bas huijsmans Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 16 minuten geleden zei MisterX: Is die skin een grote cheat code ofzo? Je kunt er alles mee zien Ik had wel het idee dat je vroeger wel dit soort info allemaal in de base skin kon zien. Geen idee wat je er allemaal mee kan zien. Gebruik hem eigenlijk alleen omdat ik hem al jaren gebruik en hij niet heel erg veel veranderd. Vooral de dingen die je kan zien tijdens een wedstrijd qua statistieken etc. vind ik chill. Daarnaast ziet die er ook gewoon strak uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 (bewerkt) Alle andere clubs hebben de voorrondes niet overleeft en dan krijg ik deze helse loting voor mijn kiezen. Ik denk dat ik dit jaar maar uit moet gaan van geen punten in de CL... Alleen maar clubs uit de top 5 competities... Frankrijk, Spanje, Engeland, Italië en Duitsland... 29 december 2023 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 Seizoen 2030/2031 Daar zijn we weer met nog een afgerond seizoen. Vorig jaar eindigden we op plek 26 op de ranglijst. Er verdween een jaar van 4.500 punten dus wij konden een sprongetje maken qua punten als we een goed seizoen draaiden. Een sprongetje op de ranglijst kon alleen als we een super seizoen draaiden. Een seizoen zoals vorig jaar is daarvoor nodig, maar dat was in de Europa League. Ik speel liever Champions League zodat ik mijn reputatie omhoog kan krijgen en dan duurt alles maar ietsjes langer. Samen met mij gingen nummer 4 Makedonija GjP, nummer 3 Struga en nummer 2 Skhupi Europa in. Eerste twee in de tweede voorronde van de Conference League en de laatste in de eerste voorronde van de Europa League. Makedonija GjP In het eerste seizoen startte zij ook in Europa. Dus sinds ik deze save speel zijn zij niet op Europese plaatsen geëindigd. Toch wel zonde dacht ik in eerste instantie en na een 2-1 nederlaag bij Zeleznicar was deze gedachte niet veranderd. Toch wisten ze thuis met 2-1 te winnen en gingen ze zelfs door na penalty's. Een welkome verrassing. Hierna lootten zij Apollon Limassol en dit was dan toch wel het eindstation. Ten minste dat dacht ik. Uit speelden zij 1-1 en thuis wisten ze al helemaal te verrassen door met 3-2 te winnen. Hier was wel verlenging voor nodig, maar ze flikken het toch maar. Overigens werd er in deze verlenging 3x gescoord. Spectaculair was het dus zeker. Makedonija GjP was dus nog 1 tweeluik verwijderd van de groepsfase van de Conference League. In deze ronde moest er afgerekend worden met OB. In Denemarken werd het 3-1 en dit was dus wel het moment dat ik niet meer in een stunt geloofde. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat dat ze mij zouden verrassen. Dat doen ze dan ook weer omdat ze met 2-0 voor komen en dus een verlenging af zouden dwingen. Dan krijgen ze rood en een tegengoal en is het dus echt wel einde oefening. Maar nee hoor in de 82e minuut scoren ze de 3-1 en gaan we verlengen. Helaas krijgen ze hier een tegengoal waar ze niet meer overheen komen en worden ze dus uitgeschakeld in de playoff ronde van de Conference League. Een puike campagne. Struga Nou als de nummer 4 al zo weet te verrassen dan zou het voor ervaren rot Struga een stuk makkelijker moeten gaan. Dit is niet het geval. Zij mogen in de tweede voorronde aantreden tegen Hammarby. Vorig seizoen rekende ik met hun af in de Playoff ronde van de Europa League en vond ik het een redelijke tegenstander, ondanks dat ik er vrij makkelijk mee afrekende. Voor Struga was dit Hammerby dan ook een maatje te groot. Er werd twee keer met 2-0 verloren en Struga speelt dus geen enkel punt bij elkaar. Een matige campagne Skhupi Dan de andere ervaren rot in de Europese voorrondes: Skhupi. In de eerste voorronde van de Europa League treffen zij Ujpest uit Hongarije. Als we wat willen bereiken op de coëfficiëntenranglijst dan moeten de andere teams uit Noord-Macedonië een keertje met dit soort tegenstanders af kunnen rekenen. Het perspectief na de eerste wedstrijd is niet denderend aangezien er met 2-0 verloren wordt in Hongarije. Thuis winnen ze nog wel met 2-1 nadat ze al vroeg met 0-1 achter kwamen. Laten we dan maar blij zijn met een overwinning. In de tweede voorronde van de Conference League wacht vervolgens AC Oulu uit Finland. Stugge tegenstanders aangezien zij midden in het seizoen zitten en dus ingespeeld zijn op elkaar. In twee gelijkopgaande wedstrijden wordt het dan ook twee keer 1-1. Als er dan in de verlenging de 2-1 gemaakt wordt door Skhupi lijkt de buit binnen, maar Oulu doet nog wat terug waardoor er strafschoppen genomen gaan worden. Hierin is Skhupi gelukkig de betere en stoten zij door naar de derde voorronde. Hierin loten ze zeer ongelukkig aangezien Anderlecht uit de koker komt. Toch wordt er thuis met 2-0 gewonnen en is er kans om door te gaan. Anderlecht komt in de terugwedstrijd wel opdagen en vagen ze Skhupi met 5-1 op. Met 2 overwinning en 2 gelijke spelen voetballen ze toch wat punten bij elkaar. Een redelijke campagne. AP Brera Strumica Dan wij, inmiddels toch wel de ultieme grootmacht in het Noord-Macedonische voetbal. Nog steeds starten wij in de eerste voorronde van de Champions League. Hierin winnen wij met 9-1 en 7-0 van Trepca '89 uit Kosovo. 10 goals van Sotiris Sotiropoulos dragen hier flink bij aan haha. Podbrezova uit Tsjechië wordt twee keer met 4-0 verslagen en dan wacht de eerste echte uitdaging: Rode Ster. Uit zijn wij veel sterker maar winnen we slechts 2-3. Thuis komen wij tot een Xg van 1.83 in de reguliere speeltijd, bijgedragen door een rode kaart van Rode Ster in de 35e minuut, maar scoren we niet. Met de eerste kans van Rode Ster doen zij dat wel in de 88e minuut. Verlengen dus... Hierin scoren wij gelukkig wel in de 106e minuut en gaan wij toch door. Dan wacht in de Playoff ronde Shakhtar. De Oekrainers zijn we al vaker tegen gekomen. Een keer zijn we na penalty's uitgeschakeld en een keer speelden we gelijk in de groepsfase van de Champions League. Dit jaar winnen wij thuis al met 5-0 en lijken wij toch echt stappen gezet te hebben. Uit rouleer ik een beetje en spelen wij 0-0. Hier laten wij toch wel 1 coefficientpunt liggen eigenlijk, maar die 0.250 punten zal de save niet echt drastisch veranderen denk ik. In de groepsfase doen wij het al een stuk beter dan de voorgaande keren dat ik in de Champions League speelde. Qua loting zit het ook mee met AEK en Dinamo Zagreb. We verliezen wel met 3-1 van Brighton in de openingswedstrijd. Dit doen zij met een xG van 0.84. Uiterst effectief zijn die Engelse ploegen altijd. We spelen hierna wel 1-1 bij Napoli. Thuis tegen Arsenal blijken zijn nog wel een maatje te groot, maar weten wij de schade te beperken tot een 0-1 nederlaag. In wederom een uitwedstrijd verliezen wij met 2-1 van Dortmund nadat wij na 10 minuten al met 2-0 achter staan. We weten wel te winnen van AEK en hoe. Met maar liefst 5-0 sturen wij de Grieken weer naar huis. Helaas komen wij thuis niet verder dan 0-0 tegen Dinamo Zagreb. Wij zijn wel duidelijk de betere ploeg dus dat geeft wel weer vertrouwen. In de laatste twee wedstrijden spelen wij uit bij Barcelona en thuis tegen Bayern. Mochten wij weten te stunten door een overwinning te boeken in een van deze twee potjes dan maken wij een reëele kans op de play-off ronde. Dit gebeurd helaas niet en we verliezen met 2-0 en 0-1 van deze twee grootmachten. Wat vooral heel positief is uit deze campagne is dat ik nergens echt weg gespeeld ben en er altijd nog wel een kleine kans op een resultaatje was. Hadden we 3 punten meer gehaald dan waren we inderdaad ook zeker geweest van de play-off ronde. Dit zit er echt aan te komen. Coëfficiëntenranglijst Vorig jaar eindigden wij met Noord-Macedonië op de 26e plek na een goede Europa League campagne van mij. Zoals jullie weten heb ik dit jaar weer Champions League gespeeld en dit kost gewoon wat puntjes. Toch voetballen wij 5.375 punten bij elkaar ten opzicht van een jaar van 4.500 punten. Wij stijgen dus wat puntjes. Veel plekken stijgen wij niet want we vinden onszelf terug op de 25e plek aan het einde van het seizoen. We stonden virtueel een tijdje op de 23e plek, maar Slovenië en Roemenië hebben ons toch nog weten te passeren. Virtueel zijn wij de Slovenen nu wel weer voorbij, maar met een jaar van 5.750 dat bij ons verdwijnt moeten wij flink aan de bak om de sprong naar boven te gaan maken. Europese deelnemers Noord-Macedonië Ook dit jaar gaan er weer 4 teams Europa in, in dezelfde verdeling als de afgelopen jaren. Echter eindigt Struga 4e en Makedonija GjP op de derde plek. Skhupi wordt wederom 2e en gaat dus de voorrondes van de Europa League in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 (bewerkt) Is Roemenië een leuk land voor deze uitdaging te doen? Ik ben een nieuwe game met Universitea Craiova begonnen naast mijn novelle omdat ik anders te ver vooruit ga lopen en zoek iets leuks om te doen binnen die save. Zijn er ook dingen waar ik echt rekening mee moet houden dan? of tips? 29 december 2023 bewerkt door Lensherr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 14 minuten geleden zei Lensherr: Is Roemenië een leuk land voor deze uitdaging te doen? Ik ben een nieuwe game met Universitea Craiova begonnen naast mijn novelle omdat ik anders te ver vooruit ga lopen en zoek iets leuks om te doen binnen die save. Zijn er ook dingen waar ik echt rekening mee moet houden dan? of tips? Ieder land kan. Landen met minder strikte regels zijn wel makkelijker. Ik ken de regels van Roemenië niet, maar als je daar bijvoorbeeld 10 Roemenen op moet stellen, dan is het een stuk lastiger dan als er geen beperkingen zijn. Eén tip die ik je mee wilt geven: Je wilt uiteindelijk niet als enige een topclub worden. Eigenlijk wil je dat de hele divisie beter wordt. Zoiets gaat het snelst als je de andere clubs daarin mee kunt nemen. Het liefst via wat huurspelers die je verhuurd. Mij lukt dat echter nog maar met mate. De meeste clubs zijn nog niet echt geïnteresseerd in mijn spelers. Op dit moment heb ik er maar 10 ofzo verhuurd aan binnenlandse clubs. Ik heb ook heel wat financiële middelen naar de clubs gestuurd door slechte spelers voor veel te veel te kopen. Daardoor zijn ze in ieder geval financieel gezond en is dat geen bottleneck voor ze. Het is dus niet alleen zelf beter worden, maar dus ook zorg dragen voor de rest. Dat komt vooral omdat je in je eentje misschien er een top 10 competitie van kan maken qua punten, maar voor dat laatste beetje heb je ook de overige clubs nodig. Dat stuk moet je niet over het hoofd zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 26 minuten geleden zei Lensherr: Is Roemenië een leuk land voor deze uitdaging te doen? Ik ben een nieuwe game met Universitea Craiova begonnen naast mijn novelle omdat ik anders te ver vooruit ga lopen en zoek iets leuks om te doen binnen die save. Zijn er ook dingen waar ik echt rekening mee moet houden dan? of tips? Moet zeker wel een haalbare optie zijn. Volgens mij heb je inderdaad wel wat restricties met het aantal jonge Roemeniers die je in je selectie met hebben. Maar de jeugd in Roemenie is wel redelijk geloof ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 Land: Slovenie Club: Bravo Seizoen: 2026/2027 Nationaal ging alles weer prima en weer een stuk beter. We hebben de 100-punten grens gehaald. Het Europese seizoen is natuurlijk veel interessanter. Die ging eigenlijk ook heel goed. Nadat we meerdere versterkingen wisten aan te trekken, konden we iets meer tegenstand bieden. De kwalificatie ging redelijk soeper en de competitiefase van de CL ging met hangen en wurgen, maar alleen de thuiswedstrijd tegen Real Madrid was eigenlijk redelijk kansloos. In de KO-fase was Atletico Madrid gewoon sterker, ook al wisten zij en wij weinig kansen te creeeren. Ook onze competitiegenoot Maribor wisten wat extra punten binnen te slepen, ze haalden net niet de KO-fase van de Conference League. Mura en Domzale wisten niet verder te komen dan de voorrondes. Door de goede resultaten gaat Slovenie van de 23e naar de 18e plek stijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 10 uur geleden zei MisterX: Ik heb je cheat-skin () ook even gedownload. De meeste clubs hebben meerdere miljoenen op de bank staan. En ze krijgen er nog eens 30 mln. bij (de ene iets meer dan de ander). Dus financieel zouden ze best kunnen investeren in betere spelers. De meeste transfers zijn nog steeds free transfers, terwijl meerdere clubs al miljoenen transferbudget hebben... Ik denk dat San Marino Academy de hoogste geschatte waarde heeft (16 mln) en dat Tre Penne daarna volgt met 11,75 mln. Beiden hebben ook al eens de groepsfase van de Conference League behaald. Dan negeer ik wel even mijn eigen club, want die steekt er natuurlijk met kop en schouders boven uit... Dat doen ze dus niet omdat hun reputatie te laag is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 6 uur geleden zei Thomassje123: Dat doen ze dus niet omdat hun reputatie te laag is Dan stoppen ze het geld hopelijk in faciliteiten etc..ik zie al dat sommige bezig zijn met een groter stadion. Daar hebben ze op lange termijn ook wel profijt van. Geld is in het hele proces geen bottleneck. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 We zijn op de goede weg. Probeer steeds wonderkids van de NXT lijst te kopen maar die wijzen steeds af. Blijf net zo lang proberen totdat het lukt en dan zal het vast hard gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 (bewerkt) Heerlijke matchday 4 van de 5 clubs in de groepsfase en alle 4 gewonnen deze speelronde EDIT: Ook nog eens allemaal uitwedstrijden 30 december 2023 bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 27 minuten geleden zei sennid: Probeer steeds wonderkids van de NXT lijst te kopen maar die wijzen steeds af. Blijf net zo lang proberen totdat het lukt en dan zal het vast hard gaan. Dan ben je eigenlijk al te laat en betaal je de hoofdprijs. Eigenlijk moet je die lijst voor zijn en hoop je dat ze later op die lijst komen te staan. Dat is mijn doel met het aantrekken van jong talent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Wereld -> Transfers -> ingestroomde jeugdspelers In de filter kun je landen af en aanstrepen Meerdere spelers selecteren (max 50!) -> verslag -> speler scouten 1 week Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Ben ook constant bezig met talentjes aantrekken. Ene keer wil het redelijk makkelijk, maar veel weigeren ook. Zelfs als ze geïnteresseerd zijn in een transfer. En krijg hier ook een nieuw stadion voor 6700 man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Op 29-12-2023 om 16:03 zei MisterX: Alle andere clubs hebben de voorrondes niet overleeft en dan krijg ik deze helse loting voor mijn kiezen. Ik denk dat ik dit jaar maar uit moet gaan van geen punten in de CL... Alleen maar clubs uit de top 5 competities... Frankrijk, Spanje, Engeland, Italië en Duitsland... Ondanks deze tegenstanders wisten we ons toch weer te kwalificeren voor de play-offs... Real Sociedad, Monaco en Berlin werden terecht verslagen. Tegen Villarreal speelde we terecht gelijk en bij PSG wisten we een punt te stelen (want PSG verdiende een overwinning). Daarentegen werden we ge-FM'd tegen Marseille. Die hadden we eigenlijk moeten winnen. In de play-offs mochten we opnieuw tegen Inter. In eigen huis werden we ge-FM'd en dat konden we uit niet meer recht zetten. We begonnen het seizoen als 16e. Ik vermoed dat alle landen om ons heen wel uitgespeeld zijn. Ik heb dat niet gecheckt. Dat zou betekenen dat we volgend jaar naar plek 14 stijgen. En daardoor zullen we volgend jaar gaan strijden om 5 Europese tickets. Ik verwacht eerlijk gezegd dat we de komende tijd dus weer wat gaan zakken. Want als ik de enige blijf van 5 clubs die punten pakt, dan gaat dat hem niet worden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Seizoen 51: De voorrondes Folgore & Juvenes Dogana Ik begin deze update bij onszelf en Juvenes Dogana. Daarmee ben ik snel klaar. We spelen beiden namelijk geen voorronde en gaan meteen door naar de Champions League groepsfase Virtus Virtus moest wel voorrondes gaan spelen. Dat is opzich niet erg, ze zijn nog niet klaar voor de Champions League. Toch had ik tegen Rangers wel op iets meer gehoopt. In eigen huis bleven ze steken op 1-1. In Schotland ging Virtus onderuit en ze waren meteen klaar. Virtus gaat naar de Europa League en eerlijk gezegd heb ik ze ook liever daar dan in de Champions League Murata Met Murata ben ik ook wel snel klaar. Ook zij spelen geen voorrondes. Murata stroomt meteen in de groepsfase van de Europa League in Tre Fiori Maar nu het belangrijkste, de voorrondes van de Conference League. Dit maakt of breekt het seizoen. We hebben daar nu 2 clubs in, als die zich beiden kwalificeren voor de groepsfase dan kunnen we echt grootse stappen maken. Te beginnen bij Tre Fiori. Tre Fiori heeft wel vaker furore gemaakt in Europa en ze speelden tegen Banik Ostrava. Dit zijn tegenstanders die onze landgenoten kunnen en misschien wel kunnen en moeten verslaan. Dat gebeurde ook en ook nog eens vrij eenvoudig. Dat is al 1 club in de Conference League San Giovanni Als laatste kijken wij naar San Giovanni. San Giovanni heeft de finale van de Conference League wel eens gehaald. De verwachtingen waren dus erg hoog. Niet onterecht want San Giovanni ging freewheelend de voorrondes door. Alles werd gewonnen. Daar mee hebben we nu 6 clubs in Europa. 2 in de Champions League, 2 in de Europa League en 2 in de Conference League, mooi verdeeld zo. Tijd om veel punten te pakken dit jaar!! Lotingen Wij zelf hebben heel gunstig geloot. In de Champions League mag je nooit zeggen dat het een makkie is maar dit komt er wel dicht in de buurt. Je mag van ons verwachten dat we groepswinnaar worden. Misschien mag je zelfs 18 uit 6 verwachten voor ons. Juvenes Dogana staat in een fraai rijtje maar eigenlijk lijkt het voor ze wel kansloos. Barcelona en Dortmund zouden normaal gesproken makkelijk moeten winnen van Juvenes. Dan zal Juvenes het moeten doen tegen Celtic, hopelijk kunnen ze 3e worden maar ik heb er een hard hoofd in 2 clubs in de Europa League dus. Ik begin bij Virtus. Virtus heeft zwaar geloot, het zijn alle 3 moeilijke clubs. Vooral Benfica en AS Monaco maar Slavia Praag schat ik ook wat hoger in dan Virtus. Hopelijk kan Virtus verrassen, alles wat ze mee pakken is meegenomen. Murata heeft het wel een heel stuk beter getroffen. Niet met Chelsea uiteraard maar loten tegen Antwerp en Shamrock Rovers, dat kon zeker slechter in de Europa League. Laten we hopen dat ze in ieder geval 3e kunnen worden Is het te zien dat dit de Conference League is? Ik denk het wel. Als je kijkt naar de tegenstanders verwacht ik dat zowel Tre Fiori als San Giovanni veel punten gaan pakken. Beide teams hebben een groep waarin ze in ieder geval door moeten. Hopelijk kunnen ze doen wat ze moeten doen. Als ze allebei door gaan kunnen we wel eens een geweldig jaar tegemoet gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Mooie update Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Nog een vraag. Mag je ook de nationale ploeg aan het begin van het spel al managen voor deze challenge? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 (bewerkt) 49 minuten geleden zei Lensherr: Nog een vraag. Mag je ook de nationale ploeg aan het begin van het spel al managen voor deze challenge? Ja hoor, dat mag. Hier is het 8e seizoen afgelopen. Nationaal een perfect seizoen. Triple is weer binnen. Competitie voor het eerst ongeslagen. Alle tegen de bovenste teams kan het nog spannend worden. De rest rol ik redelijk met gemak op. Meerdere keren meer dan 10 keer gescoord in een wedstrijd... Ik merk wel dat de competitie steeds verder aan het uitrekken is. Onderaan hebben de teams steeds meer moeite om nog eens punten te pakken. En bovenaan wordt er op los gescoord. Zelfs de nummer 2 wist ondertussen 100 keer te scoren en 80 punten te halen. Ik kwam ook nog deze tegen: En dat met een stadion van 350 mensen... Het hogere gemiddelde komt puur en alleen door CL wedstrijden die we in het nationale stadion spelen. En die krijgen we uitverkocht. Gelukkig wordt het stadion binnenkort wel verbouwd en gaan we naar de 550 plekken Het bestuur ziet niet in dat een eigen groter stadion misschien een betere oplossing is... Ik mag eindelijk weer eens mijn jeugdcomplex uitbreiden. Dat werd tijd. Die staat nog steeds op 8/20. Alle andere faciliteiten zitten al een paar jaar op het maximum... En mijn reputatie gaat ondertussen naar 1,5 ster. De rest zit echter nog op 0,5 ster en groeit nog niet echt hard mee. Edit: Er gaat dus ook nog eens een streep door de uitbreiding van het stadion Nou ja, misschien biedt dat juist de kans om wel een nieuw stadion aan te vragen... 30 december 2023 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Ik heb geen zin om te wachten en plaats deze update nu al gewoon Seizoen 51: De groepsfase Folgore Ik zei het al in de vorige update, misschien mag je van ons wel verwachten dat we 18 punten pakken in deze groep. Dat is dan ook exact wat we gedaan hebben. Zeer overtuigend en zonder tegendoelpunten. Zo hebben wij het maximale aantal punten gepakt tot dusver in Europa Juvenes Dogana Wat ik zei over de groep van Juvenes Dogana klopte ook, dit was echt te hoog gegrepen voor ze. Het begon al met een thuisnederlaag tegen Celtic. In de laatste wedstrijd in Celtic wordt er wel gewonnen. Die wedstrijd ging al nergens om maar het is voor de coëfficiënten is het wel even lekker om op de valreep toch nog 0,333 punt de pakken Virtus Van Virtus had ik erg lage verwachtingen. Niet dat Virtus nou echt zo slecht is maar omdat de andere clubs gewoon een stuk beter zijn. En zo geschiedde het ook. Na 4 wedstrijden 0 punten en zo goed als uitgeschakeld. In de 5e wedstrijd wordt er wel met 4-3 gewonnen van Slavia Praag. Virtus is dan nog niet eens uitgeschakeld maar ze moeten dan winnen uit bij AS Monaco. Het bleef daar bij 0-0. Niet dat Virtus kansrijk was, ze werden namelijk helemaal weggespeeld daar. Maar de 0-0 is ook niet genoeg en Virtus is nu uitgeschakeld Murata Bij Murata zag ik al wat meer kansen. Zoals verwacht was Chelsea veel te goed in deze groep. Chelsea verloor verrassend van Shamrock Rovers, dat dan weer wel. Gevolgen voor Murata had dit niet. Het onderlinge resultaat tegen zowel Antwerp als Shamrock Rovers was beter en Murata wordt terecht 2e. Dat is wel enigszins verrassend want ik had ze de derde plek gegeven. Maar dit is ook prima, Murata pakt nog wat bonuspuntjes zo San Giovanni Toen ik deze groep van San Giovanni zag dacht ik, yes! Dat dacht ik terecht want San Giovanni is met kop en schouders groepswinnaar geworden. Ze speelden 2 keer gelijk tegen Hammarby en van HJK en Osijek werd twee keer gewonnen Tre Fiori Bij Tre Fiori ging het een heel stuk moeizamer. Desondanks hebben ze het wel makkelijk gered. Maar zoals gezegd niet zo eenvoudig als ik had gehoopt. Het begon al met een 1-4 thuisnederlaag tegen Beerschot VA, au. Maar Tre Fiori herpakte zich goed. Tegen Dinamo Tbilisi en BATE worden namelijk 4 punten gehaald. Dat was al voldoende om door te gaan. In de laatste wedstrijd won Tre Fiori uit bij Beerschot. Dat maakt dat ze eigenlijk alsnog ruim door zijn gegaan. Alleen niet als groepswinnaar, wel als nummer twee Coëfficiëntenlijst Wat een geweldig jaar was dit. We gaan met 11,250 punten uit de groepsfase. Aangezien we allemaal onze punten moesten delen door 6 was dit een zeer knappe prestatie. Daarnaast zijn ook 4 van de 6 clubs door!! Echt ongekend. Lotingen Folgore - PSV Murata - Spurs Tre Fiori - Olympiakos *San Giovanni heeft een bye Pittige lotingen voor Murata en Tre Fiori. Murata lijkt sowieso kansloos en je bent toch geneigd te denken dat Tre Fiori in de Conference League makkelijker kon loten. Wij gaan zelf spelen tegen PSV en daar ben ik blij mee. Die moeten we winnen en we kunnen een directe concurrent uitschakelen. Niet dat we dit jaar Nederland voorbij zullen gaan maar in de toekomst is dat zeker iets om naar te kijken. Na 2 magere jaren hebben we nu dan ook weer frisse energie en zijn wij San Marino klaar voor de toekomst We staan nu in niemandsland op de coëfficiëntenlijst maar toch wil ik met een schuin oog naar Nederland kijken. Zij staan het dichtste bij als we naar boven kijken. Wij kunnen PSV uitschakelen en ik hoop dat Ajax en AZ er ook snel uit gaan. Verschil is wel groot dus ik verwacht niks. Wij kunnen wel met zijn allen zo veel mogelijk punten scoren dit seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 (bewerkt) Deze moest ik hier toch echt even delen. Een San Marinese trio op de plekken 1, 2 en 3 voor de Gouden Schoen van Europa. Daarmee staan ze in het rijtje met grootheden als Messi, C.Ronaldo, Lewandowski en Haaland Met nummer 1 heb ik niets te maken. Die is gewoon door die club zelf aangetrokken. Fun fact: De afgelopen 9 seizoenen hiervoor had hij geen club Nummer 2 is een huurspeler van mij aan Tre Penne. Daar liep hij bijna 1 op 1. Ook volgend jaar lenen we hem weer uit aan Tre Penne. Nummer 3 was mijn eigen spits, maar zijn contract liep aan het einde van het seizoen af. In de winterstop heb ik hem verkocht, waardoor hij nu voor Luik uit komt. Van zijn 28 doelpunten heeft hij er 25 gemaakt in 15 competitiewedstrijden van ons. Voor de overige 3 doelpunten had hij 16 wedstrijden nodig bij Luik... Als ik hem dus niet verkocht had, dan was hij eigenlijk wel gegarandeerd eerste geworden... Hierdoor werd ik getriggerd, anders had ik het geen eens gezien. Wel triest van de media: Ze noemen San Marino nog een tweederangscompetitie. Ze kennen vast niet de toekomst Edit: Voor de liefhebbers heb ik hier mijn Beste XI van het seizoen gepost. Misschien vinden sommige die alleen hier mee lezen dat ook wel interessant. 31 december 2023 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 december 2023 Share Geplaatst 31 december 2023 18 uur geleden zei MisterX: Vorig seizoen stonden we 16e. Ik verwachte net als vorige jaren dat ik weer 3 voorrondes zou moeten spelen tot het hoofdtoernooi. Ik stroom alleen opeens pas bij de play-offs in? Dus ik hoef maar 1 voorronde te spelen?! Dat is toch 4 wedstrijden minder om punten in te pakken. Helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 31 december 2023 Share Geplaatst 31 december 2023 5 minuten geleden zei MisterX: Vorig seizoen stonden we 16e. Ik verwachte net als vorige jaren dat ik weer 3 voorrondes zou moeten spelen tot het hoofdtoernooi. Ik stroom alleen opeens pas bij de play-offs in? Dus ik hoef maar 1 voorronde te spelen?! Dat is toch 4 wedstrijden minder om punten in te pakken. Helaas. Als de Champions League winnaar ook kampioen wordt in eigen land, dan schuift er het een en ander door qua plekken. Wellicht dat het hiermee te maken heeft? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 december 2023 Share Geplaatst 31 december 2023 1 minuut geleden zei bas huijsmans: Als de Champions League winnaar ook kampioen wordt in eigen land, dan schuift er het een en ander door qua plekken. Wellicht dat het hiermee te maken heeft? Dat zou kunnen, maar dat zou betekenen dat ik als nummer 16 het ticket krijg van nummer 14... want pas op die plek heb je er recht op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 31 december 2023 Share Geplaatst 31 december 2023 12 minuten geleden zei MisterX: Dat zou kunnen, maar dat zou betekenen dat ik als nummer 16 het ticket krijg van nummer 14... want pas op die plek heb je er recht op. Europa League winnaar en kampioen komt er denk ik ook weer een extra ticket vrij? 16 - 2 is 14 dus het kan dan nog net Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten