Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

image.png.e74e00e4155446a5585dd742b8c49f07.png

Seizoen 2036/2037

Fuuuuck ik was bijna klaar met mijn update en ineens is mijn getypte tekst weg. Dus even een zeer korte update over het seizoen 2036/2037. Samen met Pobeda, Skhendija en Gostivari moesten wij ons recordseizoen van vorig seizoen extra glans geven. Er verdween ook wel een redelijk jaar bij ons dus er stond ook wel een beetje druk op.

Pobeda

Pobeda helpt niet heel erg mee met de punten. Zij weten 1x te winnen en een keer gelijk te spelen in 4 potjes. Een gelijkspel tegen Servette is dan nog wel knap, maar het is gewoon een nadeel dat zij geen geplaaste status hebben tijdens de lotingen. Exit Pobeda in de derde voorronde van de Conference League.

image.thumb.png.77da4224abf515de1ed6a2eed572a7cf.png

KF Skhendija

Waar Pobeda nog een ronde wist te overleven en een overwinning wist te boeken, deed Skhendija het historisch slecht. Zij verlaten de Conference League al in de tweede voorronde met slechts een gelijkspelletje op de teller. Ik denk dat het heel lang geleden is, dat een team deze ronde niet overleefd en ook geen overwinning weet te boeken. Een waardeloos resultaat.

image.thumb.png.7378ba267d6e3838c18e575fb1afc74e.png

Gostivari

Dan Gostivari. Het team dat vorig jaar de groepsfase van de Conference League overleefde en daarna pas met penalty's uitgeschakeld werd.  Ook dit jaar halen ze de groepsfase van de Conference League weer. Fehervar uit Hongarije en Odds uit Noorwegen werden in de voorrondes van de Europa League uitgeschakeld. In de derde voorronde hier deed Vitoria de Guimaraes dat met Gostivari. Absoluut geen schande. Gostivari stunt hierna wel in de play offs voor de Conference League. Nordsjaelland wordt thuis met 3-0 verslagen en uit weten ze het op 3-1 te houden ze en zo zien we hun weer terug in de groepsfase van de Conference League.

image.thumb.png.ae1edae84938ec81cc3bce67b004f8b6.png

In de groepsfase begint Gostivari nog voortvarend. Bij Cukaricki wordt er 2-2 gespeeld en Saint-Etienne wordt met 3-2 verslagen in eigen huis. Hierna kwam de klad er in. Nationaal werd bijna niets meer gewonnen en in Europa ook niet meer. Newcastle was uiteraard te sterk en ook Freiburg was beter en won van Gostivari. Dinamo Minks moest toen verslagen worden om te overwinteren, want Hammarby deed het erg goed in Europa. Thuis wordt er echter met 2-1 verloren van Minsk en Hammarby is met 3-0 te sterk. Zo eindigt Gostivari niet bij de eerste 24 en worden zij uitgeschakeld. Toch nog een behoorlijk seizoen qua coëfficientiepunten hoor. Helaas voor mij blijft de vorm nationaal ook matig en eindigen zij slechts 6e en hebben ze volgend jaar geen Europees voetbal....

image.thumb.png.ecfaf8cf3fee258607cbcaad8d8f5382.png

AP Brera

Nou dan mijn prestaties. In de voorrondes van de CL weet ik 5x te gwinnen en houdt Olympiakos mij op 1-1 in Griekenland. Niet de volledige punten, maar toch wel goed genoeg wat mij betreft. Botev Plovdiv en Sparta Praag had ik daarvoor al uitgeschakeld. In de groepsfsase begin ik tegen Marseille en dat eindigt 3-3. Thuis win ik van Salzburg met 1-0 en de andere Red Bull ploeg houdt ik op 2-2 in eigen huis. Ik mag daarna gewoon nog een keer thuis en weer is eht een Duitse tegenstander. Dortmund keert echter wel met lege handen weer naar huis want ik win met 3-0. In Spanje is Villarreal dan de tegenstander. Ook hier win ik van: 0-2. Uit bij Udinese wordt het 1-1 en zo sta ik er erg goed voor. Als ik vervolgens ook nog met 5-0 van Ajax win (leuk voor @Arezo denk ik). In de laatste wedstrijd wacht Barcelona in Camp Nou op me. Een puntje is waarschijnlijk voldoende om bij de eerste 8 te eindigen. Bij verlies zijn we afhankelijk van andere resultaten. Als mijn rechtsbuiten na 17 seconden rood pakt, lijkt een resultaat er niet in te zitten. Het wordt dan ook 5-0. Gelukkig zijn de resultaten gunstig en eindig ik 8e en zo zit ik weer bij de laatste 16 van de CL.

image.thumb.png.964047caf724396aa1b43b52f51001be.png

In deze ronde wacht een oude bekend: Marseille. In de groep speelden wij in Frankrijk met 3-3 gelijk. Beide teams dachten: Laten we dat anders weer een keertje doen. Ik geef in deze wedstrijd wel een 1-3 voorsprong weg in de laatste 10 minuten. Balen maar het geeft toch wel vertrouwen voor de return. Thuis zijn wij ook de betere partij maar ook Marseille laat af en toe wat gevaarlijke dingen zien. Vlak voor rust scoor ik wel de 1-0. Wij blijven de bovenliggende partij en Marseille doet eigenlijk weinig terug en zo schakelen wij Marseille uit en zitten wij in de kwartfinale. Een nieuw record.

Hier worden wij aan Manchester United gekoppeld. Toch wel een van de moeilijkste tegenstanders. Twee jaar achter elkaar kampioen van Engeland en ook een CL winst er bij. Wij beginnen thuis. United scoort vlak voor rust de 0-1 en ik denk met een zuur gevoel de kleedkamer in te gaan. In minuut 45+3 scoren wij nog de 1-1 en is het toch positief. Een kwartiertje in de tweede helft komen wij zelfs verrassend op een 2-1 voorsprong en beginnen wij in een stuntje te geloven. Na 70 minuten counter United echter na een 2-2. We blijven hoop houden maar een penalty voor United in de 78e minuut gooit roet in het eten. Als United dan in de 92e minuut ook nog de 2-4 maakt dan moeten wij echt een enorm grote stunt neer gaan zetten in de return. Helaas gaat ons dat ook niet lukken. Mijn CVM speelt de bal in de eerste helft al 2x te kort terug en hier profiteerd United maar al te graag van. Vlak voor rust krijgen wij ook nog een rode kaart en zo is het laatste beetje hoop wel weg. Uiteindelijk verliezen wij met 4-0 en eindigt ons avontuur in de kwartfinale.

image.thumb.png.7f7fa2017799b21073f174d1e69888f4.png

Coefficientenranglijst

Zo draaien wij toch wel weer een goed seizoen. Het is niet zo goed als vorig jaar, maar dat had ik ook absoluut niet verwacht. Plek 15 gaan we helaas net niet halen. We komen een half puntje te kort ten opzichte van Roemenie, die echt een heel goed seizoen gedraaid hebben. De top 15 binnen komen is voor volgend seizen wel dé doelstelling. Virtueel staan we namelijk al boven Kroatie en Schotland op dit moment en Zweden hebben we ook in het vizier. Hier hebben we wel weer een tweede team bij nodig en Gostivari heeft dus geen Europees voetbal.

image.thumb.png.6dbd20ef0bc9831d57437cf8e1385364.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei MisterX:

Dan moet je wel de ingame editor hebben. Die heb ik namelijk niet :sorry:

Dus iemand van SI zelf wil het wel eventjes voor mij doen. 

Ik heb hem zelf ook niet, maar je kan het ook in stapjes laten doen. Als mensen hier de editor hebben willen ze je er ook vast wel mee helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 57: Het vervolg

Folgore

031eb8497a05b9410a13f71a8a6cdcdc.png

Dit jaar spelen we tegen Dortmund in de knock-out fase. Hopelijk wordt het nu wat eenvoudiger want we komen deze ronde doorgaans veel moeizamer door dan nodig. Vorig jaar kwamen we deze ronde al helemaal niet door. In Duitsland spelen we goed, maar ja... We scoren weer niet. Wel bleef het bij 0-0 en dan moeten we het in eigen huis maar af maken. Dat doen we gelukkig. 1-0 na 5 minuten en na 36 minuten 2-0 voor, geen centje pijn. We kwamen helemaal niet in de problemen en gaan eenvoudig door

Murata

33250d70e61456c8ebe63c7fd688cca5.png

Murata ging spelen tegen Feyenoord en beide teams zijn aan elkaar gewaagd. Dat zegt wel iets over hoe goed Murata nu is. Ze schakelden zelfs Feyenoord uit. Een terechte 2-0 winst in eigen huis en ook in de Kuip kon Murata zich prima meten met de Rotterdammers. Murata komt wel 1-0 achter maar maakt ook wel snel 1-1. In de rust staat Feyenoord 2-1 voor. Het is spannend in de tweede helft maar Feyenoord creëert niet echt veel. Murata blijft overeind en gaat door

8a9f9f47aeb6e47ed5d0ef5702a12cc8.png

Dan is Napoli de volgende tegenstander en die is toch wel een maatje groter dan Feyenoord. Napoli is beter en staat in de rust met 0-2 voor. Murata knokt zich terug en in de 90+3e werd de 2-2 gemaakt. Dat is in ieder geval een resultaat. In Napoli worden ze omver geblazen en ze verliezen met 3-0. Die score kon nog hoger uitvallen. Nee, dit is voor Murata nog een stap te ver maar ze hebben het al met al prima gedaan

Cailungo

a8e3906a82476763ca4b083c480fa2f7.png

Cailungo moet spelen tegen Dundee United en dat is een relatief gunstige loting. Helaas redt Cailungo het niet. Dat is wel erg vervelend want Schotland is een concurrent van ons de komende seizoenen. Ik had hier meer verwacht van Cailungo dus dit vind ik wel heel erg jammer

Featano

a369371f2f78a14bc98e9fc124bdb780.png

Faetano mocht de 1e knock-out ronde overslaan en ging direct naar de 2e knock-out ronde. Dinamo Zagreb was daar de tegenstander. Einde oefening zou je denken maar niets was minder waar. In Kroatië bleef het bij 0-0 daar waar Faetano de enige ploeg was die kansen creëerde, ze hadden daar gewoon kunnen winnen. Gelukkig doen ze dat in eigen huis wel en ook terecht. Daarmee gaat Dinamo Zagreb samen met ons verder in de kwartfinale

Spoiler

17e053575c1f2ddc926d380ca85ff96b.png

6bf4b21e83c126c3f59c40d1ad280941.png

Spoiler

68387ea75b3b8423cd551d711a25259c.png

36a4b099377cd0077156db07daf33f31.png

*Ik heb de andere uitslagen even in een spoiler gezet omdat het er zo veel zijn

Kwartfinale

6bd7df8510b2d0e418b21093dae4e59e.png

In de kwartfinale was Manchester United de tegenstander. Op Old Trafford word ik genaaid door 1 van mijn eigen spelers. Binnen 27 minuten kreeg hij al zijn tweede gele kaart. Hoe krijg je dat voor elkaar in zo'n belangrijke wedstrijd?! Speler mocht meteen uitkijken naar een andere club, wegwezen. Ik was toch al ontevreden over desbetreffende speler. Dus vanaf minuut 27 moesten we met 10 man verder. Dat heeft ons genekt want we waren tot aan de rode kaart veel beter. United komt op 1-0 en dan moeten we maar hopen dat het daar bij blijft. Helaas wordt het in de 90+4e minuut 2-0. Dat moeten we in eigen huis goed maken. We spelen niet onaardig en komen 1-0 voor. In de slotfase moeten we alles op de aanval zetten en United komt uit een corner op 1-1. Daarmee was het al klaar en gespeeld. We winnen hem nog wel trouwens voor de coëfficiënten maar ik ben hier echt doodziek van. Met dank aan die speler die binnen 24 minuten 2x geel pakte. Tot nooit meer ziens!!

Faetano

8b46c2838378c518ad36dc74c6208227.png

Faetano ging in de kwartfinale spelen tegen Cercle Brugge en dat was zeker niet kansloos. De wedstrijd was in San Marino in evenwicht. Toch gaat Faetano er met de volle buit vandoor en ze winnen met 1-0. In België komen ze binnen 3 minuten 0-1 voor, dat is een hele mooie start. Cercle Brugge komt wel langszij in de eerste helft. Op slag van rust wordt het 1-2 voor Faetano en ze staan er mooi voor. Cercle was wel beter en kwam ook op 2-2 dus het werd nog wel billenknijpen. Faetano houdt vol en gaat door naar de halve finale. Dat is wel erg verfrissend, het is alweer even geleden dat een ander ploeg zo ver kwam in Europa

985bfe3b0355d499f4037215b42a9e61.png

Halve finale Faetano

973e0b71b2398f9d239dacfbdc13adc4.png

Ik was enorm verrast toen ik de tegenstander zag in de halve finale. Shamrock Rovers was de tegenstander. Ik waande Faetano al in de finale om eerlijk te zijn. Maar dan schakel je toch best goede clubs uit en tegen Shamrock Rovers gaat het mis. Hoe dan? Erg zonde, dit was de kans voor Faetano om de finale van de Conference League te halen. Helaas gaat dat dus niet lukken en het Europese seizoen zit er op voor San Marino

63b293eac6843bf780fd698f1430371f.png

Coëfficiënten

d8d939b46d24c0769fa2e4ab774bf2a4.png

Dat maakt dit de eindstand op de coëfficiëntenlijst. We hebben 11 punten bij elkaar gespeeld en met 4 clubs in de Champions League is dat echt keurig. Dat gaan we merken over een jaar of 5 als we weer aan een opmars bezig zijn. Voor nu zullen we echter naar beneden moeten kijken. Alleen dit seizoen al gaan Duitsland, Portugal en Nederland ons voorbij. We zullen aankomend seizoen dus op de 7e plaats staan. Frankrijk zal dan 8e gaan staan, dat is ook wel opvallend. Ik vrees dat we nog verder gaan zakken als je kijkt naar wat we kwijt raken dus we zullen hier even door heen moeten met zijn allen. Ik in deze game en jullie als kijkers/lezers. Maar we gaan gewoon door, ik ben er op gebrand om 1e te worden en iets unieks neer te zetten. Al moet ik spelen tot het jaar 2100!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.b3b2349b8d9b410c2ec878e27d9612d9.png

Weer een seizoen voorbij. Qua punten niet heel verkeerd, maar het blijft eigenlijk alleen Tre Penne die punten pakt. De rest bakt er nog steeds erg weinig van... Op zich ben ik wel blij met de 11.6 punten met 5 teams. Net als vorig jaar. Het zou heel mooi zijn als we rond dit getal kunnen stabiliseren en dan kunnen we daarna langzaam aan verder groeien.

Tre Penne en Fiorentino spelen volgens jaar sowieso in de groepsfase. De vraag is alleen bij welk toernooi. De andere twee clubs kunnen er zomaar in de voorrondes uitvliegen en hebben geen gegarandeerde doorgang tot een groepsfase.

Volgen jaar gaat een leuk jaar worden. Het beste jaar van België valt weg en daarmee is het gat naar ze opeens volledig gedicht. Aan de andere kant wordt het gat met Turkije ook kleiner, omdat bij hun ook weer een slechter jaar weg valt. Nu zit er nog bijna 15 punten tussen België en Turkije, maar ik verwacht over een paar jaar dat gat volledig weg is en de landen op dezelfde hoogte staan en het opeens een spannende strijd gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 58: Voorronde en lotingen

Voorronde San Giovanni

cff0708fdd222c62bc64e6b789ba8bc7.png

San Giovanni is dit jaar de club in de voorronde van de Conference League. Van San Giovanni mag ik best eisen dat ze de groepsfase halen, ze zijn er zeker goed genoeg voor. Met Willem II treffen ze het dan niet echt in de loting, dat kon echt makkelijker want San Giovanni was het geplaatste team. Gelukkig laat San Giovanni zien dat ik gelijk heb, San Giovanni is een erg goede ploeg. Thuis wonnen ze dan al met 3-0 van de Tilburgers. In Nederland kwamen ze niet in de problemen. 0-2 voor na 29 minuten en het is natuurlijk gespeeld. San Giovanni verliest hem wel maar dat maakt niet uit, ze gaan naar de groepsfase en dat is het belangrijkste

Lotingen

71a630c292219c4e1ae5194ebeb609a7.png

476dee7c6090a5ec4ecab8fadd41818d.png

Laat ik maar eens beginnen met ons zelf. Wij hebben heel zwaar geloot, je zou het misschien zelfs de poule des doods kunnen noemen. Chelsea en Juventus gaan het ons heel lastig maken en vlak ook zeker Sevilla niet uit. Het zijn alle 4 moeilijke tegenstanders en we zullen op ons best moeten zijn om hier als groepswinnaar uit de bus te komen. Van Juvenes Dogana verwacht ik ook heel weinig. In een groep bij AC Milan, Dortmund en Paris SG zie ik ze geen punten pakken. Waar valt er dan wel wat te halen? Nou bij Murata dat moet zien af te rekenen met Rode Ster. Dat is wellicht wel te doen. Misschien kunnen ze ook verrassen tegen FC Porto. Pennarossa zal dan moeten winnen van Shakhtar. Dat klinkt niet onmogelijk maar Shakhtar zal wel iets beter zijn. Niet de meest ideale lotingen dus en die van ons al helemaal niet

fe6b616bc7506eef15b30fc243f1103d.png

e6a6b92271c25da380a3922689d351ed.png

We hebben een vreemde eend in de bijt. Fiorentino speelt in de Europa League en daar ben ik op zijn zachts gezegd niet blij mee. Fiorentino eindigde 4e in de competitie dus ze hebben er alle recht op maar ze hebben er niet veel te zoeken als ik naar hun team kijk. Ze hebben ook niet eenvoudig geloot, eigenlijk zie ik ze zo alles verliezen. Misschien tegen Sparta Praag maar dat is het dan wel. Ik verwacht er niet veel van. Van Virtus verwacht ik al iets meer maar ook zij gaan het denk ik moeilijk krijgen. Lyon is moeilijk maar ze wonnen er al wel eerder van en misschien kunnen ze Slavia Praag en Hibernian verslaan? Hopelijk kan Virtus in ieder geval wel 3e worden en dus overwinteren

808b503bdf9f0377658deabf14833a35.png

45eb890737305e4e06f4ebb75f083635.png

Dan tot slot San Giovanni. Zij zitten bij PSV in de groep en daar ben ik iets minder blij mee. San Giovanni zal dan wel Levski en FCSB achter zich moeten laten. Voor Conference League begrippen had de loting makkelijker gekund maar ik denk dat San Giovanni ook wel in staat is om 2e te worden en dus door te gaan. Laten we het hopen want we gaan alle punten dit jaar nodig hebben denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-6-2023 om 14:42 zei wojejo:

Seizoen 23 (2044-45) deel 2: Opnieuw geen Champions League

Net als vorig seizoen laat Pennarossa zich verrassen in de voorrondes van de Champions League. HJK weet thuis van ons te winnen met 1-0. Thuis winnen we met 2-1, maar verliezen na penalty`s. Opnieuw gaan we richting de voorrondes van de Europa League. Linfield wordt verslagen, maar tegen Ferencvaros is het 2x gelijk na 90 minuten. Opnieuw penalty`s. Dit keer weten we wel te winnen en komen we opnieuw in de Europa League terecht.

image.thumb.jpeg.1956de20a541f237ad81e73735ce4255.jpeg

Fiorentino weet uit gelijk te spelen tegen Inter Tuku. Thuis afmaken zou je zeggen. Maar helaas, thuis wordt verloren en liggen er meteen uit. image.thumb.jpeg.586e3a84a6bdb6fca5754e9dbebdd3db.jpeg

La Fiorita weet de eerste ronde tweemaal te winnen van Petrocub. In de tweede voorronde is Hammarby in beide wedstrijden te sterk. image.thumb.jpeg.102c3ca0ca6b515987752e9b67a045d9.jpeg

Opnieuw weet Tre Fiori de groepsfase van de Conference League te halen. In de voorronde van de Europa League wordt nipt verloren van Djurgarden. In de laatste kwalificatieronde voor de Conference League wordt er thuis gelijk gespeeld. Maar uit halen ze uit. Er wordt gewonnen met 6-2 van Dila.

image.thumb.jpeg.453def7b77997e32a40c174c8aa68736.jpeg

Net als vorig seizoen stromen we in in de Europa League. Weer mooie wedstrijden op het programma en met een programma wat potentie heeft om op zijn minst de Play-Offs te halen. Opnieuw een mooie affiche tegen Inter, waardoor wij vorig seizoen zijn uitgeschakeld.

image.thumb.jpeg.923a4dd618be16b6bb926555bf9aa134.jpeg

Na een verhuizing en een nieuwe laptop die soepel draait voor deze game hebben we onze carrière weer opgepakt. De afgelopen week alles ingehaald met lezen. Zowel het archief als al deze pagina`s. Leuk te zien ieders vooruitgang!

Ik heb nog 2 seizoenen in voorraad staan. Voorlopig zijn we gebleven bij deel 2 van het seizoen 44-45 zoals bij geciteerd te zien :) .

Seizoen 23 (2044-45): Groepsfase overleefd

Net als vorig seizoen heeft Tre Fiori de groepsfase behaald in de Conference League. We hebben geen hoge verwachtingen. Vorig seizoen speelde ze 1x gelijk, dit jaar is het 2x. Verder zijn ze in geen enkele wedstrijd weggevaagd.

image.thumb.jpeg.75d8fd47cd91108ccaa102c1d275e3da.jpeg

Wij mogen opnieuw strijden in de Europa League wat ons niveau is. Wel hebben we een paar pittige wedstrijden op het programma gehad. We begonnen zeer overtuigend tegen Slovan Bratislava. We winnen thuis met 6-0. Tegen Aston Villa en Parna achten we onszelf kansloos. Toch weten we goed partij te bieden. Beide verliezen we met 1-2. Tegen Ludogorets en Dinamo winnen we overtuigend en tegen inter spelen we wonder boven wonder gelijk:

image.thumb.jpeg.ea65e56a51a1241229c462a21fb6eeed.jpeg

Ook tegen Besiktas speelden we met geluk gelijk. De laatste wedstrijd wisten we te winnen van Dinamo Minsk. We worden uiteindelijk 10de in de competitie.

image.thumb.png.af237fa4bbe6df595a0005aa7ca4beed.png

image.thumb.jpeg.cb87d04a418f0837c3ae98ff6dc57b60.jpeg

Inter wordt bijna eerste zonder puntverlies. 1 gelijkspel door en tegen ons weerhoudt hen van de volledige buit te pakken.

In de Play-Offs hebben we een geplaatste status door onze 10de plaats. We loten hier Partizan. De eerste wedstrijd is een knotsgekke welke eindigt in 3-3 (uit). Thuis maken we het wel af en wordt het niet spannend. We winnen met 4-0. image.thumb.jpeg.7316725126b44da5aaa6ee8cbb7b4f2b.jpeg

In de eerste K.O. ronde mogen we het opnemen tegen Bayern Munchen. De thuiswedstrijd weten we nog wat weerstand te bieden en blijft het bij een 0-1 verlies. Uit is het een ander verhaal. We worden compleet overlopen en gaan er met 5-0 vanaf.

image.png.bade3d37e8f4a9dbfde69f3fd2543298.png

Op de coëfficiëntenlijst is het rustig. We stijgen of zakken niet. Wel zit het achter ons kort op elkaar. image.thumb.png.616203ce139c3382e2a1b0fa57452e97.png

De TV rechten gaan ook steeds meer stijgen.

image.thumb.jpeg.825e0e2ccaa0fedd89ef080cf9c0c187.jpeg

bewerkt door wojejo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 58: De groepsfase

6b4719ba4e3f69be5c227c02ed08bd38.png

Folgore

d32aa4f5ea83d2c7a0d0a9574a8d18cd.png

Het lijkt er op dat we weer een beetje op niveau komen, alle wedstrijden werden namelijk gewonnen. Dat is wel opvallend in een zware groep als deze. Ook scoorden we er 14 en dat is toch behoorlijk aardig. Aan ons heeft het in de groepsfase in ieder geval niet gelegen

Murata

48fd3e15bf6ce23409d5298a2043ee04.png

Hoge verwachtingen van Murata daar waar ik echt dacht dat ze de betere zouden zijn van Rode Ster. Dat viel even tegen zeg. Murata verloor 2 keer van de Serviërs en dat is echt heel teleurstellend. Ze spelen wel 0-0 gelijk tegen Porto (thuis). Ik had hier echt meer verwacht

Pennarossa

0faa603d2e59cd37f7e7e573cde9e184.png

Van Pennarossa had ik niet zulke hoge verwachtingen en terecht, slechts 1 schamel puntje. Die haalden ze wel uit bij Manchester United gek genoeg. Een bonuspuntje maar ik had op iets meer gehoopt tegen Shakhtar. Maar dat Pennarossa laatste is geworden in deze groep is helemaal geen verrassing

Juvenes Dogana

6dae74aa9b8f3670d000352944f11679.png

Ook voor Juvenes Dogana maar 1 schamel puntje in de groepsfase. Die haalden ze tegen thuis tegen Dortmund. Ik had Juvenes 0 punten toebedeeld dus dat is een klein bonusje. Neemt niet weg dat dit jaar de Champions League dramatisch was. Het is dat wij wel doen wat nodig is

c6e822096470eb2b919482291d25d46e.png

Fiorentino

b60ae987039767c7c09e098e9780a696.png

Ik begin bij Fiorentino waar ik weinig vertrouwen in had. Het begon nog best aardig eigenlijk. 0-0 thuis tegen Marseille en 0-0 uit bij Sparta Praag. Daar eindigt het goede nieuws want daar bleef het bij, de rest werd allemaal verloren. Geen schande in deze groep maar de punten missen we wel

Virtus

b75b52515ab28c68da4ba3c1145a9a40.png

Dus moet Virtus het maar doen. Virtus won 2 keer. Thuis tegen Slavia Praag en thuis tegen Hibernian. Is dat voldoende om te overwinteren? Nee, dat is het niet. Op onderling resultaat leggen ze het af tegen Hibernian en ze hebben 1 punt te weinig om Slavia Praag achter zich te houden. Virtus is dus ook uitgeschakeld

c7fc76b606e57cc58c9e635a23a5cead.png

San Giovanni

3759fa90188a58d1a5dd458d5c6c2176.png

Gaat er dan echt geen enkele ploeg met ons mee naar de knock-out ronde??? Gelukkig plaatste San Giovanni zich wel maar dat was nog niet zo gemakkelijk als gedacht. San Giovanni deed wel wat het moest doen tegen Levski en Steaua (FCSB tegenwoordig), namelijk winnen. Ze verliezen echter 2 keer van PSV daar waar FCSB 2 keer gelijk speelde tegen de Eindhovenaren. De laatste wedstrijd uit bij FCSB ging dus ook nog echt ergens om. Er mocht niet verloren worden. Na 3 minuten is het 1-0 en dat is schrikken. Gelukkig kwam het goed en eindigde in 1-1. Zo gaat San Giovanni gelukkig wel met ons mee naar de knock-out fase

Coëfficiënten na groepsfase

bc017dc3e32966173f5d3c2aed809755.png

We doen het relatief helemaal niet slecht maar de andere landen onder ons hebben ons achterhaald. En dan bedoel ik ze ook allemaal. Virtueel staan we ineens 10e daar waar we 2 seizoenen geleden nog 4e waren. De vrije val is groot maar er is in dit universum dan ook wel een hele grote middenmoot waar alles dicht bij elkaar staat. We nemen deze op de kin en we gaan proberen terug te komen. Dat hebben we eerder gedaan en dat kunnen we zo weer doen.

Helaas hebben wij nog maar 2 van de 7 clubs over na de winter en dit jaar kan mij eigenlijk gestolen worden. We gaan de rest ook niet meer inhalen dus we gaan echt daadwerkelijk naar die 10e plaats. Ik zal niet liegen, dat is wel enigszins demotiverend maar des te meer reden om harder te grinden. Ik ga dan ook gelijk door naar de knock-out fase en wil dit seizoen afronden. Tenzij wij eindelijk de Champions League kunnen winnen, daar zijn wij ook wel aan toe

Knock-out rondes

San Giovanni

bfbf5275e6b802b647c8db65992afab6.png

Gelukkig wist San Giovanni zich wel te plaatsen voor de knock-out rondes. Daarin kwamen ze als eerste APOEL tegen en daarna Astana. Beide ploegen werden heel eenvoudig aan de kant gezet. En terecht, San Giovanni hoort deze eenvoudig te winnen en dat gebeurde dan ook. Dat is wel even lekker voor de coëfficiënten. In de kwartfinale speelden ze tegen Sparta Praag. Het was een close call. In Tsjechië werd het 1-1 maar in eigen huis gingen ze helaas onderuit in een gelijk opgaande wedstrijd. Jammer maar ze hebben het prima gedaan

Folgore

752776fa044350b971a1d12168e22e34.png

Wij hebben Manchester City geloot. Dat kon makkelijker maar we moeten niet klagen en gewoon winnen. Dat deden we in Engeland en heel erg overtuigend, City kreeg alle hoeken van het veld te zien. Het bleef maar bij 0-1 en dat had echt meer moeten zijn. Gelukkig werd dat niet afgestraft maar in eigen huis kwamen we niet verder dan 0-0. Wel gaan we door en dan mogen we weer naar Engeland om te gaan spelen tegen Liverpool. Liverpool geeft al veel meer weerstand zoals verwacht maar op Anfield slepen we er een 2-2 gelijkspel uit. We waren aan elkaar gewaagd, ook in San Marino. Eindelijk valt het een keer mijn kant op en zo zitten we in de halve finale. En weer mogen we naar Engeland, ditmaal naar de Spurs. We hadden het heel moeilijk in Engeland, Spurs was beter. Toch houden we stand en het blijft bij 0-0. Spurs verdiende wel iets meer, eerlijk is eerlijk. In San Marino spelen wij slecht en Spurs is hier ook beter. Ik gooide met het waterflesje en dat had het gewenst effect. 1-0 al in de 47e minuut. 10 minuten later maken we er 2-0 van en dat was misschien wat geflatteerd. Na de 2-0 kwamen we niet echt in de problemen maar ik kan echt niet zeggen dat we goed gevoetbald hebben. Wel zitten we eindelijk weer eens in de finale van de Champions League

Finale Champions League 

a95a8b6cb595aacaf8c3aef3e64128a7.png

In de finale komen we een oude bekende tegen. Het is wederom Inter dat in de finale staat. Wij hebben al wel eerder wat finales uitgevochten. Het is natuurlijk een finale die alle kanten op kan. Dat is een open deur die ik wel in durf te trappen

Competitie

Eindstand

f7f9b87f817dbc916f8aaf2d4d2e88c3.png

Dan een stukje competitie. Waarom hoor ik je denken? Maar dat zie je snel. Geen centje pijn in de competitie. Wel 1x gelijk, 1-1 tegen Tre Penne (thuis). Dat was ook meteen ons enige tegendoelpunt in het hele seizoen

Play-offs

d180e306e179981337af2f44b39b78d4.png

Maar dan.... De gevreesde play-offs. Die gaan over 1 wedstrijd en op een offday kan 1 van de andere ploegen zo van ons winnen. Cailungo bijvoorbeeld kwam 0-1 voor. Uiteindelijk winnen we makkelijk met 7-1. De score viel vooral in de tweede helft zo hoog uit. Dan komen we in de halve finale Murata tegen en Murata is sterk. Maar dat we verloren lag vooral aan ons. De kansen waren er wel maar we waren heel slordig in de afwerking. De wedstrijd gaat naar strafschoppen en die verliezen we. We verliezen maar nog erger... We spelen geen Champions League aankomend seizoen. Tenzij...

Bekerfinale

162939ee5b931f74e2c0eee19cb4d67b.png

Tot overmaat van ramp wordt ook nog eens de bekerfinale verloren van Murata! Wederom onterecht maar we scoren gewoon niet. We zijn in slechte vorm en dat uitgerekend in de laatste wedstrijden van het seizoen. Ook kennen we wat blessures maar voor een club als ons mag dat geen excuus zijn.

15f07d0fb2c80c876d4c260f17c84f39.png

Dus wordt deze ineens heel belangrijk, de strijd om de derde plaats in de competitie. Verliezen van Cosmos zou betekenen dat we in de Conference League moeten spelen. Gelukkig winnen we maar wel heel moeizaam. We komen 1-0 voor en binnen een minuut is het weer gelijk. Pas in de 85e minuut namen we afstand van Cosmos

Finale Champions League

Dan rest nog 1 ding, de Champions League finale. Gelukkig gaan we sowieso Europa League spelen maar wij willen en moeten natuurlijk naar de Champions League. Daarvoor moeten we winnen van Inter. Zo staat er behoorlijk wat op het spel in die finale, meer dan de winst. Winst = echt een must! Deze update is zo al lang genoeg. Morgen het antwoord of het is gelukt om eindelijk de Champions League weer te winnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.7fd091add25eab03c3d1cbb03e24aeb6.png

Seizoen 2037/2038

De top 15 binnen dringen is het doel. De ploegen die dit moeten gaan doen zijn Tikves, Makedonija GjP, Pobeda en ik. Als het seizoen start staan we virtueel al in deze top 15 en dit moeten wij dus gaan vasthouden.

Tikves

Instromend in de tweede voorronde van de Conference League betekent dat er 3 voorrondes overleefd moeten worden voordat de groepsfase behaald is. Domzale uit Slovakije is de eerste tegenstander. Uit wordt er met 1-0 gewonnen en thuis wordt het 1-1 en dus is Tikves een ronde door. Dan komt Maccabi Haifa uit de koker. Toch wel een tegenstander van een ander formaat. Uit weet Tikves de schade te beperken en staat er na 90 saaie minuten een1-0 op het scorebord. Er moet dus gewonnen worden thuis om door te gaan. In een zeer spectaculaire wedstrijd lukt dit helaas niet. Wonder boven wonder staat er na 90 minuten een 0-0 op het scorebord en zo is Tikves uitgeschakeld in de derde voorronde.

image.thumb.png.e1006d474875cc8cda71e2e939ca6ad7.png

Makedonija GjP

Dan Makedonija. Een team die we al vaker in Europa gezien hebben. Ook zij beginnen in de tweede voorronde en moeten dus 3 rondes overleven. In de eerste ronde wordt er met 3-1 gewonnen en wordt er 1-1 gespeeld tegen Siroki Brijeg. Voldaan aan de plicht door deze club uit te schakelen. Dan loten zij tegen Shamrock Rovers in de derde voorronde. Ook dat zou haalbaar moeten zijn, ondanks dat zij toch ieder jaar wel minimaal deze ronde behalen. Uit wordt er keurig met 0-1 gewonnen en thuis weet Shamrock niet te winnen. Het wordt 0-0 en zo is Makedonija door naar de playoffs. In de playoffs wacht FK Partizan. De Serviërs zijn uiteraard de favoriet en mogen in eigen huis beginnen. In Servië wordt het ook maar liefst 3-0 en de droom van Makedonija is wel voorbij. Wat rest is een thuis wedstrijd waarin nog een resultaat behaald kan worden. Dit doen ze ook keurig en ze winnen met 2-1. Ondanks dat ze in de 82e minuut nog 0-1 achter stonden winnen ze deze pot dus nog wel. Een goede campagne wel van Makedonija.

image.thumb.png.16da407b43d7d651a74fccd221145ff4.png

Pobeda

Pobeda is de laatste jaren een beetje in opkomst. Zij halen al 3 jaar achter elkaar Europees voetbal nu. Heel erg indrukwekkend is het nog niet geweest, maar wie weet is er wat mogelijk nu ze in de tweede voorronde van de Europa League mogen beginnen. Helaas blijkt het weer een teleurstellende te worden. Tegen Slovan Bratislava wordt er met 4-0 en 1-2 verloren en ook tegen Mlada Boleslav weten zij geen een keer te winnen. Thuis gaan ze er al met 1-4 af en uit wordt er dan nog gelijkgespeeld. Zo halen ze toch nog wat punten binnen. Wat mis ik Gostivari ineens zeg.

image.thumb.png.9b3e4870e1dc5fe11ce096ce39d33c63.png

AP Brera Strumica

Dan mijn eigen clubbie. Waar Pobeda een teleurstellende campagne had, kan je dat over die van mij ook wel stellen. Dit begint al door het feit dat ik pas instroom in de play off rondes. Zo mis ik al 4 wedstrijden die ik waarschijnlijk wel zou winnen. Dit 'kost' ons dus al twee punten. In de play off loot ik Dinamo Zagreb, wel een van de betere tegenstanders, maar dit moet gewoon te doen zijn. Dat gebeurt niet want ik speel uit met 0-0 gelijk. Dan de thuiswedstrijd. Een xG van 2.47 blijkt niet voldoende om vaker dan 1x te scoren. Zagreb weet met 2 schoten ook 2x te scoren en zo verlies ik deze ronde en stroom ik af naar de groepsfase van de Europa League.... In de groepsfase weet ik 7 van de 8 wedstrijden te winnen. Newcastle is te sterk voor ons, maar Odds, Atletico Madrid, Udinese, KA, Club Brugge, Maccabi Tel Aviv en Ferencvarosi worden verslagen. Hiermee eindig ik 4e en sla ik dus de knock out play off ronde over. In de 16e finale tref ik het niet met de loting. Atletico Madrid is namelijk de tegenstander. In Madrid kom ik met 2-0 achter vlak voor rust. Na rust wordt het 2-1 en heb ik weer perspectief. Een kwartiertje later wordt het 3-1 en moet ik toch nog wel een goaltje maken. Wanneer het 3-2 wordt heb ik er vertrouwen in. Helaas krijg ik in de 85e minuut nog een tegen goal tegen en moet ik thuis dus echt een prestatie gaan leveren. Dat doen wij ook. Wij komen snel op 1-0 voor en vlak voor rust zelfs met 2-0. Vlak na het uur komen we zelfs op 3-0 en zo zorgen wij ervoor dat er niet eens verlengd hoeft te worden. Atletico is het hier niet mee eens en scoort direct terug. Zo gaan we toch nog verlengen. Net in de verlenging kom ik weer op 4-1 voor en staan we virtueel weer in de volgende ronde. Vlak voor de rust in de verlenging komt de 4-2 weer op het scorebord te gaan. Er verandert niets meer en we moeten penalty's gaan nemen. Deze neemt Atlético helaas beter en zo vlieg ik er uit.

image.thumb.png.b39e9ced654b539055f21d25d127a8bb.png

Coëfficiententussenstand

Toch een zeer teleurstellend seizoen. De uitschakeling in de CL deed pijn, maar de kans op de Europa League leek me een mooie uitdaging. Dat ik daar ook zo snel uitvloog was een grote teleurstelling. Je kan verliezen van Atletico natuurlijk, daardoor was het vooral een klote loting. Maar wij voetballen alsnog 6.750 punten bij elkaar. Het valt me nog enigszins mee gelukkig. De vraag is echter of dit genoeg is om naar plek 15 te komen. Dat is het zeker. We eindigen zelfs op de 14e plek en daardoor krijgen wij er een extra Europese plek bij. Met plek 14 komt de kampioen in de play off ronde ingestroomd en stroomt de nummer 2 in de twee voorronde van de CL in. Dit betekent dus dat ze gegarandeerd in de play off ronde van de Conference League uit komen. Ook stroomt de nummer 3 in de derde voorronde van de Europa League in en speelt dus ook gegarandeerd play offs in de Conference League. Dit moet het uitgangspunt worden om meer stappen te maken. Hiervoor moet ik zelf wel eerst beter presteren dan dit seizoen. Plek 12 is de volgende doelstelling want dan upgradet een Conference League plek weer naar een Europa League plek. Hiervoor moeten we dit seizoen 3 punten goed maken op Roemenie en Zweden.

image.thumb.png.b5ff05872d15dca8d851688e4db00e6f.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Land: Slovenie

Club: Bravo

Seizoen: 2035/2036

Bravo

Weer een seizoen waar de teleurstelling overheerst. Nationaal ging alles weer op rolletjes uiteraard, in de CL ging het in de kwartfinale mist. We waren sterker dan Dortmund, maar uiteindelijk verloren we via penalties. xG die wedstrijd was .44 tegen 2.22, maar toch verloren we met 1-0. Tot die wedstrijd was er trouwens nog weinig aan de hand, vooral de 14-0 overwinning valt op. Ook de 7-0 in de 8e finale tegen Lille was niet verkeerd.

image.thumb.png.5b53d21c2ce42007f97f862fd49c2108.png

Wel heb ik weer de nodige financiën binnengehaald en uitgegeven aan onze competitiegenoten.

image.png.2d773c807ef34cf76e91d3108cb36e60.png

Olimpija

Ze mochten uitkomen in de groepsfase van de Champions League. Wat ik gek vond, was dat ze geen play-off hoefden te spelen, terwijl dit volgens de ranglijst wel zou moeten (?). Ze wisten helaas maar 1x te winnen, hopelijk maken ze in ieder geval financieel maar vooral qua reputatie een stap. Komend seizoen zullen ze in de play-offs van de EL uitkomen, wat misschien juist gunstig is om meer resultaten te halen.

image.thumb.png.c33cf2dc92497cd0cd956e7839a59005.png

Maribor

De ploeg blijft mij maar een beetje teleurstellen. Ze hielden het bij twee wedstrijden. De club is ook aan reputatie aan het verliezen en dat is wel killing voor deze challenge. Ze werden dit seizoen wel 2e in de competitie en mogen daarmee een poging doen in de voorronde van de CL. Wie weet zorgt dit voor het nodige effect.

image.thumb.png.40a1ed04d389049f0137d8ed7e7bf183.png

Mura

Ook Mura viel een beetje tegen. Het was geen kansloos verhaal, maar nadat ze 5 punten haalden in de eerste 4 wedstrijden, zag ik het wel goedkomen. Maar daarna werden alle wedstrijden verloren.

image.thumb.png.2f6d2268d12b3b85ac765e517f9158f2.png

Celje

De minst ervaren ploeg van de totaal 5 Sloveense clubs in Europa. Zij kwamen dan ook niet verder dan de voorrondes. Volgend seizoen worden zij ''vervangen'' door de club Koper. Die 5e club die zich kwalificeert blijft een beetje wisselend, naast de top 4 die stabiel (clubs hierboven) is.

image.thumb.png.ec7831cf0a701d2f4f0b480b6b837f2b.png

Coefficientenlijst

Ons slechtste seizoen in lange tijd, terwijl Nederland juist weer een extreem goed seizoen had. Het gat naar nummer 7 Nederland en erboven is weer behoorlijk. We moeten eigenlijk meer naar onder kijken, waar Kroatie het goed blijft doen. Hierna komt ook onze reeks van sterke seizoenen en daarmee verliezen we ook veel punten die we moeten gaan vervangen.

image.png.2f8086bd7d2ccc32a6aec98244764f4b.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-12-2023 om 15:49 zei Thomassje123:

eb3a9df162f2141ac30bebde20042bd8.png

e26ab0cbcb685228fa96116cfcfaa9c1.png

Wereld -> Transfers -> ingestroomde jeugdspelers

979ed7fb93bca497efa8e23eea880864.png

In de filter kun je landen af en aanstrepen

5cad7560044a194fe8e0816105fec20b.png

Meerdere spelers selecteren (max 50!) -> verslag -> speler scouten 1 week

Nu heb ik deze post dus ook gelezen (wist deze niet) en geprobeerd. Alleen letterlijk alle spelers buiten San Marino hebben geen interesse. Komt dit omdat ik 3 sterren ben qua reputatie (Nationaal) en daarom (nog) geen buitenlandse jeugdspelers willen komen?

Ik zit vaak nog al te stoeien met de plaatsen van Europese wedstrijden. Ik selecteer 8 nutteloze spelers die aan de eisen voldoen dat ze voor hun 21ste jaar in San Marino de jeugdopleiding hebben doorlopen.

Ik heb een selectie van ca. 20-25 (gekochte of transfer vrije) spelers die hier niet aan voldoen. Dus door selecteren op de jeugd zit er niet bij met max. 1 ster jeugdspelers. Dat de club ook niks heeft met jeugd opleiden schiet ook niet echt op denk ik.

Bij blessures e.d. wordt het snel al krap, plus spelers / talenten worden ontevreden omdat ze niet Europees geselecteerd worden. 

Iemand een idee om toch iets met jeugd / jeugd contracteren te kunnen doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei wojejo:

Nu heb ik deze post dus ook gelezen (wist deze niet) en geprobeerd. Alleen letterlijk alle spelers buiten San Marino hebben geen interesse. Komt dit omdat ik 3 sterren ben qua reputatie (Nationaal) en daarom (nog) geen buitenlandse jeugdspelers willen komen?

Ik zit vaak nog al te stoeien met de plaatsen van Europese wedstrijden. Ik selecteer 8 nutteloze spelers die aan de eisen voldoen dat ze voor hun 21ste jaar in San Marino de jeugdopleiding hebben doorlopen.

Ik heb een selectie van ca. 20-25 (gekochte of transfer vrije) spelers die hier niet aan voldoen. Dus door selecteren op de jeugd zit er niet bij met max. 1 ster jeugdspelers. Dat de club ook niks heeft met jeugd opleiden schiet ook niet echt op denk ik.

Bij blessures e.d. wordt het snel al krap, plus spelers / talenten worden ontevreden omdat ze niet Europees geselecteerd worden. 

Iemand een idee om toch iets met jeugd / jeugd contracteren te kunnen doen?

Met 3 sterren zou ik verwachten dat je nog wel wat kan halen, vooral jonger talent. Wat wil je halen? Hebben de spelers sowieso geen interesse, of staan ze er nog wel bij bij de player search en haken ze bij aanbiedingen af? In dit laatste geval gaat het dan vaker om de hoeveelheid salaris die je kan bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Met 3 sterren zou ik verwachten dat je nog wel wat kan halen, vooral jonger talent. Wat wil je halen? Hebben de spelers sowieso geen interesse, of staan ze er nog wel bij bij de player search en haken ze bij aanbiedingen af? In dit laatste geval gaat het dan vaker om de hoeveelheid salaris die je kan bieden.

Als ik ze na het scouten een contract wil aanbieden hebben ze al geen interesse om te praten helaas. Of mogelijk dat de competitie nog te ''laag'' is? (rondom plek 40, dus niet echt populair)

Ik ben wel van 2,5 sterren naar 3 sterren gegaan (bij 3 sterren nog niet geprobeerd zag ik). Lijkt mij sterk dat die halve ster er invloed op zou hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wojejo Ik denk dat het een kwestie is van aftasten vanuit welke landen je wel spelers kunt krijgen

Als je 50 spelers een contract aanbiedt en er maar 5 spelers komen heb je toch 5 spelers binnen. Welke landen bekijk je? Spelers uit bijvoorbeeld Japan of Australië of iets dergelijks zullen niet snel komen, dan moet je het meer zoeken in de richting van bijvoorbeeld de wat mindere landen in Afrika. Denk dat het wel met reputatie te maken heeft

Ik zou hier mee beginnen:

Ga naar de -18 of -19 van de nationale landen

5164b402540e2572346cb806b4c88826.png

Alles selecteren en spelers 1 week scouten bij meerdere nationale jeugd teams. Wellicht dat je via die manier grote talenten vind die je kunt kopen, ik neem aan dat je Europees speelt en dus wel wat te besteden hebt?

Mocht je tijd hebben zou je deze ook kunnen bekijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Champions League finale

4dfab10d2395166301eaaf5bf7d9996a.png

Er hangt nogal wat af van deze finale en daarom krijgt deze een aparte update. Wij moeten deze finale winnen om aankomend seizoen ook in de Champions Leauge te spelen. Winnen we niet moeten we naar de Europa League. Het was wel echt een finale, saai. Nee, deze was echt niet voor de geschiedenisboeken. Ergens was het ook wel te verwachten, beide team kunnen goed verdedigen. Toch kreeg Inter al heel snel een grote kans om op 1-0 te komen en ik voelde de bui in onze huidige vorm al hangen. Gelukkig pakte Nijholt - onze keeper - hem. Verder eigenlijk weinig hoogtepunten, vooral speldenprikjes. Naarmate de wedstrijd vordert nemen beide teams natuurlijk veel minder risico en daar wordt een wedstrijd niet leuker van. Het bleef dan ook bij 0-0, na 90 minuten en ook na 120 minuten. Strafschoppen moeten dus de winnaar brengen

Strafschoppen

9c3964dd5c19d191523e3065e77e909c.png

Ja, victorie! Eindelijk is de Champions League weer de onze en wat een moment om dit te doen. De laatste keer was alweer 7 seizoenen geleden. Het werd dus weer tijd. Nu spelen we volgend seizoen ook in de Champions League en dat maakt deze overwinning alleen maar lekkerder. Onze Europa League ticket gaat naar de Champions League, onze Europa League plek vervalt trouwens. 2 clubs in de groepsfase van de Champions League, 1 in de voorronde. En 2 clubs in de voorronde van de Conference League aankomend seizoen

Toekomst

Maar terug naar de realiteit, we staan 10e op de coëfficiëntenlijst terwijl we 2 seizoenen geleden nog 4e stonden. Dat is een flinke drop down. Dat is heel vervelend en wellicht ook een beetje demotiverend. Maar is er nog wel perspectief eigenlijk? Het antwoord: Jazeker!

Murata

7a9cb1b48951842dc8e6ab1d489d05fd.png

San Giovanni

f9414a080f778f7648a7e5f81e7ec6b7.png

Tre Penne

a84f52e166acda86628ac643ea7a240c.png

Kijk maar eens naar de bovenstaande teams en hoe goed ze zijn. Niet vergeten, de spelers worden tegenover mijn eigen spelers gewogen. De spelers die net de Champions League gewonnen hebben. De andere 3 clubs zijn heel goed, sowieso beter dan 5 jaar geleden toen we ook in deze situatie zaten. Er is dus nog zeker geen reden tot paniek. Integendeel, ik denk dat het beste nog moet komen. We zullen de komende seizoenen weer moeten klimmen en minder clubs in Europa is een voordeel. Deze 3 clubs kunnen ver komen en als wij met zijn allen de punten moeten delen door 5 in plaats van 7 maakt dat een wereld van verschil. Er is dus alles nog om voor te spelen en ik verwacht over 3 tot 5 jaar weer mee te doen om de vierde plek. Misschien de 3e plaats? Laten we gaan duimen We zijn in ieder geval nog lang niet uitgespeeld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Thomassje123:

@wojejo Ik denk dat het een kwestie is van aftasten vanuit welke landen je wel spelers kunt krijgen

Als je 50 spelers een contract aanbiedt en er maar 5 spelers komen heb je toch 5 spelers binnen. Welke landen bekijk je? Spelers uit bijvoorbeeld Japan of Australië of iets dergelijks zullen niet snel komen, dan moet je het meer zoeken in de richting van bijvoorbeeld de wat mindere landen in Afrika. Denk dat het wel met reputatie te maken heeft

Ik zou hier mee beginnen:

Ga naar de -18 of -19 van de nationale landen

5164b402540e2572346cb806b4c88826.png

Alles selecteren en spelers 1 week scouten bij meerdere nationale jeugd teams. Wellicht dat je via die manier grote talenten vind die je kunt kopen, ik neem aan dat je Europees speelt en dus wel wat te besteden hebt?

Mocht je tijd hebben zou je deze ook kunnen bekijken

Klopt, San Marino inderdaad. 28 miljoen transferbudget dus daar moet het niet aan liggen.

Ik ga de video vanavond even kijken!

Als ik dit probeer via de jeugdinstroom (misschien verkeerd voorbeeld, maar met Europese clubs heb ik hetzelfde) krijg ik dit: 

image.thumb.jpeg.6a38efb5c83091fdc66f8935ca7addaf.jpeg

image.thumb.jpeg.81ac45f2530166db666758fa6fc65149.jpeg

En via regulier scouten:

image.thumb.jpeg.545469d9e919210476125e4d826bd5a8.jpeg

image.thumb.jpeg.219660b7b0099cc0093253926be66956.jpeg

Dit is ook met Europese spelers. 

Als ik dan los hiervan ga kijken bij scouting en binnen scoutgebied:

interesse in transfer: 

image.thumb.jpeg.f33365707b1464abc9f840dc157b9fdb.jpeg

Geen interesse in transfer (zijn er ook maar 83 terwijl ik er 100den heb gescout, los van dat het geen hoge scores zijn):

image.thumb.jpeg.9c951dedcfe0de339718f720b99d904d.jpeg

Mijn club is ook bijna anti jeugd, alle verbeteringen worden afgewezen:

image.jpeg.3e52ba000113ec6512995475379ca892.jpeg

bewerkt door wojejo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, volg de novelle van Thomas met folgore al een langere tijd en die wees mij ook op deze topic, door zijn verhaal ben ik zelf ook een tijdje geleden begonnen met deze challenge, super snel ga ik niet, zit nu begin 9e seizoen met tre penne. 
zal ook niet zoveel plaatsen als dat jullie doen met de nodige verhalen en gebeurtenissen. Vind het wel leuk om te lezen hoe divers het bij iedereen gaat, ik heb bijvoorbeeld nog nooit de champions leauge groepsfase gehaald, wel de kwartfinale van de Europa leauge vorig seizoen. Ook alle financiën die jullie hebben heb ik bij lange na niet. Wel elk seizoen met overmacht kampioen en beker. Volg al jullie seizoenen met veel interesse en hoop dat als ik vragen heb ik dit bij jullie kwijt kan, en leuke gebeurtenissen zal ik wel mededelen. En als jullie vragen hebben, stel ze😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei wojejo:

Klopt, San Marino inderdaad. 28 miljoen transferbudget dus daar moet het niet aan liggen.

Ik ga de video vanavond even kijken!

Als ik dit probeer via de jeugdinstroom (misschien verkeerd voorbeeld, maar met Europese clubs heb ik hetzelfde) krijg ik dit: 

image.thumb.jpeg.6a38efb5c83091fdc66f8935ca7addaf.jpeg

image.thumb.jpeg.81ac45f2530166db666758fa6fc65149.jpeg

En via regulier scouten:

image.thumb.jpeg.545469d9e919210476125e4d826bd5a8.jpeg

image.thumb.jpeg.219660b7b0099cc0093253926be66956.jpeg

Dit is ook met Europese spelers. 

Als ik dan los hiervan ga kijken bij scouting en binnen scoutgebied:

interesse in transfer: 

image.thumb.jpeg.f33365707b1464abc9f840dc157b9fdb.jpeg

Geen interesse in transfer (zijn er ook maar 83 terwijl ik er 100den heb gescout, los van dat het geen hoge scores zijn):

image.thumb.jpeg.9c951dedcfe0de339718f720b99d904d.jpeg

Mijn club is ook bijna anti jeugd, alle verbeteringen worden afgewezen:

image.jpeg.3e52ba000113ec6512995475379ca892.jpeg

Is voor mij heel lang geleden dat ik in die situatie heb gezeten. Tegenwoordig heb ik 27 scouts en is het dus via de ingestroomde jeugdspelers pagina gewoon massa scouten

Het lijkt leeftijdsgebonden dan. Ik denk dat je je moet gaan richten op 17 of 18 jarigen en hopen dat ze nog net home grown kunnen worden

Ik zou elk jaar elke -19 team van de nationale teams langsgaan. Gewoon alles selecteren en dan scouten voor 1 week. Je bent nog niet groot genoeg om het via de transfers -> jeugdinstroom te doen. Je reputatie moet waarschijnlijk eerst verbeteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 en 16 jarige willen vaak niet komen, omdat het lang duurt voordat ze mogen komen. Als een van de grootste clubs ter wereld heb ik daar ook nog steeds last van. Zelfs sommige spelers die net 17 zijn geworden, willen niet komen om die reden. Dat wordt dan vaak ook wel vermeld als je de zaakwaarnemer vraagt. 

18 jarige die bij je club komen en die je niet uitleent, zullen home grown worden. Spelers mogen sowieso pas komen als ze 18 zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei MisterX:

15 en 16 jarige willen vaak niet komen, omdat het lang duurt voordat ze mogen komen. Als een van de grootste clubs ter wereld heb ik daar ook nog steeds last van. Zelfs sommige spelers die net 17 zijn geworden, willen niet komen om die reden. Dat wordt dan vaak ook wel vermeld als je de zaakwaarnemer vraagt. 

Wat bij 17 jarigen vaak wel werkt is om een huurvoorstel te doen en daar een optie tot koop in te zetten. In een verhuur hebben ze vaak wel interesse en zodra je ze gehuurd hebt, kan je vaak vrijwel direct de optie tot koop activeren en dan hebben ze ineens wel interesse. Werkt dit niet direct doe je het later in het seizoen nog een keer en dan willen ze vaak wel. 

Ik moet zelf namelijk elke wedstrijd een -21 jarige die opgeleid is in Noord-Macedonië opstellen en met deze manier kan ik er dus voor zorgen dat ze op hun 20ste al home grown zijn en heb ik daar dus een jaartje winst mee. Maakt het namelijk een stuk makkelijker om iedereen tevreden te houden als ik gewoon met 11 spelers naar keuze in de basis kan spelen en ik niet al 1 positie moet opofferen voor een Macedonische -21 speler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sowieso geen problemen met home grown regels op dit moment. Ook niet in de CL. Het zou me niets verbazen als ik dit seizoen 20 home grown spelers voor de CL ga registreren. De meeste home grown bij de club, of andere home grown in het land.

Ik denk dat alleen mijn keepers en een enkele andere speler geen home grown status heeft in mijn eerste team. Een aantal jaar geleden was mijn eerste team nog onder de 21 jaar en speelde ze al een paar jaar bij de club. Toen hoefde ik die dus allemaal niet te registreren en bestand op papier mijn selectie uit vooral oudere spelers uit mijn tweede elftal die het nooit gingen redden en 18 jarige talenten die net kwamen kijken. De rest was namelijk al automatisch speelgerechtigd, want onder 21 jaar en minstens 2 jaar bij de club. Zelfs in de CL kon ik dus eigenlijk opstellen wie ik wilde daardoor :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MisterX:

Ik heb sowieso geen problemen met home grown regels op dit moment. Ook niet in de CL. Het zou me niets verbazen als ik dit seizoen 20 home grown spelers voor de CL ga registreren. De meeste home grown bij de club, of andere home grown in het land

Maar dan is het alsnog een manier om de spelers wel op hun 17e al binnen te halen ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bas huijsmans:

Wat bij 17 jarigen vaak wel werkt is om een huurvoorstel te doen en daar een optie tot koop in te zetten. In een verhuur hebben ze vaak wel interesse en zodra je ze gehuurd hebt, kan je vaak vrijwel direct de optie tot koop activeren en dan hebben ze ineens wel interesse. Werkt dit niet direct doe je het later in het seizoen nog een keer en dan willen ze vaak wel. 

Ik moet zelf namelijk elke wedstrijd een -21 jarige die opgeleid is in Noord-Macedonië opstellen en met deze manier kan ik er dus voor zorgen dat ze op hun 20ste al home grown zijn en heb ik daar dus een jaartje winst mee. Maakt het namelijk een stuk makkelijker om iedereen tevreden te houden als ik gewoon met 11 spelers naar keuze in de basis kan spelen en ik niet al 1 positie moet opofferen voor een Macedonische -21 speler.

Tering, hier heb ik geen moment aan gedacht eigenlijk...

Handig om te onthouden als ik ga beginnen in Malta

Link naar opmerking
Deel via andere websites