Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

Seizoen 79: Opkrabbelen

a55a0129523c1500a16337b14bb4d7d1.png

De laatste 2 seizoenen gingen we niet zo lekker meer, tweemaal achter elkaar hadden we geen club in de Conference League en dat kost heel veel punten. Dit seizoen haalde Tre Penne het wel nadat ze Levski uitschakelden. We speelden met 7 clubs in Europa omdat we het seizoen er voor nog 4e stonden. Alle clubs hebben het prima gedaan. Pennarossa haalde dit seizoen de kwartfinale van de Champions League en San Giovanni werd keurig 3e in hun groep. Tre Fiori en Tre Penne werden ook nog eens groepswinnaar in hun groep en Faetano haalde ook de volgende ronde van de Europa League. Alleen Virtus overwinterde niet na hun laatste plaats in de Champions League

Voorlopig is het wel even de laatste keer met 4 clubs in de Champions League want ik zie ons even niet meer 4e worden. Dat is misschien ook niet erg, even een stapje terug. Het betekent ook dat we onze punten moeten delen door 6 en 7 en dat kan wel eens heel goed uit gaan pakken. Daarnaast hebben we 2 of 3 clubs in de Champions League en mogelijk 3 clubs in de Europa League mocht de derde club de voorronde van de Champions League niet halen. Dan hebben we 3 clubs in de Europa League en daarin gaan we heel veel punten pakken, daar ben ik van overtuigd

Voorlopig moeten we nog wel even letten op Frankrijk en Portugal die vlak achter ons zitten. Dit seizoen hebben we ze achter ons kunnen houden. We hebben 15,143 punten gepakt met 7 teams in Europa, dat is erg netjes en het laat zien dat de kwaliteit er wel degelijk is. Voorlopig zullen we nog niet af zijn van Portugal en Frankrijk dus we moeten wel blijven presteren. We mogen echt geen 6e of 7e worden want dan hebben we 2 clubs in de kwalificatierondes van de Conference League en dan zijn we wel heel erg afhankelijk van die clubs dat ze de groepsfase halen. Als ons seizoen van 18.000 punten weg valt gaan we zeker zakken maar dit seizoen is misschien een nieuwe start. Er komen heel wat belangrijke seizoenen aan nu

Geen Champions League finale

1fc22145e0579f5383fc3720f779e74e.png

Wij als Folgore beginnen een beetje te wankelen, het is niet meer zo soepel als de voorgaande jaren. De kern valt steeds meer weg en we moeten nieuwe jonge spelers inpassen die zich nog een beetje moeten ontwikkelen. De wedstrijd tegen Paris SG was al een waarschuwing maar het kwam goed in de thuiswedstrijd. In de halve finale gingen we echter onderuit tegen Manchester United. Daarmee halen we voor het eerst in 13 (!) seizoenen niet de finale van de Champions League

Seizoen 80: Wat een seizoen!!!

Stand na groepsfase

459121d74f7296818f1db605f01c8dab.png

Dit was dit seizoen de stand na de groepsfase, daarin hadden we al 13,250 punten bij elkaar gepakt. Dat is heel veel. Daarnaast gingen alle 6 clubs verder in Europa na de winter. Virtus en Cosmos werden zelfs 3e in hun Champions League groep

toch-niet-nee.gif.681acdc782b2a4963450d3d9fa2a21a0.gif

En toen ging het behoorlijk mis

1cccc12874aadc5e070003b6be954c60.png

7098a58007243eb72f916309514c3a71.png

56f0575b4ae740fddc72a8ab61d260f6.png

f1901cc1a929d61c3931d9d6ad3f6ed7.png

Virtus, San Giovanni, Pennarossa en Cosmos.... Alle 3 er direct uit. Niet alleen dat, ook nog eens roemloos ten onder! Geen enkele winst en dus heel weinig punten. Wat 1 van de beste seizoenen ooit had kunnen worden eindigt in een flinke teleurstelling

Tre Penne en Folgore

48af23ac6ad7dd8b64c59f0fbe7c9200.png

ebdd55ec0afe6f60d9a09340f67dd440.png

Gelukkig maakten wij en Tre Penne het nog goed. Tre Penne won 2 keer van Vitoria De Guimaraes en dat was hard nodig. Helaas gaan ze er wel uit tegen Burnley maar dat kan gebeuren.  Burnley zal ook de Conference League gaan winnen. Wij leken ook onderuit te gaan tegen Dortmund. Na een uur spelen keken we tegen een 3-0 achterstand aan. Gelukkig kwamen we terug en verloren we met maar 4-3. In eigen huis maakten we het af. We halen wederom de finale. Daarin gaan we snoeihard onderuit tegen de Spurs maar eerlijk gezegd hebben we de Champions League al zo vaak gewonnen dat het mij eigenlijk niet eens zo veel kan schelen

Eindstand coëfficiënten

0a5d16254fa603dd70a9c29ae262db5c.png

We pakken 16,583 punten dit jaar en dat is eigenlijk prima. Maar het had zo veel meer kunnen zijn, echt eeuwig zonde. Objectief kijkend kunnen we wel tevreden zijn met dit seizoen. We pakken bijvoorbeeld meer punten dan Duitsland en Spanje. Daarnaast hebben we Portugal onder ons gehouden, dat is zeer belangrijk want als we 6e worden hebben we 2 clubs in de voorronde van de Conference League en dat willen we echt niet.

De komende 2 seizoenen worden cruciaal. Portugal en ook Frankrijk zullen in onze nek hijgen. Aan de andere kant kunnen we heel dicht bij Duitsland komen over 2 seizoenen. En misschien is Spanje ook te pakken. De komende 2 seizoenen moeten we echt veel punten gaan pakken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thomassje123:

0a17bcf3f4cbf6d69010220122cdec0a.png

542c1fa016e3a9f803f42d12a0592310.png

En je verhuurt wel 4 spelers per seizoen aan (bijna) elke club per seizoen? Misschien vul je daar de selecties dan al wel zo erg mee op dat ze geen beschikbare plekken hebben voor de selectie inschrijving en dat ze daarom eigenlijk niet actief zijn op de transfermarkt?

Welke positie staat jouw competitie nu eigenlijk op die ranglijst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei bas huijsmans:

En je verhuurt wel 4 spelers per seizoen aan (bijna) elke club per seizoen? Misschien vul je daar de selecties dan al wel zo erg mee op dat ze geen beschikbare plekken hebben voor de selectie inschrijving en dat ze daarom eigenlijk niet actief zijn op de transfermarkt?

Welke positie staat jouw competitie nu eigenlijk op die ranglijst?

5e

Ik kan 3 spelers verhuren per seizoen, anders kan ik niet op tijd verlengen. De transferperiode voor het nieuwe jaar begint te laat. Zou te maken kunnen hebben met de inschrijving

20fc5d0abdd7de3b60c26de9f5d25c11.png

dcc873bb3527a5a4232cc66a9bc5cb44.png

9a2b3d4732b25de5ac02f9e48718da7f.png

Maar ja, zo groot zijn hun selecties nou ook weer niet. Kan best wel wat bij. Ze vertikken het gewoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een topseizoen gehad, nog beter dan de vorige! We zijn los! Op naar een nieuwe fase

• Bravo: CL winst (+38.00)
  • Mura: 8e finales EL (+15.00)
  • Maribor: Halve finales EL (+25.00)
  • Olimpija: 8e finales ConF (+12.50)
  • Domzale: Halve finales ConF (+20.50)

Qua transfers ging het dit seizoen ook lekker. Ik kon de spelers relatief makkelijk kwijt. Virtueel gezien zijn de Nederland en Frankrijk voorbij.

Komend seizoen moeten we eigenlijk weer zo'n seizoen draaien om te maximaliseren. Daarna komt er een 6e club bij en gaat een andere rechtstreeks de CL in. Ik verwacht dan een stapje terug. Aan mij de zaak om halverwege het seizoen in te schatten wat die 6e club wordt en daarin te investeren. Top 5 is nu al een tijdje stabiel nog geen stabiliteit daaronder.

image.png.1a9f6f158d479f18c1f6db89d364be7b.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 81: Wederom teleurstellend

8414d81f5e7b3c66b61c2e0f4c79aeda.png

12,583 punten, dat is natuurlijk veel te weinig. Het begon al met Murata dat de groepsfase van de Conference League niet haalde terwijl bij Portugal en Frankrijk niet 1 maar 2 clubs in de Conference League speelden, dat is terug te zien in de stand. Helaas waren we zelf ook debet aan het slechte seizoen. In de knock-outfase gingen we onderuit tegen West Ham. Geheel onverdiend maar c'est la vie, dat is voetbal. Tre Fiori haalde de kwartfinale van de Europa League en dat was het dan al wel, veel te weinig

4c08686e4ce92b815de690a432a0c57d.png

Dus is er maar 1 conclusie mogelijk na dit seizoen. Eigenlijk had ik deze keuze al gemaakt toen Murata de groepsfase van de Conference League niet haalde. Het seizoen wilde ik nog even afwachten maar deze is flink tegen gevallen.

Het zit er gewoon niet in en ik heb alle trucs die ik ken al uitgehaald. Waarschijnlijk zijn het de regels in San Marino die het nagenoeg onmogelijk maken. Ik krijg spelers verhuurd aan andere clubs via de spelersruil en sommigen worden gewoon niet ingeschreven (!!). De voornaamste reden van deze keuze is dat de moeite die ik er in moet stoppen en de resultaten die ik krijg veel te ver uit elkaar liggen

Tot slot nog 1 tip voor iemand die een building a nation in San Marino wilt doen. Doe het niet. En als je het toch doet, verwijder de regels via de pre game editor ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Thomassje123:

Seizoen 81: Wederom teleurstellend

8414d81f5e7b3c66b61c2e0f4c79aeda.png

12,583 punten, dat is natuurlijk veel te weinig. Het begon al met Murata dat de groepsfase van de Conference League niet haalde terwijl bij Portugal en Frankrijk niet 1 maar 2 clubs in de Conference League speelden, dat is terug te zien in de stand. Helaas waren we zelf ook debet aan het slechte seizoen. In de knock-outfase gingen we onderuit tegen West Ham. Geheel onverdiend maar c'est la vie, dat is voetbal. Tre Fiori haalde de kwartfinale van de Europa League en dat was het dan al wel, veel te weinig

4c08686e4ce92b815de690a432a0c57d.png

Dus is er maar 1 conclusie mogelijk na dit seizoen. Eigenlijk had ik deze keuze al gemaakt toen Murata de groepsfase van de Conference League niet haalde. Het seizoen wilde ik nog even afwachten maar deze is flink tegen gevallen.

Het zit er gewoon niet in en ik heb alle trucs die ik ken al uitgehaald. Waarschijnlijk zijn het de regels in San Marino die het nagenoeg onmogelijk maken. Ik krijg spelers verhuurd aan andere clubs via de spelersruil en sommigen worden gewoon niet ingeschreven (!!). De voornaamste reden van deze keuze is dat de moeite die ik er in moet stoppen en de resultaten die ik krijg veel te ver uit elkaar liggen

Tot slot nog 1 tip voor iemand die een building a nation in San Marino wilt doen. Doe het niet. En als je het toch doet, verwijder de regels via de pre game editor  

Alsnog heb je  het fantastisch gedaan! Jammer dat het niet gelukt is, maar het is ook een zeer pittige uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Thomassje123:

Tot slot nog 1 tip voor iemand die een building a nation in San Marino wilt doen. Doe het niet. En als je het toch doet, verwijder de regels via de pre game editor ;) 

Held ben je. Goed - als je daar nog zin in hebt - je tips misschien kort samen te vatten en oa in openingspost van dit topic te zetten. Of wellicht online artikel is ook leuk natuurlijk. 

Ga je niet nog proberen van club te switchen dus? Ga je nog wel een ander land doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Chiemel:

Held ben je. Goed - als je daar nog zin in hebt - je tips misschien kort samen te vatten en oa in openingspost van dit topic te zetten. Of wellicht online artikel is ook leuk natuurlijk. 

Ga je niet nog proberen van club te switchen dus? Ga je nog wel een ander land doen?

De tips heb ik al gegeven. Spelers kopen, ze verhuren en eventueel verkopen en er voor zorgen dat ze daar blijven. Vooral de spelersruil is iets waar volgens mij veel users al wat aan gehad hebben

Citaat

Heeft geen zin want het probleem zit hem in de regels en dan met name dat je 2 San Marinezen op het veld moet hebben. Ik heb 1 jaar gesimuleerd, kijken wat er gebeurde. Folgore stond 3e (!!). Ze hadden een aantal wereldspelers die gewoon niet ingeschreven werden voor de competitie ;e. Waarschijnlijk omdat ze een poule van een aantal San Marinezen hebben ingeschreven. Ik zag bij de -19 wel spelers ingeschreven worden namelijk. Dat gebeurde dus ook bij de andere clubs toen ik nog met Folgore speelde en dat was eigenlijk al het moment dat ik er klaar mee was. De save was eigenlijk van te voren al gedoemd te mislukken, beetje jammer dat ik pas tot die conclusie kwam in fucking 2103, wat een tijdverspilling eigenlijk

Ik ga nu andere games even spelen en tussendoor een youth only tot FM 25 uit komt. Dan kom ik terug met een nieuwe building a nation

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.a63c0b932beebf2740750aeacc0aeb4c.png

We blijven onder Nederland dat met Ajax, Feyenoord en PSV het altijd wel meer dan degelijk doen. Zelf heb ik opnieuw de Champions League gewonnen. Slavia Praag haalde de 16de finales van de Europa League. Sparta Praag overwinterde ook in dit toernooi. Verder speelde niemand een rol van betekenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nummer twee uit onze competitie hoeft ''opeens'' geen CL-kwalificatie te spelen en zijn gekwalificeerd voor CL competitiefase direct. Hoe werkt dit ook alweer precies en hoe kan ik dit vooraf het seizoen al weten? Want volgens de coefficientenlijsten hadden ze dit seizoen nog wel kwalificatie moeten spelen.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Chiemel:

De nummer twee uit onze competitie hoeft ''opeens'' geen CL-kwalificatie te spelen en zijn gekwalificeerd voor CL competitiefase direct. Hoe werkt dit ook alweer precies en hoe kan ik dit vooraf het seizoen al weten? Want volgens de coefficientenlijsten hadden ze dit seizoen nog wel kwalificatie moeten spelen.

Welke plek sta jij nu op de coefficientenlijst?

Het is namelijk zo als een landskampioen van een land dat een rechtstreeks ticket heeft ook de CL pakt dan schuift er een rechtstreeks ticket door op de coefficientenlijst. De CL winnaar heeft namelijk een eigen plekje in de CL voor het jaar daarna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bas huijsmans:

Welke plek sta jij nu op de coefficientenlijst?

Het is namelijk zo als een landskampioen van een land dat een rechtstreeks ticket heeft ook de CL pakt dan schuift er een rechtstreeks ticket door op de coefficientenlijst. De CL winnaar heeft namelijk een eigen plekje in de CL voor het jaar daarna

Situatie is als volgt: ik stond seizoenenlang op nummer 8. Hierbij heeft nummer 1 (ik dus) rechtstreekste kwalificatie en de nummer 2 via voorrondes. Nu zitten we net in de zomer en het nieuwe seizoen dat we van plek 8 naar plek 6 zijn gesprongen. Maar de plek 8 van vorig seizoen zou nog moeten tellen, maar nu heeft de nummer twee rechtstreekse kwalificatie opeens. Komt ook niet doordat wij de CL hebben gewonnen, die hebben we de vorige 3 seizoenen namelijk ook al gewonnen en was de situatie hetzelfde. Ook heeft dit niet te maken te maken met winnaars Europa League, want dan was dit ook al vaker gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spaansetukker:

Hoeveel punten heeft je land gepakt afgelopen seizoen?

Jij bent slim! De hoogste inderdaad (zie hieronder), dus dat levert die extra ticket dan op he? Ik zie dat bericht altijd, maar negeerde ik ook altijd omdat wij toch nooit de hoogste hadden. De voorronde CL die schuift dan blijkbaar niet door naar de nummer 3.

Zit inmiddels in november en we zitten alweer op 10.100 punten. Alle 5 de ploegen doen mee en winnen bijna alles, muv van Mura die ook in de CL speelt (wel al 5 punten gepakt).

image.png.1a9f6f158d479f18c1f6db89d364be7b.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites