Simonsav Geplaatst 29 augustus 2016 Share Geplaatst 29 augustus 2016 Ho niets dan positivo hier hoor, de beste film die helemaal bovenaan staan én ook nog eens het beste filmjaar die hetzelfde doet _O_ Schaduwlijst is wel een beetje all over the place though. Alleen jammer dat ik al zo'n beetje alles heb gezien, valt dus niet veel meer te ontdekken :P Ik zou zeggen, bedankt voor het enorme werk Vin, maar volgens mij knal je gewoon alles in voorgeprepareerde excel documenten die al het werk voor jou doen ;c dus eigenlijk moet jij enkel dit topic openen nog tegenwoordig toch? ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 29 augustus 2016 Share Geplaatst 29 augustus 2016 Mooi werk geleverd hoor, terechte films ook in de top. Wat is de bedoeling van de schaduwlijst? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 29 augustus 2016 Auteur Share Geplaatst 29 augustus 2016 Ho niets dan positivo hier hoor, de beste film die helemaal bovenaan staan én ook nog eens het beste filmjaar die hetzelfde doet _O_ Schaduwlijst is wel een beetje all over the place though. Alleen jammer dat ik al zo'n beetje alles heb gezien, valt dus niet veel meer te ontdekken :P Ik zou zeggen, bedankt voor het enorme werk Vin, maar volgens mij knal je gewoon alles in voorgeprepareerde excel documenten die al het werk voor jou doen ;c dus eigenlijk moet jij enkel dit topic openen nog tegenwoordig toch? ;) En films toevoegen he, vergeet dat niet. Maar het kost me inderdaad niet zo heel veel tijd, tenzij iemand een lijst heeft met 50 films die nog niet eerder zijn genoemd. Meeste tijd zit hem in het kijken hoe de lijst en statistiekjes er tussendoor uitzien, ik vind dat altijd wel leuk. :) Mooi werk geleverd hoor, terechte films ook in de top. Wat is de bedoeling van de schaduwlijst? Heb ik overgenomen van FOK!: schijnt licht op de wat minder geijkte klassiekers. Al is dat zelfs hier op MU niet eens meer zo heel hard aan de orde, omdat die hier ook lang niet in elke lijst staan. Die Schaduwlijst heeft vooral effect bij wat meer kleinere lijsten, maar daar neemt tegenwoordig bijna niemand (helaas) meer de moeite voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 3 september 2016 Share Geplaatst 3 september 2016 Propjes en kusjes voor Vinny! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 5 september 2016 Share Geplaatst 5 september 2016 Ik ben zo vrij geweest om obv het excel-bestand van Vinny te komen tot een lijst waarin is gecorrigeerd voor populariteit. Daarbij ben ik uitgegaan van de gemiddelde score en heb ik alleen gekeken naar films die minstens drie keer (=10% van de lijstjes) genoemd zijn. Je komt dan tot een lijst met films die het hoogst gewaardeerd worden door de mensen die de films gezien hebben. Deze ziet er (met excuses voor de opmaak) als volgt uit: 1. The Godfather: Part II 2. The Godfather 3. La Meglio Gioventù 4. Mulholland Dr. 5. Nuevo Cinema Paradiso 6. Into the Wild 7. Eyes Wide Shut 8. Dead Poets Society 9. The Pianist 10. Apocalypse Now 11. Lord of the Rings: The Two Towers 12. Bin-Jip 13. Persona 14. The Tree of Life 15. Lost in Translation 16. Rocky 17. Vozvrashchenie 18. Fucking Amal 19. The Great Escape 20. Pulp Fiction 21. Amour 22. Casablanca 23. American Beauty 24. The Fountain 25. Donnie Darko 26. Lilja 4-ever 27. 12 Angry Men 28. The Shawshank Redemption 29. Only God Forgives 30. The Dark Knight Rises 31. Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom 32. Donnie Brasco 33. Requiem for a Dream 34. The Dark Knight 35. Her 36. Mad Max: Fury Road 37. The Game 38. Jagten 39. Rear Window 40. Fa yung nin wa 41. Magnolia 42. Before Sunrise 43. Cidade de Deus 44. Cafe de Flore 45. Fight Club 46. Dazed and Confused 47. The Usual Suspects 48. 2001: A Space Odyssey 49. Platoon 50. Hotaru no Haka 51. Nostalghia 52. 300 53. Eternal Sunshine of the Sportless Mind 54. Million Dollar Baby 55. Birdman: or (The Unexpected Virtue of Ignorance) 56. Idi I Smotri 57. The Deer Hunter 58. Once upon a Time in America 59. Paris, Texas 60. Walk the Line 61. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain 62. The Green Mile 63. La Vita è Bella 64. Reservoir Dogs 65. Kill Bill: Vol. 2 66. Before Sunset 67. Il Buono, il Brutto, il Cattivo 68. La Vie d'Adele 69. C'era Una Volta il West 70. The Thin Red Line 71. Back to the Future 72. Stalker 73. Batoru rowaiaru 74. Southpaw 75. Almost Famous 76. Intouchables 77. V for Vendetta 78. (500) Days of Summer 79. The Wolf of Wall Street 80. Drive 81. Another Earth 82. Training Day 83. The Perks of Being a Wallflower 84. No Country for Old Men 85. A Clockwork Orange 86. The Guest 87. Scarface 88. Victoria 89. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb 90. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring 91. Shutter Island 92. Der Untergang 93. Garden State 94. Saw 95. Tenshi no tamago 96. Dogville 97. Saving Private Ryan 98. Valhalla Rising 99. King Kong 100. Braveheart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 5 september 2016 Auteur Share Geplaatst 5 september 2016 Ik ben zo vrij geweest om obv het excel-bestand van Vinny te komen tot een lijst waarin is gecorrigeerd voor populariteit. Daarbij ben ik uitgegaan van de gemiddelde score en heb ik alleen gekeken naar films die minstens drie keer (=10% van de lijstjes) genoemd zijn. Je komt dan tot een lijst met films die het hoogst gewaardeerd worden door de mensen die de films gezien hebben. Deze ziet er (met excuses voor de opmaak) als volgt uit: En zelfs dit klopt dan nog niet. Ik heb Dead Poets Society en The Pianist bijvoorbeeld ook gezien, maar ik vond ze niet goed genoeg voor mijn top 100/200. Dus wat dat betreft blijft populariteit stiekem toch belangrijk. Hoe je het ook wendt of keert: het blijft arbitrair, zo'n lijst. Behalve de mijne natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 5 september 2016 Share Geplaatst 5 september 2016 En zelfs dit klopt dan nog niet. Ik heb Dead Poets Society en The Pianist bijvoorbeeld ook gezien, maar ik vond ze niet goed genoeg voor mijn top 100/200. Dus wat dat betreft blijft populariteit stiekem toch belangrijk. Hoe je het ook wendt of keert: het blijft arbitrair, zo'n lijst. Behalve de mijne natuurlijk. Klopt, daarvan was ik mij al bewust toen ik het schreef. Ook ik heb verschillende films niet opgenomen, die wel in deze lijst staan. Het is helaas nagenoeg onmogelijk om daar rekening mee te houden. Desondanks vind ik deze lijst nog wel een mooi perspectief geven naast de andere lijsten. Dead Poets Society snap ik btw dat je die niet hebt opgenomen, dat is een beetje mijn persoonlijke dingetje, maar The Pianist???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 5 september 2016 Auteur Share Geplaatst 5 september 2016 Ik wil volgend jaar ook eens kijken of het lukt een formule te ontwikkelen die populariteit iets minder belangrijk maakt. The Pianist is simpelweg voorbij gestreefd door andere films, te lang geleden gezien en te weinig zin om opnieuw te kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 5 september 2016 Share Geplaatst 5 september 2016 Behalve de mijne natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 5 september 2016 Auteur Share Geplaatst 5 september 2016 Parks and Rec _O_ Nog zo'n serie die je echt eens moet zien man. En niet alleen (meesterlijke) gifjes van gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 7 september 2016 Share Geplaatst 7 september 2016 ok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 7 september 2016 Auteur Share Geplaatst 7 september 2016 Nice one :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 september 2016 Share Geplaatst 7 september 2016 Ik ben zo vrij geweest om obv het excel-bestand van Vinny te komen tot een lijst waarin is gecorrigeerd voor populariteit. Daarbij ben ik uitgegaan van de gemiddelde score en heb ik alleen gekeken naar films die minstens drie keer (=10% van de lijstjes) genoemd zijn. Je komt dan tot een lijst met films die het hoogst gewaardeerd worden door de mensen die de films gezien hebben. Deze ziet er (met excuses voor de opmaak) als volgt uit: 1. The Godfather: Part II 2. The Godfather 3. La Meglio Gioventù 4. Mulholland Dr. 5. Nuevo Cinema Paradiso 6. Into the Wild 7. Eyes Wide Shut 8. Dead Poets Society 9. The Pianist 10. Apocalypse Now 11. Lord of the Rings: The Two Towers 12. Bin-Jip 13. Persona 14. The Tree of Life 15. Lost in Translation 16. Rocky 17. Vozvrashchenie 18. Fucking Amal 19. The Great Escape 20. Pulp Fiction 21. Amour 22. Casablanca 23. American Beauty 24. The Fountain 25. Donnie Darko 26. Lilja 4-ever 27. 12 Angry Men 28. The Shawshank Redemption 29. Only God Forgives 30. The Dark Knight Rises 31. Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom 32. Donnie Brasco 33. Requiem for a Dream 34. The Dark Knight 35. Her 36. Mad Max: Fury Road 37. The Game 38. Jagten 39. Rear Window 40. Fa yung nin wa 41. Magnolia 42. Before Sunrise 43. Cidade de Deus 44. Cafe de Flore 45. Fight Club 46. Dazed and Confused 47. The Usual Suspects 48. 2001: A Space Odyssey 49. Platoon 50. Hotaru no Haka 51. Nostalghia 52. 300 53. Eternal Sunshine of the Sportless Mind 54. Million Dollar Baby 55. Birdman: or (The Unexpected Virtue of Ignorance) 56. Idi I Smotri 57. The Deer Hunter 58. Once upon a Time in America 59. Paris, Texas 60. Walk the Line 61. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain 62. The Green Mile 63. La Vita è Bella 64. Reservoir Dogs 65. Kill Bill: Vol. 2 66. Before Sunset 67. Il Buono, il Brutto, il Cattivo 68. La Vie d'Adele 69. C'era Una Volta il West 70. The Thin Red Line 71. Back to the Future 72. Stalker 73. Batoru rowaiaru 74. Southpaw 75. Almost Famous 76. Intouchables 77. V for Vendetta 78. (500) Days of Summer 79. The Wolf of Wall Street 80. Drive 81. Another Earth 82. Training Day 83. The Perks of Being a Wallflower 84. No Country for Old Men 85. A Clockwork Orange 86. The Guest 87. Scarface 88. Victoria 89. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb 90. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring 91. Shutter Island 92. Der Untergang 93. Garden State 94. Saw 95. Tenshi no tamago 96. Dogville 97. Saving Private Ryan 98. Valhalla Rising 99. King Kong 100. Braveheart Maar goed dat de echte lijst dan niet op populariteit is gegaan. Into the Wild op 6 ;e, Rock op 16, Dead Poets Society op 8 :-D en Donnie Braco op 32 nee dit is bepaald niet mijn lijst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten