D.J. Geplaatst 29 augustus 2023 Share Geplaatst 29 augustus 2023 Ik ben op zoek naar ploegleiders die zin hebben om wielrenners te draften en zo hun eigen team samen te stellen, en vervolgens rijschema's te maken om ze te laten uitkomen in de wedstrijden. Het laatste is optioneel voor diegene die dat te veel werk vinden (in dat geval zal ik het schema van je ploeg maken). Spelvorm: - Snakedraft = om de beurt een renner kiezen en het laatste team in ronde 1 (oneven rondes) kiest als eerste in ronde 2 (even rondes) - De volgorde van de draft wordt geloot - Aantal renners per ploeg (minimaal 16, maximaal 30) - Races worden verreden niet gesimuleerd, met een controleploeg met mindere renners die bij voorbaat kansloos kunnen worden geacht. Ik zal kijken wat het beste werkt, ofwel de renners van die ploeg op automatisch laten, ofwel ze allemaal in de staart van het peloton te laten plaats nemen. - Sponsorkeuze: de database die ik gebruik heeft een hoop extra sponsors: Spoiler retro teams: Rabobank, Panasonic, Farm Frites, TVM, Belkin, US Postal, Discovery Channel, Motorola, T-Mobile, Castorama, Systeme U, Credit Agricole, Chocolade Jaques, Liquigas, Mercatone Uno, Mapei, Kelme, ONCE. Banesto, Caisse d'Epargne, Bianchi, en meer. levensmiddelen/winkels/voedsel: Delhaize, Albert Heijn, Lidl, Carrefour, IKEA, Target, Walmart, Danone, Activia, Subway, Burger King, Coca Cola, Fanta, Sprite, Mt Dew, Rivella, Milka, Arla, en meer. tal van luchtvaart-, toeristische en telecombedrijven, verzekeringsmaatschappijen en nog meer. Iedereen mag zijn eigen sponsor uitkiezen. Een nu bestaande ploeg kan ook. Wat voor ploeg je wilt en wat voor doelen je stelt is aan jezelf. Maar de winnaar van de World Tour mag zich wel als de winnaar van het spel beschouwen. - De database die ik heb is voor het seizoen 2019, het is dus een beetje retro. Als de meerderheid het leuker vind met een 2023 db te spelen, kan ik het eventueel wel aanpassen, maar dat vergt dan wel wat tijd en dus zal het spel dan later beginnen. (Dat brengt mij op het onderwerp tijd wat het kost en dus mate van toewijding aan het meedoen van het spel. Het is wellicht iets meer dan de gemiddelde sign-up novelle op MU van je vergt, vanwege de 16-28 rondes dat je een renner voor je ploeg kiest. Zoals ik al zei, of je het schema zelf invult is vrij, dus wat dat betreft valt het na de draft denk ik wel mee met hoe veel tijd er voor de deelnemers in gaat zitten. Als je het wel zelf wilt doen, zal dat echter wel wat tijd kosten, aan het begin.) - Je mag scouten tijdens de draft. Ik kan wellicht de database uploaden, dan kun je hem inzien, maar je kunt mij ook vragen naar de attributen/stats van een renner, voor je een keuze maakt in de draft. Of ik post vrijwel alle teamrosters (van de beste teams), zodat dat niet nodig is. - Je kunt zelf je rennersprogramma's maken, en vormpieken plannen. - Voor dat je de racekalender invult zullen de raceprofielen worden gepubliceerd, zodat je weet wat je kunt verwachten en daarop je selectie kunt aanpassen. - Eventueel kan ik de setting voor valpartijen op 0 zetten en ernstige blessures wegnemen met de editor. Edits: - Ik sta open voor database edits (ook het toevoegen en/of boosten van talenten die inmiddels bekend zijn geworden, zoals Vingegaard, Evenepoel, Pogacar, etc). De mening van de deelnemers doet er toe wat dat betreft. - Vóór elke koers/etappe mag je zelf de waarde voor aanvallen van je renners aanpassen, zodat je iets van controle hebt over hun in-game strategie. Disclaimer: Ik wil dit project alleen doorzetten bij voldoende animo. Met minder dan 10 ploegleiders lijkt het me niet leuk genoeg. Meer mag zeker, maximaal 20 wellicht. Ik had gepolst in het PCM-topic in het Gamen-forum, daar bleek het enthousiasme (nog) niet bijster groot maar ik hoop op genoeg inschrijvingen. Ik ben van plan één seizoen vol te maken en dan een selectie wedstrijden (sowieso de World Tour races). Andere races, met minder aanwezige ploegen van de deelnemende ploegleiders ga ik eventueel simuleren. Maar, ik sta open voor een andere aanpak (meer wedstrijden simuleren, zodat we eventueel meerdere seizoenen kunnen spelen). Laat je voorkeur alsjeblieft aan me weten bij je inschrijvingspost, als je meedoet. Een tweede seizoen sluit ik niet uit, maar het zal alleen gebeuren als het spel een succes is qua hoeveelheid plezier dat het oplevert. Ik zou het waarschijnlijk leuk vinden om zelf ook een team te managen, maar ik speel zelf ook in een aantal simulatiespellen met een spelleider, en ik snap wel als mensen het leuker vinden met een neutrale spelleider, dus ook daarover ben ik benieuwd naar jullie mening. Voor alle duidelijkheid: Als ik een race laat afspelen op mijn computer, ga ik niet actief spelen, maar alleen kijken, alsof het een tv uitzending is, en laat ik alle ploegen door de AI besturen. Ik grijp dus niet in. Geen demarrages, kopwerk en sprints. Bovendien zal er een extra team (het zgn actieve team) aanwezig zijn in de koers, met minimale stats, zodat die geen invloed heeft op de uitkomst van koers. Zo kun je je aanmelden: Ploegleider: Sponsor: Database-voorkeuren: Eventuele extra opmerkingen/voorkeuren: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 29 augustus 2023 Share Geplaatst 29 augustus 2023 Ploegleider: Christiaan Jeurissen Sponsor: Rabobank Database-voorkeuren: 2023 db Eventuele extra opmerkingen/voorkeuren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 29 augustus 2023 Share Geplaatst 29 augustus 2023 42 minuten geleden zei D.J.: Ploegleider: Thomas Voeckler Sponsor: Carrefour Database-voorkeuren: 2023 DB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 6 september 2023 Share Geplaatst 6 september 2023 (bewerkt) Ploegleider: Haimar Zubeldia Sponsor: Euskaltel Database-voorkeuren: 2023DB Eventuele extra opmerkingen/voorkeuren: Ik zou zeggen doe zelf lekker mee:) 6 september 2023 bewerkt door Blom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 6 september 2023 Share Geplaatst 6 september 2023 Ploegleider: Aron Mans Sponsor: Coca Cola Database-voorkeuren: zo recentelijk mogelijk of een retrodatabase (2013 of eerder) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D.J. Geplaatst 11 september 2023 Auteur Share Geplaatst 11 september 2023 @chrisje1993 @keano77 @Blom @aron24 Bedankt voor de aanmeldingen Ik hoop op nog een aantal meer maar dat terzijde. Zo te zien hebben jullie allemaal een voorkeur voor een 2023 db. Wie wil kan/mag rennerslijstjes sturen van renners die niet in de 2019 db zitten maar wel in een 2023 db thuishoren. Dan kan ik vast beginnen met editen. Stat/attributes-suggesties erbij mag maar hoeft niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 12 september 2023 Share Geplaatst 12 september 2023 Ploegleider: Alfredo Binda Sponsor: CSC-Bianchi Database-voorkeuren: Nah Eventuele extra opmerkingen/voorkeuren: Vergeet me vooral niet te mentionen want anders ga ik dit gauw over het hoofd zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noordzijde Geplaatst 13 september 2023 Share Geplaatst 13 september 2023 Zo kun je je aanmelden: Ploegleider: Tom Dumoulin Sponsor: Albert Heijn Database-voorkeuren: 2023 Eventuele extra opmerkingen/voorkeuren: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D.J. Geplaatst 18 september 2023 Auteur Share Geplaatst 18 september 2023 (bewerkt) Ploegleider: Alejandro Valverde Sponsor: Kelme-Costa Blanca Ik had eerlijk gezegd op meer deelnemers gehoopt, maar ik denk laat ons maar beginnen. Ik ga nu de loting verrichten. Draft volgorde: 1. @chrisje1993 2. @keano77 3. @Noordzijde 4. @aron24 5. @D.J. 6. @Erwin. 7. @Blom 8. @Blom 9. @Erwin. 10. @D.J. 11. @aron24 12. @Noordzijde 13. @keano77 14. @chrisje1993 enz. @chrisje1993 is aan de beurt. (Ik heb de database nog niet af, ik zal dat gedurende de draft proberen te voltooien. Het wordt wel 2023 wat dat kozen de meesten. Ik sta open voor jullie suggesties w.b. individuele renners/stats.) 18 september 2023 bewerkt door D.J. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 18 september 2023 Share Geplaatst 18 september 2023 Tadej Pogacar. @keano77 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 18 september 2023 Share Geplaatst 18 september 2023 Remco Evenepoel @Noordzijde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noordzijde Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Jonas Vingegaard @aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Wout van Aert, het PCM-monster! @D.J. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D.J. Geplaatst 19 september 2023 Auteur Share Geplaatst 19 september 2023 Mathieu van der Poel @Erwin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Primoz Roglic @Blom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Juan Ayuso en Jasper Philipsen @Erwin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Mads Pedersen @D.J. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D.J. Geplaatst 19 september 2023 Auteur Share Geplaatst 19 september 2023 Sepp Kuss @aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Adam Yates @Noordzijde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noordzijde Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 @keano77 Tim Merlier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Christhope Laporte @chrisje1993 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Dylan van Baarle en Fabio Jakobsen @keano77 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Julian Allaphilipe @Noordzijde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noordzijde Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Stefan Kung @aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 20 september 2023 Share Geplaatst 20 september 2023 Ganna @D.J. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten