MisterX Geplaatst 25 december 2023 Share Geplaatst 25 december 2023 17 uur geleden zei Thomassje123: Ik zei ook grootste kans, geen garantie Uiteindelijk komt het wel - kijk naar mijn save - maar je moet gewoon veel geduld hebben Geloof me, jij bent al veel verder dan ik was in jouw stadium van de save Een kans van 1 op 10 vind ik trouwens niet bepaald veel. Als dat al de grootste kans is... Dit is trouwens mij huidige bizarre transferbudget. Dit is al na aftrek van 20 mln. die ik aan andere clubs heb gedoneerd Dit CL jaar wordt trouwens wel een drama. Zoals het tot nu toe loopt, wordt het qua punten het slechtste jaar sinds wij in Europa actief zijn. Nou ja, andere jaren zat het vaak enorm mee en viel het kwartje te vaak goed. Dan moet je natuurlijk ook een jaar hebben waarin alles de verkeerde kant op gaat vallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 25 december 2023 Share Geplaatst 25 december 2023 Voorrondes 2027/2028 Het is zomer en dat betekent weer een ding voor de top 4 van Noord-Macedonië: Knallen in de voorrondes van Europa. In de eerste ronde van de Conference League zien wij Bregalnica Stip, Struga en Skhupi verschijnen. Ikzelf begin in de eerste voorronde van de Champions League. Bregalnica Stip De nummer 4 van vorig seizoen en, in deze save ten minste, voor het eerst actief in Europa. Voor hen natuurlijk erg leuk. Ik zie zelf liever vaste Europese deelnemers op dit moment, zodat zij ook meer geld binnen krijgen en zich hopelijk kunnen versterken. Toch werden zij twee seizoenen geleden 5e en het jaar ervoor 6e, dus het ze zijn vrij stabiel. In de eerste voorronde loten zijn Prishtina uit Kosovo. Dit zijn de potjes die gewonnen moeten worden en dat doen zij ook twee keer. Hierna komt Maribor uit de koker. Toch een niveau te hoog aangezien zij er met 3-0 en 3-1 vanaf gaan. Het zou mooi geweest zijn als ze een keer gelijk hadden kunnen spelen, maar twee keer winst in de eerste voorronde is al goed genoeg op dit moment. Struga De kampioen van seizoen 1 en de nummer 3 van vorig seizoen. Lieten het een jaartje afweten met een 8ste plek, maar ze zijn weer terug. Goed om te zien. Eigenlijk zijn de resultaten hetzelfde als die van Bregalnica. In de eerste voorronde afrekenen met een team dat ver onder ons staat en er uit in de tweede voorronde tegen een beter team. Geen verrassing eigenlijk. FH uit IJsland werd twee keer met 1-0 verslagen en Omonoia wist twee keer met 2-0 te winnen in de tweede voorronde. Skhupi De ploeg die tot nu toe ieder jaar Europees heeft gespeeld, maar ook altijd in de Conference League heeft mogen acteren. Vorig jaar dichtbij een stunt door pas na penalty's te verliezen van Goteborg. Toch zijn ze ook al twee keer uitgeschakeld in de eerste voorronde. Dat gebeurt nu niet, want ze winnen van Narva JK Trans uit Estland met 2-1 en met 2-0. In de tweede voorronde wacht dan Maccabi Haifa. Dit is wel een vervelende loting hoor aangezien er ook mindere teams tussen zaten. Uit gaan ze onderuit met een 1-0 nederlaag, Dit biedt toch perspectief voor een resultaat. Een resultaat halen ze ook wel, met een 2-2 doen ze het niet verkeerd thuis. Het is wel erg zuur dat ze met rust met 2-0 voorstaan en dit binnen 5 minuten in de tweede helft uit handen geven. Din David prikt twee keer en stuurt Skhupi naar huis. AP Brera Strumica Dan gaan we door naar mijn eigen team en de voorrondes van de Champions League. De doelstelling was om weer een groepsfase te halen. Welke maakt eigenlijk niet echt uit. Qua geld is de CL ideaal, maar qua punten is de Conference League wel interessant hoor. De Europa League is ook niet verkeerd omdat je hier twee groepswedstrijden extra speelt en dus twee wedstrijden meer hebt om punten te behalen. Dinamo Tbilisi is de tegenstander in de eerste voorronde. Thuis zijn we verreweg de betere partij, maar hebben we een penalty nodig in de 87e minuut om het verschil te maken: 2-1 winst. Uit een makkie met een 0-4 overwinning. Vorig jaar hadden wij een pittige loting in de tweede voorronde met Shakhtar, waar we bijna wisten te verrassen. Dit jaar was het iets makkelijker met Ferencvarosi. Dit bleek ook in de uitslagen: uit winnen we 0-3 en thuis met 4-1. Dan de derde voorronde. Hier kwam Derry City uit de loting. Geen verkeerde loting hoor. Uit werd het nog 2-2 nadat wij met 2-0 achterkwamen. Thuis maakten wij het klusje af door met 3-0 te winnen. Groepsfase Europa League is dus al binnen. Om de Champions League te halen moeten we afrekenen met Bodo/Glimt. Geen makkelijke loting, maar ook niet de moeilijkste in dit stadium van de voorrondes aangezien ook Shakhtar, Rode Ster, Slavia Praag en Celtic nog deelnamen. In het verre noorden van Noorwegen wisten wij met 2-2 gelijk te spelen. Toch voelde dit zuur aangezien wij met 0-2 voorstonden en de 2-2 in de 98e minuut gemaakt werd. Toch een goed resultaat. Dan de alles beslissende thuiswedstrijd. We kwamen 0-1 achter, maar maakten de 1-1. We kwamen vervolgens 1-2 achter in de 82e minuut. Dit is het einde dacht ik, maar toen stond Sotiris Sotiropoulos weer eens op. Hij maakte de gelijkmaker inde 88e minuut en we gingen verlengen. Hier toonden wij aan dat wij fitter waren en konden wij de overwinning binnenhalen. We scoorden maar liefst 3x en gingen er uiteindelijk nog met een 5-2 overwinning vandoor. De Champions League groepsfase is voor het eerst in de save bereikt! De loting is natuurlijk altijd vrij pittig voor een club uit Noord-Macedonië. In de eerste twee wedstrijden liggen nog kansjes. Shakhtar komt naar Strumica toe en daarna mogen wij naar Olympiacos. Hierna wordt het toch wel pittiger. PSG, Napoli, Monaco, Aston Villa, Inter en AS Roma zijn de reuzen waar wij tegenaan moeten gaan boksen. 3 Italiaanse ploegen en 2 Fransen. Je zou toch denken dat je iets meer variatie tegen gaat komen, maar dat is dus niet het geval. We kunnen in ieder eens kijken hoe wij er opstaan op dit niveau van de Europese teams. Wat betekent dit nou allemaal voor de coëfficienten tussenstand? Wij spelen op dit moment al 4.375 punten bij elkaar. Dat is al beduidend meer dan alle landen die om ons heen staan. Wij doen dus weer goede zaken. Waar wij beginnen op plek 32 zullen wij waarschijnlijk al wel weer gaan stijgen, maar dat is niet heel veel. Wij staan virtueel nu op een 29e plek, maar het gat naar boven is enorm. Wij staan namelijk bijna 3 punten achter op Zweden, dat 28e staat en het gat naar plek 27 is dan bijna 2.2 punten. Dit gaat nog wel wat jaartjes duren voordat wij deze sprong kunnen maken. Het geluk is dat de komende 3 jaren die van ons gaan verdwijnen slechte jaren zijn. Ik ga er vanuit dat wij vanaf dit moment wel rond de 4.5 punten uit gaan komen. Het is even punten harken voor mij op dit moment en hopen dat een andere team uit Noord-Macedonië ook een leuke run neer kan zetten. Dan kunnen we pas echt verder kijken. Onder ons is het verschil trouwens niet heel groot. Litouwen, Kazachstan, Montenegro en Bosnië hebben allemaa 1 team in de Conference League. Ik moet zelf dus denk ik wel wat puntjes gaan halen om vooral Litouwen en Kazachstan voor te blijven. Montenegro, Georgië en Bosnië staan nog wat verder achter. We gaan het allemaal zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 25 december 2023 Share Geplaatst 25 december 2023 Restant 2027/2028 En direct maar weer door met het restant van het seizoen. De leaguefase van de Champions League is waar wij terecht waren gekomen. De tegenstanders waren niet mals met Shakhtar, Olympiakos, PSG, Napoli, Monaco, Aston Villa, Inter en AS Roma. Dit bleek ook wel. We verlieten de groepsfase namelijk met slechts 1 puntje. Behaald thuis tegen Shakhtar. Bij Olympiakos werd er verloren met maar liefst 3-0. Hierdoor dacht ik dat het misschien beter was om verdedigender te gaan spelen tegen de mannen van PSG, maar dit was toch neit echt het slimste om te doen. We zijn gewoon echt nog een maatje of 5 te klein voor dit niveau. Het werd namelijk alsnog 6-0. Een paar aanpassingen in deze tactiek tegen Napoli leken te werken. Met rust was het slechts 1-0 door een wereldgoal van Zielinski. De eerste 3 kansen na rust van Italianen vlogen er ook ineens in en zo stond het na 57 minuten ineens al 4-0. Sotiris Sotiropoulos deed nog wel wat terug. Tegen MOnaco hetzelfde verhaal alleen werd het hier 1-3. Tegen Aston Villa, Inter en AS Roma wisten wij niet te scoren. Zij deden dit respectievelijk 2, 3 en 1 keer. Toch wel een kansloze missie gebleken dit. Maar we hebben de miljoenen binnen en dat is waar het op dit punt in de save vooral om draait. De wonden likken en kijken hoe wij er volgend jaar voor staan, mochten we dit stadium van de competitie weer weten te bereiken. Heel veel slechter zou dat vast niet gaan Nationaal Het mag geen verrassing heten, maar we weten weer het kampioenschap en de beker te winnen. Ondanks dat we al een keer een ongeslagen seizoen gedraaid hebben, weten we dit seizoen wel het puntenrecord te verbreken. De doelstelling hier is vooral om een keer een seizoen te draaien met alleen maar overwinningen. We mogen nationaal maar 8 buitenlanders inschrijven dus dit is wel een beetje een puntje waar je zo af en toe tegen aan loopt. De huidige tactiek van mij is om buitenlandse spelers proberen te vervangen met Noord-Macedoniërs of met betere buitenlanders. De buitenlanders die buiten de boot vallen worden dan vakkundig geloodst, hopelijk naar een concurrent in het land zodat zij ook beter worden. Samen met mij gaan Struga, Bregalnica Stip en KF Skhendija Europa in. Skhupi begon erg matig aan het seizoen en wist vervolgens op de laatste speeldag de 4e plek nog te verspelen aan Skhendija waardoor zij voor het eerst niet Europees gaan spelen in deze save. Struga mag zich in de Europa League laten zien en hebben dus nog een afstroom mogelijkheid. Gegarandeerd 4 wedstrijden Europees voor hun. Coëfficiëntenranglijst Dan waar het eigenlijk allemaal omdraait in deze save: De Coëfficiëntenranglijst. Aan het begin van het seizoen sotnden wij 32e en na de voorrondes was virtueel de 29e plaats behaald. Vervolgens heb ik niet heel veel punten bij elkaar gevoetbald dus erg veel zullen wij niet stijgen. Dit leverde toch 0.250 punten op dus voor niets is het niet geweest. Wel leveren we weer een plekje in ten koste van Kazakhstan, maar dit maakt niet veel uit aangezien de beloning hetzelfde is. Dit zorgt er namelijk voor dat wij 2 teams in de tweede voorronde van de Conference League krijgen, 1 team in de eerste voorronde van de Europa League en 1 team in de voorronde van de Champions League. Doelstelling voor dit seizoen is natuurlijk weer zoveel punten behalen dat we hopelijk volgend seizoen het clubje landen boven ons kunnen gaan aanvallen. Vanaf dat moment ben ik zelf verantwoordelijk geweest voor de seizoenen en moeten we echt meer punten gaan pakken in Europa om door te gaan groeien. Hierbij moeten we in de groepsfase meer punten bij elkaar gaan sprokkelen en moeten we hopen dat een ander Noord-Macedonisch land ook een goede run neer kan gaan zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 Hele lange update deze keer, 1 volledig seizoen in 1 update. Daarom even in een spoiler gezet Spoiler Seizoen 50 Voorronde + Loting We beginnen deze update met de enige club die een voorronde moest spelen. Ook dit seizoen hebben we 4 clubs die zich automatisch hebben geplaatst voor de Champions League en 2 clubs die zich hebben geplaatst voor de Europa League. Dit jaar was het Domagnano dat het mocht proberen, je weet wel die club die er voor zorgde dat we geen kampioen werden 2 seizoenen geleden. Eens kijken hoe ze het hebben gedaan Domagnano heeft geloot tegen Lokomotiva uit Kroatië. Dat kon slechter ben je geneigd te denken want ik weet zeker dat Domagnano niet geplaatst was. De eerste wedstrijd was thuis. De 305 toeschouwers werden niet echt op hun wenken bediend. Geen goals in San Marino. In Kroatië wel maar helaas niet voor Domagnano. Ze verloren daar met 2-0 en zo hebben we weer geen club in de Conference League dit jaar Lotingen Ik val maar meteen met de deur in huis. Ik ben NIET blij met de teams in de Champions League. Cailungo en Faetano komen hier voor echt te kort. San Giovanni hoort er wel thuis. Het ziet er voor zowel Cailungo en Faetano heel slecht uit, ik vind ze beiden kansloos. Elk punt dat ze pakken is meegenomen maar ik vrees voor 0 punten voor beide ploegen. Voor San Giovanni lijkt er echter wel wat mogelijk. Benevento en Galatasaray, dat kon voor Champions League begrippen bijna niet beter. Dortmund complementeert de groep. Ik zie San Giovanni wel 3e worden. Misschien zelfs 2e, we zullen het zien. Wij zelf hebben wederom Real Madrid geloot. Je zou bijna aan warme balletjes gaan denken, hoe vaak we die wel niet tegen komen. Marseille is de club uit pot 3 en Steua Boekarest (FCSB) is de club uit pot 4. Marseille kan wel eens een vervelende tegenstander zijn maar we zouden wel door moeten gaan. Steaua lijkt de vreemde eend in de bijt maar je moet er nog maar wel van zien te winnen Dan gaan we naar een niveautje lager, hier horen we al wat meer thuis. We moeten het nu doen met Murata en Juvenes Dogana. Tre Fiori en Tre Penne hebben beiden geen Europees voetbal gehaald en dat is een flinke hap in onze kwaliteit weg. Juvenes Dogana heeft gelukkig wel de nodige Europese ervaring. Ze zitten in de groep bij Shamrock Rovers en Aberdeen. Eigenlijk verwacht ik wel dat Juvenes Dogana minimaal 3e wordt. Ze zullen wel moeten, want in ons eentje kunnen we maar weinig punten bij elkaar krijgen. Ook de loting van Murata was niet slecht maar Murata is nog niet zo heel ver eigenlijk. Ik hoop dat ze wat punten kunnen pakken tegen Malmo FF en Celtic en dan zien we wel hoe ver ze komen. Tegen Sevilla acht ik ze wel vrij kansloos In de Conference League hebben we dit jaar geen clubs helaas. Domagnano wist de voorrondes niet door te komen Groepsfase Folgore Ik begin bij mijzelf. Wij kenden een lastige groepsfase dit jaar. Marseille was beter dan ik eigenlijk had verwacht. Zoals je ziet zijn zij samen met ons door en Real Madrid pist naast de pot. Maar het scheelde niet veel of we waren geen groepswinnaar geworden. We speelden gelijk thuis tegen Real Madrid en verloren zelfs bij Marseille. Het leek er op dat we tweede gingen worden maar in de laatste wedstrijd was het Real Madrid dat in de 90+1e minuut op 1-1 kwam daar in Frankrijk. Daardoor werden wij op onderling resultaat groepswinnaar. Real Madrid moet zelfs naar de Europa League Faetano Faetano moest uitvechten met Young Boys wie er derde ging worden want het was al snel duidelijk dat Barcelona en City eenvoudig door gingen. Faetano speelde 2 keer gelijk tegen Young Boys, 1-1 en 0-0. Helaas redt Faetano het niet op doelsaldo Cailungo Van Cailingo had ik geen grote verwachtingen en terecht, de andere 3 clubs waren gewoon veel beter. Alles werd dan ook verloren San Giovanni Van San Giovanni heb ik wel de nodige verwachtingen, dit is een gunstige loting. San Giovanni begon ook best goed. Wel werd er verloren uit bij Benevento maar Galatasaray werd verslagen in eigen huis. San Giovanni lijkt best derde te kunnen gaan worden maar helaas gaat het toch mis. Ze speelden nog gelijk tegen Benevento in de laatste wedstrijd daar waar er gewonnen had moeten worden. Helaas gaat Galatasaray naar de Europa League. 1-0 om 2-0 dus hun onderlinge resultaat was beter. San Giovanni wordt laatste en dat is eigenlijk wel een beetje teleurstellend Murata We gaan een treetje lager naar de Europa League. Murata zit in de groep bij Celtic, Malmo en Sevilla. Kunnen zij dan wel 3e worden en overwinteren? Het begon al met een thuisnederlaag tegen Malmo en daarmee lijkt het al direct een moeilijk verhaal te worden. Uit bij Sevilla wordt dan wel met 2-2 gelijk gespeeld, dat is dan wel weer lekker. Maar tegen Celtic gaat het 2 keer mis en het lijkt ook voor Murata een kansloos verhaal te worden. In de laatste wedstrijd kon het nog maar dan moest er gewonnen worden bij Malmo. Dat gebeurde niet, het bleef daar bij 0-0. Ook Murata is uitgeschakeld Juvenes Dogana Onze laatste hoop is dan gevestigd op Juvenes Dogana, die moeten toch wel wat kunnen in Europa? Zeker met deze groep. In de tweede wedstrijd ging het echter al volledig mis. Er werd met 0-3 verloren in eigen huis van Shamrock Rovers. Ik wist echt niet wat ik zag. Ook van Aberdeen werd er over 2 wedstrijden niet gewonnen, 1-1 en een 2-1 nederlaag. In de laatste wedstrijd wordt dan nog wel gelijk gespeeld tegen Juventus maar het was allemaal al gespeeld. Een uiterst teleurstellende vertoning van Juvenes Dogana, ook zij zijn uitgeschakeld Coëfficiënten 5,643 punten na de groepsfase, dat is echt historisch laag. Tot overmaat van ramp zijn ook nog eens ALLE andere ploegen uitgeschakeld, wij zijn als enige over. We vallen als een baksteen. Portugal en Nederland gaan ons 100% zeker voorbij. Daarmee gaan we zakken naar de 8e plaats Rest van het seizoen Het kan mij allemaal geen reet meer schelen dit seizoen. Ik wil dit horrorseizoen zo snel mogelijk afsluiten en weer door. 'gelukkig' hebben we geen 4 clubs meer in de Champions League. Aankomend seizoen zijn dit er 2 in de groepsfase en 1 in de voorronde. Het moet de start zijn van een frisse wind en we moeten weer gaan klimmen. Maar eerst even hoe het ons is vergaan in de knock-out fase. We hadden als eerste Benevento geloot en die waren geen enkel probleem voor ons. Thuis werd er met 2-0 gewonnen van Chelsea en dat gaven wij niet meer weg in Engeland. Over weggeven gesproken. Tegen Inter kwamen we 1-2 voor om vervolgens 3-2 te verliezen. Daar gaven we het wel weg. In eigen huis konden we dat niet rechtzetten. Het bleef teleurstellend bij 0-0, we konden amper kansen creëren. Daarmee is dit seizoen eindelijk klaar. Ik kan niet wachten om deze af te sluiten en volgend seizoen weer te gaan knallen Coëfficiënten eindstand Uithuilen en opnieuw beginnen. Ik denk dat we dit seizoen moeten gaan zien als een reset. Iets minder Champions League plekken en ik kan alvast verklappen dat we San Giovanni en Tre Fiori in de Conference League hebben. De voorrondes moeten nog gespeeld worden als ik deze update maak maar die 2 moeten daar toch best ver kunnen komen. Het voelt wel als een soort opnieuw beginnen. Als we nu 5 seizoenen achter elkaar goede resultaten kunnen boeken met zijn allen dan zie ik ons die 4e plaats wel weer terug pakken en dan zien we wel weer hoe het dan gaat. Om dit verschrikkelijke seizoen nog maar eens samen te vatten. Voor het eerst sinds een jaar of 20 (!!) zijn we niet meer de grootste club van Europa. Manchester United is nu de grootste club van Europa. Het is niet eens dat wij het slecht hebben gedaan de afgelopen seizoenen maar United deed het net ietsje beter Manchester United won 4x (!!) achter elkaar de Champions League en daarmee staan ze gewoon terecht 1e op de coëfficiëntenlijst. Nogmaals, niet dat wij het zo slecht deden maar United is echt ongekend bezig Daarmee sluit ik in 1 update dit seizoen af. Tot de volgende Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 Geen Europese overwintering voor ons dit jaar. De wedstrijden die vorige jaren vaak mee zaten, vielen nu juist tegen. Tegen de kleinste pakken we vaak de punten, maar tegen de grote namen komen we nog veel te kort. Clubs zoals Bayern en PSG zijn gewoon niet te stoppen en dus verliezen we dik. Maar ook tegen Napoli en Sevilla hadden we zelfs geen kans. Al met al het slechtste seizoen tot nu toe qua punten. Doordat dit ons 5e Europese seizoen is en we van helemaal niets vertrokken zijn, zullen we alsnog van plek 20 naar plek 17 stijgen, maar het zou me niets verbazen als we volgend jaar voor het eerst in jaren weer eens gaan dalen op de ranking. Gelukkig hebben we plek 15 niet bereikt, want clubs zijn echt nog niet klaar voor 5 teams in Europa. Sterker nog: het merendeel van de punten wordt door ons gepakt. Je mag blij zijn als er clubs zijn die een voorronde van de conference league overleven. Eén club mag zelfs voorronde EL spelen, maar die wordt daar tot nu toe volledig in de pan gehakt. Nu nog de tweede helft. Hopelijk lukt het ons om zowel de beker als competitie weer binnen te slepen. Competitie moet wel lukken. Halverwege staan we al 10 punten los. Dat is ook voor het eerst dat we al zo'n voorsprong hebben. En dat is niet omdat wij opeens zoveel meer punten pakken, maar voordat de rest meer punten laten liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 Seizoen 2028/2029 De teams die Europa in gingen waren KF Skhendija, Bregalnica Stip en Struga. Struga krijgt in ieder geval de kans op 4 wedstrijden aangezien zij in de Europa League instromen en dus bij een nederlaag afstromen naar de Conference League voorrondes. Bregalnica Stip stroomt in de tweede voorronde van de Conference League in, dus zij missen een dubbele ontmoeting die ze vaak wel doorkomen in de eerste voorronde, KF Skhendija speelt nog wel de eerste voorronde en kan deze punten dus wel pakken. KF Skhendija Deze punten pakken zij dan ook. Zij winnen twee keer van Breidablik UBK en gaan dus door. Het ideale scenario. Vanaf nu is elk puntje mooi mee genomen. Zij loten Volvodina, dus een ronde verder komen lijkt ook een illusie. Mochten ze een illusie hebben dat ze door kunnen komen, dan is dit na de thuiswedstrijd wel weg. Vojvodina wint met 0-3. Uit wist Skhendija de schade te beperken en werd er 1-1 gespeeld. Exit Skhendija. Bregalnica Stip Dan de nummer 3 van afgelopen seizoen: Bregalnica Stip. Door onze stijging op de ranglijst stromen zij in de tweede voorronde van de Conference League in. Geen kans op punten in de eerste voorronde helaas. Zij lootten hier het Servische team Sutjeska Niksic. Een betere competitie, maar een onbekend team voor mij. Helaas waren zij ook tweemaal de betere en wisten ze Bregalnica met 0-2 en 2-1 te verslaan. Bregalnica verdient geen punten met deze wedstrijden. Struga Zoals al gezegd stroomt Struga in de eerste voorronde van de Europa League in. Hierin lootte zij Maribor. Het team dat vorig jaar Bregalnica Stip uitschakelde en ook nu weer de favoriet zijn. In de eerste minuut van deze onderlinge ontmoeting blijkt dit ook al. Maribor scoort dan namelijk de enige treffer van dit twee luik. Een gelijkspelletje verder stroomt Struga dus in de tweede voorronde Conference League in. Hierin is Ordabasy Shymkent de tegenstander uit Kazachstan. Thuis wordt er 2-2 gespeeld en is er dus nog van alles mogelijk. Uit staat er na 90 minuten ook 1-1 op het scorebord ondanks een rode kaart voor Struga in de 64e minuut. Ondanks deze rode kaart zijn de grootste kansen nog steeds voor Struga. Helaas weten zij niet te scoren en dan zul je altijd zien dat Ordabasy dat wel doet. Zij winnen met 2-1 in de verlenging en gaan dus door. De drie overige Noord-Macedonische teams zijn uitgeschakeld. AP Brera Strumica Dan komen we bij mij uit in de eerste voorronde van de Champions League. In deze ronde schakel ik Zeljeznicar Sarajevo uit met twee overwinningen. Hetzelfde geldt ook voor Qarabag, ook zij worden met twee overwinningen verslagen. Vervolgens spelen wij tegen Olimpija Lublana. Thuis spelen wij moeizaam met 1-1 gelijk. Uit komen wij gelukkig na 13 minuten al met 1-0 voor, maar via een eigen goal wordt het 1-1 in de 39e minuut. Na 90 minuten staat het 2-2 en gaan we dus verlengen. Hierin gebeurt lang niets tot de 90ste minuut. Kristijan Micevski uit de eigen jeugd schiet de 2-3 tegen de touwen en zo gaan wij door. In de Play-off ronde komen wij wederom Bodo/Glimt tegen. Vorig jaar was er verlenging nodig, dit jaar winnen wij twee keer en zitten wij dus weer in de CL groepsfase In de groepsfase zit het weer niet mee met de loting. Hij is iets makkelijker dan vorig jaar en wij zijn weer iets beter, maar resultaten zitten er weer niet echt in. Porto en PSG zijn beter en winnen dan ook met 2-0 en 0-5. Tegen Juventus zijn wij gewoon gelijkwaardig maar een penalty in de 84e minuut zorgt ervoor dat wij hier ook tegen verliezen met 1-0. Tegen Arsenal is het kwaliteitsverschil ook weer groot, maar heel veel grote kansen krijgt Arsenal niet. Dit hebben zij ook niet nodig aangezien ze wel 3x scoren en wij weer geen doel treffen. 3-0. Dan moeten we thuis tegen Benfica. Een ploeg waar wellicht wat tegen mogelijk is. Qua spelbeeld blijkt dit ook wel, maar op de details verliezen wij dit ook. 3 goals uit een standaardsituatie tegen krijgen is gewoon veel te veel op dit niveau. Wel scoren wij onze eerste goal deze campagne. Vladan Novevski scoort inde 73e minuut de 1-3. Waar Benfica na hun 3e goal geen kans gehad meer heeft, krijgen wij wat kleine kansjes, maar het blijft helaas bij 1-3. Tegen Valencia is het vervolgens weer hetzelfde liedje. Een gelijkwaardige wedstrijd, maar een te korte terugspeelbal wordt al in de 5e minuut afgemaakt en met een goal uit een hoekschop wordt het 2-0. Tweede helft zijn wij weer beter, maar wij weten weer niet te scoren. Als toetje hebben wij nog een thuiswedstrijd tegen AEK op het menu staan. De hele wedstrijd beter, ook een keer 1-0 voor komen maar in de 92e minuut wordt de rebound van een vrije trap binnen gewerkt door AEK en spelen wij gelijk. Toch eindigen wij niet laatste in de groepsfase van de Champions League, want Ajax blijft op 0 punten staan. Dat maakt het toch nog een beetje goed . Eindstand coëfficiëntenranglijst Zoals ik al had gezegd zullen wij geen grote sprong gaan maken als ik weer weinig presteer in de Champions League groepsfase en als de andere teams geen goede run neerzetten. Precies wat ik voorspelde komt dan ook uit en wij pakken slechts 4 punten dit jaar. Volgend seizoen is het wel weer mogelijk om wat te stijgen. Slovakije en Israel staan namelijk binnen een punt en binnen 2 punten staan Servie, Zweden en Polen. Toch moeten wij meer punten gaan pakken om echt te willen gaan stijgen. Nu verdwijnt er nog een slecht jaar, maar vanaf het jaar erna zullen er redelijke jaren verdwijnen en een jaar van 5.750 blijft ook niet meer lang staan. Met dit soort jaren hoeven we in ieder geval niet naar beneden te kijken. Met een heel goed jaar zouden we zelfs in de buurt van plek 23 kunnen komen, maar daar is natuurlijk veel geluk bij nodig. Plek 23 zorgt ervoor dat de kampioen een voorronde minder hoeft te spelen. Dat zou nog helemaal niet heel voordelig zijn, aangezien ik die meestal wel gemakkelijk win en dus minder punten zou kunnen halen. De huidige ranglijst is als volgt: De teams die Europa in gaan voor Noord-Macedonië zijn wel de teams die ik het liefste zie. Vardar Skopje werd 4e en is eigenlijk van oudsher de grootmacht in Noord-Macedonië, Skhupi werd 3e en Struga 2e. In de tweede voorronde van de Conference League zal Vardar spelen tegen Heerenveen spelen en Skhupi tegen BATE Borisov. Twee pittige lotingen. Skhupi heeft tegen Maribor geloot. Een oude bekende. Zelf mag ik eerst tegen FC Lahti loten. Het wordt voor mij pas interessant tegen wie ik in de derde en playoff ronde loot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 Goed nieuws! We hebben er weer 4 profclubs bij! 7 van de 16 teams zijn ondertussen al profclubs! Wijzelf en Tre Penne en Tre Fiori waren al profclubs. Daar komen nu bij: Cosmos, Libertas, Pennarossa en San Marino Academy. Folgore - die ook van mij 4 mln. had ontvangen - en de 8 andere clubs zijn nog steeds semi-profs. Hopelijk maken ook de overige 9 clubs op korte termijn de juiste stap. Misschien moet ik ook die clubs eens een mooie donatie geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 27 december 2023 Share Geplaatst 27 december 2023 Even een korte samenvatting van mijn San Marino save. Begin seizoen 2031-2032: Competitie reputatie Club coëfficiënten Reputatie clubs Ben momenteel de enige profclub, de rest is semiprof of zelfs nog amateur. Mijn faciliteiten In September gaan wij over naar een nieuw stadion en die hoop ik zo snel mogelijk tot de max uit te breiden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 27 december 2023 Share Geplaatst 27 december 2023 Ik dacht mijn eerste verkoop boven de miljoen te hebben door een speler aan Dortmund te slijten voor 2,5 mln. Totdat ook andere clubs interesse kregen en ze tegen elkaar op konden gaan bieden. Toen heb ik er 4 mln. uit weten te slepen. Plus nog eens een 50% van de volgende transfersom (en een oefenwedstrijd). Newcastle is de gelukkige. Hij wacht nu op een werkvergunning. Tot die tijd kan ik hem niet meer aanbieden voor meer, dus dit is wel definitief. Ik had ook wat hogere boden, maar dat was veel meer onzekerheid, want het waren clausules als hij veel zou spelen etc. En juist de 50% van de volgende transfersom was veranderd naar 30% van de winst. Dus dat vond ik een stuk minder sterk. 18 minuten geleden zei sennid: Ben momenteel de enige profclub, de rest is semiprof of zelfs nog amateur. Jij hebt echt een andere database. Ik had er een waarbij iedereen prof gemaakt was, dat heb ik wel teruggezet naar semiprof, dus niemand was amateur. 19 minuten geleden zei sennid: Reputatie clubs Bij jou zijn de meeste ook achteruit gegaan. Volgens mij begon iedereen met regionaal of nationaal. Maar vele zijn omlaag gezakt naar lokaal. Dat merkte ik ook al op. 19 minuten geleden zei sennid: Mijn faciliteiten Waar haal je deze cijfers vandaan? Is dat een skin ofzo? Dat vind ik meer zeggend dat redelijke vage omschrijvingen die ook nog eens niet oplijnen met elkaar. Goed bij de ene is niet even goed als goed bij de ander... Jeugdopleiding en jeugdwerving heb ik zelfde omschrijving, dus zullen dan ook wel op 20/20 zitten. Trainingsfaciliteiten zijn ondertussen hypermodern. Ik denk dat dat ook gelijk is aan 20/20. Ik heb alleen geen idee wat adequate jeugdaccomodatie precies inhoud. Dat klinkt niet al te best namelijk... Merk jij trouwens ook dat je je jeugdaccomodatie niet zo vaak uit kan breiden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 27 december 2023 Share Geplaatst 27 december 2023 (bewerkt) 29 minuten geleden zei MisterX: Jij hebt echt een andere database. Ik had er een waarbij iedereen prof gemaakt was, dat heb ik wel teruggezet naar semiprof, dus niemand was amateur. Ik heb deze van Steam afgeplukt. Citaat Waar haal je deze cijfers vandaan? Is dat een skin ofzo? Dat vind ik meer zeggend dat redelijke vage omschrijvingen die ook nog eens niet oplijnen met elkaar. Goed bij de ene is niet even goed als goed bij de ander... Jeugdopleiding en jeugdwerving heb ik zelfde omschrijving, dus zullen dan ook wel op 20/20 zitten. Trainingsfaciliteiten zijn ondertussen hypermodern. Ik denk dat dat ook gelijk is aan 20/20. Ik heb alleen geen idee wat adequate jeugdaccomodatie precies inhoud. Dat klinkt niet al te best namelijk... Merk jij trouwens ook dat je je jeugdaccomodatie niet zo vaak uit kan breiden? Het is idd van een skin (Tato skin van FMscout). Met die skin kan ik veel meer info tevoorschijn halen dan normale skins. Ik kan ook de financiën zien van andere clubs namelijk: AC Libertas En ja, jeugd accommodaties kan je minder snel upgraden dan een trainingscomplex. Mijn faciliteiten edit: zie nu pas dat de verhuizing naar nieuw stadion weer verplaatst is 27 december 2023 bewerkt door sennid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 december 2023 Share Geplaatst 27 december 2023 Zin in komend seizoen in Slovenie. Eerste transferzomer waar ik tevreden over ben en wisten ons makkelijk voor de CL te kwalificeren. Een brede selectie met een mooie mix van ervaring en talent en waaronder de 33-jarige Alex Telles die sowieso nog wel een seizoen op topniveau kan meedraaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 27 december 2023 Share Geplaatst 27 december 2023 Ik ben in een gulle bui. 8 van de 9 semi prof teams krijgen 4 miljoen Hopelijk maken alle clubs dan na afloop van dit seizoen de stap van semi prof naar prof. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 Seizoen 7 zit er weer op. Nationaal werd alweer de triple binnen gehaald. Het begint een beetje saai te worden... In de beker had ik wel een keer penalties nodig en in de competitie werd 2x gelijk gespeeld. Dat was al het puntverlies in de nationale competities. Europees gezien ook geen slecht jaar. Ik vreesde voor een daling van ons puntenttotaal, omdat ons eerste jaar in Europa weg viel en dat was gewoon een prima jaar. Maar gelukkig wisten we de verwachtingen te overtreffen. Mede dankzij San Marino Academy die net niet de Conference League bereikte, maar daardoor wel wat punten pakte. Zelf wisten we in de groepsfase al een paar keer te verrassen door onterecht te winnen van een betere tegenstander. Via de play-offs tegen Ajax wisten we de 16e finales te bereiken. Maar ja, daar hebben we eigenlijk niets te zoeken en Man City was een paar maten te groot voor ons. Dat leverde ons wel de benodigde puntjes op. Daarmee stijgen we volgend jaar van plek 17 naar plek 16. Gelukkig nog niet naar plek 15, want we zijn echt nog niet klaar voor 5 teams in Europa... Financieel gaat het trouwens ook prima. Ik heb weer eens een donatie gedaan aan clubs. 8 clubs hebben 4 mln. gehad voor een kutspeler. Ik hoop daarmee dat deze clubs daarmee ook profclubs gaan worden. Zelfs met deze gift van 32 mln. maken we gewoon nog winst dit jaar. Op dit moment - het jaar is nog niet helemaal afgesloten - staat de winst op 17 mln... Zonder de gift ging de winst in 1 jaar richting de 50 mln.!!! Dit komt mede door twee klappers op de transfermarkt. In de zomer klopte clubs aan voor onze AMC. Na een bied-oorlog tussen verschillende teams is hij uiteindelijk verkocht voor 4 mln. aan Newcastle. Bij een volgende transfer krijgen we ook nog eens 50% van de transfersom, dus dat gaat nog verder oplopen. Op dit moment staat de speler echter op eigen verzoek op de transferlijst voor 3,7 mln. dus het zou zomaar kunnen dat er deze zomer een kleine 2 mln. bij gaat komen. Vervolgens gaan we door naar de winterstop. Onze linksback stond in de belangstelling, maar er werden steeds idioot lage bedragen geboden. 50k en in die orde van grote. Ik heb toen gewoon de vraagprijs op 2,5 mln. gezet. En toen kwam daar op deadline day opeens Dortmund langs die meteen de 2,5 mln. neer wilde leggen voor de speler. Dat bod heb ik nog weten op te krikken naar 4 mln + 50% van de volgende transfersom. Ik zie nu net dat ik deze clausule kan afkopen voor 5,84 mln. Dat is toch wel een erg verleidelijk bedrag om te accepteren... Oh, en nog steeds geen nieuws over het nieuwe stadion wat het bestuur na afloop van seizoen 2 volgens mij aankondigde. Ze zoeken al 5 jaar naar een locatie zonder enig tussentijds updates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 48 minuten geleden zei sennid: Ik wou dat mijn instroom al zoveel sterren kreeg Leuke bonus zo in juni opeens. Dit bedrag stijgt steeds verder, omdat we nog geen 10 jaar Europees voetbal spelen Daarbij kwam trouwens ook nog eens € 1,6 mln. TV geld vanuit de CL van afgelopen seizoen bij. Beide bedragen lijken nog eventjes bij de winst over het vorige seizoen geteld zijn. Dat staat nu op € 26 mln. Zonder de gift zou dat dus € 58 mln. zijn geweest. Aan geld geen gebracht. Wel aan een nieuw stadion. Blijkbaar heeft het bestuur dat volledig gecancelled zonder enig bericht. En nu willen ze geen eens meer een nieuw stadion. het huidige stadion wordt wel uitgebreid met +/- 200 plekken... Dat duurt wel eventjes 1,5 jaar... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 (bewerkt) Seizoen 2029-2030 Een nieuw seizoen en dus nieuwe kansen. Het laatste seizoen waar er een jaar verdwijnt waar we weinig punten behaald hebben. Dit was wel het eerste jaar waar ik zelf een bijdrage aan geleverd had, maar die was vrij matig aangezien ik toen in de eerste voorronde er al uit vloog. Nu is het vooral hopen op een goede run van een ander Noord-Macedonisch land zodat we echt stappen kunnen gaan maken. Zelf is de doelstelling weer de Champions League groepsfase te bereiken. Qua punten is het eigenlijk gunstiger om de EL te halen, maar qua geld en reputatie is de CL natuurlijk gunstiger en sportief gezien wil je je ook met de besten meten. Met mij gingen Vardar Skopje, Skhupi en Struga Europa in. Vardar Skopje De nummer 4 van vorig seizoen stroomde in de tweede kwalificatieronde van de Conference League in. Hierin lootte zij niet gunstig. SC :Heerenveen was namelijk de tegenstander. Dit lijkt natuurlijk een onhaalbare kaart, maar het is 11 tegen 11, de bal is rond en alles is dus mogelijk. In de uitwedstrijd verloor Skopje 2-1, maar dit resultaat biedt toch nog een beetje perspectief om het in eigen huis af te maken. Dit gebeurde echter niet. In de 12e minuut scoort SC Heerenveen namelijk de 0-1 en hierna verandert er niets meer aan de stand. Skopje verdient dus geen punten voor Noord-Macedonië dit seizoen. Skhupi Dan de volgende kandidaat. Skhupi is, op een seizoen na, een vaste gast in de Conference League. Voorbij de tweede kwalificatieronde zijn zij helaas nog niet gekomen. Dit jaar loten zijn Bate Borisov uit Wit Rusland. Niet de gemakkelijkste loting helaas. In de uitwedstrijd wordt er knap met 1-3 gewonnen en een resultaat is dus mogelijk. Thuis wordt er ook met 2-0 gewonnen en Skhupi komt de tweede voorronde door met 2 overwinningen. Het ideale scenario. De loting voor de derde kwalificatieronde is niet heel gunstig. FC Nordsjaelland is namelijk de tegenstander. Toch wordt er hier met 1-1 gelijk gespeeld in een gelijkopgaande wedstrijden. Dit biedt toch perspectief. Helaas is in de terugwedstrijd Nordsjaelland heer en meester. Toch duurt het tot de 56 minuut voordat zij scoren, via een penalty. Helaas wordt er 2 minuten later weer gescoord en staat de eindstand op het scorebord. Toch een redelijke campagne van Skhupi en met 2 overwinningen en 1 gelijkspel pakken ze toch 5 punten voor Noord-Macedonië. Struga Dan naar Struga. Sinds kort stroomt de nummer 2 in de eerste voorronde van de Europa League in en hebben ze dus al gegarandeerd 4 wedstrijden om punten te pakken. In deze ronde mogen ze opdraven tegen Maribor. Een bekende in deze rondes aangezien dit affiche vorig jaar ook op het programma stond. Toen werd het 0-1 in Macedonië en 0-0 in Slovenië en ging Maribor dus door. Dit jaar wordt er eerst in Slovenië gespeeld en hier wint Maribor met 1-0. In Noord-Macedonië wordt er niet gescoord en wint Maribor weer met 1-0 over twee wedstrijden van Struga. Struga stroomt dus af naar de tweede voorronde van de Conference League. Hierin treffen zij Zeljeznicar Sarajevo. Ook een oude bekende, maar dat van mij. In de voorrondes van de Champions Leaugue wist ik hier vorig jaar met 3-1 en 0-2 van te winnen. Dit lukte Struga helaas niet. Sarajevo won beide ontmoetingen en gaat dus door. Struga kan zich focussen op de competitie. AP Brera Strumica Dan mag ik weer aantreden in de voorrondes van de Champions League. In de eerste voorronde wordt FC Lahti, met meer moeite dan ik had verwacht, aan de kant gezet. Uit win ik 1-2 en thuis met 1-0. Dan mogen wij door naar Albanië waar Vilaznia de tegenstander is. In Albanië klaar ik de wedstrijd al door met 0-5 te winnen. Thuis kom ik helaas niet verder dan een 1-1 en laten wij dus 1 coefficiëntpunt liggen. Daarna komen de serieuze tegenstanders en dat is direct Dinamo Zagreb. Dit is wel een zure loting maar ik denk wel dat we een kans maken. Uit winnen we dan ook met 1-2. Wat er thuis gebeurde weet ik dan weer niet. We komen 0-1 achter maar herstellen dit al snel. Na rust komen we zelfs 2-1 voor en de buit lijkt binnen. Hierna lukt echter helemaal niets meer. Wij hebben nog maar twee doelpogingen en Dinamo Zagreb is heer en meester. Dit vertalen zij ook naar het scorebord. Zij scoren maar liefst 3x en winnen dus met 2-4 en gaan door. Ik ga naar de play-offs voor de Europa League. Hierin treffen wij Hammarby. Uit zijn we veel beter maar komen we niet verder dan een 1-1 resultaat. Thuis weten we de dominantie wel om te zetten naar doelpunten. Wij winnen met 4-1 en gaan dus de groepsfase van de Europa League in. Qua financiën en reputatie wel wat minder, maar qua perspectief op overwinningen is dit wel weer beter dan. In deze groepsfase beginnen wij met een uitwedstrijd tegen Fenerbahce. Hier winnen wij met 3-2 en starten we dus heerlijk. Hierna ontvangen wij Toulouse. Na 12 minuten staan wij hier al met 2-0 voor. Na de 2-1 in de 22e minuut wordt het toch wat spannender totdat wij in de 84e minuut de bevrijdende treffer maken. Thuis tegen Leeds wordt er met 1-3 verloren. Het gaat gelijk op totdat wij in de 50e minuut een rode kaart krijgen. In een derde thuiswedstrijd op rij ontvangen wij Newcastle. Als wij na 3 minuten al achter komen vrees ik het ergste. Maar eigenlijk is het geen specatulaire wedstrijd. Wij weten zelfs de 1-1 te maken vanaf de stip in de 30 minuut. Hierna gebeurt er niets meer en weten wij een puntje te halen tegen Newcastle. 7 punten na 4 wedstrijden zorgt voor perspectief om de tussenronde over te kunnen slaan. Hierna winnen wij met 1-2 bij PAOK en met 1-0 bij Lokomotiv Plovdiv. In de wedstrijden tegen AZ, thuis, en Real Sociedad, uit, hebben wij het eigenlijk in eigen hand. Tegen AZ spelen wij 1-1 terwijl wij de betere ploeg zijn. Nu moeten wij winnen van Sociedad om de tussenronde over te slaan. Dit lukt helaas niet. Wij verliezen met 2-1 en eindigen op de 12 plek. Toch een keurig resultaat. In de tussenronde wordt er tegen Sturm Graz uit 1-1 gespeeld en thuis met 2-1 gewonnen en wij gaan dus door. Dan wacht Valencia en verwacht ik er wel uit te vliegen. Thuis is het een matige wedstrijd van beide kanten en wordt er 1-1 gespeeld. Uit kom ik snel met 2-0 achter en lijkt het kansloos. Wij zijn verder de mindere ploeg totaal niet en scoren ook de 2-1 in de blessuretijd van de eerste helft. Dat we met een lekker gevoel de rust in gaan en uitkomen blijkt als de 2-2 gemaakt wordt in de 52e minuut. Dit veranderd niet tot de 105e minuut. Hierin scoor ik de 2-3 en lijken we Valencia uit te gaan schakelen. Dit gevoel heerst echter maar 15 seconden aangezien Valencia vanaf de aftrap de 3-3 maakt. Dat het een specatulaire verlenging is, blijkt wel in de 121e minuut. Hierin weet ik namelijk Valencia wel echt te verslaan. Een van richting veranderd schot vliegt er in en wij winnen de wedstrijd. In de kwartfinale loten wij Rapid Wien. Waar we Valencia net uitgeschakeld hebben, lijkt dit haalbaarder. Thuis verliezen we wel met 0-1 en is Rapid Wien ook de betere partij. Uit is het spelbeeld helemaal anders en zijn wij vele malen beter. Totdat Rapid Wien met hun 3e schot van de wedstrijd ineens scoort in de 62e minuut. Hierna gaan wij meer en meer risico nemen. Totdat de wedstrijd in de 83e minuut in het slot gegooid wordt door de 2-0 van Rapid Wien. Einde van mijn Europa League avontuur. Coëfficientenranglijst Dan waar we het eigenlijk voor doen: de Coefficientenranglijst. Met de scores van de afgelopen jaren zijn wij eigenlijk in een clubje terecht gekomen van een land of 10. Wij staan op de 26e plek met 21.375 punten maar virtueel beginnen wij op de 24e plek aan het seizoen. Plek 23 zorgt voor een voorronde minder voor de kampioen. Misschien is het mooi om nog een jaartje hier buiten te blijven en daarna een enorme sprong proberen te maken. 28 december 2023 bewerkt door bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 16 minuten geleden zei bas huijsmans: Misschien is het mooi om nog een jaartje hier buiten te blijven en daarna een enorme sprong proberen te maken. Dat denk ik ook steeds altijd. Ik ben wat dat betreft heel blij dat ik de top 15 al een paar jaar net niet haal. Eerst 17e, toen 16e. Ben ik alleen wel bang dat we dit jaar wel naar plek 15 of hoger gaan. Een van de slechtere jaren valt uit het 5-jaarsgemiddelde, dus ik vermoed dat ons totaal daardoor iets omhoog gaat en dat het net genoeg zal zijn om naar plek 15 te gaan. Verschillen met tussen plek 15 en 16: In de conference league willen clubs soms nog wel eens iets winnen in de voorrondes (1 of 2 keer heeft een club ook het hoofdtoernooi gehaald, maar werd daar volledig afgeslacht), maar volgens mij is überhaupt een wedstrijd winnen in de EL al een issue. Daar hebben de clubs al totaal niets te zoeken. Laat staat dat er een tweede club naast ons naar de voorrondes van de CL zou moeten. Dat wordt één grote slachtpartij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 12 uur geleden zei MisterX: Dat denk ik ook steeds altijd. Ik ben wat dat betreft heel blij dat ik de top 15 al een paar jaar net niet haal. Eerst 17e, toen 16e. Ben ik alleen wel bang dat we dit jaar wel naar plek 15 of hoger gaan. Een van de slechtere jaren valt uit het 5-jaarsgemiddelde, dus ik vermoed dat ons totaal daardoor iets omhoog gaat en dat het net genoeg zal zijn om naar plek 15 te gaan. Verschillen met tussen plek 15 en 16: In de conference league willen clubs soms nog wel eens iets winnen in de voorrondes (1 of 2 keer heeft een club ook het hoofdtoernooi gehaald, maar werd daar volledig afgeslacht), maar volgens mij is überhaupt een wedstrijd winnen in de EL al een issue. Daar hebben de clubs al totaal niets te zoeken. Laat staat dat er een tweede club naast ons naar de voorrondes van de CL zou moeten. Dat wordt één grote slachtpartij Hmm top 15 is juist wel lekker toch. Dan heb je een extra team in de tweede voorronde van de CL. Verliezen ze die, stromen ze in in de derde voorronde van de Europa League in, verliezen ze die staan ze in de play off ronde van de Conference League. Dan hoeven ze maar 1 tweeluik te winnen om in de groepsfase terecht te komen en spelen ze gegarandeerd 6 voorronde wedstrijden. Het verschil is denk ik wel dat het niveau van de overige teams in Noord-Macedonië hoger ligt dan het niveau van de overige teams in San Marino haha. Het zure is dat dit jaar een team in de play off ronde van de Conference League in de verlenging er uit vliegt en dat een ander team in de derde voorronde een 2-0 overwinning thuis weggeeft door er met 5-1 af te gaan uit. Dat waren wel kansjes voor meer punten hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 Aardig spitsje krijg ik in mijn jeugd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 57 minuten geleden zei bas huijsmans: Hmm top 15 is juist wel lekker toch. Dan heb je een extra team in de tweede voorronde van de CL. Verliezen ze die, stromen ze in in de derde voorronde van de Europa League in, verliezen ze die staan ze in de play off ronde van de Conference League. Dan hoeven ze maar 1 tweeluik te winnen om in de groepsfase terecht te komen en spelen ze gegarandeerd 6 voorronde wedstrijden. Het verschil is denk ik wel dat het niveau van de overige teams in Noord-Macedonië hoger ligt dan het niveau van de overige teams in San Marino haha. Het zure is dat dit jaar een team in de play off ronde van de Conference League in de verlenging er uit vliegt en dat een ander team in de derde voorronde een 2-0 overwinning thuis weggeeft door er met 5-1 af te gaan uit. Dat waren wel kansjes voor meer punten hoor Nou ja, voorrondes CL leveren niet bepaald veel geld op hoor. Volgens mij krijg je 100k per ronde. Maar ja, ze houden nog geen ronde vol. Voorronde EL of Conference League niet veel meer opleveren. Er is hooguit 1 club die hierdoor in de Conference league terecht komt. Dat is tot nu toe ook nooit echt een succes geweest. Tre Fiori is een keer bottom last geworden en San Marino Academy heeft wonder boven wonder een keer weten te winnen tegen Atromitos. En in die seizoenen faalde die clubs ook weer nationaal. Ik heb niet het idee dat ze er echt iets aan gehad hebben dus... Maar je gedachtegang zelf vind ik wel iets hebben. Ik heb alleen al wel gezien dat het juk vooral op mijn schouders ligt. Faetano is in hun eerste voorronde uitgeschakeld door Zrinjski uit Bosnië. Cosmos lag er uit tegen IA uit IJsland. En Tre Penne heeft verloren van FC Kobenhavn, maar dat was EL, dus ze krijgen nog een herkansing in de Conference League. Een eerste wedstrijd tegen Norrköping hebben ze uit weten te winnen, dus er is een kans dat ze de laatste voorronde gaan bereiken. Iets anders: mijn investeringen in de overige clubs hebben hun vruchten afgeworpen. Ondertussen zijn 15 van de 16 clubs professioneel geworden. Dat heeft me dan wel € 52 mln. gekost. Alleen Faetano heeft tot nu toe de boot gemist. Ik heb nu bedacht dat ik jaarlijks een speler van iedere club wil opkopen die het toch niet gaat redden. In plaats van iedereen hetzelfde bedrag te geven, wil ik er een soort van prijzengeld van maken, waarbij hoger op de ranklijst meer geld betekend. Daarbij doet onze eigen club natuurlijk niet mee. Ziet dit er een beetje uit als een mooie verdeling? Dit komt neer op starten met 630k voor de laatste plek, en iedere positie hoger is 15% meer. Om daarna alle bedragen af te ronden op tonnen. Deze verdeling komt neer op het verdelen van 30 mln. onder de verschillende clubs. Ja, ik heb op dit moment eigenlijk geld te veel en wordt vooral tegen gehouden door de lage reputatie/kwaliteit van de rest van de divisie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 5 minuten geleden zei MisterX: Nou ja, voorrondes CL leveren niet bepaald veel geld op hoor. Het gaat mij dan ook niet echt om het geld, maar meer over de kans dat de clubs een groepsfase behalen. Nu zit ik zelf nog iets meer in de fase dat de extra wedstrijden ook meer punten opleveren, maar vooral het behalen van een groepsfase is gunstig. Dit levert de teams meer geld en reputatie op. Hoe hoger de reputatie van de clubs en de competitie, hoe meer ze ook met het geld (kunnen) gaan doen. Hoe zit het qua reputatie van de overige teams bij jou? Struga en Skhupi eindigen eigenlijk standaard wel op plek 2 en 3 en die zitten op 2 sterren reputatie. Zelf heb ik er 2.5 nu. Struga heeft een geschatte waarde van 15.75 miljoen en Skhupi van 4.2. Dus als de reputatie van hun stijgt, dan ga ik er vanuit dat zij zich ook wel redelijk kunnen gaan versterken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 Reputatie is een drama joh. Ik denk dat zo'n beetje alle teams er qua reputatie op achteruit zijn gegaan Aan het begin waren er 10 clubs met een nationale reputatie en 6 clubs (waaronder wij) met een regionale reputatie. Alleen 0,5 ster. Ik ben zelf gegroeid naar nationaal - 1 ster. Alle andere clubs zijn echter afgezakt naar 0,5 ster en omschrijving lokaal of onbeduidend... 8 minuten geleden zei bas huijsmans: Struga heeft een geschatte waarde van 15.75 miljoen en Skhupi van 4.2. Waar kun je dit zien? Ik kan het echt nergens vinden... In oude FM's kon ik dit gewoon vinden, maar nu zie ik het echt nergens... Geschatte waarde is trouwens niet direct wat op hun balans staat, maar ook de waarde van hun stadion, faciliteiten, spelers etc. Een hoge waarde betekent niet direct veel geld hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 10 minuten geleden zei MisterX: Waar kun je dit zien? Ik kan het echt nergens vinden... In oude FM's kon ik dit gewoon vinden, maar nu zie ik het echt nergens... Denk dat dit de skin is die ik heb. De TATO Skin. Dan gewoon op de club drukken en dan Profile selecteren. 10 minuten geleden zei MisterX: Geschatte waarde is trouwens niet direct wat op hun balans staat, maar ook de waarde van hun stadion, faciliteiten, spelers etc. Een hoge waarde betekent niet direct veel geld hebben. Klopt, maar ik kan ook de balans en dergelijk zien. Dat staat er ook wel goed voor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 (bewerkt) 8 minuten geleden zei bas huijsmans: Denk dat dit de skin is die ik heb. De TATO Skin. Is die skin een grote cheat code ofzo? Je kunt er alles mee zien Ik had wel het idee dat je vroeger wel dit soort info allemaal in de base skin kon zien. Het lijkt er trouwens op dat ik dus niet de eerste club met nieuw stadion ga worden. Libertas is op zoek naar een locatie (maar ja, je zag bij ons ook dat dit niet helemaal goed verliep) en Tre Penne zit in de fase 'meer geld nodig' en dan het bedrag dat nog nodig is, is negatief. Maar ja, zijn 2e geworden, dus die krijgen van mij nu ook nog eens een smak geld erbij. 29 december 2023 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 Ik heb je cheat-skin () ook even gedownload. De meeste clubs hebben meerdere miljoenen op de bank staan. En ze krijgen er nog eens 30 mln. bij (de ene iets meer dan de ander). Dus financieel zouden ze best kunnen investeren in betere spelers. De meeste transfers zijn nog steeds free transfers, terwijl meerdere clubs al miljoenen transferbudget hebben... Ik denk dat San Marino Academy de hoogste geschatte waarde heeft (16 mln) en dat Tre Penne daarna volgt met 11,75 mln. Beiden hebben ook al eens de groepsfase van de Conference League behaald. Dan negeer ik wel even mijn eigen club, want die steekt er natuurlijk met kop en schouders boven uit... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten