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 7 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 8 november 2023 Auteur Share Geplaatst 8 november 2023 (bewerkt) Spoiler Volgende week zaterdag begint voor ons de competitie en tot dan moet mijn basiselftal en de desbetreffende tactiek, waarin het beste van elke speler naar boven komt, er staan. Trouwens, om op onze laatste oefenwedstrijd terug te komen, Feyenoord heeft in de CL twee keer tegen hun gespeeld en 1x gelijk (0 : 0) en 1x thuis gewonnen (3 : 2). Maar wij zijn Feyenoord niet, want de Rotterdammers zijn naast PSV het sterkste elftal uit de Eredivisie en wij staan er nog heel ver van af. Maar let op mijn woorden: wij komen eraan en we gaan een aanval op de plaatsten 3 tot en met 6 doen. Dus volgende week zaterdag spelen wij onze of te wel mijn eerste competitiewedstrijd tegen het momenteel sterkste team in de Eredivisie en wel PSV, een Nederlandse profvoetbalclub uit Eindhoven. Deze werd op 31 augustus 1913 opgericht onder de naam Philips Sport Vereniging als sportvereniging van Philips-medewerkers. Op 1 juli 1999 werd PSV NV opgericht en het betaalde voetbal hierin ondergebracht. Van 1984 tot 1 juli 1999 was het betaald voetbal ondergebracht onder de Stichting PSV Voetbal. PSV groeide uit tot een club die behoort tot de traditionele top drie van het Nederlands betaald 69voetbal. PSV won nationaal 24 keer de Eredivise, 14 keer de Johan Cruijff Schaal en 11 keer de KNVB Beker. Internationaal won de club in 1978 de UEFA Cup en in 1988 de Europacup I. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond PSV op 3 september 2023 met 43.000 punten op de 41e plaats. De thuisbasis van de club is het Philips Stadion. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 34.630 toeschouwers (dus bijna uitverkocht) arriveerden wij in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. PSV kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Dennis Higler. Wij hadden ons op deze wedstrijd langdurig voorbereid en mijn mannen wisten, dat wij alleen dan een kans maken, als ze achterin heel compact staan en Luuk de Jong en Lang uit kunnen schakelen. Voorts moesten onze drie centrale spitsen de zwakste linie van PSV, dus de toch wel gebrekkige achterhoede giga onder druk zetten en ik kan u verzekeren, het lukte. Vraag mij niet hoe, maar het gebeurde gewoon. Al in de 20ste minuut zorgde Viergever voor de openingstreffer. 0 : 1 en nadien lukte het ons om de aanvallen van PSV op te vangen. Om eerlijk te zijn, het lukte ons meer dan behoorlijk en in de 44ste minuut was het linksback El Karouani, die voor de 0 : 2 zorgde. Dat werd ook de ruststand. Ons hele team speelde zeer goed tot ijzersterk en wij, of u het geloofd of niet, domineerden deze wedstrijd. Ondanks de tegenwerking van de scheids, die zeer partijdig floot. Luuk de Jong, Ramalho, van Aanholt, Kotchap en vooral keeper Benitez kregen geen poot aan de grond en hadden blijkbaar hun dag niet. In de 72ste minuut haalde ik de moegestreden Booth naar de kant en bracht Mamengi. Nog geen 6 minuten later was het Bozdogan, die voor de verlossende 0 : 3 zorgde. Waarom de vaak naar arrogantie neigende scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en hij moest zijn beslissing herzien. 0 : 3 en het gaat de goede kant op. 1 minuut later haalde ik ook Bozdogan en spits Romeny van het veld en bracht Igbal en Descotte. En in de 89ste minuut mochten ook de moegestreden Sagnan en Boussaid gaan douchen. Voor hen kwamen Flamingo en Novoa. Net voor het laatste fluitsignaal lukte het invaller Descotte de 0 : 4 binnen te volleren en met deze uitslag tegen het grote PSV kun je thuiskomen. Eerlijk is eerlijk, dit had ik niet verwacht en ik denk dat de aanstaande titelfavoriet ons behoorlijk onderschat heeft. Maar let wel: die gasten van Bosz willen mooi voetbal en zich in de kijker van scouts spelen en wij? Wij vechten om lijfsbehoud en wij willen en moeten maar een ding: winnen! Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 8 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 9 november 2023 Auteur Share Geplaatst 9 november 2023 (bewerkt) Spoiler Pas in 8 dagen spelen wij weer en dan thuis tegen Sportclub Heerenveen, kortweg sc Heerenveen, een Nederlandse profclub uit Heerenveen, die uitkomt in de Eredivisie van zowel de mannen- als vrouwencompetitie. De grootste successen die de club heeft behaald zijn het winnen van de KNVB beker in 2009 en het bereiken van de UEFA Champions League in 2000/01. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 21.505 toeschouwers verschenen wij in de behoudende 5-2-3 opstelling. Waarom ik bij deze tactiek blijf, ofschoon ik liever voor een andere tactiek zou willen kiezen? Simpel, want mijn afspraak met de heer van Seumeren is, punten pakken, het zelfvertrouwen van de spelers weer opvijzelen en binnen afzienbare tijd weer Europees spelen. En dat heb ik ook onze supporters duidelijk gemaakt. Heerenveen kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Pol van Boekel. Eerlijk is eerlijk, het werd een matige wedstrijd en wel eentje, die hoofdzakelijk om de scheids draaide. Hij floot voor elke scheet van ons en bleef maar op mijn spelers loeren. Het zal u niet verbazen, dat wij ondanks 60 % balbezit niet konden scoren. Bij rust stond het nog steeds 0 : 0 en ik kan u verzekeren, dat lag niet aan mijn team, want dat speelde ijzersterk. Met uitzondering van Boussaid, die zijn dag niet had. Ook zonder overdrijving durf ik te beweren, dat zij zeker 2 klassen beter waren dan onze tegenstander, die zich achterin volledig had ingegraven. Pas in de 56ste minuut lukte het ons, eindelijk op het vijandelijke doel te schieten en omdat Noppert totaal niet in vorm is, schoot Bozdogan de bal simpel binnen. 1 : 0 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. In de 73ste minuut haalde ik Booth eraf, die totaal op was, en bracht de net weer herstelde Sagnan. Uit voorzorg en omdat wij totaal niet in de problemen kwamen, kon ik in de 89ste minuut El Karouani en de zwakke Boussaid van het veld halen. Voor hen kwamen Iqbal en Descotte. Nog geen 6 minuten later was het invaller Sagnan, die de bal uit een corner in het doel kopte. 2 : 0 en dat was het dan ook. In de 96ste minuut haalde ik nog een strompelende Flamingo naar de kant en bracht Mamengi. Het bleef 2 : 0 en de verschrikkelijke scheids smeerde ons 4 totaal belachelijke gele kaarten aan. Heerenveen kreeg natuurlijk niets. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 9 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 10 november 2023 Auteur Share Geplaatst 10 november 2023 (bewerkt) Wat is dit? 16 spelers zitten te zaniken, dat wij ‘kwaliteit in de selectiebreedte missen’? Sorry, dat ik het zeg: maar wat is dit voor een gelul? Ik heb 24 selectiespelers ter beschikking en dus een dubbele bezetting per positie. Ik kan er maar 11 tegelijk opstellen, dus waar hebben wij het over? Door de financiële inbreng van de heer van Seumeren konden ze 12 spelers kopen/huren voor een bedrag van €3,8milj. En 7 spelers verkopen voor €13milj. Dat bij seizoenseinde een aantal spelers zullen worden vervangen, is logisch en wie weg wil, mag weg mits onze prijs wordt betaalt. Voorts hebben wij 8 jeugdspelers in de tweede selectie, die wel of niet in aanmerking zullen komen voor een plek in de 1ste selectie. En niet de spelers, maar de club bepaalt, of er spelers gekocht dienen te worden of niet. Eerlijk is eerlijk, ik heb er nu al spijt van, dat ik op de smeekbede van de eigenaar en de momenteel zieke manager ben ingegaan. Ik had beter bij Willem II kunnen blijven, dat gaf mij meer voldoening. Hoe dan ook, ik dien mijn jaarcontract uit, maar als een andere Eredivisieclub met een goed voorstel komt, zal ik erover nadenken. De slapzakken alhier hebben blijkbaar teveel moeite met mijn directe rechtlijnigheid. Wel heb ik inmiddels mijn zaakwaarnemer gevraagd, ervoor te zorgen, dat er alsnog een clausule in mijn contract wordt opgenomen. Als een club (van de vier opgegeven namen) voor mij komt, wil ik onmiddellijk vertrekken. Wesley S. had volledig gelijk, het is hier inderdaad een slangenkuil. Komende zondag spelen wij uit in en tegen PEC Zwolle, een Nederlandse profvoetbalclub uit Zwolle, de hoofdstad van de provincie Overijssel. De club werd in 1910 opgericht als PEC. De club komt sinds de zomer van 2023 uit in de Eredivisie. De thuisbasis van de voetbalclub is het MAC³PARK stadion. Vanaf het seizoen 2010/11 heeft PEC Zwolle ook een vrouwenelftal, dat in de Vrouwen Eredivisie speelt. Spoiler Bij zwaarbewolkt weer en voor 13.870 toeschouwers arriveerden wij in Zwolle in de ietwat behoudende 5-2-3 opstelling. PEC kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Robin Gansner, die ik helaas niet hoog heb zitten. Ondanks al het spelersgezeur begonnen wij goed en al in de 5de minuut was het Seuntjens, die voor de 0 : 1 zorgde. Een kwartier later kregen wij een tegentreffer om de oren, die de scheids in eerste instantie, om welke reden dan ook, meende te moeten afkeuren. De VAR greep in en hij moest zijn beslissing herzien. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit. In de 47ste en laatste minuut van de eerste helft was het Viergever, die de bal in het doel kopte. 1 : 2 en dat was ook de ruststand. Uit de eerste corner twee minuten na herbegin in de tweede helft was het ene McNulty, die de bal in ons doel kopte en voor de gelijkmaker zorgde. 2 : 2 en totaal onverdiend, maar daar koop je niets voor. Boussaid stelde vandaag teleur en de rest van het team speelde ijzersterk, vandaar dat wij maar liefst 64% balbezit hadden. Desondanks leverden de twee eenzame counters twee doelpunten tegen ons op. In de 71ste minuut haalde ik Booth naar de kant, om de weer herstelde van der Maarel nog wat spelminuten te gunnen. El Karouani zorgde in de 82ste minuut voor de 2 : 3 en Descotte in de 87ste minuut voor het eindresultaat 2 : 4. Alhoewel de scheids ook dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde en door ingrijpen van de VAR werd het alsnog goedgekeurd. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 10 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 11 november 2023 Auteur Share Geplaatst 11 november 2023 (bewerkt) Spoiler Dat mijn zeikerige selectie nu op de eerste plaats op de ranglijst staat, daarover hoor ik deze mentaal broze gasten niet? Of ik dit een heel seizoen volhoud, mag Joost weten? Wat ik wel weet is, dat wij komende zondag thuis tegen het dit seizoen toch wel grote Feyenoord spelen en dat wordt mijns inziens de echte graadmeter. Feyenoord Rotterdam is een Nederlandse profvoetbalclub uit Rotterdam, opgericht op 19 juli 1908, die uitkomt in de Eredivisie. De stadionclub wordt vaak betiteld als de club van het volk. De thuisbasis is Stadion Feijenoord, dat in de volksmond De Kuip wordt genoemd. De traditionele uitrusting van Feyenoord bestaat uit een rood-wit shirt met een zwarte broek en dito kousen. De voetbalclub is een van de drie traditionele topclubs in Nederland. Feyenoord won zestien keer het landskampioenschap, dertien keer de KNVB Beker, een keer de Europacup I, twee keer de UEFA Cup en een keer de wereldbeker. Mede doordat Feyenoord in 1970 als eerste Nederlandse club internationaal een grote prijs won, speelt zij historisch gezien een vooraanstaande rol in het Nederlandse voetbal. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond Feyenoord op 4 oktober 2023 op de 24e plaats met een totaal van 55.000 punten. Spoiler Bij zwaar bewolkt weer en voor 23.750 toeschouwers (dus net niet uitverkocht) verschenen wij in de ietwat behoudende 5-2-3 opstelling, want laten wij wel wezen, op papier is Feyenoord veel sterker en ze hebben de betere spelers en natuurlijk ook de trots van Zeist, de beste hoofdcoach van de Eredivisie. Om puur aanvallend tegen Feyenoord te spelen, is mogelijkerwijs pure zelfmoord. In deze tactiek zijn wij achterin sterk en voorin kunnen mijn 3 spitsen het de achterhoede van het grote Feyenoord behoorlijk moeilijk maken. Enfin, Feyenoord kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Stan Teuben. Eerlijk is eerlijk, het gemis van Gimenez, Timber en Minteh, zomede het feit dat Paixao nu in de spits staat en Lingr i.p.v. Stengs nu als ‘10’ op mag draven, is natuurlijk wel in ons voordeel. Of u het geloofd of niet, weliswaar hadden wij minder balbezit (48%) maar desondanks waren wij in de eerste helft de betere ploeg. Dat het ons niet lukte om te scoren, hadden wij aan het geweldige keeperswerk van Bijlow te danken en tevens ook aan de zeer pietluttige scheids, die ons steeds terugfloot en alle overtredingen van Feyenoord met de mantel der liefde bedekte. Bij rust stond het nog steeds helaas 0 : 0 en ik durf te zeggen, dat Hancko, Zerrouki, Wieffer, Jahanbakhsh en Ivanusec hun dag niet hadden. Aan onze kant waren alleen Sagnan en Romeny zeer zwak, maar daarentegen keeper Barkas, Ter Avest, El Karouani en Viergever ijzersterk. Gelukkig voor ons zorgde in de 63ste minuut El Karouani met een strakke pass ervoor, dat Viergever in balbezit kwam en laatstgenoemde schoot de bal in het doel. 1 : 0 en de toch wel verdiende openingstreffer was eindelijk een feit. Nog geen 6 minuten later haalde ik de zwakke laat dan dRomeny van het feod en bracht Boussaid, die gelijk voor meer druk zorgde. In de 76ste minuut mochten ook Booth en Sagnan gaan douchen en kwamen van der Maarel en Iqbal. 5 minuten later haalde ik ook nog Seuntjens naar de kant en bracht Novoa. Tot ieders verbazing bleven wij het beter spelende team, ofschoon de scheids er zeer veel aan deed, om Feyenoord weer in het zadel te helpen. Hij floot maar liefst 27 keer tegen ons en gaf ons drie gele kaarten. Slechts 11 keer floot hij tegen Feyenoord en ze kregen uiteraard helemaal niets. Maar ook de punten niet, want die blijven terecht bij ons. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 11 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 12 november 2023 Auteur Share Geplaatst 12 november 2023 (bewerkt) Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wat had ik nu graag ook tegen Ajax gespeeld? Want volgens mij hadden wij ze nu ook kunnen pakken. Maar we krijgen ze pas volgende maand en dan bestaat de kans, dat John van ‘t Schip ze weer op de rails heeft. Pas in 13 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en dan uit in en tegen Heracles Almelo, een Nederlandse betaald-voetbalclub uitkomend in de Eredivisie uit Almelo. Heracles Almelo is een van de oudere voetbalclubs in Nederland en is opgericht op 3 mei 1903. Heracles Almelo is in het verleden twee keer landskampioen geworden: in 1927 en 1941. In het seizoen 2012 wist de club voor het eerst in haar geschiedenis de bekerfinale te bereiken. De club speelt in stadion Erve Asito (voorheen Polman Stadion) dat sinds de verbouwing in 2015 een capaciteit heeft van 12.080 toeschouwers. Spoiler Bij heerlijk voetbalweer en voor 11,874 toeschouwers arriveerden wij in Almelo in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Heracles kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Marc Nagtegaal. Wij begonnen goed en al in de 8ste minuut was het Descotte, die de bal in het doel kopte en de openingstreffer maakte. 7 minuten later raakte keeper Brouwer geblesseerd en werd vervangen door de ons welbekende De Keijzer (afkomstig uit onze jeugd). Voor ons tweede doelpunt zorgde Romeny, die de bal in de 29ste minuut in het doel kopte. 0 : 2 dachten wij, maar de scheids keurde het volgens mij zuivere doelpunt af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 2 werd ook de ruststand. Sorry, dat ik het zeg, maar van de scheids was ik totaal niet onder de indruk. Hij floot misschien voor zijn doen niet slecht, maar desondanks had ik steeds het gevoel, dat hij teveel op mijn spelers loerde en alleen maar redenen zocht, om in te kunnen grijpen. En ja hoor, bij een simpel duel om de bal in de 58ste minuut tussen Sagnon en Engels vloog de scheids er als het ware tussen en trok een........ Waarom en wat hij had gezien mocht Joost weten, maar de VAR greep niet in en Sagnon liep scheldend van het veld. Om de defensie op pijl te houden, haalde ik ook Seuntjens van het veld en bracht Mamengi. 6 minuten later kregen wij een tegentrefferr om de oren. 1 : 2 en ik voelde nattigheid. Met 11 spelers konden wij Heracles makkelijk hebben, maar met slechts 10 was het andere koek, bovendien had ik het gevoel, dat mijn mannen mentaal weer wegzakten. In de 68ste minuut zorgde Descotte voor de verdiende 1 : 3 en dacht ik, dat het lek boven was. Nog geen minuut later haalde ik Booth naar de kant, die teveel met de scheids discussieerde en bracht van der Maarel, die defensief voor meer sterkte kan zorgen. In de 74ste minuut moest ik ook nog Descotte vervangen, die helemaal op was en bracht Boussaid. Twee minuten later kregen wij het volgende tegendoelpunt om de oren. 2 : 3 en nu werd het wel kritiek. Ik gaf de twee overgebleven spitsen de order een linie terug te zakken en iets dichter op de twee middenvelders te spelen. De 11 van Heracles wilden wat meer druk maken, maar wij konden ze nu makkelijk van ons doel afhouden. Het bleef 2 : 3 en ondanks de rode kaart en de tegenwerking van de scheids verdienden wij de overwinning. Wij waren gewoon beter, hadden 61% balbezit en forceerden 18 hoekschoppen (de tegenstander slechts 6), alleen hebben wij onze kansen niet volledig verzilverd. Hoe dan ook, de punten gaan mee naar huis en ik vind het jammer van de rode kaart, waardoor wij Sagnan een of meer wedstrijden zullen moeten missen. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 12 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 13 november 2023 Auteur Share Geplaatst 13 november 2023 (bewerkt) Spoiler De supporters kunnen veel willen, maar wij hebben er de centen niet voor. Bovendien wil ik het geld van de heer van Seumeren niet verkwisten. Ik vrees dat Descotte tussen de 4 en 5 miljoen kost en dat is momenteel voor ons sowieso teveel. Pas eind december zal ik over hem mijn advies uitbrengen. Want dan weet ik, met welke spelers ik de tweede competitiehelft door wil. Bovendien herbergt het tweede team nog een aantal juweeltjes, die beoordeelt moeten worden en die mogelijkerwijs door kunnen stromen. Dus waar hebben wij het nu over? Komende zaterdag spelen wij wederom uit en nu in en tegen Nijmegen Eendracht Combinatie kortweg N.E.C., een Nederlandse profvoetbalclub uit Nijmegen. De club is opgericht op 11 april 1910, na een fusie tussen Eendracht en NVV Nijmegen. De thuisbasis is het Goffertstadion dat 12.500 plaatsen biedt. De clubkleuren zijn rood, groen en zwart. Het logo verwijst met de tweekoppige adelaar naar het wapen van Nijmegen. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 12.419 toeschouwers arriveerden wij in Nijmegen in de ietwat behoudende maar aanvallende 5-2-3 opstelling. NEC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Jochen Kamphuis. Wij begonnen zeer goed en al in de eerste minuut was het de door onze supporters bewierookte spits Descotte, die de bal in de touwen knalde. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 1 en dus een goed begin. Maar dat was het dan ook voorlopig, want NEC trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 was er voor ons geen doorkomen meer aan. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en ondanks alles, waren wij duidelijk de betere ploeg. In de 60ste minuut zette Bozdogan met een slimme steekpass Romeny alleen voor de keeper, die deze kans uiteraard verzilverde en voor de 0 : 2 zorgde. Nadien ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. Pas in de 73ste minuut greep ik in en haalde Booth naar de kant. Voor hem kwam van der Maarel. 5 minuten later mocht ook Mamengi vertrekken en bracht ik Iqbal. Mijn derde en laatste wissel deed ik in de 90ste minuut door Seuntjens eraf te halen en Boussaid te brengen. Het bleef 0 : 2 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 13 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten